Урок етики "Яку роль в житті людини відіграє сімейне коло"

Опис документу:
Можливе використання конспекту як розробки для години спілкування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Яку роль в житті людини відіграє сімейне коло.

Мета: Формувати уявлення про родину як частину суспільства,

про роль і місце родини в житті людини;

домогтися свідомого ставлення до розподілу сімейних

обов’язків;

розвивати навички уникання конфліктів у сім`ї;

виховувати шанобливе ставлення до членів родини.

Обладнання: підручник для 5 класу «Етика»(О.Данилевська, О.Пометун), малюнок «родовідного дерева», прислів’я про сім’ю, малюнки кожній дитині у формі віконечка, малюнок будинку без вікон.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форми і методи роботи: «мозковий штурм», робота в групах, робота в парах, творчий проект, бесіда, проблемне питання, асоціативний кущ.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Вітання.

2. Створення психологічного настрою.

Гра «Передай тепло по колу».

Діти беруться за руки і бажають один одному хорошого настрою і успіху.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Робота в парах «Ти – мені, я – тобі»

Учні опитують один одного по основним етичним поняттям (етика, сором, совість, сором’язливість, гідність, честь).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

З роду в рід кладе життя мости,

Без коріння саду не цвісти,

Без стремління човен не пливе,

Без коріння сохне все живе.

- Як ви думаєте, діти, а чи може людський рід існувати без коріння?

- Що є корінням людини?

- Це наша родина.

- Так. Це найдорожчі нам люди, які нас найбільше люблять, жаліють. І ми їх, також, найбільше любимо, бо без них не уявляємо свого життя.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку й очікуваних результатів.

Сьогодні на уроці, як ви вже здогадалися, піде мова про найближчих і найдорожчих для нас людей, про тих, хто, незважаючи ні на що, завжди готові надати нам допомогу і підтримку, про тих, хто нас любить і цінує найбільше у світі – про наших рідних. Мова піде про родину. Ми спробуємо з`ясувати, у чому цінність сім`ї для людини, чи потрібно мати й виконувати сімейні обов’язки, як уникнути конфліктів у стосунках з рідними.

V. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

У чому цінність сім`ї.

1.Бесіда.

  • Як ви розумієте поняття «родина»? Хто належить до родини?

  • - Чи тотожні поняття сім`я та родина?

  • - Хто, зазвичай, входить до складу сімї?

  • - Чи є важливим для кожної людини проживати із сімєю? Чому?

2.Практична робота

Завдання :скласти свій родовід (якщо учням важко виконати це завдання,залишити його доробити вдома разом з батьками)

Мій родовід

2. Робота з підручником.

Читаємо ланцюжком текст у підручнику «У чому цінність сім`ї»

на с.61-62.

3. Робота в парах.

Гра «Збери прислів’я».

- Діти, з уроків української літератури ви знаєте, що в основу багатьох українських прислів’їв та приказок покладена родина, родинні стосунки. Я пропоную пограти вам в гру «Збери прислівя». Учні складають прислівя з і представляють їх. Отримані прислів’я кріпляться на дошку з надписом «Калейдоскоп мудрих думок»

1. Птах спирається на крила – людина на рідню

2. На сонці тепло, а біля матері добре.

3. Бабине слівце – плідне зеренце.

4. Щасливе подвір’я, де панує довір’я.

5. Дитині заболить пальчик, а матері – серце.

6. Шануй батька й неньку – всюди буде тобі гладенько.

7. Як мама рідненька, той сорочка біленька.

Підсумок роботи учнів.

Усі відчуваєм тяжіння життя,

Яких не були б ми націй чи роду.

Бо є найперша основа буття –

Що роду нема переводу.

4. «Мозковий штурм»

- А тепер уважно розгляньте свій родовій,який зображений в вигляді дерева .

- Хто буде коренем вашого дерева?

- Його могутнім стовбуром?

- Гілочками, що йдуть від могутнього стовбура?

- А де ж на цьому дереві ви самі – наймолодші члени свого роду?

Отже, ви – маленькі зелені листочки, гілочки – ваші мами й тата, їхні брати і сестри. Могутній стовбур – наші бабусі й дідусі. А коріння – наші прадіди, всі ті, хто жив до нашого народження.

А тепер уявіть, що страшна буря обрушилася на ваше дерево, розколола його і відокремила корінь від стовбура.

- Чи довго на ньому зможуть прожити гілочки й листочки?

- Чому дерево загине?

- Яка ж сила в корінні вашого дерева?

Людині важко без рідних людей, близьких по духу і по крові. Народна мудрість говорить: «Хто не має коріння, той перекотиполе – куди вітер подує, туди й котиться».

5. Гра-конкурс «Слаба ланка».

Безумовно, ваші рідні, турбуючись та дбаючи про вас, якнайкраще знають ваші смаки та уподобання. А чи уважні ви до своїх рідних допоможе перевірити гра-конкурс «Слаба ланка».

(Учням потрібно якомога швидше дати відповіді на запитання)

  • Коли день народження твоєї бабусі?

  • Які очі у твого тата?

  • Який улюблений колір твоєї мами?

  • Яка улюблена книжка твого дідуся?

  • Назви імена своїх дядька, тітки?

  • Яке ваше улюблене сімейне свято?

  • Як звали твого прадіда?

  • Яку пісню любить твоя мама?

Сімейні обов’язки.

- Я думаю, ви погодитеся зі мною, що усі члени родини – то найвірніші і найнадійніші люди, які приголублять і дадуть слушну пораду. А в свою чергу, ви повинні також піклуватися про них, допомагати, виконувати власні сімейні обовязки.

6. Робота в групах.

Вправа «Обов’язки членів родини»

Записати обов’язки у сім`ї І група – мами

ІІ група – тата

ІІІ група – дідуся, бабусі

ІV група - мої

Представляємо роботи, аналізуємо.

- Хто виконує більше обов’язків?

- Справедливо це, чи ні?

- Кому потрібна допомога?

- Отже, у кожній сім’ї має бути власний розподіл обов’язків. Дуже добре коли вони поділені рівномірно, бо тоді усі члени сім’ї почуватимуть себе комфортно.

7. Проблемне питання.

Висловіть свою думку щодо твердження «Чи можливим є те, що з розвитком побутової техніки відпаде потреба в родинних обов’язках».

Як уникнути конфліктів у сім’ї?

Навіть у дуже дружніх родинах можуть виникати непорозуміння під час спілкування з рідними – це сварки та конфлікти. Що це таке?

Скринька нових слів (с.65).

Учні читають та завчають значення термінів

Сварка – це гостра суперечка, що супроводжується взаємними докорами, образами.

Конфлікт – зіткнення протилежних поглядів, думок, інтересів, що призводять до ускладнення у відносинах.

8. Творчий проект «Будинок радості».

- Діти, погляньте, будь ласка, на дошку. Там знаходиться будинок, але він непривабливий, похмурий, бо немає вікон. Пропоную перетворити його на Будинок радості, додавши йому віконечок, які проллють світло і тепло у цей дім.

Учні повинні на окремих аркушах у вигляді вікон написати все те, що візьмуть з собою у цей будинок, секрети сімейного благополуччя(добро, повага, співчуття).

Презентація проектів, їх аналіз.

- Отже, коли ми будемо старатися дотримуватися цих правил, я впевнена, що місце для конфліктів і сварок у сімї не знайдеться ,і дім кожного з вас перетвориться на Будинок радості.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

«Закінчіть висловлювання»

Моя сім`я – це…

У нашій сім`ї всі…

У нашому домі панує…

Родинне щастя – це коли...

Родинне щастя забезпечується…

Висновки.

Родина, родинне тепло, родинні уроки життя – це те, що людина бере з собою в дорослі шляхи і проносить упродовж усього життя.

VII .Підсумок уроку.

Самооцінювання

Учням пропонується оцінити свою роботу, виставивши від 0 до 3 балів за кожним із наведених критеріїв:

№/ критерія оцінювання

К Р И Т Е Р І Й

САМООЦІНКА

1.

Я не відволікався і був уважним

2.

Я активно працював

3.

Я висував цікаві думки і пропозиції

4.

Я допомагав своєму товаришеві по парі

Свою роботу я оцінив

На світі білому єдине,

Як і дніпрова течія,

Домашнє вогнище родинне,

Оселя наша і сім`я.

В щасливі і в тяжкі години –

Куди б нам не стелився шлях –

Не гасне вогнище родинне,

В людських запалене серцях.

Дмитро Білоус

Бажаю усім вам, діти, злагоди у родинах, щирості і взаєморозуміння, тепла, любові, добра.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Опрацювати параграф «Яке значення має для людини сімя?»

Виконати завдання в робочому зошиті – достатній рівень

Творче завдання. Кондитерська фабрика випустила нові цукерки «Щаслива сім`я». Придумайте етикетку до цукерок – високий рівень.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.