Урок - квест "Мій древній Лучеськ"

Опис документу:
Я хочу запропонувати фрагмент заняття, з елементами квесту, у ході якого будуть запропоновані завдання з математики, укр. мови, мислити логічно, працювати творчо. І лише тоді зможете досягти мети. Мета квест-заняття – якомога більше дізнатися про наше рідне місто Луцьк.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вступ

Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності учнів

Для більшості сучасних учнів проблемним є здійснення логічних операцій, засвоєння великого обсягу інформації, яка, на їхню думку, не завжди їм потрібна.

Ми, вчителі. повинні шукати та упроваджувати інноваційні технології та методики навчання і виховання , які б сприяли різнобічному розвитку школярів, зацікавленості учнів . Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі є квест.

Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод, істини, знання) - інтелектуальне змагання з елементами рольової гри , основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками.

Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших.

Квест – це інтелектуальна соціогра, яка в майбутньому зменшить залежність дитини від комп’ютерних ігор. Учасники змушені організовуватись відповідно до завдань. Перемоги можна досягнути лише у випадку успішного виконання їх всіх, долаючи при цьому різноманітні перешкоди.

Аналізуючи власну професійну діяльність, роблю висновок, що використання квесту в навчально-виховного процесі приносить позитивні результати, сприяє розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, уяви, спостережливості, інформатичних вмінь, підвищує загальний рівень розвиненості школяра. Ким би не збирався стати учень, який фах не обрав би, йому потрібно правильно і швидко міркувати, діяти організовано, враховуючи обставини і наявні ресурси. Впевнена, що той вчитель, який спробує створити та провести хоча б один квест з учнями, одразу побачить у своїх вихованцях позитивні зміни.

Квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощів, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.

Мною були розроблені правила проведення квесту, а саме:

Гра відбувається в межах школи чи класу (квест-кімната). Учасникам видається завдання. Якщо вони правильно розгадують його за відведений час, то одержують завдання-перехід, де зашифровано номер чи назву місця, в якому розв’язуватимуть наступне завдання.

Для квесту завдання складаю таким чином, щоб вони включали не тільки поточний матеріал, який учні вивчають на даному етапі, а й деякі елементи попередніх тем з метою повторення пройденого матеріалу. Ці елементи не є розв’язком завдання, а тільки шляхом до одержання результату. Дозволяється користуватися елементами, які допомагають знайти відповідь на запитання, пов’язані з текстовим, графічним редакторами, мережею Інтернет тощо.

Оскільки діти проявляють зацікавленість до всього незвичайного, яскравого, то неординарність завдань сприяє переключенню уваги, змінює хід думок. Учень починає мислити не тільки логічно, а й абстрактно, творчо, що, в свою чергу, сприяє розвитку вищих форм мислення.

Застосування такого методу змінює урок. Діти мають можливість більше спілкуватися, висловлювати власну думку, в них розвивається уміння не тільки працювати самостійно, а й у команді.

Проведення уроків на одну тему в різних класах однієї паралелі з використанням та без використання даного методу показало, що учні активніше, з більшою зацікавленістю й захопленням працюють на квест-уроці.

Вважаю, що система роботи з використанням квестів формує пізнавальний інтерес до вивчення різних предметів

Переваги використання квесту:

дозволяє учням пізнати один одного в умовах необхідності прийняття швидких рішень;

виявляє: приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів, учнів-логістів, які вміють прорахувати на декілька ходів вперед;

розвиває логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми;

дозволяє учням краще ознайомитися з темою, бо всі сценарії носять тематичний характер;

проводить аналогії й асоціації між явищами;

швидка актуалізація інформації;

здійснюються міжпредметні зв*язки;

ігрові етапи дозволяють спільно пережити емоційні сплески, що психологічно зближує учнів, викликають масу позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікабельності;

інтелектуальні етапи розвивають ерудицію і виявляють спритність.

Сьогодні я хочу запропонувати фрагмент заняття, з елементами квесту, у ході якого вам будуть запропоновані завдання з математики, укр. мови, мислити логічно, працювати творчо. І лише тоді зможете досягти мети. А мета сьогоднішнього квест-заняття – якомога більше дізнатися про наше рідне місто Луцьк.

.

Основні риси квесту

● дає змогу забезпечите глибину вивчення змісту. Учні засвоюють усі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка). При цьому відсоток учнів, які засвоїли знання, досить високий (більше 50 %);

● змінюється роль учнів — вони вживають заходів вирішення певної проблеми;

● відбувається згуртування колективу — в кожного члена команди відчуття власної значущості;

● змінюється основне джерело мотивації навчання — стає внутрішнім, адже формується інтерес у самого учня;

● суттєво підвищується роль особистості педагога — педагог розкривається перед учнями, виступає як лідер, організатор.

Наш древній Лучеськ

Заходять учасники квесту. Кожен дістає з коробки чи капелюха стрічку якогось кольору. На ній – побажання.

  • Солідарності

  • Дружби, єднання

  • Сили духу

  • Незламності

  • Творчого натхнення

  • Величі душі

  • Любові та розуміння

  • Підтримки

  • Уміння долати труднощі

  • Піднесення

  • Гармонії душі

  • Душевної рівноваги

  • Позитивних вражень

  • Захоплюючих подорожей

  • Високих життєвих цінностей

  • Яскравих життєвих моментів

  • Миру та віри

  • Нехай вас завжди чекають вдома

  • Щоб Вам були всі раді

  • Нехай доля завжди посміхається

Ці стрічки повязують собі на руки.

  • Я пропоную вам сьогодні відправитися на екскурсію, яка відкиє нам скарби нашого древнього і водночас – сучасного, , загадкового, славного та затишного міста . Ви уявите себе у екскурсантів. Після подорожі повинні будете поділитися своїми враженнями та презентувати свою творчу роботу.

(На дошці – 3 ватмани паперу:

І – Луцьк стародавній

ІІ – Луцьк – сучасне європейське місто.

ІІІ – Луцьк – осередок культури)

Це – ваше поле для творчості, яке ви повинні будете заповнити . А чим – залежить лише від вас. Для того, щоб отримати все необхідне для цього, ви повинні пройти ряд етапів, на кожному з яких вас чекають випробування , які ви повинні будете долати, щоб перейти до наступного етапу.

Ото ж, давайте поділимося на групи. У кожного з вас є стрічка на руці. (стрічки 3 кольорів) Прошу сісти учасників за кольорами. Кожен знайшов свою групу. Утворилося їх 3 : сині, червоні, зелені.

(зазвичай на виконання завдань дається певний час, але сьогодні ми цього робити не будемо, адже моя мета – показати вам види роботи, а не визначити переможця, тобто того, хто швидше за всіх справиться з усіма завданнями.. Якщо ви справитеся з усіма завданнями, будете мислити логічно, працювати творчо,то ми будемо мати хороший результат. І так, ви готові?.

Спочатку оберіть у своїй команді 3 парламентаря і керівника.

І етап. Математичний диктант «Один за всіх – і всі – за одного».

Записуєм на листочках.

Правила роботи.

Від кожної команди будуть по сигналу підходити їх представники , які визначені заздалегідь. Учасники, які підходять до столу вчителя, по його команді беруть перший листочок, на якому надруковане перше речення умови задачі. Їм дається 20 с., щоб прочитати його, запам’ятати, покласти листочок на місце, повернутися до своєї команди та продиктувати їм це речення, (те, що запам’ятали).

Учасники записують.

У цей час вчитель кладе на стіл листочки з другим реченням умови задачі. Запрошується другий учасник з кожної команди.

Так до тих пір, поки задача не буде переписана.

Тепер дається учасникам 3 хв для розвязку задачі, а вчитель розкладає на столі листочки з варіантами відповідей. Та команда, яка справилась із завданням, має прислати парламентаря. Він повинен вибрати листочок із тою відповіддю, яка є розв’язком задачі, що розв’язувала його група.

15 с. – запам’ятати

30 с.. – записати

1 хв – розв’язати задачу.

Задачі.

( Сині)

  1. На екскурсію до міста Луцька їхали екскурсанти з міста Івано-Франківськ, який знаходиться на відстані 280 км від нього.

Середня швидкість автобуса, на якому вони їхали була 70 км/год. Скільки часу потратили екскурсанти з міста Івано- Франківськ на дорогу ? (4 год)

(Червоні)

  1. З міста Києва на екскурсію до міста Луцька,відстань між якими 400 км, вирушили екскурсанти.

Їхали вони поїздом, середня швидкість якого була 80 км/год.

(5 год)

Скільки часу потратили на дорогу до Луцька екскурсанти з міста Києва?

(зелені)

  1. Зі Львова до Луцька, відстань між якими 150 км на екскурсію відправилися екскурсанти.

Їхали вони дизельним поїздом, середня швидкість якого 50 км/год.

Скільки часу потратили на дорогу екскурсанти з міста Львова?

(3 год)

Друкувати :

Сині – вікно (4 год), червоні – парта (3 год), зелені – стілець. (5 год)

На дошці розміщені правильні відповіді. Учасники груп після того як розв*язали задачі, підходять до дошки і вибирають правильну відповідь.

На зворотній стороні листка з відповіддю є ребус, який підкаже, де шукати наступне завдання.

Сині – на вікні, червоні – під партою, зелені – під стільцем.

. Учасники шукають в кабінеті конвертики з картами . Прошу повернутися до групи.

Даю завдання: синій групі - записати пам’ятки архітектури «Старого міста»

Червоній – знайти, в якому році Луцьк з’явився на карті Європи.

Зеленій – записати пам’ятки архітектури, які знаходяться у Замку Любарта.

Даю 2-3 хв. Прошу прочитати.

  • Молодці, ви дуже уважні, спостережливі, допитливі і тому справилися з завданнями.

  • За це я вам дарую буклетики про наше місто.

(дарую по 6 буклетів, в одному з них вкладене наступне завдання. Якщо не здогадаються, то прошу знайти)

Відгадайте назву зашифрованого об’єкта , знайдіть його на карті міста та обведіть.

2, 24, 6, 11, 18, 19, 15, 10 26, 11, 17, 7, 21, 1, 17, 11 шпилями в небо стримить,
розкручені з ним не зрівняються марки та бренди,
палац Посейдонів над містом усім височить,
на стінах величних його оживає легенда.

Розкажіть про цей об’єкт.

Відгадайте назву зашифрованого об’єкта , знайдіть його на карті міста та обведіть.

А 10, 1, 17, 19, 15 16, 31, 2, 1, 21, 23, 1 цей древній богатир,

Уже в літах, та чутно в ньому силу.
Він дивиться залюблено на Стир
На річку-подругу стареньку і змілілу.

Розкажіть про цей об’єкт.

Відгадайте назву зашифрованого об’єкта , знайдіть його на карті міста та обведіть.

Осиротів без листя 16, 7, 22,11, 18 32, 22, 7, 18

Замкова площа висохла з дощу,

Вхідні ворота потемніли з часом,

Я сам один ворота захищу.

Розкажіть про цей об’єкт.

Крім того, в буклети вкладаються тексти про ці об’єкти, порізані поздовж

Треба з них скласти текст – розповідь.

Архітектурна пам'ятка, що розташовано на території Історико-культурного заповідника «Старий Луцьк» на березі річки Стир.

Подвір'я, стіни, дах будинку прикрашають кам'яні скульптури різних стилів. Над входом родинний вензель — Н. М. Г.  Загалом тут понад 500 скульптур. На фронтоні будинку розміщено барельєф із зображенням усіх членів сім'ї скульптора М. Голованя.. Вагою він — півтори тони, а виготовлений із зеленого пісковика.

Є «італійський» дворик, кузня. На подвір'ї розташовано безліч різних деталей — брили різних каменів й безліч великих і малих скульптур, що ще не знайшли свого місця в композиції. Будинок має оригінальне оздоблення не тільки зовні, а й всередині.

Це добрий сімейний вернісаж, який скульптор будує все життя.
Будинок – діюча майстерня. До неї можна вільно зайти, по фотографуватися

Унікальний історико-архітектурний пам'ятник кінця XIII - XIV століття, головна визначна пам'ятка Луцька - обласного центру Волинської області. Це візитна картка міста. Разом з іншими старовинними спорудами замок Любарта входить до складу державного заповідника «Старий Луцьк».

    Його зображення є на двухсотгривневій купюрі) - від назви міста, а також Верхній замок.    Побудував його литовський князь Любарт.    Будівництво Луцької фортеці велося більше сорока років. Було зведено В'їзну, Стирову та Владичу вежі. Ці башти з'єднувалися потужними стінами. Спочатку основним будівельним матеріалом слугувало дерево, яке з часом, вже після смерті Любарта, замінив більш міцний - цегла.

    В'їзд в замок розташовувався в його західній частині та був обладнаний підйомним мостом і надбрамною вежею. На сьогоднішній день у В'їзній вежі діє виставка будівельної кераміки.

    Стирова вежа розташовувалася в південно-східній частині фортеці, над річкою Стир, від назви якої і пішла назва башти. Стирова вежа була триярусною, згодом (у XVI столітті) було добудовано четвертий ярус.

    Владича вежа утримувалася на гроші владики. Звідси її назва. Сьогодні тут розміщується унікальна виставка дзвонів «Дзвони Волині, історія та сучасність». Також у Владичій вежі представлена ​​колекція старовинної зброї.

Пам’ятка природи, під якою Леся Українка гадала думи.
Р росте біля будинку, де мешкала видатна українська поетеса Леся Українка. . Вік дерева оцінюють у більш як 200 років.

Це – ботанічна пам’ятка природи місцевого значення , який знаходиться в Луцьку на вулиці Кафедральній, Дерево не огороджене. Його висота становить 20 метрів, діаметр стовбура на висоті 1,3 метра - 140 см. Біля дерева є інформаційно-охоронний знак затвердженого зразка.

Ясен - одне з найстаріших дерев у Луцьку, воно потребує допомоги

Прошу ту групу, яка готова, розповісти про об’єкт, назва якого зашифрована була спочатку.

(розповідають. )

Тепер пропоную повернутися до буклетів, в одному з яких є виділене слова, що мають стати підказкою, де шукати наступне завдання.

В синіх це слова Вірш «Надія» . Тобто вони мають знайти книжку з віршем «Надія». Там – ключ.

Червоним - це слова – «філіжанкою кави». Тобто мають знайти чашку , а у ній – ключ.

Зеленим – слова –«2 год, 3 год….», тобто мають знайти годинник, а там – ключ.

Учасники за словами – підказками знаходять ключі.

Вони повинні самі здогадатися, для чого їм ці ключі.

Я можу підказати, що для того, щоб відкрити замки.

Підбирають ключ до замка однієї з трьох скринь.

Відкривають їх.

  • І ось тепер ми можемо перейти до найголовнішого – творчого завдання. У ваших скринях є все, що необхідне для створення панно .

  • Але подивіться уважно на матеріали, що ви маєте у скринях. І тоді вирішіть, який з трьох ватманів вам знадобиться для роботи.

(Учасники беруть свій ватман і створюють панно).

Використовувати можна все, що є у скрині, крім того – домальовувати, доклеювати…)

Даю 5 хв.

Кожна група вибирає парламентаря, який має презентувати своє панно. Тоді 3 панно розміщуються поруч. І утворюється панно Міста Луцька.

  • Я дякую вам за роботу. Ви гарно попрацювали, мандруючи нашим рідним містом, побували у багатьох його затишних куточках, дізналися багато цікавого про них, творчо попрацювали і своїми руками створили панно нашого міста. Подивіться, яке воно гарне. Воно не могло не увійти у десятку найкомфортніших для проживання міст України.

Ми, жителі Луцька, - дуже гостинні і тому завжди раді бачити гостей з різних точок світу у себе. Наш Луцьк поступово стане одним з визначних туристично- екскурсійних об’єктів нашої країни і, навіть, світу. Отже. Запрошуйте гостей до Луцька. Він чудовий за будь-якої пори року та вартий того, аби назавжди залишити частинку себе у душах людей, які тут живуть та тих, які приїжджають у гості. Луцьк стане неймовірно приємним відкриттям для гостей з-за кордону. А ви можете подарувати їм ці путівники та буклети, які я дарую вам.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн