Урок українознавства у 5 класі - "Мова як виразник мого « Я»"

Опис документу:
Мета уроку : розвивати культуру мовлення та спілкування; виховувати в дітей повагу до слова, до рідної мови,культуру поведінки.Форма проведення уроку -" гра - подорож""Дорожня карта" уроку -подорожі актуалізували знання та вміння учнів 5 класу з української мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українознавство

5 клас

Урок 5

Тема: Мова як виразник мого « Я»

Мета: - розвивати культуру мовлення та спілкування;

- виховувати в дітей повагу до слова, до рідної мови.

Тип уроку: Урок - подорож.

Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Мотивація уроку

- Про мету і завдання уроку.

- Про подорож до палацу «Ввічливості»

3.Робота над новою темою

  • «Дорожня карта подорожі»

  • Вулиця Народної Мудрості

Вчит. Подорож ми починаємо з «Вулиця Народної Мудрості». Наше завдання на цій вулиці пояснити прислів’я.

- Від теплого слова й лід розмерзає. (Коли скажете тепле слово людині, навіть коли вона в поганому настрої обов’язково побачиш усмішку на її обличчі).

- Добре слово краще за цукор і мед. (Приємно тільки від того, що тобі скажуть тепле, чарівне слово, а не від поганого слова прикрашеним медом та цукром).

- Гостре словечко коле сердечко
 (Коли ми скажемо погане слово для хорошої людини та не тільки їй буде дуже боляче).

- Вулиця « Чемної дитини»
« Ігровий майданчик »

- Давайте пограємо
 у гру, яка називається «Хто знає більше ввічливих слів». Правила її дуже прості – я задаю вам запитання, а ви на них відповідаєте.

- Які слова потрібно говорити, коли вітаєшся?
 (Доброго ранку, доброго дня, доброго вечора, доброго здоров’я, привіт, світлої днини, здраствуйте, здоровенькі були, дай Боже щастя).

- Які слова потрібно говорити, коли звертаєтесь до когось з проханням?
 (Прошу, будьте ласкаві, будь ласка, дозвольте).

- Які слова ми говоримо, коли вибачаємося перед кимсь?
 (Вибачте, прошу вибачення, даруйте, пробачте будь ласка).

- Які слова ми говоримо, прощаючись?
 (Прощавайте, на все добре, до побачення, до зустрічі, на добраніч, бувай, папа, щасливої дороги).

-Молодці! Ви назвали багато «теплих» ввічливих слів. Давайте я їх ще раз
 прочитаю, щоб ви їх ще краще засвоїли.

- Сподіваюсь, ви завжди вживатимете їх. Ось ми отримали другу частинку ключа.

- «Вулиця вихованих людей»

Вчит. Тут ми пограємося у гру, яка називається «Будь ласка». Ви по моїй команді повинні виконувати те що я скажу, наприклад, присісти, встати, нахилитись, підняти руки, але тільки тоді, коли звучать слова «будь ласка», «будьте ласкаві». Отож починаємо.

( гра )


- «Палац Ввічливості»

Вчит.:- Скажіть будь ласка, як потрібно поводити себе у таких ситуаціях?

1) На порозі тебе зустріли. -
(Ввічливо привітатися).

2) Тебе запросили до зали.
 (Потрібно зняти верхній одяг, акуратно повісити його на вішалку; витерти ноги, якщо зайшов з дівчинкою, то пропустити її вперед).

3) Ти зайшов до зали, там знаходяться дорослі та діти.
(Привітатися відразу з усіма, а не підходити до кожного окремо).

4) До тебе пдіійшли госодарі і запропонували чай . ….?

- У «залі розваг » - Фізкультхвилинка

- Ви вже напевно стомились, давайте трішки відпочинемо, а для цього вам потрібно встати і виконувати те що я промовляю.


Щось не хочеться сидіти,
 

Треба трішки відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

А тепер ми зупинились.

І за парти тихо сіли.

- « Зала ввічливих слів ».

а) Гра «Хто так може говорити»

- Давайте пограємо у гру «Хто так може говорити». Я буду вам зачитувати ситуації, а ви скажете мені хто так може говорити.

а) «Доброго ранку, моє сонечко! Вставай швидше! Час до школи!»
(Матуся);

б) «Здраствуйте дідусю! Як давно я вас не бачив!»
 (Дитина, внук чи внучка);

в) «Привіт Сергійку! Я поспішаю до школи. Зустрінемось пізніше!»
(Друзі).

- Які слова вітання ви чули в розмові?
 (Доброго ранку, здраствуйте, привіт).

- Який вираз обличчя має бути у цих дітей?
 (Веселим, лагідним, добрим).

- Чи можна вимовляти ці слова з похмурим обличчям?
 (Ні).

- Молодці! Я думаю, що ви також будете поводитися, як ці дітки. І якщо навіть не все добре виходить, то зумієте виправити помилку. Ви отримуєте п’яту частину ключа.

4.Підсумок  уроку (подорожі )

а)
Слово вчителя

- Давайте підведемо підсумки наш
ого уроку. Про що ми сьогодні говорили? (Про культуру спілкування, про ввічливі слова).

- Як ви гадаєте чи потрібно бути ввічливою, люб’язною людиною?
(Так). Для чого? (Щоб так ставились до нас).

- Як потрібно поводитися з іншими?
 (Поводитись так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас).

- А як слід звертатися до старших?
 (На «Ви»). А до однолітків?(Можна на «Ти»).

- Своє прохання до когось підкріпити якими словами?
 (Будь ласка, дуже прошу, щиро вдячний, дякую, спасибі).

 Домашнє завдання. Написати казку про подорож до країни « Палацу Ввічливості»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.