Урок з теми: " Правила відліку географічної широти"

Географія

Для кого: 6 Клас

24.08.2020

256

5

1

Опис документу:
:поглибити систему знань учнів про географічну карту шляхом вивчення на ній географічних об’єктів,узагальнити практичні вміння та навички роботи учнів з картою шляхом рішення різноманітних географічних задач з використанням карти: визначати напрямки, навчитися правильно відлічувати географічні координати.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Правила відліку географічної широти і довготи

Мета:поглибити систему знань учнів про географічну карту шляхом вивчення на ній географічних об’єктів,узагальнити практичні вміння та навички роботи учнів з картою шляхом рішення різноманітних географічних задач з використанням карти: визначати напрямки, навчитися правильно відлічувати географічні координати.

Обладнання: фізична карта півкуль, атласи, підручники, глобус.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Перевірка домашнього завдання ( фронтальна бесіда)

- Що таке паралелі?

- Що таке меридіани?

- Що таке екватор?

- Яка буває широта?

- Яка буває довгота?

- Що таке градусна сітка?

- Навіщо проводять градусну сітку на глобусі і карті?

- Що таке масштаб?

- Які бувають види масштабів?

2.Завдання на дошці

Визначте географічні координати:

г. Аконкагуа 32º пд.ш 70º зх.д.

г. Мак- Кінлі 151º зх.д. 65º пн.ш.

влк. Кіліманджаро 4º пд.ш. 38º сх.д.

влк. Везувій 41º пн.ш. 15º сх.д.

Знайдіть міста за географічними координатами:

33ºпд.ш. 18º сх.д. – м.Кейптаун

42º пн.ш. 73º зх.д. – м.Нью-Йорк

48º пн.ш. 2º сх.д. – Париж

34º пд.ш. 71º зх.д. – м.Сантьяго

Картки (диференційний підхід)

ІІІ Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

В епоху Великих географічних відкриттів в Західній Європі з’явились вітрильні кораблі, розраховані на плавання в відкритому морі. Тому стало необхідно мати обладнання за допомогою якого можна було б орієнтуватися біля берегів у відкритому морі. Ними стали компас і морські навігаційні карти – порто лани, відмінною рисою яких були малюнки лінійних масштабів, які були відсутні на більш ранніх картах. Ще в Ератосфена на карті в ІІІст. до н.е. були нанесені паралелі і меридіани, але хаотично. А на першій карті світу Птолемея зображена градусна сітка за допомогою якої можна визначити географічні координати, тобто місцеположення будь-якої точки.

ІV Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні ми навчимось визначати протяжність географічних об’єктів з півночі на південь і з заходу на схід за допомогою масштабу і географічних координат.

Величина кола - 360º.

Якщо ми «переріжемо» земну кулю по екватору то довжина дуги 1º на екваторі дорівнюватиме 111,3 км. Довжина дуги паралелі буде зменшуватись від екватора до полюсів.

Якщо ми «переріжемо» земну кулю по 0 меридіану і 180º то величина 1º дуги меридіана дорівнюватиме 111км.

Питання: Чому?

Відповідь: Тому що земна куля має форму геоїда!

Завдання на дошці:

Визначте протяжність Африки по екватору.

Африка лежить між меридіанами 9º сх.д. і 43º сх.д

111,3 км×(43º-9º)=111,3×34=3784,2 км.

Завдання (самостійна робота в зошиті).

Визначте протяжність Південної Америки по екватору.

111,3 км.×(81º-48º)=111,3×22=2123 км.

Визначте протяжність Південної Америки по 30º пд.ш.

96,5 км.×(72º-50º)=96,5×22=2123 км.

2. Первинне закріплення нових знань і вмінь. Коротка розповідь про о. Нова Гвінея.

Задача.

Визначте протяжність о. Нова Гвінея по 140ºсх.д. за допомогою градусної сітки і масштабу – двома способами.

Рішення:

1) 111 км.×(8º-2º)=111×6=666км.

2) 900км.×0,75см=675 км.

Питання: Який спосіб точніший?

V Закріплення нових знань і вмінь учнів

З рибальського судна (Р-координати-10ºпд.ш., 80ºсх.д.) надійшов сигнал тривоги, який прийняли 2 кораблі. «Восток» (В-20ºпд.ш., 80ºсх.д.) і «Надія» (Н-10ºпд.ш., 90ºсх.д.). Позначте на карті місцеположення кораблів. Розрахуйте, який корабель знаходиться ближче до рибальського судна і визначте в якому напрямку необхідно пливти кораблю - рятівнику .

Рішення:

1) Р-В: 111 км.×(20º-10º)=1110 км.

2) Р-Н: 109,6 км.×(90º-80º) =1096км.

Відповідь: Ближче знаходиться корабель «Надія», він буде пливти на захід.

VІ Підсумок уроку.

1) Аналіз мети уроку

2) Виставлення оцінок

VІІ Домашнє завдання.(записи в зошиті)

1) Визначте протяжність Південної Америки з пн. на пд. по 70º зх.д.

2) Визначте протяжність Австралії по 140º сх.д.

3) в яких морях знаходяться кораблі, якщо їх координати:

46ºпн.ш. 36º сх.д. (Чорне море)

45ºпн.ш.51ºсх. д. (Каспійське море)

18 ºпн.ш.65ºсх.д. ( Аравійське море)

15ºпд.ш. 120º сх.д.( Пд. Китайське море)

4. Визначте географічні координати

влк. Орісаба- 18º пн.ш. 97 ºзх.д.

влк. Котопахі- 1º пд. ш. 78º зх.д.

влк. Кракатау-6º пд.ш. 105 ºсх.д.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.