Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Тренінгове заняття для учнів «Всі ми різні, всі ми рівні».

Психологія

Для кого: 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

12.04.2019

3048

280

0

Опис документу:
Мета: розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок. Завдання: виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тренінгове заняття для учнів «Всі ми різні, всі ми рівні».

Мета: розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок.

Завдання: виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість.

Обладнання: картки, дошка, квітка з окремими пелюстками, маркери.

Психолог: давайте на мить уявимо, що люди стануть схожими один на одного, як дві ягоди. У них будуть однакові імена. Вони будуть однаково думати и робити одне й те саме. И говорити одні й ті ж слова. Любити одне й те саме морозиво. У всіх були б одного кольору очі, схожі носи і волосся! Все ж таки здорово, що всі люди різні, - бо так набагато веселіше й цікавіше! Люди народжуються в різних країнах, спілкуються різними мовами і вірять в різні речі. Але у багатьох нас є спільні риси.

  1. Інтерактивна вправа «Чим ми схожі?»

Учасники сідають по колу. Психолог обирає серед учнів одного за якоюсь реальною чи уявною схожою зі своєю рисою та запрошує його в центр кола. Обраний звертається до будь-кого з учасників у такий же спосіб. Але за іншою ознакою. Так продовжується доти, доки усі учасники не опиняться у колі.

Обговорення:

  • Всі учасники вправи по черзі опинилися в центрі кола. Які емоції ви відчували, коли зверталися саме до вас?

  • Чи хвилювалися ви, коли кожного наступного разу вас не обирали?

  • Чи важко було тому хто стояв у центрі кола знайти схожу рису в іншому?

  • А оскільки всі ж таки різні, то часто буває, що хто-небудь починає дразнити іншого.

  1. Вправа «Собачка»

Мета: поліпшити настрій учасників та показати неоднаковість світоглядів.

Інструкція:

  1. Уявіть собачку.

  2. Якого вона кольору?

  3. Яка порода цієї собачки?

  4. Де вона знаходиться?

  5. Розкажіть яку собачку ви уявили.

  1. Вправа «Мудрість з дерева пізнання»

Мета: обговорення висловів видатних людей про толерантність.

Ви мабуть помітили це деревце з золотистими листочками. Воно не просте, це – дерево пізнання. Зірвавши листочок, можна пізнати його мудрість.

Учні по черзі виходять до дерева, зривають листочки і зачитують вислови. Після цього кожна група пропонує свої думки з приводу висловлювань визначних людей про толерантність.

  1. Вправа «Приміряй на себе» (час: 15 хв.)

Мета: спонукати учасників до висловлювання власних думок, емоцій, переживань під час вправи щодо «приміряння на себе» різних нозологій (порушень); виховання толерантного відношення до дітей з особливими освітніми потребами.

Обладнання: окуляри з наліпками, рукавиці(робочі), навушники, льодяник «чупа-чупс», текст диктанту.

Учасники об’єднуються в групи, кожен учасник отримує щось з наступних предметів (рукавиці робочі, навушники, окуляри з наліпками), які будуть імітувати різні нозології (порушення):

  • порушення зору;

  • порушення слуху;

  • порушення опорно-рухового апарату;

  • порушення мовлення.

Один учасник з «чупа-чупсом» у роті читає складний текст, імітуючи порушення мовлення у дітей, решта учасників одягнувши атрибути записують текст:

Два кольори дві половини, і у Дніпра два береги,

Та не розділять Україну на Схід і Захід вороги.

Одна сім'я одна родина, Карпати, Південь і Донбас.

Одна єдина Україна, назавжди об'єднала нас.

Обговорення:

  • Як ви почували себе у ролі дітей з різними порушеннями?

  • Що ви відчували під час виконання завдання?

  • Які виникали емоції?

  • Чи вдалося виконати завдання? Що заважало?

  • Чи задоволені результатом? Чому?

  1. Вправа «Квітка толерантності»

Психолог: Люди з фізичними вадами мають право, щоб із ними поводилися так само, як із іншими.

Ми всі різні. Але потрібно бути терпимими (толерантними) одне до одного. А що ж таке толерантність?

Діти прикріплюють пелюстки, з написаними на них рисами толерантної особистості.

Т – терплячий, товариський, тактовний.

О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.

Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.

Е – енергійний, елегантний, ефективний.

Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.

А – активний, акуратний, авторитетний.

Н – надійний, найдорожчий.

Т – терплячий.

Н – необхідний людям, ніжний, незалежний.

І – інтелігентний, ідеальний, ідейний.

С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого.

Т – тактовний, товариський.

Ь – мякий.

Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших?

Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших.

  1. Гра «Струмочок»

Іноді ми не замислюємося над тим, які слова говоримо один одному, як звертаємось один до одного, як називаємо один одного, забуваємо, що одним словом можемо зіпсувати комусь настрій, образити, викликати гнів, а іноді й спровокувати бійку. Чомусь образливі слова промовляються легше, ніж слова ввічливості, підтримки. Учні можуть заперечувати.

Я пропоную вам зіграти у відому дитячу гру “Струмочок”, але коли ви будете вибирати когось, то повинні сказати: “Ти подобаєшся мені…(тим, що…)…”

(психолог слідкує, щоб кожен учень був обраний)

Бесіда після гри:

  • Чи легко було вам говорити, чим подобаються однокласники?… Чому?

  • Як ви відчували себе, коли вам говорили, що ви подобаєтесь?

(Бажано, щоб кожен учень висловився, якщо час обмежений, висловлюються бажаючі).

  1. Тест «Наскільки ви толерантні»

Наскільки ми з вами толерантні зараз і взнаємо пройшовши тест.

  1. Дмитро має нетипову для хлопця зачіску – занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?

а) постійно демонструвати своє невдоволення

б) вимагати дотримуватися на заняттях у школі загального стилю одягу та зачіски

в) виходити з того, що людина має право на самовираження й може робити що завгодно зі своїм волоссям

  1. Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитись до цього?

а) засуджувати ці вчинки

б) вважати, що це її особиста справа і не втручатися

в) з розумінням поставитися до проблем Оксани і поступово заохочувати її до навчання.

  1. Вадим постійно виявляє неповагу до інших, брутальність до своїх однокласників. Що робити?

а) відповідати брутальністю на брутальність

б) прагнути уникати спілкування

в) вияснити мотиви такої поведінки.

  1. Ваша подруга одягла на вечірку вбрання, яке їй не личить та й недоречне на цьому заході. Що ви зробите, аби ваша подруга не була посміховиськом?

а) запропоную ультиматум: або вона переодягається, або йде відпочивати сама

б) натякну, що вона має кумедний вигляд

в) тактовно вкажу їй на недоречність такого вбрання.

  1. Ви – прихильник здорового способу життя. Ваш брат не робить зарядки, палить, харчується фаст-фудом. Що ви робитимете?

а) розповім батькам, нехай вони вирішують, що робити

б) зроблю вигляд, наче нічого не помічаю

в) пояснюватиму переваги здорового способу життя й залучатиму до спільних занять спортом.

Оцінюємо отримані результати: а) - 1 бал, б) – 2 бали, в) – 3 балів

Підраховуємо загальну кількість балів:

5 балів – ви досить категорична, негнучка, нетерпима до інших людина.

Маючи таку позицію, ризикуєте залишитися самотнім! Розпочніть з обдумування такого вислову: „Всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні”.

6-10 балів – характеризуєтесь як дещо відсторонена особистість із життєвим принципом „Моя хата – скраю, я нічого не знаю” або маєте велику витримку щодо поведінки, думок, традицій інших людей. По-перше намагайтеся визначити межу вашої терпимості! По-друге, зважте, аби вас не називали надто байдужою людиною.

11-15 балів –прийміть вітання! Ви –толерантна особистість, цінуєте людей, поважаєте їхні почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими. Зберігайте „Своє обличчя”!

  1. Гра «Долоні»

Кожен із нас не любить, коли його обзивають, ображають, коли йому говорять погані слова.

Завдання:

  • Перед вами чистий аркуш паперу. Я пропоную вам записати на ньому слова, які вам не подобаються, на які ви ображаєтесь. Учні по черзі записують слова.

  • Що ви відчули, коли писали їх?

  • А тепер на невеликих аркушах паперу (заздалегідь роздається учням) обведіть свою долоню, напишіть на ній слова, які вам подобаються, якими вам хочеться, щоб до вас зверталися.

  • Давайте закриємо ті слова, що вам не подобаються, своїми долонями. (Учні закривають написані на великому аркуші слова своїми долонями, зачитуючи всім написане на долоні слово).

  • Як ви почуваєтеся тепер?

  1. Вправа «Мішечок порад»

Психолог: намагайтеся дотримуватись рекомендацій, побажань „Мішечка порад”:

  • будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;

  • навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;

  • цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;

  • зберігайте „своє обличчя”, знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою;

  • будьте завжди уважними;

  • будьте терпимим в спорі;

  • будьте гуманним і милосердним;

  • не ображайте людей.

  1. Рефлексія.

- Які почуття викликало у вас сьогоднішнє заняття?

- Що змінилось у ставленні один до одного?

- Що для вас означає бути толерантним?

ДОДАТКИ

«Мішечок порад»

Будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні.

Навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається.

Цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими.

Зберігайте «власне обличчя», знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

Будьте завжди уважними.

Будьте терпимим в спорі.

Будьте гуманним і милосердним.

Не ображайте людей.

Будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні.

Навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається.

Цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими.

Зберігайте «власне обличчя», знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

Будьте завжди уважними.

Будьте терпимим в спорі.

Будьте гуманним і милосердним.

Не ображайте людей.

Будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні.

Навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається.

Цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими.

Зберігайте «власне обличчя», знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

«Мудрість з дерева пізнання»

Толерантність - відносини, при яких допускається, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж ти сам.

Якщо кожен один до одного буде терпимим,
то разом ми зробимо наш світ толерантним.

Толерантність - готовність бути терпимим, поблажливим.

Толерантністьце повага.

Толерантністьшлях до миру і злагоди.

Толерантністьце доброта душі.

Толерантність - здатність терпіти щось або когось, бути витриманим, витривалим, стійким, вміти миритися з існуванням чогось, когось, рахуватися з думкою інших, бути поблажливим.

Толерантність - визнання, повага і дотримання прав і свобод всіх людей не залежно від соціальних, класових, релігійних, етнічних та інших особливостей.

Толерантність означає повагу, прийняття і правильне розуміння багатьох різноманітних культур нашого світу, наших форм самовираження і способів проявів людської індивідуальності.

Толерантністьце терпіння.

Всіми різні, всі мирівні!

Толерантністьце співчуття.

Толерантність - означає терпимість до інших думок, поглядів, традицій.

Толерантністьце гармонія в різноманітті.

Толерантністьце милосердя.

«Приміряй на себе»

Два кольори дві половини, і у Дніпра два береги,

Та не розділять Україну на Схід і Захід вороги.

Одна сім'я одна родина, Карпати, Південь і Донбас.

Одна єдина Україна, назавжди об'єднала нас.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.