і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ "Цікава подорож краплинки"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ

Тема: Цікава подорож краплинки

Мета:

Освітня. Вчити дітей визначати властивості води, слідкувати за кругообігом води в природі; розширити знання дітей про значення води в житті людей, тварин, рослин; коментувати свої трудовідії в природі. Вчити відображати воду, сніг, лід в малюнках, ліпленні, аплікації. Слухати вірші, казки, оповідання про воду,висловлювати свої думки.

Розвиваюча. Розвивати увагу, память, спостережливість, кмітливість, позивне емоційне ставлення до обєктів природи, сприяти розвитку аналізу та синтезу; розвивати спільний творчий задум.

Виховна. Виховувати пізнавальну активність, шукаючи відповіді на проблемні питання, ініціативу в спілкуванні, бережливе ставлення до природного світу, турботу та інтерес до рослин. Виховувати доброзичливість, гуманність, розуміння значення води в житті людей та рослин.

Учасники, співучасники. Діти, вихователі, батьки, музичний керівник.

Тривалість проекту: 10 днів.

Етапи проекту

1-й день – мотиваційний етап. Складання казки «Цікава подорож краплинки» Як реалізувати задум?

2-й день – інформаційний етап. Водяний простір.

3-й день – // - Рослинний світ.

4-й день – // - Підводний світ.

5-й день – «Зимові розваги» казка.

6-й день – репродуктивний етап. Телепередача для дітей «Цікава подорож»

7-й день – узагальнюючий етап. Виставка робіт: «Водичко, водичко, вмий моє личко»

8- день – репродуктивний етап. Створення казки про водичку.

9-й день – творчий етап. Виставка робіт «Водичко, водичко, вмий моє личко»

10-й день – рефлексивно-оцінювальний етап. Підбиття підсумків.

Види діяльності

Організована:

-малювання водоймищ, рослин, хмаринок, акваріума (різними способами);

-визначення кольорів (блакитний, синій, фіолетовий);

-звідки взялась краплинка (розповідь її);

-цікава розповідь (переказ за допомогою вихователя творів, казок);

-аплікація на зимові теми;

-хто і що залежить від води (узагальнення);

-здійснення подорожі у зворотньому часі.

Ігрова:

-дидактичні ігри: «Народження річки», «Знайди двоє однакових», «Хто зайвий?», «Збери ціле», «Закінчи речення», «Корисно – не корисно», «Що вміє робити...»;

-рухливі ігри: «Сонечко та дощик», «Через струмок», «Хто краще стрибне», «Моряки», «Струмочок», «Сніжинки», «Сонце, пісок, море».

Дослідницька:

-досліди з водою (тоне – пливе), (коли мокрий – коли сухий);

-досдіди із снігом (ліпиться – не ліпиться);

-дослід із паром (куди підіймається);

-дослід з рослинами (росте – засихає);

- дослід з водою (розчиняється – залишається).

Спостереження: за небом, хмарами (якого кольору), за дощем, за снігом, сніжинками, бурульками.

Мовленнєва:

-підготовка до складання казочки: опанування виразних засобів (правила безпеки користування водою);

-складання казочки «Цікава подорож краплинки».

Робота з батьками:

-спостереження за недоступними в умовах дитячого садка обєктами;

-виготовлення поробок та малюнків до казки;

-виготовити (принести) роботи на тему «Водичко, водичко, вмий моє личко»;

-виготовлення цікавих поробок, аплікацій про водичку.

Художня література:

-оповідання В.О.Сухомлинського «Крапля роси», «Камінь і струмок»;

-вірші «Півник застудився»; «Мийдодір»;

-казка «Снігурка»;

-лічилки, загадки, прислівя.

1 – й день

Мотиваційний етап

Тема. «Цікава подорож краплинки» Як реалізувати задум?

Мета. Виховувати вміння домовлятися і вислуховувати думку один одного в процесі створення спільного проекту; сприяти розвитку дитячої ініціативності та активності під час проблемних ситуацій; виявити рівень знань, умінь і навичок, наявних у дітей на початку тематичного циклу про водичку,її властивості; активізувати словник за темами: «Водяний простір», «Підводний світ», «Зимові розваги», «Рослинний світ»; спонукати дітей та всім членам групи навчитися спілкуватися українською літературною мовою. Спільно з дітьми виробити умовні рухи, якими звертаємо увагу один одного на мовленнєву помилку. Створювати такі психологічні стосунки в колективі дітей, які б давали змогу дітям творчо розвиватися.

Матеріали: Демонстраційний: картинки кругообміну води в природі, природних явищ (дощ, сніг, град), водяних просторів (море, річка, струмок, океан...) Роздатковий: дид/гра «День і ніч»; «Корисно-не корисно».

Методи та прийоми: «Сюрпризний момент». Уранці вихователь на вході в групу знаходить «Краплинку», яка плаче.

Проблемна ситуація: Що це? Звідкіля взялося? Чому плаче?

Орієнтовні варіанти припущень дітей:

    • Зірвалася з хмарки.

    • Заблукала.

    • Прийшла в гості, а її не пускають.

    • Хотіла подивитись на дитячий садок.

    • Хотіла подивитись на свято і не встигла.

    • Сніжинка, яка розтанула.

    • Завітала до нас із казки.

    • Хоче, щоб ми про неї казочку склали.

    • А які ми знаємо казочки про водичку? («Мийдодір», «Крапля роси»...)

Проблемна ситуація: Чи можемо ми зараз скласти казочку про водичку? Чому? Що для цього потрібно? Як готуватимемося?

Пропозиції вихованців авторів:

-навчитися гарно поводитись;

- // - голосно і правильно говорити;

- // - не перебивати один одного;

- // - більше дізнатися про водичку.

Музичне.

Мета: розповісти музичному керівникові про свій задум і висловити прохання розучити з дітьми пісні й танці про дощик, сніжок, проявити зацікавлення до задуму дітей, готовність їм допомогти.

Спостереження.

Мета: виховувати вміння шукати шляхи вирішення проблем (спостерігати за хмарами, дощем, снігом з вікна д/с через не году.

Спостереження за недоступними в умовах д/с об’єктами.

Мета: запропонувати провести з батьками і розповісти всім.

Ігрова діяльність.

Дид/ ігри «Народження річки», «Корисно-не корисно», «Хто зайвий?», «Збери ціле».

Рух/ ігри «Струмочок», «Море хвилюється», «Сонечко і дощик».

Друга половина дня.

Читання та обговорення казки «Подорож краплинки» В.О.Сухомлинського.

2 – й день

Інформаційний етап

Тема. Водяний простір.

Мета: сформувати у дітей уявлення про різні види місцевості нашої планети, зокрема – водяний простір; розповісти про багатства рідної природи; розвивати допитливість, уміння аналізувати, узагальнювати, виховувати шанобливе ставлення до природи.

Матеріали: ілюстрації водяних просторів (струмок, ставок, озеро, річка, море, водоспад);глобус; картинки з зображенням човна, катера, пароплава, теплохіда.

Словник: струмок, ставок, озеро, море, водоспад, човник, катер, теплохід.

Методи та прийоми. Ігрова мотивація «Від зеленого причалу, відштовхнувся теплохід». Подорож струмочка (читанняказки). Показ на глобусі водяних просторів, яким кольором виділені на ньому моря, океани і річки. Згадати назву головної річки України – Дніпро. Дид/гра «Знайди двоє однакових»,фізхвилинка «Україно, рідний край».

Загадка: Тече, тече – не втече,

Біжить, біжить – не вибіжить. (Річка)

Розгляд картинок водяного транспорту. Дид/гра «Що зайве»

Художньо-естетичний розвиток: малювання річки та аплікація човника.

Фізичний розвиток: імітація рухів як біжить струмок, швидка річка, якхвилюється море.

Спостереження: за струмком. Зконструювати човник з паперу та спостерігати за напрямком струмка.

Запитання:

-в якому напрямку пливе, - куди впадає, - як біжить (швидко, стрімко, повільно).

Культурно-гігієнічні навички:

-вчити дітей не ходити по калюжах;

-тримати чистим взуття;

-вдягатися по погоді.

Ігрова діяльність

Вивчення загадки: Біжить возок через струмок

І слід за собою замітає. (Човник)

Дослідницька діяльність: «Що плаває – що тоне»

Дид/ ігри: «Закінчи речення», «Що вміє робити...», «Відгадай за описом».

Рух/ігри: «Веселий вітерець», «Перестрибни через струмок».

Індивідуальна робота:

-за результатами початкової діагностики;

-розглянути картинки та визначити водойми.

Друга половина дня

Сюжетно-рольова гра «Моряки»

Домашнє завдання. Вивчити з батьками віршик про водичку, або різні види водного транспорту.

3 – й день

Інформаційний етап

Тема. Рослинний світ

Мета: розширити знання дітей про значення води в природі для рослин, розвивати зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до рослинного та тваринного світу, бажання доглядати за ними.

Матеріал: квіти у куточку природи, лійка; висаджена у сиру водичку напередодні цибуля, цибуля без води, цибуля з кип’яченою водою.

Сюрпризний момент: зелена цибуля.

Проблемна ситуація.

Загадка: Хто мене розглядає,

Той сльози проливає.

Діти, скоро свято і для прикрашення страв нам потрібна зелена цибуля. Що потрібно зробити?

Діти дають відповіді:

- висадити цибулю в порожню склянку;

- у сиру водичку;

- у кип’ячену.

Дослідницька діяльність.

Вихователь в присутності дітей опускає цибулю у 3 склянки. Через декілька днів розглядають їх.

-в якій склянці з’явились корінці?

-де корінців більше та зелень?

-чому?

Висновок. Рослинам потрібна вода з крана. В ній є необхідні речовини для росту і розвитку рослин. Кип’ячена вода для рослин непоживна, бо під час кипіння корисні речовини в ній гинуть.

Ігрова діяльність

Дид/ ігри «Добери за кольором», «Пори року», «Відгадай загадку».

Рух/ ігри «Хто далі кине», «Біленький заєнька сидить...», «Струмочок»

Мовленнєвий розвиток: бесіда «Достаток починається з бережливості», вірші Г.Демченко «Водичка»

Спостереження:

    • за миттям рук;

    • за поливом квітів;

    • за витиранням листків на квітах;

    • за рослинами на майданчику.

Дослідницька робота:

    • висадження цибулі (у сиру воду, у кип’ячену, у порожню склянку).

Художньо-естетичний розвиток: малювання зеленої цибулі нетрадиційним методом (видування трубочками). Розвиток творчого підходу до вирішення поставлених задач.

Друга половина дня

Дид/ гра «Що де росте» Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про рослини, як частину живої природи; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, виховувати працелюбність, прищеплювати бажання бути здоровими.

Робота з батьками. Вивчити віршик «Не ламай на дереві гілку»

Не ламай на дереві гілку

Не вбивай стрибунця і бджілку,

Не брудни джерельце водиці

І не псуй чистої криниці.

Не зривай квітку, бо зав’яне

І травичку не топчи, бо її не стане.

4 – й день

Інформаційний етап

Тема. Підводний світ.

Мета: розширити знання дітей про підводних мешканців ставків, річок, морів...; значення води в їх житті, поглибити уявлення про різноманітність і красу «підводного царства» , продовжити знайомити з природними стіхіями, виховувати уважне і бережливе ставлення до мешканців підводного світу.

Обладнання: картки з зображенням мешканців підводного світу, матеріал до дид/ гри «Хто зайвий»; обладнаннядо гри «Спіймай рибку».

Методи та прийоми: Сюрпризний момент.

В акваріум потрапили тварини, птахи, риби.

Організована діяльність:

Вихователь. Діти, ви чуєте, хтось просить про допомогу. Давайте з’ясуємо, кому вона потрібна.

Дид/ гра «Хто де мешкає?»

Вихователь. Ми побачили з вами, що тварини, птахи та підводні мешканці живуть в різних містах. І я вам хочу прочитати твір В.Сухомлинського «Чайки і рак».

Чайки і рак

Заліз Рак у корчі та й їсть зелений листок, що впав із верби. Чує сіли на воду дві чайки. Сіли й розмовляють. Одна каже:

- Що найкраще в світі?

Друга відповідає:

-Найкращне в світі висота. Високо – високо сяє сонце. Безмежне синє небо.

Підслухав Рак розмову чайок і вирішив подивитись: яке ж воно те синє небо?

Виліз на берег, звів очі, глянув і злякався: у тому синьому небі не було ні мулу, ні корчів, ні болота.

    • Ні. Найкраще в світі – це маленька затишна печера...

Дид/ гра «Хто зайвий»

Вихователь. Хто самий спритний, зараз узнаємо

в гру «Спіймай рибку» пограємо.

Художньо-естетичний розвиток:

Аплікація»Акваріум»

Трудова діяльність:

Прибирання центрів дитячої діяльності.

Мовленнєвий розвиток:

Прислів’я: Де народився – там і згодився.

Ігрова діяльність:

Дид/ ігри «Хто зайвий», «Хто де мешкає»

Рух/ гра «»Спіймай рибку»

Друга половина дня

Розгляд ілюстрацій підводного світу та його мешканців. Збагачувати знання дітей та розвивати діалогічне спілкування.

5 – й день

Інформаційний етап

Тема. Зимові розваги.

Мета: розвивати зв’язну мову, мислення, уяву, впевненість в своїх силах, здобути досвід, виховувати любов до зимньої пейзажу, зимових явищ та розваг. Уточнити та розширити знання про властивості води (прозора, брудна, холодна), працю дорослих, основи безпеки життєдіяльності. Вчити висловлювати свої враження про зиму, розуміти зміст віршів, казок.

Матеріали: Демонстраційний: малюнки із зображенням природи взимку; книга зі сказкою «Снігурка», склянка з водою, кусочок люду, сніг. Роздавальний: вирізані з паперу сніжинки геометричними фігурами.

Методи та прийоми: Сюрпризний момент. Замерзша краплинка перетворилась на сніжинку. Створити проблемну ситуацію: «Що робити?»

Проблемна ситуація.

-Послухайте віршик (про що сьогодні піде мова, яка пора року?)

Падав сніг на поріг

Кіт зліпив собі пиріг...

Відповіді дітей:

    • про пиріг;

    • про кота;

    • про зиму.

Вихователь. Давайте розглянемо, які бувають чудові зимові пейзажі.

Рух/ гра «Хто далі кине?»

Дид/ гра «Який сніг»

Вихователь. А ось що трапилось одного зимового дня.(Читання казки «Снігурка»)

Дослідницька діяльність:

Діти досліджують кусочок льоду:

    • він холодний;

    • прозорий;

    • чистий.

Кидаємо лід у склянку з водою і спостерігаємо:

    • лід не тоне;

    • лід тане.

Висновок: лід легший за воду, лід тане у теплі.

    • Сніжинко, залишайся в теплі і ти знову станеш крапелькою.

Дид/ гра «Склади картинку про зиму»

Рух/ гра «Сніжинки-пушинки».

Вірш: Морозець, морозець

Не щіпай за щічки...

Уроки практичного життя: одягаємо рукавички.

Художньо-естетичний розвиток: конструювання «Сніговичок»

Трудова діяльність: підмітання доріжок від снігу.

Ігрова діяльність:

Дид/ ігри «Який сніг», «Можна – не можна», «Склади картинку про зиму».

Рух/ ігри «Який сніг?», «Сніжинки-0пушинки», «Сніжки».

Друга половина дня

З окремими дітьми пограти в гру «Знайди сусіда» (суміжні цифри).

Вивчити прислів’я:

Сонце блищить, а мороз трищіть.

Домашнє завдання: Запропонувати батькам розповісти дітям правила поведінки на дорозі та водоймах взимку.

6 – й день

Репродуктивний етап

Тема: Бесіда-гра «Цікава подорож» (переказ творів, віршів, прислів’я, прочитаних батьками та вихователями перед сном).

Мета: закріпити знання, набуті впродовж тижня; виховувати ініціативу в спілкуванні, потребу ділитися своїми враженнями, порслідовно будувати розповідь.

Матеріал: ілюстрації, які використовувались впродовж тижня. Значки з надписами «Самий уважний», «Самий акимвний», «Самий вихований».

Методи та прийоми: Дид/ гра «Склади саму цікаву подорож краплинки»

Підтримка педагога: Якийти молодець, що запам’ятав… я задоволена, слухаючи тебе...

Спостереження:

1. За погодою на дворі:

    • які хмарки?

    • які (і чи є) опади?

    • які зміни в природі?

2. За деревами, кущами, квітниками, городом.

Яку роль має водичка в природньому довкіллі.

Читання казки В.сухомлинського.

Камінь і струмок

Край дороги лежав великий сірий Камінь. Аж почорнів від старості. Весною поблизу каменя, граючись, біг веселий, співучий Струмок. Він співав:

Я з краплинки народився,

Став співучий і веселий.

Скільки я всього побачу

По дорозі до ріки!

Камінь почув веселу пісеньку і питає:

- Чому тобі так весело? Ти ж слабенький, кволийю От я, камінь. Сильний, могутній, ніхто мене з місця не зрушить.

Засміявся Струмок:

- А ось побачимо.

Повернувся до Каменя, весело заграв, заспівав ще голосніше. Розмив грунт під Каменем. Похитнувся камінь, позеленів від злості.

- Ти хочеш мене з місця зрушити?

Струмок співав, співав усе дзвінкіше. Рив землю під Каменем, покуи й Камінь звалився в яр.

А струмочок побіг до річки.

Камінь лежить уже тисячу років і думає: «Чого струмки прагнуть завжди вперед? Що це таке - вперед»

Прислів’я: Під лежачий камінь вода не тече.

Ігрова діяльність:

Дид/ ігри «Через струмочок перестирбни, слово лагідне скажи», «Хто швидше відшукає дерево», «Одягнемо ляльку на прогулянку».

Рух/ ігри «З зупинки на зупинку», «Діти в лісі», «Мачок», «У ведмедя у бору».

Сюжетно-рольова гра «Сім’я». Мета: Вправляти у вмінні проявляти чуйність.

Друга половина дня

Малювання за задумом. Мета: Підготовка жо створення казки.

Творчий пошук.

Робота з батьками: придумуванея та створення робіт до казки про «Подорож краплинки»

7 – й день

Узагальнюючий етап

Тема. Крапа дощик накрапайчик.

Мета: З’ясувати та закріпити знаннч дітей про «Кругообіг води в природі», її значення для життєдіяльності природного довкілля; виховувати прагнення додержуватись екологічної безпечної поведінки, усвідомлюючи єдність життя та здоров’я.

Методи та прийоми: дид/ ігри «Пори року», «Хто зайвий», «Хто допоможе малюку», «Прихід Краплинки».

Організована діяльність:

Вихователь. Діти, Краплинка хоче загадати вам декілька загадок.

Зранку трави, квіти всі – Зоря – зоряниця, молода дівиця,

Мов намисто у росі; Гуляти ходила, слізки обронила. І І дерева пробудились, Місяць дивився і засмутився

Також свіжістю умились. Сонечко встало -

Полив, пішов, затупотів Слізки позбирало.

І зразу землю напоїв. (Дощ) (Роса)

Не скляний він, не з металу, Тече, тече – не втече;

А прислухайся – дзвенить. Біжить, біжить – не вибіжить.

Риє землю він розталу, (Річка)

Ніг не має, а біжить. (Струмок)

За кожну правильну відповідь та за активність дитина отримує крапельку. В кінці заняття підрахунок краплинок. У кого більше, той і виграв.

Краплинка. Прийшла зима і перетворила нашу водичку на щось тверде та пухке.

    • Прозорий, як скло, не вставиш у вікно. (Лід)

    • Не сніг, не лід, а сріблом дерева прикрає. (Іній)

    • Біле, а не цукор, м’яке, а не вата, без ніг, а йде. (Сніг)

    • Що це? Що це? – Всі кричать –

Білі мухи он летять. (Сніжинки)

Вихователь. Всі у коло, дітвора,

В мене є чудова гра.

Рух/ гра «У річку, гоп!»

Краплинка. А які казочки ви про мене знаєте?

Відповіді дітей:

    • твори В.Сухомлинського «Крапля роси», «Камінь і струмок»»;

    • «Мийдодір»;

    • «Снігурка»;

    • «Зайчикова хата».

Крапелька. Я дуже люблю казочку «Зайчикова хатка», давайте послухаємо. (Читання казки «Зайчикова хатка»)

Рух/ гра «Хитра лисиця»

Прислів’я: 1. Де кінчається вода, там кінчається земля.

2. Січень січе, аж вуха пече.

Дид/ ігри «Поясни слово», «Розваги у зимову пору», «У мороза справ багато».

Краплинка. А хто знає, якого стану вода буває?

Відповіді дітей:

    • твердою;

    • жидкою;

    • парою.

Дид/ ігри «Можна – не можна», «Пори року».

Скоромовка: Крапа дощик – накрапайчик,

Барабанить в барабанчик.

Підсумок: лічимо крапельки у дітей, визначаємо переможця.

Мета: вчити рахувати та порівнювати множини.

Друга половина дня.

Читання вірша М.Вінграновського «Кіт, зима та весна» Мета: закріпити знання дітей про послідовність змін пір року.

Домашнє завдання: під час повернення додому з дитячого садочка звернути увагу дітей на зміни в природі з приходом весни.

8 – й день

Репродуктивний етап

Тема. Створення казки про водичку за малюнками дітей та їх батьків.

Мета: Вчити дітей бути уважним слухачем і добрим співрозмовни-ком, відповідати на запитання і формулювати їх, описувати предме-ти, називати дії, ознаки, властивості тощо.Сприяти розвитку артистизму, творчої уяви, правильної артикуляції. Виховувати цікавість та допитливість до довкілля.

Матеріали: малюнки: «Зимова хмаринка зі сніжинками», «Сніговичок», «Струмочок з човниками», «Лісова галявина», «Рибки в річці», «Птахи в небі», «Дощова хмаринка»; чайник, тарілка.

Методи та прийоми: Сюрпризний момент.

-Краплинка принесла казочку про «Подорож Колобка» і дуже засмучена, що про неї досі немає казочки. (Достає малюнки дітей, пропонує скласти її.)

Спостереження за птахами в небі.

Дослідницька діяльність:

Закип’ятити чайник, налити води в склянку. Звернути увагу, що з поверхні підіймається пар; накрити склянку тарілкою і дочекатись доки пар перетвориться на крапельки.

ОБЖД – пар небезпечний, дуже гарячий, може бути опік.

Ігрова діяльність:

Дид/ ігри «День і ніч», «Народження річки», «Що вміє робити...»

Рух/ ігри : невеличкими групами самостійно гратися у знайомі спортивні ігри та ігрові вправи з дотриманням правил гри та використовуючи українські народні лічилки «Качка...», «У червоному вінку».

Мовленнєвий розвиток: Вивчення віршика

По небу пливе чарівна вата,

Така пухнаста та лахмата...

Чим вата нижче

Тамдощик ближче. (Хмара)

Сюжетно-рольова гра «Кругообіг води» Мета: Стимулювати дітей до введення в сюжетно-рольову гру. Вправляти у вмінні імпровізу-вати, розвивати уяву, імітувати. Вправлятись в умінні дітей розгортати та позначати словами ланцюжок предметних рольових дій.

Друга половина дня

Читання казки, що склали діти про «Подорож Колобка».

Мета: визначити, що є спільного в цих казочках, розвивати мислен-ня, уяву, увагу.

Домашнє завдання. Малювання, аплікації, поробки з батьками робіт до виставки «Водичко, водичко, вмий моє личко».

9 – й день

Творчий етап

Тема. Водичко, водичко, вмий моє личко.

Мета: дати дітям знанняпро народознавчі аспекти використання води з метою оздоровлення, очищення, лікування; розвивати допитливість, пізнавальний інтерес; виховувати інтерес до народних обрядів, звичаїв, повір’їв.

Матеріал: свічка, сірники, свячена вода, прислів’я, приказки, замов-лянки, молитва «Отче наш...», образок; роботи дітей з батьками про водичку.

Словник: звичаї, обряди, повір’я очищення, Водохреща.

План – модель

1.Ознайомлення з темою заняття, запалення свічки, читання молитви.

2.Розповідь вихователя про лікувальні властивості води на тему «Водице святая, тобі вклоняюсь».

3.Народні прислів’я, приказки про воду, замовляння, молитви до води.

4.Ознайомлення з народними звичаями та обрядами, пов’язаними з водою, - Водохреща, Увана Купала тощо.

5.Хоровод «Ой на Івана, ой на Купала».

6.Ігри з водою.

7.Виставка робіт.

Методи і прийоми: «Прихід святої крапельки»

Хоровод «Подоляночка»

Прислів’я:

  1. Весною дощ парить, а восени мовчить.

  2. Коли червень сухий, - купуй бджілку, а мокрий – корівку.

  3. Коси, коса, допоки роса.

  4. Якщо в червні рідкий дощ буває, то у вулику медок прибуває.

  5. Водичко, водичко, вмий моє личко

Рожеве та біле, як яблучко спіле.

Звичаї та обряди.

- На Івана Купала вранці, до схода сонця походити по траві босоніж, то не будуть хворіти ноги.

На Водохреща облитися водою або скупатися у водоймі до обіду – будеш здоровим увесь рік.

Ігри з водою:

  1. «Налий воду у склянку ложкою».

  2. «Бурхливе море» (через соломинку).

  3. «Хто видує найбільшу мильну бульбашку»

Виставка робіт: «Водичко, водичко, вмий моє личко»

Друга половина дня

Проблемна ситуація: м’ячик упав в банку з водою.

-Як дістати м’ячика, не торкаючись його руками? (Доливати воду, доки вона не поллється через край.)

Висновок: вода виштовхує предмети, які містяться в банці.

10 – й день

Рефлексовно-оцінювальний етап

Вранці розкласти всі матеріали, які діти вивчили впродовж проекту, проявити жвавий інтерес і залучити до їх розгляду всіх присутніх. Дати взірець позитивного відгуку на зроблену працю, використання нетрадиційних матеріалів, дослідницьку діяльність.

Підбиття підсумків

Мета: Здійснюючи подорож по всім етапам подорожі Краплинки, вправляти дітей у вмінні оцінювати свою діяльність протягом усього проекту. Викликати у дітей бажання подякувати дорослим: батькам, муз.керівникові в проведенні пізнавального проекту.ю

Матеріали. Всі напрацьовані протягом тематичного циклу матеріали використовуватимуться як опорні сигнали.

Методи і прийоми. Розкажемо та згадаємо з Крапелькою про наші цікаві спрпави з 2 тижні.

Запитання для бесіди:

    • З чого все почалося?

    • Що ви дізнались за цей час?

    • Що найбільше сподобалось?

    • Які аспекти з водою запам’ятались?

    • Які більше сподобались?

    • Які застереження запам’ятали?

    • Які пори року більше подобаються?

    • Як застерегти друга?

    • Яка була подорож у Крапельки?

    • Кому, як і коли віддячимо за допомогу?

Висновок, до якого вихователь підводить дітей: «Знання про воду будуть корисними в житті людей».

Всім дітям вручити нагороди «За створення казки».

Робота з батьками. Спонукати дітей показати своїи батькам касзочку «Цікава подорож Краплинки».

Висновки. Завдяки проекту діти навчилися визначати властивості води, закріпили знання про кругообмін води в прирді, розширили знання про значення води в житті рослин, тварин, риб та людей; трьох станах води в природі, розвивали увагу, пам’ять, кмітливість, спостережливість, творчий задум. Нарешті, ми шукали і знайшли відповіді на проблемні питання. Виховували також і бережливе ставлення до природного світу через вірші, казки, оповідання та доброзичливість, гуманність, розуміння значення води в природі.

Актуальність завдання

1. Формувати розуміння єдності природи. В дослідницькій діяльності

демонструвати взаємозв’язки людини з природою.

2. Виховувати вміння вислуховувати своїх ровесників, не перебиваючи

їх.

3. Зберігати природниче довкілля.

Цікава подорож Краплинки

Летіла по небу зимова хмаринка, а на ній гралися сніжинки- подружки. Сніжинки загралися і не помітили, як зірвалися з хмаринки. Прилетіли сніжинки на землю, а діти, які гралися на дворі, зліпили зі снігу сніговика.

Коли прийшла весна, пригріло сонечко і сніжинки – подружки перетворилися на краплинки водички і потекли струмочком по землі, а діти стали по струмочку пускати човники. Краплиночкам-подружкам було дуже весело, бо на своєму шляху вони зустрічали багато цікавого: і квіти, і грибочки, і різних звірів. Та ось струмочок став вливатись у річку і краплинки-подружки побачили ще й багато різних рибок .

Сонечко пригрівало все більше і краплиночки-подружки помітили, що вони вміють ще й літати, як птахи.

Та нарешті краплиночки опинились знову на хмаринці і з задоволенням полетіли мандрувати далі до літа.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Вчити дітей визначати властивості води, слідкувати за кругообігом води в природі; розширити знання дітей про значення води в житті людей, тварин, рослин; коментувати свої трудовідії в природі.
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Різне
  • Клас
    Дошкільнята
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    350
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    4
  • Номер матеріала
    GD572686
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь