До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
5
міс.
2
2
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок 28 .З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ". Тема: "Мої професійні інтереси та здібності (діагностичне заняття)"

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з поняттям «професія», «професіограма», «цілепокладання», «профпридатність», «профіль посади»;провести діагностику професійних здібностей та інтересів; розвивати уміння самоаналізу; виховувати позитивні якості та властивості особистості. Поняття для засвоєння: професія, професіограма, цілепокладання, профпридатність, профіль посади.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 28

З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ»

11 КЛАС

Тема: Мої професійні інтереси та здібності (діагностичне заняття)

Мета: ознайомити учнів з поняттям «професія», «професіограма», «цілепокладання», «профпридатність», «профіль посади»;провести діагностику професійних здібностей та інтересів; розвивати уміння самоаналізу; виховувати позитивні якості та властивості особистості.

Поняття для засвоєння: професія, професіограма, цілепокладання, профпридатність, профіль посади.

Обладнання: зошити, ручки, тестовий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Зараз давайте привітаємось один з одним розпочинаючи такою фразою «Доброго всім ранку, я … (і називаєте ту професію, яку б ви хотіли опанувати)».

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми розпочинаємо з вами вивчення нової теми, яка має назву «Психологія вибору професії». Під час вивчення цієї теми ви ознайомитесь з поняттями професії та професіограми, профпридатності і ціле покладання, навчитеся будувати профіль посади, продіагностуєте свої професійні інтереси і здібності, розглянете перелік навчальних закладів міста і ринок праці, а також проаналізуєте типові помилки при виборі професії.

ІІІ. Робота над темою уроку

Інформаційне повідомлення

Професія - це певний вид трудової діяльності, який потребує спеціальних теоретичних знань та практичних навичок

Професія (фах) — виокремлений ("окреслений") у рамках суспільного поділу праці комплекс дій та відповідних знань, що вимагає відповідної освіти чи кваліфікації, які особа може виконувати відносно постійно, та які становлять засоби утримання для неї.

Більшість сучасних професій з'явилися в процесі розподілу праці та мають столітні традиції, оскільки потреби суспільства в багатьох сферах були і залишаються постійними. У кінці 20 ст. кількість професій становила декілька тисяч. Здібності і знання необхідні для оволодіння професією отримуються шляхом навчання, практики або самонавчання.

Під професійними здібностями розуміють достатньо стійкі властивості особистості, які змінюються в процесі діяльності і забезпечують її успішність та вдосконалення.

Кожна професія ставить різні вимоги до фізичних, психофізіологічних та психологічних властивостей людини. Такі вимоги називають характеристиками професії. Комплекс психофізіологічних і психологічних характеристик складає психологічний профіль професії, графічне зображення якого називається психограмою професії. В психограмах вимоги професії до різних властивостей працівника оцінюються в балах в діапазоні від 1 до 5 (від незначної до високої). Кожна професія відрізняється не просто окремими характеристиками, а певним комплексом характеристик, який формує психологічну структуру професії. Разом з тим психологічний профіль професії містить в собі і такі характеристики, які є спільними для цілої групи професій. Тому завданням професіографії є групування професій на основі спільності тих чи інших психологічних характеристик.

К. К. Платонов  пропонує поділ професій на психомоторні, технічні, математичні, гуманітарні, педагогічні, лікувальні, організаторські, наукові і в сфері мистецтв. Такий поділ професій дозволяє зіставляти їх вимоги з відповідними здібностями людини. Загальновизнаною і поширеною в практиці профорієнтації є класифікація професій, запропонована Є. А. Климовим. В основу цієї класифікації покладено чотири ознаки:

— особливості предмета (об’єкта праці);

— мета праці;

— знаряддя праці;

— умови праці.

Виходячи з особливостей предмета (об’єкта) праці, всі професії поділяються на 5 типів:

● «людина — природа»;

● «людина — техніка»;

● «людина — людина»;

● «людина — знакова система»;

● «людина — художній образ».

А за метою праці кожний тип професій поділяється на 3 класи:

● гностичні;

● перетворюючі;

● пошукові.

Так, гностичні професії вимагають від працівника виразної пізнавальної активності, стійкої уваги, спостережливості, інтересу до властивостей певних об’єктів.

Перетворюючі професії вимагають схильності до практичного впливу на навколишнє середовище, інтересу до процесів і результатів.

Пошукові професії пов’язані з інтересом до інновацій, творчим мисленням і уявою.

Практична частина

Сьогодні на уроці ми проведемо з вами кілька методик, які допоможуть виявити ваші професійні здібності та інтереси.

  1. Діагностика за методикою ДДО (Додаток 1)

  2. Діагностика за методикою ПДО (Додаток 2)

  3. Методика дослідження спеціальних здібностей людини (Додаток 3)

ІV. Підсумок уроку

  • Про що нове ви сьогодні дізнались на уроці?

  • Що вам сподобалось?

  • Що зможете використати з сьогоднішнього заняття?

V. Домашнє завдання

1.Вивчити конспект.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.