і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Урок етики "Як досягти поваги в колективі"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Як досягти поваги в колективі.

Мета. Розширити знання учнів про шляхи формування міцного колективу;

узагальнити значимість слів «дружба» і «товаришування»;

вчити висловлювати свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій;

розвивати в учнів чуття єдності з колективом, зміцнювати взаєморозуміння, бажання прийти на допомогу іншому;

виховувати повагу до товаришів, почуття відповідальності за свої слова та вчинки.

Обладнання: підручник для 5 класу «Етика»( О.Данилевська, О.Пометун), щоденник настрою, запитання на картках, запис пісні «Вместе весело шагать»

Тип уроку: комбінований.

Форми і методи: «мікрофон», робота в парах, гра «Веретенце», «Ромашка», прийом «Чиста дошка», коло ідей, робота з підручником, робота в групах, проблемне питання, бесіда.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго ранку травам росистим,

Доброго ранку квітам барвистим,

Доброго ранку сонечку ясному,

Доброго ранку людям усім

І усьому прекрасному!

  • Сідає першою краса, тепер сідає сила.

Заповнення щоденника настрою.

Настрій

Колір

На початку уроку

На кінець уроку

Захоплення

Червоний

Радісний

Жовтогарячий

Приємний

Жовтий

Спокійний

Зелений

Сумний

Синій

Тривожний

Фіолетовий

Нудьга

Чорний

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Перевірка домашнього завдання.

Гра «Веретенце».

Лунає пісня «Вместе весело шагать по просторам». Учні передають один одному картки із запитаннями. Музика зупиняється, учень, у якого в руках картка дає відповідь.

Запитання для гри.

  • Дайте визначення поняттю «дружба».

  • Що треба зробити для того, щоб мати багато друзів?

  • Що означає поняття безкорислива дружба?

  • Чому в дружбі важливою є вірність?

  • Які якості найцінніші в дружбі?

  • Якою є роль дружби в житті людини?

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

Сьогодні на уроці ми спробуємо з’ясувати, що таке товаришування і як стати товариським, знайдемо різницю між другом і товаришем, вирішимо ряд проблем, що стосуються життя в колективі, навчимося розрізняти лідерів формальних і справжніх.

ІV. Цілепокладання.

«Мікрофон»: чого очікую від уроку.

Пропозиції щодо форм вивчення навчального матеріалу.

V. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

1. Робота в парах.

Розглянути малюнок (с.74 підручника) і прочитати діалог до нього(в особах).

  • Чи можна назвати клас Олесі Богданка дружним?

  • Як по товариському треба було вчинити в ситуації, що склалася?

2. Коло ідей.

- Як ви думаєте, чим друг відрізняється від товариша?

3. Робота з підручником.

Читання ланцюжком статті «Що таке товаришування і як стати товариським» на с.75.

4. Інтерактивний метод «Акваріум»

Об’єднана група з 4-5 учнів отримує завдання для обговорення (учні тим часом слухають обговорення) через 3 хв. їх повідомлення вислуховують всі учні й виправляють або доповнюють. Завдання для роботи в групі:

  • Які людські якості повинні бути в людини, щоб з нею було приємно товаришувати?

  • Чи можуть товариші дружити?

  • Чи важливо для людини мати товаришів? Чому?

Підведення підсумків, аналізування.

Необхідними людськими якостями для того, щоб з нею спілкувалися є повага, доброзичливість, єдність у поглядах, дотримання спільних позицій стосовно оточуючих подій, почуття взаємної симпатії і довіри. Дружба є особиста, а є колективна. Особиста дружба заснована на почуттях одне до одного, а колективна – на єдності у ставленні до певної справи, в цінці результатів.

5. Тест «Чи товариські ви?»

Завдання 2 на с.75-76 підручника.

6. Проблемне питання.

Що потрібно для того, щоб групу людей вважати колективом?

7. Бесіда.

  • Чи можна наш клас вважати колективом? Доведіть.

  • Як ви розумієте поняття «честь колективу»? У разі ускладнення спробуйте знайти відповідь на це питання у підручнику на с.77.

  • У кожному колективі можуть виникати конфлікти. Чому? Пригадайте, що означає слово «конфлікт».

8. «Чиста дошка».

Щоб у класному колективі ніколи нічого поганого не відбувалося, учитель пропонує спочатку записати все, що заважає колективу( діти по черзі записують на дошці), а потім стерти це чарівною губкою. Усе погане разом зі злими чарами зникне.

9. Гра «Ромашка» з метою визнати власну помилку й попросити вибачення.

Учитель тримає виготовлену з паперу ромашку. Учень, який відриває пелюстку, просить вибачення перед тим, кого він скривдив. Адже це по-товариськи – визнати свою помилку і попросити вибачення.

10. «Мікрофон».

У кожного колективі є лідер. Але лідер може бути формальним, тобто призначеним, а може бути справжнім. І найкраще буде для колективу, коли і формальний, і справжній лідери будуть представлені в одній особі.

- Яким, на вашу думку, повинен бути справжнім лідер?

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота в групах.

  • Згадайте, у чому полягає різниця між дружбою й товаришуванням. Запишіть 2-3 ситуації, що пояснюють кожне поняття.

Дружба

Товаришування

VІІ. Підсумок уроку.

1. «Закінчи речення»

  • Найбільший мій успіх сьогодні на уроці– це…

  • Найбільші труднощі я відчув…

  • Я не вмів, а тепер умію…

  • Я змінився…

  • На наступному уроці я хочу

2. Заповнення щоденника настрою.

3. Самооцінювання за шкалою Цукерман.

12 12 12

1 1 1

працював урок постава

VІІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати с.74-81 підручника

Підготувати по2 запитання з теми «Які правила визначають гармонію людини із собою та найближчим оточенням».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Можливе використання конспекту як розробки для години спілкування.
  • Додано
    12.08.2018
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    127
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    SS355792
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь