Урок 17. Помічники у домі

Опис документу:
Урок 17. Помічники у домі Мета: розповісти учням про побутові прилади, небезпечні речовини в побуті, можливість отруєння ліками, небезпеку ігор із сірниками, запальничками і засобами побутової хімії; спонукати учнів до виконання правил користування найуживанішими побутовими приладами; вчити правильно поводитися з небезпечними речовинами; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 17. Помічники у домі

Мета: розповісти учням про побутові прилади, небезпечні речовини в побуті, можливість отруєння ліками, небезпеку ігор із сірниками, запальничками і засобами побутової хімії; спонукати учнів до виконання правил користування найуживанішими побутовими приладами; вчити правильно поводитися з небезпечними речовинами; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Які побутові прилади ви знаєте?

— Які небезпечні речовини вам відомі?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, в чому полягає небезпека побутових приладів, засобів побутової хімії, ліків та легкозаймистих речовин.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 76–79)

— У кожній оселі є безліч приладів, які світять, гріють, печуть, перуть, прибирають. Якщо правильно ними користуватися, вони будуть справно служити. В іншому разі — можуть стати дуже небезпечними.

— Розгляньте малюнок на с. 76 і назвіть зображені на ньому побутові прилади.

Робота в парах

— Об’єднайтесь у пари. З’ясуйте, які побутові прилади є вдома у вас обох, а які — тільки в одного з вас.

— Яка загальна назва у холодильника, праски, настільної лампи?

— Як вмикати і вимикати електроприлад? Що означають знаки на малюнку (с. 77)?

Робота в групах

— Розгляньте будову будь-якого вимкненого електричного приладу. Знайдіть шнур, штепсель, вилку, вимикач.

Домашнє завдання

— Разом із дорослими роздивіться електроприлади, які є у вашому домі.

— Запитайте, якими електроприладами вам можна користуватися, а якими — ні.

— Користуватися несправними електроприладами заборонено!

— Які засоби побутової хімії ви знаєте (с. 78)?

— Чому вони потребують обережного поводження?

— Чому дітям заборонено користуватися ними?

— Що робити, якщо хімічна речовина випадково потрапила вам на шкіру?

— Де повинні зберігатися ліки?

— Чому в жодному разі не можна вживати самостійно будь-які ліки, навіть вітаміни?

— Що робити, якщо ви ненароком щось проковтнули?

— А якщо дорослих немає поруч?

— Чому говорять, що вогонь — друг, вогонь — ворог?

— Які предмети у наших оселях легко загоряються?

Розгляньте малюнок на с. 79 і назвіть речі, які можуть загорітися від вогню, і речі, які можуть спричинити пожежу.

— Назвіть ситуації, коли вогонь — друг і коли вогонь — ворог.

— Прочитайте і запам’ятайте корисні поради.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

Тестування

1) Підкресли назви небезпечних предметів.

Олія, ацетон, газ, молоток, мінеральна вода, хліб, цвяхи, ножиці, ртуть, ліки, морозиво, газова плита, оцет, спирт, масло, фарби, розчинники, телевізор.

2) Які речовини отруйні та легкозаймисті?

а) фарби;

б) ацетон;

в) вода;

г) бензин;

д) лак.

3) Небезпечні речовини — це:

а) бензин;

б) ацетон;

в) акварельні фарби;

г) лаки.

4) Як небезпечні речовини впливають на організм людини?

а) Вони небезпечні для здоров’я;

б) вони отруйні;

в) вони корисні для здоров’я;

г) вони поліпшують настрій.

5) Токсичні речовини в побуті можуть використовувати:

а) діти;

б) дорослі;

в) фахівці;

г) люди літнього віку.

6) Познач засоби допомоги собі при отруєнні токсичними речовинами.

а) Терміновий виклик лікаря;

б) повідомлення дорослих;

в) самостійний прийом ліків;

г) нічого не треба робити.

7) До легкозаймистих матеріалів належать:

а) пісок;

б) деревина;

в) тканина.

8) Якщо ти знайшов пляшку з невідомою речовиною, ти:

а) відкриєш пляшку і понюхаєш речовину;

б) наллєш речовину в долоню і понюхаєш її;

в) запитаєш у дорослих, що в пляшці, і не відкриватимеш її.

9) Які правила користування з небезпечними речовинами ти знаєш? Запиши.

VІ. Підсумок уроку

— Які речовини, що можуть стати причиною лиха, використовують у побуті?

— Яку небезпеку становлять ліки?

— Чому не можна грати із сірниками, запальничками і засобами побутової хімії?

— Які електроприлади є у вас удома?

— Якими з них ви вмієте користуватися?

— Розкажіть, як ви це робите.

— Які правила користування електроприладами ви вивчили на сьогоднішньому уроці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.