і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Урок етики "Що означає бути щасливим"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Що означає бути щасливим.

Мета. Пояснити зміст поняття «людська індивідуальність»;

довести школярам, що щастя людини залежить від неї, від відчуття гармонії в собі;

формувати вміння пояснювати зміст поняття «щастя», «індивідуальність», «самооцінка»;

розвивати адекватну самооцінку;

виховувати потребу приносити щастя іншим.

Обладнання: підручник для 5 класу «Етика»( О.Данилевська, О.Пометун), липкі аркуші у формі листя, малюнок дерева (без листя), конвертики, серединки та пелюстки квітів, клей.

Тип уроку: комбінований.

Форми і методи роботи: групова, індивідуальна, в парах, інтерактивний

( «Побажай мені успіху», «Дерево пізнання», «Пошта», «Асоціативний кущ», «Небокрай»).

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно,

Дарма часу не марнуй,

А старанно попрацюй!

Робота в парах «Побажай мені успіху»(Учні обмінюються побажаннями в

парі).

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Перевірка домашнього завдання.

Вправа «Пошта».

Кожному учню пропонується визначити свою «адресу» в класі. Ряди парт гратимуть роль вулиць, самі парти – будинків. Учні на аркушах записують питання за текстом домашнього параграфа, пишуть адресу однокласника(1-ша Зелена вулиця, будинок 3, Олена), свою зворотну адресу і з допомогою листоноші відправляють записку адресату. Адресати повинні письмово відповісти на питання. За командою вчителя гра зупиняється. Адресанти зачитують свої питання і оцінюють правильність відповіді.

Найвищу оцінку одержують ті, хто поставив цікаве питання і отримав на нього правильну відповідь.

III. Повідомлення теми, мети уроку.

Учитель пропонує учням розглянути малюнок на с.43 підручника. Діти в

ролях читають текст про Олесю та Богданчика.

- Отже,виходячи з прочитаного, визначте тему сьогоднішнього уроку (учні формують тему уроку)

IV. Цілепокладання і цілевизначення.

«Дерево пізнання».

Учні на липких аркушах записують свої сподівання та очікування від уроку і клеять до малюнка дерева на дошці.

- До ваших очікувань ми повернемося наприкінці уроку, а поки що пропоную вам плідно попрацювати для того, щоб ваші сподівання справдилися.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа «Асоціативний кущ».

-Як ви розумієте, що таке щастя?

Щастя -Давайте запишемо асоціації

до поняття «щастя».

2. Робота з підручником.

- Звернемося до підручника. Як у ньому пояснюють поняття «щастя».

(Зачитування визначення зі с. 44).

3. Вправа «Небокрай».

Намалюйте сонечко, на промінчиках вкажіть те, що викликає у вас радість, щастя; поруч – хмаринки, у яких те, що змушує вас почуватися нещасливим.

-Порівняйте, чого у вашому житті більше: щасливих подій чи навпаки.

- Зачитайте свої записи.

- Зверніть увагу, чи однакова кількість променів та хмаринок у кожного з вас?

Проблемне питання: Чому, на вашу думку, кількість промінчиків, хмаринок, записи у кожного різняться?

(Учитель має підвести учнів до висновку, що однакових людей, як і однакових думок не буває. Відтак, те особливе, що відрізняє кожного з нас від усіх інших називається ІНДИВІДУАЛЬНІСТЮ. Кожна людина – неповторність і особистість)

4. «Чарівна скринька».

- Як ви зрозуміли, кожна в світі людина особлива, цікава та неповторна. Пропоную вам зазирнути у «чарівну скриньку», де ви побачите найважливішу у світі людину. Прошу поки що не розголошувати те, що ви побачите.

(Учні зазирають до скриньки, на дні якої знаходиться дзеркальце).

5. Бесіда за питаннями.

-Чи розгадали ви таємницю скриньки? Що там побачили?

- Як ви вважаєте, чому можливість жити вважається найвищим щастям?

-Чи все ми робимо для того, щоб життя приносило нам щастя?

6. Тестування.

- Для того, щоб дізнатися про себе більше, пропоную пройти міні-тест «Чи приємно з вами спілкуватися?»

(Тест див. підручник с. 46-47).

VI.Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота у групах.

Скласти розсипані прислів’я. Пояснити значення одного з них.

I група Будь-яка людина – коваль свого щастя.

Щастя там, де праця.

Уродись не красним, а щасним.

II група Не кожна Настя має однакове щастя.

Грошей багато, а щастя немає.

Там щастя не диво, де працюють неліниво.

  1. «Букет щастя».

Учитель роздає учням серединки та пелюстки квітки. Учні на серединках пишуть слово щастя, а на пелюстках те, що для них є щастям. Пелюстки приклеюють до серединки. Таким чином, утворюється квіти. Учні зачитують свої «квіти щастя» і кріплять до дошки.

В результаті роботи утворюється «букет щастя».

VII. Підсумок уроку.

1.Рефлексація.

Продовжити речення: «Для мене цей урок був (не) цікавим тому, що…»

2.«Дерево пізнання».

- Звернемося знову до ваших сподівань. Зачитайте свої записи та визначте, чи справдилися вони, чи досягли ви поставленої мети .

3.Оцінювання навчальних досягнень.

VIII. Домашнє завдання.

  1. матеріал уроку 7, завд.5 на с.48 – обов’язковий рівень.

  2. Розробити «Рецепти щастя» - достатній рівень.

  3. Намалювати Фею щастя, скласти про неї казку – високий рівень.

Дзвоник знову пролунав,

Час прощатися настав.

За роботу – по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    12.08.2018
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    134
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    TJ074111
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь