і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Урок "Як Ох і Ах економити вчилися"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Міністерство освіти та науки України

Комунальна установа

Сєвєродонецький методичний центр

Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

м. Сєвєродонецька Луганської області

 

за темою:

«Збережемо клімат Землі

за допомогою простих енергетичних рішень

або

Як Ох і Ах

економити вчилися»

(за старим Держстандартом)

З досвіду роботи

вчителя початкових класів,

вищої категорії

Колпакової О.М.

м. Сєвєродонецьк

2014 р.

Урок-проект

Тема. Збережемо клімат Землі за допомогою простих енергетичних рішень,

або Як Ох і Ах економити вчилися.

Мета проекту: розширити і узагальнити знання про екологічну ситуацію на нашій планеті, ознайомити з використанням людиною природних багатств Землі і раціональним підходом до використання ресурсів планети, показати причини забруднення природи і способи збереження оточуючої середи нашої планети;

розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення, формувати уміння працювати з додатковою літературою, опановувати ме­тоди раціонального навчання;

виховувати любов до природи, громадянськість, відповідальність за майбутнє Землі, екологічну культуру; сприяти вихованню активної життєвої позиції, почуттю власної причетності до загальної справи.

Методи та прийоми, що будуть використані для досягнення мети:

словесні: розповідь, пояснення, бесіда;

  • наочні: а) демонстрація: картки, презентація;

б) ілюстрування: плакати, пам’ятки, відеоролик;

пошукові: а) аналіз та синтез знайденої інформації

б) постановка проблемного питання, його розв’язання;

в) узагальнення висновків;

практичні: а) робота за картками;

б) виконання дослідницьких завдань;

комунікативні: а) обговорення знайденого матеріалу в групах;

б) індивідуальні доповіді.

Обладнання: картки із завданнями уроку, пам’ятки; підручник: Т. Байбара, Н. Бібік «Я і Україна» 4 клас. – К.: Освіта. – 2004; плакати із закликом економного використання ресурсів, збереження природи, презентація, відеоролик.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Організаційна хвилинка

- Доброго дня, діти! Ви прийшли на урок природознавства, який знову допоможе вам заново відкрити світ, дізнатися таємниці оточуючої природи і знайти своє місце у Всесвіті.

2. Психоформула

- Щоб налаштуватися на плідну роботу, згадаємо нашу психоформулу і проговоримо її вголос, налаштовуючись на робочий лад.

Всі почули ви дзвінок - він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.

Будем знову працювати, знання нові здобувати

Згодні? Тож часу не гаймо, наш урок розпочинаймо!

II Контроль і корекція знань

Хто у нас не лінувався, Це знання про світ Землі,

Вдома гарно постарався? Що поможуть вам в житті.

Того доля не минає, Ще й уміння дослідити

Бо сюрприз уже чекає! Й гарні висновки зробити.

  1. Фронтальне опитування. Технологія «Мозкова атака»

Щоб урок пройшов немарно, Дві команди ці чудові

Щоб попрацювати гарно, Показать знання готові!

(Клас ділиться на 2 команди, які відповідями намагаються отримати якомога більше балів)

- Назвіть всі материки Землі. Які з них знаходяться в східній півкулі? В західній півкулі?

- Які материки найбільш заселені? Чому материки заселені нерівномірно?

- Які раси людей ви знаєте? Чому виникли раси?

  1. Робота з картою Інтерактивна вправа «Кубування»

Учні виконують завдання, що написані на сторонах куба, повернутих до них.

- Покажіть всі океани Землі, всі материки Землі.

- Покажіть материки, які найменш заселені. Чому?

  1. Індивідуальне опитування

- Покажіть і розкажіть про найбільш заселений материк, які раси людей на ньому живуть?

- Поясніть як виникла чорна раса людей?

- Покажіть на карті і розкажіть про «льодовий» материк. Чому він так називається?

- Поясніть чому на цьому материку немає постійного населення.

  1. Робота за картками. Технологія «Незакінчене речення» (Дивись додаток 1)

III Повідомлення теми і мети уроку

(Перегляд презентації, де показано як живуть Ох і Ах. У Оха всюди горить світло, включено багато приладів, з крана тече вода. Ах же навпаки веде економний спосіб життя)

- Посварились Ах і Ох: Каже Ах: ресурси всім Каже Ох: Так я за всіх

Як їм краще жити? Треба зберігати, Економити на сміх?

Тепер дуються удвох. Щоби вижила планета, Мені цього не зробити.

Треба їх мирити. Будемо допомагати. Розсудімо друзів, діти?

(Дітям пропонуються ілюстрації з головними героями Охом і Ахом з відомого м/ф)

  • Отаке питання, діти. Підкажіть уроку тему

Треба друзів помирити. І назвіть його проблему.

Хто себе налаштував? Попрацюємо всім класом

Працювати хто почав? І відповімо всі разом.

(Вчитель вислуховує пропозиції дітей і узагальнює їх)

  • Діти, тема нашого заняття … (Учитель відкриває дошку, на якій написана тема)

  

IV Вивчення нового матеріалу

  1. Створення проблемної ситуації Інсценізація

АХ. Оху, це ж для чого тобі потрібно, щоб одночасно працювали телевізор, радіо, праска та комп’ютер?

ОХ. Ох-хо-хо! Ну, я став скачувати на комп’ютері програму, потім побіг подивитися по телевізору новини, а по радіо в цей час завжди передають прогноз погоди…

АХ. Ох, а чим це смаленим пахне?

ОХ. Ох-хо-хо-хохонюшки!! Та це ж праскою мою улюблену сорочку присмалило! І чому біди тільки на мене валяться?

АХ. Друже мій Ох! Ти не тільки не бережеш свої речі і по своїй неуважності можеш влаштувати пожежу. Ти робиш все, щоб погіршити життя на планеті, на якій ми живемо.

ОХ. Ох! Я один винен у тому, що природа на планеті змінюється у гірший бік?

АХ. Не ти один. Але кожний, як і ти, думає, що від нього нічого не залежить і своїми діями губить планету. І таких бездушних людей, яким байдуже до всієї планети досить багато.

ОХ. Не вірю!

АХ. Я тобі доведу! Включай телевізор!

  1. Виступ журналіста по телебаченню Виступ спеціально підготованих дітей

1 журналіст. Останні десятиріччя небайдужих людей все більше непокоїть зміни клімату на нашій планеті.  Найбільш наглядний їх прояв – це підвищення середньої температури повітря. Протягом останніх тридцяти років кожного десятиріччя вона підвищується на 0,19 градусів Цельсію, що призводить до посилення „парнікового ефекту”.

2 журналіст. В  наслідок цього найбільші льодовики Гренландії та Антарктиди, які є запасами прісної води планети, швидко тануть. Це відбувається набагато швидше, ніж прогнозували вчені світу ще десятиріччя тому назад. 

1 журналіст. Це дуже тривожний сигнал. Бо підвищення температури не тільки змінює вигляд нашої планети, а й призводить до повеней та ураганів (бо відбувається підняття рівня морів і океанів), погодних аномалій (засухи, селі).

2 журналіст.Таким чином, проблема змін клімату нашої планети стає однією з важливих проблем виживання людства.

3. Постановка проблемного питання

ОХ. Це дуже неприємно, але до чого тут я?

АХ. А при тому, мій друже, що вчені вважають, що глобальне потепління на планеті відбувається тому, що людство (тобто кожен з нас) своїм нерозсудливим використанням ресурсів планети збільшило викиди парникових газів у повітря.

ОХ. Ти хочеш сказати, що саме я роблю викиди парникових газів?

АХ. Не ти один, а все людство своїми діями спричинює глобальне потепління. Це і гази від промислового виробництва, і вирубування лісів, і збільшення кількості пожеж, і зростання вулканічної активності, і спалювання палива та сухого листя, і робота атомних і теплових електростанцій, і викиди транспорту. Все це є причиною «парникового ефекту» і, як наслідок, глобального потепління.

ОХ. Ох-ох-ох! Сам же кажеш, що я тут ні до чого!

АХ. А ти згадай скільки кожна людина додає до цього списку. Деякі вчені навіть підрахували, що найбільше парникових газів з наших осель викидається за рахунок обігріву та охолодження приміщень (41%), роботи електроприладів (36 %), обігріву води (14%), освітлення (8%).

ОХ. Що ж робити?

Ах. А ось діти нам і допоможуть.

  • Сформулюємо проблемне питання нашого заняття.

  1. Демонстрація відеоролика «Екологічні проблеми планети Земля»

  2. Дослідження Технологія «Корзина ідей»

Розповідь супроводжується переглядом презентації

1 вчений. Щоб жити і розвиватися людство навчилося використовувати різноманітну енергію. Спочатку люди навчилися використовувати енергію вітру та води. Вони будували вітряки, водяні млини, які полегшували повсякденне життя. Потім зрозуміли, що для опалення будівлі можна використовувати спалювання моху, залишків сільського господарства, дерева. Оскільки все вищеназване в природі поновлювалося, то шкоди людська діяльність майже не завдавала.

2 вчений. Людство розвивалося. Був винайдений автомобіль, а разом з ним двигун внутрішнього згоряння, для роботи якого потрібна була нафта. Для опалення будинків і приготування їжі люди навчилися використовувати газ. Життя людей стало комфортнішим. Але для цього все більше використовували кам’яне вугілля, нафту, природний газ. Спочатку цих корисних копалин використовували порівняно небагато. Але чим далі, тим більше людей бажало мати автомобіль і гарний будинок. Для того щоб можна було більше виробляти різних корисних товарів і приладів для життя, було побудовано багато заводів і фабрик, які як наслідок виробництва викидали у повітря дуже багато шкідливих речовин.

  1. вчений. І мало хто замислювався над тим, що чим більше людство використовує корисних копалин, тим менше їх залишається, бо вони не поновлюються. Чим більше ми купуємо всіляких гарних приладів для нашого життя, тим більше працюють заводи і фабрики, забруднюючи повітря, воду, землю.

Державна служба статистики повідомляє, що викиди забруднюючих речовин в атмосферу від стаціонарних джерел в 2011 році збільшилися на 22,07% (на 37,346 млн тонн), у порівнянні з 2010 роком - до 206,578 млн тонн. (За даними "Інтерфакс-Україна").

  1. вчений. Люди не замислювалися над цим, але кількість корисних копалин продовжувала зменшуватися, повітря, вода і земля все більше забруднюватися. І сьогодні ми дійшли до межі і починаємо пожинати плоди безоглядного користування ресурсами наших предків і нас. Людям потрібно вирішити, що воно буде робити, коли корисні копалини, які більш не відновлюються, закінчаться. Стануть фабрики, заводи, перестануть випускати телевізори, пральні машини, газові плити. Зупиняться машини, яким не буде на чому їздити. Перестануть працювати електростанції, і ми залишимося без світла. Не буде газу, і ми повернемося до опалення дровами. Наше життя стане таким, яким воно було у дідусів і бабусь.

  2. вчений. Але є й інший варіант. Потрібно вже сьогодні починати вести економний спосіб життя і шукати інші джерела енергії, які допоможуть вивести наше життя на новий кращий рівень.

- “…Саме енергія, а не гроші стане мірою багатства людства в найближчі десятиріччя” - сказав Кеннет Уатт. Як ви гадаєте, діти, чому?

- Згодна з вашою думкою. Гаслом нашого уроку буде: «Енергоефективність – найбільш велике, чисте та дешеве джерело енергії».

  1. Обговорення ідей в експертами. Технологія «Коло ідей». Робота в групах

Ох. Охо-хо! Оце ж біда! А я й гадки не мав!

Ах. Певно тому так неекономно споживав електроенергію та воду?

Ох. Та хто ж думав, що й від мене щось залежить? Що ж робити? Зовсім не включати світла?

Ах. А ми створимо експертні групи, які внесуть пропозиції щодо економії, зважать усі ризики і про свої висновки повідомлять нам.

- Що ж можна зробити для зменшення негативного впливу людей на природу? (Розглядаються пропозиції дітей)

  1. група «Експерти з використання альтернативних джерел»

ДЕВІЗ Замініть звичну енергію на іншу, економія стане видніша!

Для того щоб зробити наше життя комфортним можна використовувати джерела енергії, які не шкодять довкіллю. Звичайно, щоб досягти успіху, потрібно використовувати різні джерела, бо кожне з них має свої плюси й мінуси.

  1. Енергія Сонця

ОХ. Це як?

АХ. Для опалення будинку на його даху ставлять сонячні батареї, які накопичують енергію сонця і за її допомогою опалюють будинок. (Демонстрація слайду)

ОХ Певно, дуже вигідно?

АХ. Звичайно. Але кількість опалення залежать від наявності сонячного світла.

  1. Енергія біомаси

ОХ. Незрозуміло!

АХ. Це коли в сільській місцевості для опалення використовують біомасу (залишки рослин) або взагалі переробляють її на газ, яким опалюють приміщення. (Демонстрація слайду)

ОХ. Це ж чудово! Я часто бачу, як надворі залишаються якісь обрізки дерев та трава. Їх же можна використовувати і при цьому економити і мати користь?

АХ. Ти правий, друже, але таких відходів потрібно багато.

  1. Енергія вітру

ОХ. Оце знаю. В давнину для того щоб намолоти борошна використовували вітряки.

АХ. Правильно. Тільки сьогодні за допомогою вітру створюють електричну енергію для наших домівок. (Демонстрація слайду)

ОХ. Це вже точно дуже вигідно. І природу не забруднює і електроенергію дає.

АХ. Та можливо це тільки у тих районах, де часто дмуть доволі сильні вітри. А ще ці вітряки погано переносять бурі та урагани.

  1. Геотермальна енергія

ОХ. Це коли, як давнину, вода колесо млина крутила?

АХ. Так та не зовсім. У деяких країнах є джерела,які круглий рік дають гарячу воду. Ось її і перетворюють на електричну енергію.

ОХ. Цікаво. Шкода, що такі джерела є не усюди.

  1. Природовикористання

ОХ. Знаю! Це коли висаджуєш одне дерево і воно поглине одну тону вуглецю за період свого існування. Повітря в твоєму садку буде чистим. Але ж до чого тут енергозбереження?

АХ.

  1. Тінь від дерев також може знизити рахунок за кондиціювання повітря від 10 до 15%.

  2. Не поливаймо садові рослини у дуже вітряні або спекотні дні – вода в такі дні випаровується швидше.

  3. Використовуймо для поливу воду, яка вже була використана раніше, наприклад, для миття рук без мила чи другого полоскання посуду.

  4. Регулярно користуймося велосипедом – найбільш економним видом транспорту.

2 група Експерти з енергозбереження

ДЕВІЗ Можна значно знизити втрати, якщо енергію зберігати!

Людство звикло жити, не відмовляючи собі ні в чому, тому ми й маємо такі результати. Але якщо кожний хоч трішки буде економнішим, то його життя залишиться комфортним, але стане економічнішим і  екологічнішим. 

  1. Скоротимо витрати електроенергії, якщо:

  • вдень будемо користуватися природним освітленням (через вікно), а ввечері штучним;

  • будемо тримати вікна чистими, адже запилене скло поглинає до 30 % природного світла;

  • будемо вимикати світло, коли виходимо з кімнати;

  • замінимо усі лампочки на енергозберігаючі;

  • будемо частіше протирати лампи, бо витерта лампа світить на 10-15% яскравіше;

  • не будемо вмикати багато електроприладів одночасно – ми не можемо їх одразу використовувати;

  • будемо користуватися прилади, які споживають менше електроенергії;

  • будемо користуватися праскою з терморегулятором - зменшимо споживання електроенергії на 5%, (а парова праска зменшує споживання енергії на 10%);

  • будемо користуватися пральною машиною лише при повному завантаженні та прати одяг при температурі 30ºС;

  • охолоджуватимемо страви перед тим, як помістити їх у холодильник - заощадимо 5% електроенергії;

  • будемо вимикати електроприлади, які не використовуємо. (Збережемо 80 грн на рік);

  • не будемо залишати заряджатися мобільні телефони та ноутбуки всю ніч.

  1. Скоротимо витрати тепла, якщо:

  • встановимо герметичні двері, пластикові вікна або своєчасно утеплимо звичайні;

  • утеплимо внутрішню частину зовнішніх стін;

  • покриємо підлогу товстими килимами чи доріжками;

  • відсунемо меблі від батареї, піднімемо штори, щоб вільно йшло тепло від батареї;

  • будемо закривати штори наприкінці дня, аби тепло не залишало приміщення;

  • будемо сушити білизну на свіжому повітрі;

  • не будемо довго провітрювати приміщення, але будемо підтримувати потрібну вологість.

  1. Скоротимо витрати води, якщо:

  • будемо одразу ж закривати щільно кран, коли вода вже не потрібна;

  • будемо замість ванни приймати душ (за7 днів зекономимо 1400 л води і 25 грн за місяць);

  • для змивання будемо витрачати вже використану воду.

  1. Скоротимо витрати газу, якщо:

  • будемо щільно закривати дверцята духовки, шо дасть змогу економити до 5-7% енергії;

  • будемо кип’ятити лише необхідну кількість води, і зможемо заощадити десь 61 грн на рік;

  • будемо використовувати каструлі, діаметр днища яких відповідає діаметру конфорки кухонної плити (чи перевищує її), це допоможе зекономити споживання енергії на 15%.

  1. Складання пам’яток-порад «Прості енергетичні рішення» (Дивись додаток 2)

Технологія «Акваріум»

7. Виступ агітбригади

В класі темрява. На екран падає тоненький промінчик світла. Починається відеоролик «Чи цього ми прагнемо?» На екрані темні порожні вулиці Сєвєродонецька, будинки без світла, вітер несе бруд. Діти починають під музику проговорювати вірші.

Питання сьогодні стає перед кожним: Давайте скажемо всьому народу:

Хіба так далі жити можна? Використовуйте енергію природи:

Хіба ми прагнемо так далі жити? Енергію Сонця, вітру, води.

А якщо – ні? То що робити? Тоді ми будемо жити без біди!

Після кожного куплету в залі світлішає. Все навколо стає барвистим.

Якщо ж ми хочемо жити комфортно,

То економити потрібно вже сьогодні.

Виключи світло, вийшовши з кімнати,

Закрути гарно кран – станеш багатим!

На екрані йдуть ілюстрації до того, про що говорять діти.

Закрий гарно двері, утепли вікно – Стане тоді чистою планета твоя,

Стане в оселі затишно й світло. Блакитним - небо, синіми – моря.

Лампи економні, лічильники на воду: Дім твій - економним та екологічним,

Станеш економним – збережеш природу. А життя безхмарним і незвичним.

8. Робота з підручником

- Прочитаємо текст підручника «уривками». Як люди шкодять природі і самим себе?

- Задля чого люди Землі повинні об’єднатися? Що можемо зробити саме ми?

9. Фізкультхвилинка

ОХ. Треба все запам’ятати. Ах. Справи ці ми об’єднаємо.

Треба м’язи розім’яти. Фізкультхвилинку починаємо.

Ох. З нами ви слова кажіть. АХ. Відпочинемо гарненько.

З нами рухи ви робіть. Запам’ятаємо легенько.

Під бадьору музику діти говорять слова і виконують рухи.

Ми виходимо з кімнати Ось умили гарно личко Щоб здоров’я гарно мати,

Будем світло виключати. І закрили ми водичку, Треба пішки нам гуляти,

Будем двері закривати, Щоб вода не витікала, А тролейбус для стареньких

Тепло наше зберігати. Щоб краплина не пропала! Та для діточок маленьких.

IV Закріплення і узагальнення отриманих знань

  1. Заповнення схеми

ОХ. Мені здається, що навіть якщо я з усіх сил буду економити, то все одно мої зусилля будуть марними. Що може одна людина?

АХ. По-перше, твої зусилля будуть не марними, а корисними.

А по-друге, чому ти вирішив, що ти один? Нас навіть не двоє. Небайдужих людей на нашій Землі багато. Більшість з них не тільки самі ведуть екологічно відповідальний спосіб життя, але й розказують іншим. Тому щодня небайдужих людей стає все більше. У 1992 році люди звернулися до урядів своїх країн. Об’єднані зусилля багатьох урядів та парламентів країн світу привели до схвалення Рамкової конвенції ООН про зміну клімату. Україна підписала Конвенцію про зміну клімату ще в 1994 році, а Верховна Рада ратифікувала її в 1996. Сьогодні до Конвенції про зміну клімату приєдналися майже всі країни світу. Вчені та експерти разом шукають шляхи, щоб протистояти глобальній зміні клімату на землі. Виникло багато екологічних рухів і організацій, які борються за збереження природи. Вони поставили за мету захищати право людини жити у незабрудненому середовищі і право інших жителів планети Земля на існування.

- Повторимо, які ж заходи робляться для збереження природи на планеті. (Заповнення схеми. Дивись додаток 4)

- У 1994 році в Україні прийнято Закон про енергозбереження, в якому говориться про "діяльність, яка спрямована на раціональне використання та економне споживання первинної та перетвореної енергії і природних енергетичних ресурсів".

- Сьогодні у багатьох країнах Європи шириться рух економного споживання ресурсів. Наприкінці 2006, Європейський Союз зобов'язався знизити своє щорічне споживання первинної енергії на 20% до 2020 року. В 2010 році була прийнята Енергетична стратегія ЄС на період до 2020 року, яка поставила такі цілі: 1) зменшити викиди парникових газів принаймні на 20% у порівнянні з рівнями 1990 або до 30% при сприятливих умовах; 2) збільшити частку відновлювальної енергії у кінцевому енергоспоживанні до 20%; 3) досягти зростання 20% в енергоефективності.

Крім того, в низці країн Європи відбувається Енергетичний перехід, метою якого є не тільки збільшення обсягу споживання відновлювальних джерел енергії і поступова відмова від викопного палива (нафти та газу) та атомної енергетики, а й більш відповідальне споживання енергії взагалі.

2. Узагальнююча бесіда

- Які заходи із збереження енергії проводяться в Україні?

- Які закони підписала Україна? Для вирішення цих питань?

- Що роблять пересічні люди щоб їх виконати? Вискажіть власну думку.

3. Демонстрація презентації про заходи по раціональному використанню ресурсів природи і енергозбереженню

4. Бесіда з метою вирішення проблемного питання

Технологія «Асоціативний кущ»

- Що роблять люди у сучасному суспільстві, щоб зменшити негативний вплив своєї діяльності на природу?

- Як можете економно використовувати ресурси саме ви?

- У яких заходах по збереженню довкілля ви приймали участь?

- Чому потрібно берегти, охороняти і примножувати природу своєї місцевості, країні і всієї Землі?

  1. Фотовиставка «Діти за економний спосіб життя»

  2. Гра «Так чи ні?». Робота в групах

  • Діти, допоможіть мені. Ресурси, що дає природа.

Зіграємо у «Так чи ні?» Чи є у мене ваша згода?

Разом з тим можемо згадати Отож хвилинки ми не гаймо,

Як економно споживати Цікаву гру розпочинаймо.

  1. Чи треба закривати кран, 2) А чи, виходячи з кімнати

Щоби не витік океан? Нам треба світло вимикати?

3) Чи треба штори підіймати, 4) А двері щільно закривати?

Щоби тепло ішло до хати? А може ледве притискати?

  1. Якщо самі удома діти, 6) Якщо удома мама й тато

Приладдя все треба включити? Розійдемося по кімнатах?

7) А чи маленьким дітлахам 8) Останнє ви скажіть мені:

Потрібно економить нам? Цікава гра у «Так чи ні?»

  1. Робота в зошиті. Робота в парах

  • Придумайте і виконайте плакат «Я – економлю, ти – економиш, ми - економимо разом!»

  • Продумайте його захист.

  1. Інсценування

ОХ. Непроста це справа піклуватися про Землю, на якій ти живеш.

АХ. Бачиш, друже, що настав час усім і кожному перейнятися екологічними проблемами планети і людства. Якщо кожен з нас не усвідомить цього факту і не почне роботу по збереженню і примноженню природних багатств, то людство можуть спіткати дуже серйозні потрясіння. А вести економний спосіб життя зовсім нескладно, бо насправді кожній людині для щастя потрібно зовсім мало.

ОХ. Давай ще раз повторимо, що потрібно робити, щоб запобігти катастрофі.

Ах. Для цього треба:

а) економно споживати електроенергію, воду, газ;

б) проводити сортування й утилізацію відходів;

в) промисловим підприємствам проводити чистку води (механічну, хімічну, біологічну);

г) бережно, раціонально використовувати природні багатства;

д) приймати терміново міри по захисту тварин, рослин.

V Підсумок

- Повернемося до проблемного питання, яке ми поставили на початку заняття. Чи відповіли ми на нього вони? Які дії по енергозбереженню ви можете застосувати вдома?

Щоб планету - спільний дім наш - врятувати, Хай ніколи на Землі життя не згасне!

Будемо життя інакше будувати: Неповторне воно буде і прекрасне!

Всі ресурси економно споживати, В наших силах зберегти Землі багатства

Те, що зможемо, ми буде відновляти. Для нащадків і свого в майбутнім щастя.

VI Рефлексія результатів Вправа «Мікрофон»

- Оцініть знання, які ви отримали на уроці.

високий рівень

середній рівень

низький рівень

  • Мені приємно, що більшість дітей старанно працювала на уроці, отримала багато нових н і високо оцінила їх.

VII Домашнє завдання

Перший рівень 1. Опрацювати статтю підручника с. 104-105.

  1. Закінчити виконання завдання в зошиті.

Другий рівень 1. Опрацювати статтю підручника с. 104-105.

2. Підготувати твір на тему «Мій вклад у збереження природи на планеті»

Використана література:

  1. Бабовал Т.І., Вихрущ В. О. Природознавство. Цікавий світ навколо нас. Книга для читання. I і II частини. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 1999;

  2. Вихрущ В. О. Природознавство в цифрах і фактах.- Тернопіль: Навч. книга – Богдан, 2003;

  3. Енергозбереження (методичний посібник). - К., 2001 р.;

  4. Матеріали газет «Розкажіть онуку», «Початкова освіта», 2001-2013;

  5. Мартиненко В.О., Волощук В.М. Твоя планета Земля: Кн. для читання про природу для мол. школярів. – К.: Інтерпрес ЛТД, 1998. – 352 с.

  6. Н. В. Діптан, А.А. Назаренко, Л. П. Хітяєва «Я і Україна. Плани-конспекти уроків 4 клас, Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2005;

  7. Пустовіт Н.О, Плечова З.Н. Екологічні задачі, ігри та вікторини. – К.: Наукова думка, 1995. – 70 с.

  8. Пустовойт В.І. Планета – океан: Наук.- худ. кн. – К.: Веселка, 1990. – 31с.

  9. Основи екології та охорони природи (методичні поради до проведення уроків).- К.,1995 р.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок "Як Ох і Ах економити вчилися" вчить дітей основам економного споживання ресурів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти