До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
5
міс.
2
1
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Тренінгове заняття. «Медіатор в конфлікті»

Опис документу:
Мета тренінгово заняття сформувати процедурні навички проведення медіації; ознайомити з підходом до розв’язання конфліктних ситуацій, який базується на врахуванні інтересів учасників цієї ситуації. Цільова група: підлітки 14-15 р.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінгове заняття «Медіатор в конфлікті»

Мета: сформувати процедурні навички проведення медіації;

ознайомити з підходом до розв’язання конфліктних ситуацій, який базується на врахуванні інтересів учасників цієї ситуації.

Обладнання: плакат «Береги надій»,, мультимедійний проектор, ноутбук, CD з фільмом «Медіація однолітків»; матеріали «Етапи медіації», скотч, ножиці – для кожної команди, клубок ниток, фліп-чарт, маркери, стікери (у вигляді «квіточок» та «камінців»), ручки для кожного учасника., маркери, скотч, папір А-4 картки з назвами етапів і технік, фліп-чарт, маркери, матеріали «Сценарій медіатора».

Цільова група: підлітки 14-15 р.

1. Вступне слово тренера

2. Знайомство. Вправа «Клубок»

Час – 15 хвилин.

Мета: надання учасникам можливості познайомитися один з одним, створення дружної атмосфери, покращення навичок уважного слухання.

Інструкція.

Тренер пропонує по колу перекинути клубок ниток незнайомому (або добре знайомому) учаснику, не випускаючи з рук свій кінець нитки. Продемонструйте це: киньте комусь клубок, представтесь та розкажіть коротко про себе, чим цікавитесь, чим полюбляєте займатися. (Не забувайте при цьому тримати кінець нитки в руках!). Продовжуйте гру до того часу, доки усі учасники не будуть включені в «комунікативну павутинку».

Питання для обговорення:

  • Що ви можете сказати про комунікаційну павутину? (тягнеться від одного до іншого; інколи може призвести до плутанини)

  • Що станеться, якщо я потягну свій кінець пряжі? (інші відчують деякий тиск)

  • Що відчувають інші, коли один з учасників роздратований або засмучений?

Після цього гра продовжується, але в зворотному напрямку – починає водити той, хто спіймав клубок останнім. Коли він передає клубок іншому учаснику, то намагається згадати його ім’я та хобі.

Питання для обговорення:

  • Що ви відчували, коли приєдналися до кола?

  • Що відчуваєте зараз?

3. Очікування учасників. Вправа «Береги надій»

Час – 10-15 хвилин.

Мета: з’ясування очікувань і побоювань учасників, того, наскільки очікування співпадають із загальною метою тренінгу.

Для даної вправи необхідно підготувати фліп-чарт, де зображено річку з двома берегами та підводними рифами у воді. На одному з берегів учасники прикріплюють стікери («квіточки»), на яких написані їх очікування від тренінгу, на місці рифів вони пишуть переживання або ті ситуації, з якими вони бояться стикнутися під час тренінгу (стікери «камінці»).

4. Правила спільної роботи.

Час – 10 хвилин.

Мета: налагодження роботи з ефективним використанням часу і спільне вироблення правил поведінки учасників в групі.

Тренер бере ініціативу на себе і пише на фліп-чарті 2-3 правила, які вважає доречними для поліпшення умов роботи на тренінгу. Потім він пропонує учасникам доповнити список правилами, важливими на їх погляд.

Після складання списку важливо запитати учасників, чи згодні вони дотримуватися даних правил. Також можна запропонувати учасникам поставити свої підписи на фліп-чарті з правилами. Список с правилами закріплюють на стіну так, щоб всі його бачили і могли слідкувати за дотриманням дисципліни.

5. Вправа «Намалюй конфлікт»

Час – 25 хвилин.

Мета: з’ясування поняття «конфлікт».

Учасники отримують листки паперу, на яких їм пропонують намалювати картину або будь-який малюнок, який асоціюється з поняттям «конфлікт». Після завершення роботи кожен презентує її, обґрунтовуючи, що саме значить цей малюнок і чим він асоціюється з конфліктом. Тренер записує ключові асоціації на фліп-чарті.

Питання для обговорення:

  • Що спільного мають ваші асоціації з поняттям «конфлікт»?

  • Чому слово «конфлікт» набуває переважно негативного значення?

  • Чому ви асоціюєте конфлікт з позитивним поняттям?

До уваги тренера. Після дискусії можна узагальнити підсумки про суть конфлікту, його позитивні та негативні сторони. Конфлікт постійно існує в житті, але наша реакція на нього зумовлена нашим попереднім досвідом. Хоча не сам конфлікт є проблемою, а те, як ми на нього реагуємо Якщо ми вважаємо, що конфлікт є загрозою, то ми реагуємо відповідно. Якщо ж знаємо, що конфлікт може призвести до вирішення протиріч, то відносимося більш конструктивно і спокійно. Крім того, наша реакція на конфлікт залежить від того, наскільки ми вміємо його вирішувати і цьому треба вчитися.

6. Перегляд презентаційного фільму. Етапи медіації.

Час – 25 хвилин.

Мета: надати учасникам інформацію про етапи медіації, ознайомити з принципами і структурою медіації.

І етап

Тренер пропонує учасникам переглянути фільм «Медіація однолітків». Перед початком демонстрації просить учасників бути уважними і намагатися визначити, з яких етапів складається медіація і що робить медіатор на кожному з етапів. Доречно запропонувати учасникам записати етапи та дії медіатора.

  • Чи сподобався вам фільм? Чому?

  • Чи буде результативний зображуваний спосіб вирішення конфлікту?

ІІ етап

Етапи медіації.

Група об»єднується у 2 команди, її учасникам роздають таблички з назвами етапів медіації. Завдання кожної групи – якнайшвидше та найправильніше поєднати між собою та зобразити етапи медіації, відображаючи послідовність етапів медіації та пояснити, чому група визначила саме таку послідовність.

До уваги тренера

Кожен етап медіації необхідно роздрукувати або написати на папері формату А4 в 2 примірниках – по одному для кожної команди.

  • Вступне слово медіатора

  • Розповіді сторін

  • Обговорення шляхів розв’язання конфлікту

  • Укладання та підписання угоди про примирення

Питання для обговорення:

  • Чому кожен з етапів важливий для медіації? Що буде, якщо який етап виключити з медіації?

Слово тренера.

Структура медіативного процесу

Етап 1. Вступне слово медіатора

Налагодження контактів зі сторонами та організації простору для проведення медіації. Визначення мети зустрічі, представлення послідовність зустрічі, оголошення правил роботи

Етап 2. Розповіді сторін

Детальне узгодження сторонами суті проблеми та ключових моментів, що потребують розв’язання, озвучення проблеми учасниками

Етап 3. Обговорення шляхів розв’язання проблеми

Основне-визначення переліку проблем. Варто пам’ятати, що сторони повинні спочатку дійти порозуміння у визначенні проблем, а потім намагатися розробити рішення.

Етап 4. Укладання та підписання угоди про примирення

Угода повинна містити чіткий план виходу з конфліктної ситуації з вказаними часовими рамками та розподілом відповідальності між учасниками конфлікту.

7. Енерджайзер «Сік. Чай. Шейк.

Тренер пропонує учасникам створити коло, взяти один одного за талію та діяти за інструкцією тренера. Коли тренер говорить слово «сік»-робити крок вперед лівою ногою, коли говорить слово «чай» -робити крок вперед правою ногою. Коли тренер говорить «шейк» пишемо вісімку бедрами.

8.Сценарій медіатора

Час – 30 хвилин.

Мета: детальний огляд усіх стадій медіації та дій медіатора на кожній з них.

Тренер роздає учасникам картки з написаними на них техніками, питаннями, що їх ставить медіатор (як приклади технік), назвами етапів медіації і т.д. \так, щоб у кожного було по декілька карток\. На фліп-чарті малюється дім з 4-ох поверхів, кожен з яких позначає один з етапів медіації: вхід – початок медіації, покрівля – результат. Після цього учасникам пропонують розмістити картки (закріплюються скотчем або булавками) на фліп-чарті так, щоб вони відображали послідовність етапів медіації та дій медіатора. Той, хто має варіант розміщення своєї картки, піднімає руку та аргументує його групі. Якщо варіант правильний, картку прикріплюють.

Питання для обговорення:

-Як зміна етапів може вплинути на результат медіації?

До уваги тренера. Коли всі картки розміщено, тренер резюмує сказане та підкреслює важливість збереження послідовності в процесі медіації,

та зауважити важливість дотримання певних технік та стратегії поведінки.

Підсумки дня. Вправа «Берег реалізованих сподівань»

Час – 10 хвилин.

Мета: підбиття підсумків, пригадування важливих подій минулого дня.

Тренер просить кожного учасника по колу висловитися з приводу того, що цінного він/вона отримали за сьогодні, які нові знання та навички набули. Після цього учасникам пропонується перенести свої очікування щодо роботи на інший берег або залишити Якщо побоювання мали місце в роботі тренінгової групи, то їх також залишити на рифах, якщо ні, тоді забрати їз собою.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.