Урок "Вчимося бути толерантними"

Опис документу:
Тема: «Вчимося бути толерантними» Мета: розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття з елементами тренінгу

Тема: «Вчимося бути толерантними»

Мета: розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок.

Обладнання: мультимедійна система, картки, дошка, квітка з окремими пелюстками , маркери.

Форма проведення: заняття з елементами тренінгу.

«Перед великим розумом я схиляю голову,

перед великим серцем я стаю на коліна»

Гете

Хід заняття

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Тема сьогоднішнього нашого заняття − «Вчимося бути толерантними».

Наша мета зясувати що означає поняття «толерантність»?

-Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей?

-Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі?

На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти.

Кожна людина неповторна. Світ тому і цікавий, що ми всі різні.

ІІІ. Основна частина заняття.

Інформаційний блок

Зараз ми переглянемо презентацію «Толерантність» і дамо відповіді на вище поставлені запитання (коментований перегляд презентації).

Отже, давайте підсумуємо що ж таке толерантність…..Які вони якості толерантної людини?

Асоціативний ряд

Зараз я попрошу вас виконати завдання.

Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині. Тим самим ми зясуємо які ж риси існують.

(На аркуші ватману записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її)

Т – терплячий, товариський, тактовний.

О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.

Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.

Е – енергійний, елегантний, ефективний.

Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.

А – активний, акуратний, авторитетний.

Н – надійний, найдорожчий.

Т – терплячий.

Н – необхідний людям, ніжний, незалежний.

І – інтелігентний, ідеальний, ідейний.

С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий.

Т – тактовний, товариський.

Ь.

Обговорення

-Чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви?

-Мені теж дуже-дуже вони подобаються і я бажаю, щоб ви про них не забували та шукали їх у собі.

Як бачимо, що існує багато різних ,хороших рис толерантної людини.

Інтерактивна вправа «Чим ми схожі?»

  • А зараз ми виконаємо з вами вправу « Чим ми схожі?», щоб знайти собі друзів схожих за якоюсь реальною чи уявною рисою.

Учасники сідають по колу. Вчитель обирає серед учнів одного за якоюсь реальною чи уявною схожою зі своєю рисою та запрошує його в центр кола. Обраний звертається до будь-кого з учасників у такий же спосіб. Але за іншою ознакою. Так продовжується доти, доки усі учасники не опиняться у колі.

Обговорення:

Всі учасники вправи по черзі опинилися в центрі кола.

- Які емоції ви відчували, коли зверталися саме до вас?

  • Чи хвилювалися ви, коли кожного наступного разу вас не обирали?

  • Чи важко було тому хто стояв у центрі кола знайти схожу рису в іншому?

Отже, ми побачили що хоча ми всі різні, але маємо щось спільне.

Слово вчителя.

Найкращих людських якостей вчать нас герої улюблених казок. Згадайте казку Андерсена «Гидке каченя».

Запитання до учнів.

  • Чи всі герої казки ставилися один до одного як брати?

  • Хто з мешканців пташиного двору користувався найбільшим авторитетом і чому?

  • Чи повинні герої казки мати однакові права незалежно від свого походження?

  • Чому мешканці пташиного двору ображали гидке каченя?

  • Чи змогли б діти твого класу зробити так, як зробили мешканці пташиного двору?

Інтерактивна вправа «Біла ворона»

Давайте виконаємо вправу «Біла ворона», щоб зрозуміти та відчути те що відчуває людина, яка відрізняється від інших.

  • Вчитель пропонує одному з учасників на деякий час стати не таким, як всі. Для цього йому треба робити усе протилежне тому, що робить група. Група повторює всі рухи учителя, наприклад підіймає руки, а «біла ворона» − опускає, всі посміхаються, а біла ворона − насуплюється.

«Це важко − бути не таким, як всі. Хто йому буде допомагати?» Так з'являються дві «білі ворони». Потім їх стає більше. Коли до білої ворони приєднується більшість, вправа закінчується.

Обговорення

  • Так проявляється здатність знаходити (помічати) й цінувати індивідуальність інших людей. Так проявляється толерантність.

Отже, ми проявили толерантне ставлення до кожного з учасників та проявити індивідуальні риси толерантної людини.І зрозуміли, що всі люди різні, але вони всі рівні.

Слово вчителя.

Люди з фізичними вадами мають право, щоб із ними поводилися так само, як із іншими. Послухайте одну історію, яка навчить нас ввічливо ставитися до людей, які відрізняються від інших.

Далеко-далеко у космічному просторі є планета, така ж, як Земля. Люди, які живуть на цій планеті, є такими ж, як і ми, за винятком того, що в них лише одне око. Але воно особливе. Ним вони можуть бачити в темряві, дивитися в безмежну далечінь і бачити крізь стіни. Жінки на цій планеті такі ж, як і на Землі. Та якось в однієї жінки народилося дивне дитя: воно мало двоє очей. Його батьки були дуже засмучені.

Проте хлопчик ріс щасливим. Батьки любили його, милувалися ним. Але їх непокоїло, що він був таким незвичайним. Вони показували його багатьом лікарям, але ті тільки хитали головами і говорили: «Нічого не можна зробити».

Коли хлопчик підріс, він мав щораз більше проблем. Оскільки він не міг бачити в темряві, то змушений був носити з собою якесь джерело світла. Коли він пішов до школи, то не міг читати так добре, як інші діти. Учителі мусили надавати йому спеціальну допомогу. Хлопчик не бачив на великій відстані, тому потребував спеціального телескопа, щоб бачити інші планети. Деколи він, вертаючись зі школи, відчував себе дуже самотнім. «Інші діти бачать предмети, які я не можу бачити, думав він. − Я мушу навчитися бачити те, чого не бачать вони».

І одного чудового дня він помітив, що дійсно може бачити те, чого не можуть інші. На відміну від них, він бачив увесь світ у кольорі. Одразу після цього відкриття він вивів батьків на вулицю і розповів про те, що бачив, дуже здивувавши їх тим. Його друзі теж були здивовані. Він розповідав їм чудові історії, вживаючи слова, які вони ніколи до цього не чули, наприклад: червоний, жовтий, оранжевий... Говорив про зелені дерева і пурпурові квіти. Кожен хотів знати, якими він бачить речі. Хлопчик розповідав дивні історії про глибокі сині моря і піняві хвилі з білими гребенями. Дітям подобалися оповідання про дивних драконів, особливо коли він описував їхню лискучу шкіру, очі, гарячий подих.

Одного дня він зустрів дівчину. Вони покохали одне одного. Вона не мала нічого проти того, що він не схожий на інших. І тоді він відчув, що йому це також байдуже. Хлопець став дуже відомим. Люди з усієї планети приходили, щоб послухати його. У молодого подружжя народився син. Дитина була такою ж, як і всі на планеті, і мала лише одне око.

Запитання до учнів.

  • Як ви думаєте, як почувалася людина, маючи двоє очей, в той час як інші мали одне?

  • Які труднощі виникали у хлопця з двома очима? Чому?

  • Якої особливої турботи, на вашу думку, потребують діти із фізичними вадами?

  • А що коли б дитина із фізичними вадами була у вашому класі, як би ви до неї ставилися?

Слово вчителя.

Ми всі різні. Але потрібно бути терпимими (толерантними) одне до одного.

Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших?

Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших.

IV. Підсумок заняття

Діти, у мене є квітка, але допоможіть мені зробити її красивою, їй потрібні пелюстки, причому не прості, а з тими цінностями, які ви візьмете у життя.

Діти роблять надписи й прикріплюють пелюстки по-черзі, озвучуючи свій написа

Зразки написів, які можуть написати діти: «Я візьму із собою гарний настрій», «Я візьму знання про...», «Я завжди робитиму добро», «Я уникатиму конфліктів», «Важливо в житті дотримуватися «межі толерантності».

Висновок заняття: сьогодні ми з’ясували що таке «толерантність»-це…..(відповіді учнів).

Також зрозуміли :

- Чи завжди в житті ми толерантні один до одного та до людей, які відрізняються від інших ( відповіді учнів);

- Які якості має толерантна людина….(назвати ці якості) і як їх виховати в собі(підсумок на слайді).

-Дякую вам за увагу!Ми сьогодні дуже гарно попрацювали.

Література:

1. Кондратенко Д.А. Принцип толерантності. Розробка виховного заходу. [Електронний ресурс] / Освіта UA / Д.А. Кондратенко. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/12542 – Назва з екрану.

2. Що таке толерантність [Електронний ресурс] / Урядовий сайт для юних громадян. – Режим доступу : http://children.kmu.gov.ua/school/1246.html – Назва з екрану.

3. Толерантність [Електронний ресурс] / Вікіпедія Вільна енциклопедія. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/Толерантність – Назва з екрану.

УКРАЇНА

Черкаська міська рада Черкаської області

ЧЕРКАСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №6

ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18031 м.Черкаси, вул. Гоголя, 123, тел. 37-54-47, 37-45-10

e-mail: zshkola6@mail.ru

Заняття з елементами тренінгу

« Вчимося бути толерантними»

для учнів 4 класу

Підготувала

соціальний педагог ЗОШ № 6

Кононенко З.М.

Черкаси, 2016

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн