В гості казка завітала. (Заняття з мовленнєвого спілкування. Робота з артбуком)

Опис документу:
Вчити дітей переказувати добре відому їм казку близько до тексту, моделювати її схему. Вправляти в умінні добирати прикметники до іменників які характеризують персонажів казки. Збагатити словник, іменами – призвіськами тварин. Виробляти у дітей інтонацію виразність мовлення, дикцію, силу голосу, темпу і ритму мовлення. Вчити дітей відповідати на запитання повним реченням, відтворювати зміст казки; закріпити уявлення про створення та будову книжки.. Відпрацьовувати навички виготовлення артбуку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект

заняття з мовленнєвого розвитку

(робота з артбуком)

В гості казка завітала

Мета: зв’язне мовлення: вчити дітей переказувати добре відому їм казку близько до тексту, моделювати її схему.

Словник: вправляти в умінні добирати прикметники до іменників які характеризують персонажів казки. Збагатити словник, іменами – призвіськами тварин.

Звукова культура мови: виробляти у дітей інтонацію виразність мовлення, дикцію, силу голосу, темпу і ритму мовлення. Вчити дітей відповідати на запитання повним реченням, відтворювати зміст казки; закріпити уявлення про створення та будову книжки; збагачувати словниковий запас учнів;

Розвивати пам'ять, зв’язне та діалогічне мовлення, мислення, увагу, уміння слухати. Викликати емоційне задоволення від спілкування з казкою. Виховувати почуття доброти та взаємодопомоги. Виховувати доброзичливе ставлення до товаришів. Відпрацьовувати навички виготовлення артбуку; розвивати уяву, естетичний смак, фантазію; виховувати старанність, залучати дітей до проектної діяльності.

Тип модуля: установочно – мотиваційний.

Вид заняття: метазаняття – казка.

Обладнання: клубок, конверт з завданнями, книжка за мотивами української народної казки «Колобок», деталі для роботи виконання артбуку, казка «Колобок».

Хід заняття

1. Психогімнастика «Привітання».

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Д/г «Додай слово»

4. Д/г «Що спочатку, що в кінці»

5. Д/г « Казка по колу»

6. Фізкультхвилинка

7. Д/г «Казковий етикет»

8. Знайомство з будовою книжки. Робота з дитячою книжкою. Обговорення етапів виконання роботи над артбуком.

9. Практична діяльність дітей. Виконання роботи.

10. Підбиття підсумків.

Психогімнастика «Привітання»

До нас прийшло гостей багато,

Треба всіх їх привітати.

Добрий день! Добрий день!

Добрий день усім!

Щастя ми бажаємо і здоров’я всім!

Вихователь: діти, у мене для вас є цікава новина, ось послухайте

Котився клубочок з гори на долину

І гляньте, вкотився до нас на гостину.

З клубочком вкотилася казка,

Відгадайте яка, будь ласка!

Чи цікаво вам дізнатися, яка саме казка до нас завітала. Клубочок вкаже нам шлях, але за умови, що ми з ним пограємо. Згідні ви грати?

Дидактична гра «Додай слова»

(дитина спочатку додає слова, а потім повторює речення повністю)

До кого в руки потрапить клубочок, той і відповідає. Приготувались, почнемо.

Казки живуть у ……………… (книжках)

Золоте яєчко знесла…………….(Курочка ряба)

Журавель запросив у гості…………(Лисичку)

Ріпку посадив……………………….(дід)

Зайчика з хати вигнала…………..(Коза – Дереза)

Півник у дворі знайшов…………………..(колосок)

Молодці, гарно грали, казок багато знаєте. А зараз настав час дізнатися, яка казка вже чекає на нас, тож давайде подивимось, що це в нас тут.

(у супроводі мелодії «В гостях у казки», підходять до будиночка)

Діти погляньте, що це? – будиночок

А який це будиночок? – казковий

А як ви гадаєте з якої казки? Хто знає? А ну подивіться уважно, що є біля будиночку

  • Так, це будиночок з казки «Колобок»

  • А у нас є книжка про казку «Колобок». А де вона, хто мені підкаже?

  • Так в нашому куточку книги. Давайте підійдемо до нього.

(підходять до куточку книги)

Дивіться яка у нас гарна книга. Вона незвичайна, вона казкова. Не така як усі інші.

(відкриває книгу)

Ой, а де наші герої? А які ж герої по цій казкі ви знаєте?. Постривайте тут, хтось лишив лист….

(відкриває і читає лист від Колобка)

Дорогі мої малята, я Колобок, з чарівної казочки, звертаюсь до вас за допомогою. Всі казкові жителі, проживали в мирі, доки не з’явився злий чаклун, і своїми витівками всіх нас зачаклував. А щоб нас повернути до казочки, він всіх нас заплутав і поставив перед нами тяжкі завдання, а ми ніяк не можемо самі впоратися. Що нам робити?

  • То що, діти, допоможемо? Нам потрібно знайти і повернути цих героїв казки. Тому нам потрібно з вами виконати багато завдань. Сідаємо на місця…………………

Перед нами стоїть завдання повернути героїв до книжки. Щоб виконати завдання ми повинні довести що ми добре знаємо казку. Тому ось перше завдання

(Витягує з конверту перше завдання. Читає)

Завдання 1. Д/г «Що спочатку, що в кінці»

Вихователь розповідає уривок твору з певною подією, а діти називають ті події, що відбувалися раніше чи пізніше. Як найточніше відтворите порядок подій, впораєтесь з завданням.

Завдання 2. Д/г « Казка по колу»

Складіть казку по колу. Сидячі по колу складіть казку додаючи кожен по одному – два речення.

( тож вперед до виконання завдання)

Щось ми діти втомилися, потрібно трішки нам розім’ятися.

Фізкультхвилинка

(сідають на місця. Діти, потрібно виконати ще одне складне завдання, щоб повернути наших героїв)

Завдання 3. Д/г «Казковий етикет»

У конвертах, які лежать у вас на столі знаходяться ілюстрації героїв з нашої казки, але є деякі конверти пусті. Тому, вам потрібно обережно подивитися, щоб ніхто не дізнався в кого який герой знаходиться, а в кого взагалі пустий конверт, повинні покласти конверти на місце. Потім вихователь дає вам підказку, і в кого буде саме той герой який був у конверті, повинен розповісти про нього, який він. Впоравшись з завданням ви повинні далі скласти книгу і повернути героїв у казку.

Вихователь: - В казці його називають побігайчиком. Чому?( Це зайчик. Тому що в нього довгі ноги, він швидко бігає). – Який зайчик? (сіренький, вухастий, маленький, куцохвостий).

- В казці до нього звертаються братик. (Вовчик – братик). – Вовк який? (сірий, великий, зубастий, страшний).

-В казці його називають набрідь. (Ведмідь – набрідь). – Ведмідь який? (Великий, волохатий, клишоногий, зубастий)

-В казці її називають сестричкою. (Лисичка – сестричка). -Яка лисичка? (Руда, хитра, швидка)

- Хто кругленький і смачненький

Із віконця скік та скік

Втік від баби і від діда

До лисички на язик?

(колобок)

-Колобок який? (хоробрий, неслухняний, кругленький, рум’яний, веселий)

-Діти а хто спік колобка? (баба). –А баба яка? (старенька, працьовита, господиня)

-А хто попросив бабу спекти колобка? (дід). –А дід який? (старенький, сивий, бородатий).

Молодці. Діти, виконали ми завдання. Тепер нам потрібно скласти книгу , і повернути героїв до казки. Але перед тим як ми складемо книгу, давайте познайомимось з будовою книжок. Подивіться на ось цю книгу. Яка в неї обкладинка? - Тверда, красива, має красиві малюнки. Має назву. Відкриваємо її. Що ми бачимо? Текст з ілюстраціями

Познайомилися як складається книга. Зараз ми зробимо свою книгу. Казку ми добре знаємо, тому ми впораємося з роботою. Ось у нас є обкладинка, є на ній назва…але в середині сторінки зовсім пусті. Тому потрібно їх заповнити. У вас на столі є деталі які потрібно скласти між собою, утворивши зображення, чи то герой чи то дерево, кущ чи будинок, і приліпити на сторінку. Орієнтуватися по казкі, що було спочатку а що було потім, відтворивши всі сторінки.

Підсумок

Чи сподобалося вам робити книжку? Чи добре ми впоралися з завданнями? Сподобалося вам заняття? А що саме сподобалося? Пропоную зроблену книжку віднести до нашого куточку книги та продовжити виконання нашої роботи на подальших заняттях.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»