і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Урок етики "Що означає бути щасливим"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Що означає бути щасливим.

Мета. Пояснити зміст поняття «людська індивідуальність»;

довести школярам, що щастя людини залежить від неї, від відчуття гармонії в собі;

формувати вміння пояснювати зміст поняття «щастя», «індивідуальність», «самооцінка»;

розвивати адекватну самооцінку;

виховувати потребу приносити щастя іншим.

Обладнання: підручник для 5 класу «Етика»( О.Данилевська, О.Пометун), липкі аркуші у формі листя, малюнок дерева (без листя), конвертики, серединки та пелюстки квітів, клей.

Тип уроку: комбінований.

Форми і методи роботи: групова, індивідуальна, в парах, інтерактивний

( «Побажай мені успіху», «Дерево пізнання», «Пошта», «Асоціативний кущ», «Небокрай»).

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно,

Дарма часу не марнуй,

А старанно попрацюй!

Робота в парах «Побажай мені успіху»(Учні обмінюються побажаннями в

парі).

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Перевірка домашнього завдання.

Вправа «Пошта».

Кожному учню пропонується визначити свою «адресу» в класі. Ряди парт гратимуть роль вулиць, самі парти – будинків. Учні на аркушах записують питання за текстом домашнього параграфа, пишуть адресу однокласника(1-ша Зелена вулиця, будинок 3, Олена), свою зворотну адресу і з допомогою листоноші відправляють записку адресату. Адресати повинні письмово відповісти на питання. За командою вчителя гра зупиняється. Адресанти зачитують свої питання і оцінюють правильність відповіді.

Найвищу оцінку одержують ті, хто поставив цікаве питання і отримав на нього правильну відповідь.

III. Повідомлення теми, мети уроку.

Учитель пропонує учням розглянути малюнок на с.43 підручника. Діти в

ролях читають текст про Олесю та Богданчика.

- Отже,виходячи з прочитаного, визначте тему сьогоднішнього уроку (учні формують тему уроку)

IV. Цілепокладання і цілевизначення.

«Дерево пізнання».

Учні на липких аркушах записують свої сподівання та очікування від уроку і клеять до малюнка дерева на дошці.

- До ваших очікувань ми повернемося наприкінці уроку, а поки що пропоную вам плідно попрацювати для того, щоб ваші сподівання справдилися.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа «Асоціативний кущ».

-Як ви розумієте, що таке щастя?

Щастя -Давайте запишемо асоціації

до поняття «щастя».

2. Робота з підручником.

- Звернемося до підручника. Як у ньому пояснюють поняття «щастя».

(Зачитування визначення зі с. 44).

3. Вправа «Небокрай».

Намалюйте сонечко, на промінчиках вкажіть те, що викликає у вас радість, щастя; поруч – хмаринки, у яких те, що змушує вас почуватися нещасливим.

-Порівняйте, чого у вашому житті більше: щасливих подій чи навпаки.

- Зачитайте свої записи.

- Зверніть увагу, чи однакова кількість променів та хмаринок у кожного з вас?

Проблемне питання: Чому, на вашу думку, кількість промінчиків, хмаринок, записи у кожного різняться?

(Учитель має підвести учнів до висновку, що однакових людей, як і однакових думок не буває. Відтак, те особливе, що відрізняє кожного з нас від усіх інших називається ІНДИВІДУАЛЬНІСТЮ. Кожна людина – неповторність і особистість)

4. «Чарівна скринька».

- Як ви зрозуміли, кожна в світі людина особлива, цікава та неповторна. Пропоную вам зазирнути у «чарівну скриньку», де ви побачите найважливішу у світі людину. Прошу поки що не розголошувати те, що ви побачите.

(Учні зазирають до скриньки, на дні якої знаходиться дзеркальце).

5. Бесіда за питаннями.

-Чи розгадали ви таємницю скриньки? Що там побачили?

- Як ви вважаєте, чому можливість жити вважається найвищим щастям?

-Чи все ми робимо для того, щоб життя приносило нам щастя?

6. Тестування.

- Для того, щоб дізнатися про себе більше, пропоную пройти міні-тест «Чи приємно з вами спілкуватися?»

(Тест див. підручник с. 46-47).

VI.Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота у групах.

Скласти розсипані прислів’я. Пояснити значення одного з них.

I група Будь-яка людина – коваль свого щастя.

Щастя там, де праця.

Уродись не красним, а щасним.

II група Не кожна Настя має однакове щастя.

Грошей багато, а щастя немає.

Там щастя не диво, де працюють неліниво.

  1. «Букет щастя».

Учитель роздає учням серединки та пелюстки квітки. Учні на серединках пишуть слово щастя, а на пелюстках те, що для них є щастям. Пелюстки приклеюють до серединки. Таким чином, утворюється квіти. Учні зачитують свої «квіти щастя» і кріплять до дошки.

В результаті роботи утворюється «букет щастя».

VII. Підсумок уроку.

1.Рефлексація.

Продовжити речення: «Для мене цей урок був (не) цікавим тому, що…»

2.«Дерево пізнання».

- Звернемося знову до ваших сподівань. Зачитайте свої записи та визначте, чи справдилися вони, чи досягли ви поставленої мети .

3.Оцінювання навчальних досягнень.

VIII. Домашнє завдання.

  1. матеріал уроку 7, завд.5 на с.48 – обов’язковий рівень.

  2. Розробити «Рецепти щастя» - достатній рівень.

  3. Намалювати Фею щастя, скласти про неї казку – високий рівень.

Дзвоник знову пролунав,

Час прощатися настав.

За роботу – по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти