Уявне інтерв’ю з відомим американським дитячим лікарем і психологом Гленном Доманном

Опис документу:
На сьогоднішній день однією з найпопулярніших методик раннього розвитку дітей - є методика Домана. Вона у всіх на устах – як у вчителів, так і у батьків. Сьогодні ми спробуємо розібратися, що такого незвичайного в цих методах, разом з її автором Гленном Доманом - американським дитячим лікарем і психологом, автором оригінальних технологій раннього навчання дітей. Який став відомим дослідженнями у галузі психології розумового розвитку дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Уявне інтерв’ю з відомим американським дитячим лікарем і психологом Гленном Доманном, автором відновлюваних методик для дітей з ураженнями нервової системи і навчальних методик для всіх дітей.

На сьогоднішній день однією з найпопулярніших методик раннього розвитку дітей - є методика Домана. Вона у всіх на устах – як у вчителів, так і у батьків. Сьогодні ми спробуємо розібратися, що такого незвичайного в цих методах, разом з її автором Гленном Доманом - американським дитячим лікарем і психологом, автором оригінальних технологій раннього навчання дітей. Який став відомим дослідженнями у галузі психології розумового розвитку дітей.

  • Доброго дня, Гленне, приємно, що маю честь взяти у Вас інтерв’ю, адже Ви унікальна людина. Про це свідчать Ваші досягнення:

В 1940 році отримав науковий ступінь з фізіотерапії в Університеті Пенсильванії. З цього моменту займався вивченням розвитку дитячого мозку.

В 1955 році заснував Інститути досягнення потенціалу людини (Institute for the Achievement of Human Potential, IAHP).

В роки Другої світової війни був нагороджений за героїзм.

В 1966 році Гленн Доман отримав від уряду Бразилії титул за заслуги перед дітьми усього Світу.

Написав шість популярних книжок про розвиток дітей, які і досі є бестселерами:

  • «How To Teach Your Baby To Read»

  • «How To Teach Your Baby Math»

  • «How To Give Your Baby Encyclopedic Knowledge»

  • «How To Teach Your Baby To Be Physically Superb»

  • «How To Multiply Your Baby's Intelligence».

    • Скажіть будь ласка, яка основна ідея ваших праць?

Я вважаю, що в кожній дитині схований величезний потенціал, який можна розвивати, тим самим надавати їй безмежні можливості для досягнення успіху в житті.

  • Нам відомо, що Ви народились в 1920 р. У 1940 р., закінчивши університет у Філадельфії, працювали фізіотерапевтом, та в роки Другої світової війни пішли добровольцем на фронт.

Я вирішив це зробити на наступний день після нападу на Перл-Харбор. По закінченні піхотних офіцерських курсів в Форте Беннінгу був спрямований до Франції. Був призначеним командиром роти в складі 87-ї піхотної дивізії 3-й армії (генерал Дж. Паттон) брав участь в Арденнскій операції, воював у Люксембурзі, Голландії, Німеччини та в Чехословаччині. Нагороджений хрестом «За видатні заслуги». Та все ж я мріяв повернутися до медицинської практики. Мабуть тому і вижив. 

  • Після війни у лікарні університету Темпл, Ви познайомились з одним із видатних американських лікарів, сорокарічним професором нейрохірургії Темплем Фєєм. Професор підкорив Вас ерудицією, захопив віртуозним оперуванням мозку. Розкажіть, будь ласка про цей період Вашого життя.

Так, зустріч у 1947 році з Фєєм змінила докорінно все моє життя. Я став директором служби реабілітації Центру Фея. Незабаром там почали працювати Кеті – моя дружина, і брат Роберт. Так створилася команда - «Дослідницька група, що складалася з Фея ... і трьох Доманів». Роки йшли, Центр Фея збанкрутував, ми стали працювати в приватному санаторії. Я набув популярності як сподвижник Фея, освоїв адміністративну діяльність і, знайшовши кошти, в липні 1955 року відкрив свій Реабілітаційний Центр

  • Тож це можна вважати новим етапом у діяльності вашої команди ?

Звичайно, у період з 1956 по 1957 рр.. ми розробили новий підхід, метою якого стало встановлення у дітей з ушкодженнями мозку стадій розвитку, характерних для нормальних дітей. У розробці спиралися на ідеї Фея про те, що мозок немовляти еволюціонує, проходячи стадії розвитку риби, рептилій, ссавців і, в підсумку, людини, тобто «Онтогенез повторює філогенез». У 1958 році проведено амбулаторне лікування 76 дітей. У вересні 1960 року в «Журналі Американської Медичної Асоціації» була вміщена стаття про результати цього лікування. У статті говорилося, що з 76 хворих 74 домоглися істотного прогресу.

  • Сьогодні з розвитком інклюзивної освіти Ваш досвід є неоціненним , та ми також знаємо, що Ви досліджували і розвиток здорових дітей . Які закономірності в цьому питанні можна виділити спираючись на дослідження Гленна Доманна?

Навчання є ефективним лише в період зростання мозку, до семи — семи з половиною років, але більш за все — у перші три роки життя дитини. Виходячи із цього, я побудував свою систему для 3-4-річних малят.

У цій системі в першу чергу дитині надається вільна можливість рухатися з перших днів життя. Прості зусилля можуть привести до того, що в перший місяць життя дитина буде проповзати по кілька метрів на день. Це значно вплине на розвиток усіх інших здібностей дитини. Звичайно, треба навчати так, щоб це було психологічно комфортним для дитини, треба намагатися поволі розвивати її природжені рефлекси.

Рекомендується вчити дитину робити все, що тільки можливо, вертіти й крутити її у різні способи. Розвиваючи дитину таким чином, ще під час першого року життя можна зробити дуже корисний внесок до її майбутнього життя. І це підтверджують спортсмени, що лідирують у багатьох видах спорту завдяки тому, що вони взяли в руки ракетку, вийшли на лід або почали плавати не пізніше двох років. Крім того, я вважаю, що фізичний розвиток стимулює й розвиток розумовий. Коли дитині виповниться рік, треба паралельно з фізичним розвитком починати розвивати й такі здатності, як лінгвістичні, математичні й інші.

  • Як можна стисло сформулювати основні принципи Вашої методики?

•  Кращі учителі та викладачі для дитини  її батьки.
•  Навчання — це гра. І припиняти це необхідно ще до того, як малюк втомиться.
•  Не треба перевіряти свого малюка.
•  Дитяча   допитливість   повинна   підтримуватися   швидкістю і новизною.

  • Ось уже кілька десятиліть Ви і ваші однодумці навчають дітей та їхніх батьків, використовуючи унікальну методику, спрямовану на стимуляцію мозкової активності. Результати таких занять буквально потрясають: маленькі учні до чотирьох років читають і розуміють тексти на декількох іноземних мовах, грають на різних музичних інструментах, демонструють блискучі математичні здібності, виконують гімнастичні вправи, пірнають і плавають. І Ви пропонуєте всім батькам, які бажають дати своїм дітям енциклопедичні знання, оволодіти цією методикою.

Я вважаю, що кожна мати чи батько здатні виховати геніальних дітей. Для навчання батьків у мене безліч книг, а також присвячені спеціальні курси: для вагітних; семінарські заняття для батьків, у яких вже є діти…

- Тож на чому базується ця методика?

1. Мозок росте і розвивається лише в разі, якщо він працює. 
2. Чим інтенсивніше навантаження на мозок малюка вперше роки його життя, тим краще буде розвиватися його інтелект. 
3.Чим дитина більш розвинена фізично, тим швидше йде формування мозку, тим більш досконалим буде і його руховий інтелект. 
4. Мозок дитини з народження запрограмований на навчання, і поки йде його активне зростання, дитині не потрібно ніякої додаткової мотивації для навчання. Якщо грамотно організувати процес, будь-яка дитина з насолодою буде вчитися всьому, що йому запропонують. До речі після трьох років розвиток мозку істотно сповільнюється, а після шести практично припиняється.

 5. Якщо дитині не цікаво, потрібно негайно припинити заняття.

  • Гленне, які Ваші плани на майбутнє?

У розмові зі мною Ви зрозуміли хто я і чим займаюсь. Мета мого життя – допомогти батькам зробити життя кожної дитини здоровим, успішним і щасливим.

  • Докторе, дякую Вам за приємне спілкування. Що б Ви порадили наостанок нашим читачам.

Прислухайтеся до своїх дітей, і у вас обов’язково все вийде.

Автор : Вікторія Грицай

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.