і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Удосконалення техніки читання

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №QB745820
За публікацію цієї методичної розробки Плєшкова Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №QB745820
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Оріхівська гімназія № 1 «Сузір’я»

УДОСКОНАЛЕННЯ

ТЕХНІКИ ЧИТАННЯ.

Вчимося говорити, слухати, читати.

ПІДГОТУВАЛА

ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

ОРІХІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ № 1

«СУЗІР’Я»

Плєшкова Наталія Миколаївна

Читання – це вид мовленнєвої діяльності, що полягає в декодуванні графічних знаків, тобто перекладі буквеного коду в розумові образи, які реалізуються в зовнішньому або внутрішньому мовленні.

Неможливо переоцінити значення читання. Читання – важлива передумова для навчання всіх предметів, канал одержання інформації. Як особливий вид діяльності читання відкриває великі можливості для розумового, естетичного і мовленнєвого розвитку.

На швидкість читання впливає багато чинників: рівень розвитку, поле читання, параметр тексту, постановка дихання та інше. Коли приділяти увагу всім чинникам, то, як вважає більшість учених, темп читання зростає на 50 – 100 %. Тому урок читання треба починати з підготовки мовного апарату дитини. Складність розминки залежить від віку та підготовленості дітей. Вона проводиться впродовж 3 – 5 хвилин.

Розвиток чіткості вимови.

Матеріалом для відпрацювання вимови може бути :

  • Читання скоромовок :

  1. В ямі не спиться вусатому сому.

Сому вусатому сумно самому.

  1. У совихи Соні совенята сонні.

  2. У Соні шашки, у Сими шишки.

  3. Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

  4. Слон синка свого купає, сарна з лісу виглядає.

  • Чистомовки:

Орж – орж – орж – на льоду морж.

Уж – уж – уж – біля річки вуж.

Інь – інь – інь – скаче полем кінь.

Жить – жить – жить – швидко він біжить.

Киш – киш – киш – ти куди біжиш ?

Ись – ись – ись – хоч на мить спинись.

  • Читання стовпчиків слів ( від простого до складного ):

Акт яйце автобус автомобіль

Бик щастя джерело гімнастика

Бік мати метелик ведмедиця

Рак страус папуга веретено

Рад тесля цуценя жайворонок

Вправи на формування уміння слухати і говорити.

  • Скороти речення:

Учитель промовляє речення – діти усвідомлюють його, запам’ятовують. Після цього вчитель пропонує учням скоротити речення послідовно, довільно, але зберігаючи його основний зміст.

Оля читає маленькій сестричці цікаву книжку.

Оля читає маленькій сестричці книжку.

Оля читає маленькій сестричці .

Оля читає сестричці .

Оля читає .

  • Перестав слова в реченні.

Учитель промовляє речення і пропонує дітям змінити порядок слів у ньому. В ході роботи з’ясовується, що і як у цьому випадку змінюється.

Сьогодні вранці Ніна пішла до школи.

Ніна сьогодні вранці пішла до школи.

Вранці сьогодні пішла Ніна до школи.

До школи пішла сьогодні вранці Ніна.

Завдяки цій вправі формується володіння мовленням під час переказу та в бесіді.

  • Заміни слово.

Класовод пропонує після прослуховування речення змінити виділене слово в повторити новий варіант речення.

Діти повернулися зі школи.

Першокласники повернулися зі школи.

Дівчатка повернулися зі школи.

Учні повернулися зі школи.

Завдяки цій вправі формується вміння уважно і свідомо сприймати висловлювання, тексти.

Вправа на усвідомлення змісту.

Діти слухають речення і визначають: чи може таке бути, якщо може, то де, коли, чому. Якщо не може – слід довести, що це вигадка, нісенітниця.

Улітку Миколка катався на ковзанах.

Хлопчик поїхав до лісу на лижах, щоб зібрати суниці.

Завдяки цій вправі посилюється увага до тексту, формується вміння точно, відповідно до задуму будувати вислів, свідомо вживаючи те чи інше слово.

Вправи на формування вміння розширювати й уточнювати висловлювання.

  • Доповніть речення.

До поданого вчителем речення діти додають по одному слову, розширюючи його.

Ми працюємо.

Ми працюємо на городі.

Ми працюємо на своєму городі.

Улітку ми працюємо на своєму городі.

  • «Запитай – відповідай»

До змісту речення учні ставлять запитання і відповідають на них.

У лісі діти знайшли їжачка.

Кого знайшли діти в лісі ? – Їжачка. Де знайшли їжачка ? – У лісі. І т. д.

ЛІТЕРАТУРА :

  • Початкова освіта № 1 / 2010

  • Початкова освіта № 1- 2/ 2012

  • Початкова освіта № 40/ 2009

  • Початкова освіта № 46/ 2011

  • Початкова школа № 6 / 2012

  • Початкова школа № 12 / 2010

  • Методика навчання української мови в початковій школі, за науковою редакцією М. С. Вашуленка – К., «Літера» - 2010

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Різне
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    3302
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    QB745820
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти