Урок 5. Практична робота. Складання розпорядку буднього і вихідного дня

Опис документу:
Урок 5. Практична робота. Складання розпорядку буднього і вихідного дня Мета: навчати учнів складати режим дня; учити цінувати час; виховувати організованість, самостійність. Робота за таблицею «Мій режим дня»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 5. Практична робота. Складання розпорядку буднього і вихідного дня

Мета: навчати учнів складати режим дня; учити цінувати час; виховувати організованість, самостійність.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Читання й обговорення вірша О. Орача «Галя-Невстигаля»

Галю, вставай, умивайся —

Та швидше до столу!

Галю, мерщій убирайся,

Бо спізнишся в школу!

Галя вилежує,

Ніжиться і позіхає,

Довго з портфелем вовтузиться

І — не встигає.

В школі дзвінок продзвенів,

Давно почалися уроки.

А коридором — чиї-то

Лунають поспішливі кроки?

Клас уже знає:

Це знову спізнилася Галя.

Ні, недаремно прозвали її:

Невстигаля.

— Чому Галя завжди запізнюється?

— Як можна їй допомогти?

— Як встигнути все зробити вчасно?

— Правильно розподілити свій час вам допоможе режим дня. Якщо ви будете дотримуватися розпорядку дня — спати, їсти гуляти, читати, готувати уроки завжди в один і той самий час,— вашому організмові буде легко працювати, і ви почуватиметься здоровими та бадьорими.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви навчитеся складати свій режим дня.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Інсценізація

Дійові особи: учитель і учень Вова.

Учитель. А ти, Вово, знаєш, що таке режим?

Вова. Звісно! Режим. Режим — куди хочу туди скачу!

Учитель. Режим — це розпорядок дня. Ось ти, наприклад, виконуєш розпорядок дня?

Вова. Навіть перевиконую!

Учитель. Як же це?

Вова. По розпорядку мені потрібно гуляти двічі на день, а гуляю — чотири!

Учитель. Ні, ти не виконуєш його, а порушуєш. Знаєш, яким має бути розпорядок дня?

Вова. Знаю. Підйом. Зарядка. Умивання. Прибирання ліжка. Сніданок. У школу. Прогулянка.

Учитель. Добре.

Вова. А можна ще краще!

Учитель. Як це?

Вова. Ось так! Підйом. Сніданок. Прогулянка. Другий сніданок. Прогулянка. Обід. Прогулянка. Чай. Прогулянка. Вечеря. Прогулянка і сон.

Учитель. Ні. При такому режимі виросте з тебе ледар і неук.

Вова. Не виросте.

Учитель. Це чому ж?

Вова. Тому що ми з бабусею виконуємо увесь режим!

Учитель. Як це «з бабусею»?

Вова. А так: половину я, половину — бабуся. А разом ми виконуємо увесь режим.

Учитель. Не розумію — як це?

Вова. Дуже просто. Підйом виконую я, зарядку виконує бабуся, умивання — бабуся, прибирання ліжка — бабуся, сніданок — я, уроки — ми з бабусею, прогулянку — я, обід — я.

Учитель. І тобі не соромно? Тепер я розумію, чому ти такий недисциплінований. Якщо намагатимешся виконувати розпорядок дня — будеш краще вчитися, краще відпочиватимеш!

— Учені говорять: «Режим дня — це основа нормальної життєдіяльності людини». Правильно організований режим допоможе зберегти нам високу працездатність, бадьорість і життєрадісність. Лікарі встановили, що найвища працездатність у людини — з 9 до 12 год і з 16 до 18 год. Особливо важливо це знати для занять у школі і підготовки домашніх завдань.

2. Робота за підручником (с. 25)

— Чому у вихідний день можна більше часу присвятити розвагам і відпочинку?

— Розгляньте малюнок про улюблені способи відпочинку Олеся. Надійки, Оленки і Богдана.

Робота в групах

— Які дні тижня є будніми, а які — вихідними?

— Чим ви полюбляєте займатися у вихідні?

3. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Практична робота. Складання режиму дня

Робота в парах

— Розташуйте по порядку режимні моменти: зарядка, обід, одягання, вечеря, підйом, умивання, сон, вільний час, приготування уроків, підготовка до сну, прогулянка, сніданок, прибирання ліжка, заняття в школі.

Після обговорення з’являється таблиця:

1 Підйом

8 Обід

2 Зарядка

9 Прогулянка

3 Умивання

10 Виконання домашніх завдань

4 Одягання

11 Вечеря

5 Прибирання ліжка

12 Вільний час

6 Сніданок

13 Підготовка до сну

7 Заняття в школі

14 Сон

— Режим дня сприяє правильному розвитку, зміцненню здоров’я, вихованню волі, дисциплінованості.

У вихідні дні і канікули бажано внести певні зміни в режимі дня. Час приготування до сну, їди, гігієнічних процедур залишається таким самим, як і в будні, а ось на повітрі дитині необхідно перебувати більше часу. Крім того, слід передбачати час для заняття улюбленою справою.

2. Анкетування «Твій вихідний день»

1) О котрій годині ти зазвичай прокидаєшся у вихідний день?

2) О котрій годині ти зазвичай лягаєш спати у вихідні дні?

3) Згадай, як ти провів два останні вихідних дня.

4) Перерахуй усе, чим займався у вихідні дні.

5) У які ігри ти граєш з батьками?

6) Назви спільні трудові справи.

7) Назви спільні справи за інтересами (катання на лижах тощо).

— Гарний настрій і високу працездатність організм людини зберігає, коли періоди роботи, навчання своєчасно чергуються з періодами відпочинку.

Відпочинок від занять буває пасивним і активним. Активний відпочинок передбачає виконання фізичних вправ, прогулянки на свіжому повітрі, зміну видів занять, участь у гуртках. Він швидше знімає втому, підвищує працездатність, фізично укріплює організм. Тому в денні години доцільніший активний відпочинок, пов’язаний з будь-якою діяльністю.

Окрім щоденного відпочинку, слід планувати також відпочинок у вихідні і святкові дні, канікулярні періоди.

Перерви в заняттях, вихідні дні мають використовуватися з метою повного зняття втомленості, щоб приступаючи до чергових занять відчувати себе бадьорим, життєрадісним і працездатним.

Ви багато часу проводите в приміщенні під час занять у школі і хатньої роботи. Тому в розпорядку дня необхідно передбачати прогулянки, перебування на свіжому повітрі не менше ніж 1–2 год на добу. У вихідні і святкові дні вони мають бути більш тривалими. Прогулянки краще проводити подалі від транспортних магістралей, де менше міського шуму. Дуже корисні заміські поїздки, відвідування парків культури і відпочинку, лісових масивів, купання у відкритих водоймищах, ігри в шахи або шашки на відкритому повітрі.

Перед трудовим тижнем необхідно виспатися і добре відпочити. Для нормальної розумової діяльності організму потрібний кисень. А під час фізичних вправ на свіжому повітрі він постачається до організму максимально. Тому треба використовувати канікули і вихідні як можливість зміцнити здоров’я і набратися сил для навчання.

3. Робота за таблицею «Мій режим дня»

— Заповни таблицю, позначаючи відповідний час та регулярність дотримання тобою режимних моментів (за допомогою умовних позначок).

Режимні моменти

Завжди — «+»; іноді — «»; ніколи — «–»

Час

Ранковий підйом

Ранкова гімнастика

Ранковий туалет

Сніданок

Заняття у школі

Обід

Відпочинок (прогулянка, ігри, читання)

Допомога батькам

Заняття за інтересами (гуртки, секції)

Виконання домашніх завдань

Вечеря

Вечірній туалет

4. Гра «Додай словечко»

  • Як прокинувся — вставай, ліні волі не... (давай).

  • У школі, в класі не брудни, сміття бачиш — ... (підніми).

  • Квітку роса умила, а тебе умиє... (мило).

VІ. Підсумок уроку

— Розкажіть про свій розпорядок дня.

— Скільки часу триває ваш відпочинок?

— Як ви полюбляєте відпочивати?

— Чому ви виконуєте розпорядок дня?

Домашнє завдання

За допомогою дорослих склади режим буднього і вихідного дня. Зверни увагу на те, що:

  • тобі потрібно спати 9–10 годин на добу;

  • кожен ранок слід починати з ранкової гімнастики;

  • щодня 3–4 год доцільно перебувати на свіжому повітрі;

  • їсти слід 3–5 разів на день в один і той самий час.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн
395 грн