і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Урок етики " З чого починається дружба".

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. З чого починається дружба.

Мета уроку. Пояснити важливість дружби, обґрунтувати необхідні умови

дружніх стосунків, навести приклади дружби та вміння дружити;

спонукати дітей до дружніх стосунків і товаришування;

розвивати в учнів загальнолюдські чесноти;

виховувати вірність у дружбі, бажання бути справжнім другом.

Обладнання: підручник для 5 класу «Етика»( О.Данилевська, О.Пометун), , папір у вигляді сувою, «мордашки», звукокозапис пісні «Если с другом вышел в путь».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми і методи роботи: бесіда, робота в групах, тестування, робота з підручником, проблемне питання, інтерактивні вправи(«Закінчи речення», «Оратор», «Мікрофон», «Мордашки»).

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання.

Треба всім нам привітатись:

— Добрий день!
Дружно, весело скажімо:
— Добрий день!

Вліво-вправо повернімось,


Туди-сюди усміхнімось:


— Добрий, добрий, добрий день!

2.Перевірка готовності учнів до заняття.

«Мордашки»

Сигналізація учнів про свій емоційний стан за допомогою карток із стилізованими малюнками.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Тестування

  1. Позначте слово, пропущене у висловлюванні видатного російського письменника Л.М. Толстого: «Усі щасливі… схожі одна на одну, кожна нещасна… нещасна по-своєму».

А) громада;

Б) сім`я;

В) країна.

2. Група людей, що складається з близьких родичів називається …

А) родиною;

Б) колективом;

В) суспільством.

3. Граничне загострення незгод, що призводить до ускладнення у стосунках, - це…

А) сварка;

Б) суперечка;

В) конфлікт.

4. Гостра суперечка, що супроводжується взаємними образами й докорами, - це…

А) конфлікт;

Б) сварка;

В) розбіжність.

2. Перевірка домашнього завдання( презентація розробки етикетки до цукерок «Щаслива сім`я»).

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

  • Звучить звукозапис пісні «Если с другом вышел в путь».

Бесіда.

  • Як ви думаєте, чому ми розпочали урок з цієї пісні?

  • Що, на вашу думку, вивчатиметься на уроці?

  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Вступне слово вчителя.

  • Так, дійсно, ми не випадково розпочали наш урок цією піснею, бо сьогодні на уроці піде розмова про найдорожчу цінність людини ― дружбу. Недарма народне прислів’я говорить: «Дружба ― то найдорожчий скарб».

У кожного на парті є приготовані заздалегідь гілочки. А тепер давайте пригадаємо казку «Батьківський заповіт», яка нас вчить, що сила - у єдності. Адже, кожного окремо можна легко скривдити, образити, як і переламати одну гілочку, а якщо триматися разом, то ніякі вороги не зможуть зламати вас і всі негаразди легко здолаються.

Давайте і ми зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

«Мікрофон»

- То що ж таке дружба?

ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

1.Бесіда

    • За що діти і дорослі цінують дружбу і товаришування?

    • Як ви вважаєте, друзів «вибирають» чи «знаходять»?

    • Чому людині потрібні друзі?

    • Що є найважливішим у дружбі?

  1. «Займи позицію».

Робота над вирішенням питання «Кого ми називаємо другом?».

  1. Гра – змагання «Закінчи речення».

За 1 хв. вам треба дібрати якомога більше дієслів, щоб закінчити речення: Друзі можуть разом ...

  • Діти, ми переконалися, що друг надійний підтримка і допомога у будь-якій справі. Адже, недарма говорять, що радість без друга – піврадості, радість, розділена з другом – подвійна радість.

  1. «Сонце дружби»

Вкажіть сонячних промінчиках ті якості, які притаманні справжньому другові.

  • Звичайно, нам усім хочеться мати такого чудового друга. Проте ми маємо розуміти, щоб наш друг став таким, ми в першу чергу самі мусимо бути такими.

5. Прийом сувою.

Три сувої пускаються по рядах. Діти пишуть на них причини, що заважають дружбі. Сувій згортається таким чином, щоб наступний учень не бачив, що написав попередній.

Підведення підсумків, аналізування.

  • Отже, що може завадити дружбі?

  • Яких рис варто позбутися, щоб стати справжнім другом?

      1. Робота в групах. Аналіз ситуацій.

Завдання. Кожна група отримує картку із ситуацією, яку треба прокоментувати за 3 – 5 хв.

  • У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка йшли із школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка забула рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці.

  • Рука в мене замерзла страшенно! ― поскаржилася Оленка подружці.

  • А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

Запитання.

  • Що можна сказати про поведінку Наталки?

  • Як потрібно було їй вчинити?

  • А як би ви діяли на місці Наталки?

  • Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

    • На шкільній ділянці діти працювали дружно. Усі намагалися виконати роботу добре. Тарас теж старався. Але чомусь у нього не виходило швидко, і він відставав від товаришів. Ось уже майже всі учні закінчили копати свої ділянки, а Тарасу ще так багато роботи. «Що ж робити? Коли ж це я встигну все скопати?» ― подумав хлопчик.

Запитання.

  • Як ви гадаєте, коли Тарас закінчив копати свою ділянку?

  • Що повинні були зробити його товариші?

  • Як би ви вчинили в такому випадку?

  • Як діють справжні товариші?

  • Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Йти далеко: дорога погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчатка обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Валя (вона жила близько від школи) збігала додому і принесла чобітки. Хороше було Маринці того дня ― ногам тепло і на душі радісно.

Запитання.

  • Чому дівчинці було радісно?

  • Чи можна дівчаток із класу назвати справжніми подругами?

  • Як би ви діяли у такому випадку?

- Ви переконалися, що друзями є ті, хто може разом робити найрізноманітніші справи, розважатися, відпочивати. Та найголовніше ― друзі довіряють одне одному, діляться своїми думками, таємницями, тобто покладаються одне на одного.

Тож друзів пов’язують не лише спільні справи, інтереси, а й почуття щирості, довіри.

7. Конкурс між групами.

Пригадати якомога більше пісень, віршів, назв кінофільмів, у яких ідеться про дружбу.

  1. Робота з підручником.

Конкурс «Оратор».

Спробуйте якнайповніше за 2 хвилини розкрити зміст прислів’їв із 7 завдання на с.72.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Протягом уроку ми з вами намагалися з`ясувати, що таке дружба, що може завадити дружбі, а хочете перевірити себе, чи гарні ви друзі? Я вам зачитаю питання тесту, а ви письмово повинні відповідати на кожне питання словами «так» чи «ні».

  • Тест.

    1. Чи ділишся із другом своїми успіхами?

    2. Чи допомагаєш йому бути в доброму настрої?

    3. При появі потреби, допомагаєш другу добровільно, чи чекаєш, коли він попросить?

    4. Чи намагаєшся зробити так, щоб другові було приємно у твоєму товаристві?

    5. Чи завжди впевнений у своєму другові і довіряєш йому?

    6. Чи захистиш свого друга, якщо про нього говоритимуть погано у твоїй присутності?

    7. Чи терпеливий ти до друзів свого друга?

    8. Чи можеш бути ти ненастирливим, не повчати?

    9. Чи завжди зберігаєш довірені тобі таємниці?

    10. Чи вмієш поважати внутрішній світ, особисту свободу друга?

Результати:

3 – 4 «так» ― у твого друга є вагомі причини припинити ваші стосунки;

5 – 6 «так» ― ти хороший товариш, але тобі не вистачає поваги до внутрішнього світу друга, ти вимагаєш, щоб його увага була прикована тільки до тебе;

8 – 10 «так» ― ти справжній друг, з тобою хочуть дружити, у тебе багато знайомих, але не спіши хвалитися цим.

VІ. Підсумок уроку.

  1. Рефлексія

  • Що нового дізналися на уроці?

  • Що для вас було найцікавішим?

  • Що для вас виявилося найскладнішим?

  • Над чим, на вашу думку, варто ще попрацювати?

2. Застосування формули «Мордашки»(якщо усмішок стало більше – урок вдався).

VII. Домашнє завдання.

Прочитати текс підручника с.68-73;виконати завдання в зошиті с.27-28 – достатній рівень

Підготувати розповідь(з фотографіями або у вигляді презентації) «Мій друг найкращий» - високий рівень.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    12.08.2018
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    77
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    QS352080
  • Вподобань
    0
Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь