Урок - тренінг

Опис документу:
Тренінг – форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем. Хоча тренінг є формою організації навчального процесу, він не схожий на класичні уроки.Тренінг як форма педагогічного впливу передусім передбачає використання активних методів групової роботи (наприклад рольових ігор).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок – тренінг з основ здоров'я

Тема. Шкідливі звички і здоров’я. Практична робота. Моделювання ситуації відмови від небезпечної пропозиції.

Мета: поглибити знання учнів про негативні наслідки вживання тютюну й алкоголю; навчити впевнено відмовлятися від небезпечної пропозиції; виробляти негативне ставлення до паління, вживання алкогольних напоїв; виховувати самостійність, наполегливість, рішучість.

Навчальні завдання.

Наприкінці заняття учні повинні:

  • мати уявлення про шкідливі звички;

  • вміти впевнено відмовлятися від небезпечної пропозиції;

  • бути самостійними, наполегливими, рішучими.

Обладнання і матеріали:

  • магнітофон;

  • аркуші паперу;

  • маркери, фломастери;

  • скотч;

  • 2 повітряні кулі;

  • порожні пачки від сигарет.

Домашнє завдання

Створити невеличкий колаж «Шкідливі звички чи здоровя – обирайте самі!»

Що підготувати заздалегідь

  • плакат «Шкідливі звички – це не модно».

  • Аркуші паперу з фразами до вправи «Коли я …».

Орієнтовний план тренінгу

Стартові завдання

10 хв.

Робота в групах

20 хв.

Руханка

5 хв.

Моделювання ситуації

5 хв.

Завершення тренінгу

5 хв.

Хід уроку-тренінгу

Вступна частина

1. Привітати учнів, повідомити тему і мету уроку–тренінгу

Для створення позитивного емоційного настрою, можна запропонувати учням проговорити таку психологічну настанову:

Я всміхаюсь сонечку – здраствуй золоте,

Я всміхаюсь квіточці – нехай вона росте,

Я всміхаюсь дощику – лийся мов з відра,

Друзям посміхаюсь я – зичу їм добра!

2.Знайомство

Гра «Снігова куля»

Усі стоять у колі взявшись за руки. Перший учасник називає своє імя й рису характеру. Наступний за ним повторює, що сказав сусід, а потім каже своє імя й рису характеру. І так далі.

Гра «Кришталева ваза»

Учасники стоять у колі. Тренер пропонує їм помінятися місцями із гравцями навпроти. А тепер уявіть собі, шо кожен із вас - кришталева ваза з безліччю граней, і кожна грань – це риса вашої особистості. Тепер ще раз поміняйтеся місцями, намагаючись не розбити своєї кришталевої вази.

3. Прийняття правил роботи групи.

Основна частина

Вправа «Коли я …»Роздають заздалегідь підготовленні аркуші, на яких написано фразу: «Коли я бачу юнака (дівчину), який (а) палить або вживає алкоголь…». Тренер пропонує закінчити фразу, спираючись на перше враження, довго не роздумуючи. Аркуші збирає хтось із учасників, після заняття проводиться аналіз.

4. Інформаційне повідомлення вчителя

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про негативні наслідки вживання тютюну й алкоголю.

5. Міні-лекція «Згубний вплив алкоголю і тютюну на організм людини»

6.Руханка

«Ой Василю, товаришу»

Ой Василю, товаришу, нуж-бо глянь на нас,чи вгадаєш , товаришу, яка дія у нас? А як не вгадаєш будемо карати, будеш перед нами 3 дні танцювати.

7. Робота в групах.

Вправа «Що таке паління?»

Учасники обєднуються у три групи (за кольорами світлофора.) Тренер пропонує ситуацію.

Ситуація. На нашу планету Земля опускається космічний корабель. Підлітаючі прибульці були вражені тим, що Земля оповита хмарами отруйного диму. Вони зробили аналіз цього диму й виявили близько 4 тисяч шкідливих речовин. Після посадки вони попросили пояснити причину й почули слово «паління». З технічних причин зупинка в них дуже коротка. Ваше завдання – швидко й чітко пояснити, що таке паління. Поки групи працюють, тренер вивішує на дошці інформацію,яку використовує в обговоренні.

Гра «Перевіримо ваші легені».

Тренер запрошує двох учасників, пропонує їм надути повітряні кулі, порівнює величину.

Вправа «Вибір друга»

Учасники обєднуються у групи (ранок, день, вечір, ніч ). Тренер пропонує їм ситуацію.

Тренер. Ви приїхали в молодіжний табір, вам самотньо й нудно, хочеться знайти собі друзів. Напишіть 5 рис, за якими ви б обрали друга. Для вас важливо чи має він шкідливі звички? Під час обговорення тренер звертає увагу на такі риси: культура поведінки, повага до оточення, манера одягатися і те про що вона свідчить.

8.Практична робота. Моделювання ситуації відмови від небезпечної пропозиції.

- Обєднайтесь у пари. Розгляньте малюнок і по черзі продемонструйте способи відмови від небезпечних пропозицій.

- Просто скажи «Ні!»

- Повтори ще раз. Але впевненіше: «Ні, я не буду», «Я не хочу», «Я так вирішив».

- Відмовся і поясни причину: «Ні, це небезпечно».

- Відмовся і спробуй відмовити друзів: «Я не буду і вам не раджу!».

- Звернись по допомогу до свого друга. Так відстояти себе легше. Завжди підтримай друга у такій ситуації.

Запамятайте! Справжні друзі поважають одне одного і не запропонують погане.

9.Антинікотинові танці.

Увага! Відкривається школа антинікотинових танців. Усі ви знаєте кінокомедію «Операція И та інші пригоди Шурика» і знаменитий танець на недопалках. Зараз ми повторимо його, тільки зробимо це так: беремо пачки сигарет, кидаємо на підлогу, ставимо на них праву ногу й танцюємо. Тепер іншою ногою! Отже, танець! (Звучить музика)

Заключна частина

1.Зворотний зв’язок

Продовжити речення: «Курінні і алкоголь спричиняє залежність і…»

2. Аналіз вправи «Коли я …». Тренер зачитує висловлювання учасників і обговорюють їх.

3. Прощання «Жменька побажань»

Діти в колі передають один одному свої побажання в жменьці, промовляючи: «Я бажаю тобі …».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»