Тренінгове заняття для батьків на тему: "Роль казки в житті наших дітей"

Опис документу:
Показати батькам, яке значення має казка для дитини, стимулювати до морального виховання за допомогою казки. Казка — не лише цікава фантастична розповідь. Це чудова метафора для передачі інформації. Вона формує у дитячій свідомості модель світу, образ мами i тата, друга та ворога, добра i зла, всього того, на що дитина буде зорієнтована все своє життя. Вона може навчати дітей бути добрими, поважати дорослих, допомагати друзям, залежно від того, яку суть закладено в ту чи іншу казку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінгове заняття для батьків учнів 1 класу на тему:

"Роль казки в житті наших дітей"

Мета: показати батькам, яке значення має казка для дитини, стимулювати до морального виховання за допомогою казки.

Час: 1,5 години.

Mamepiaлu: фломастери, кольорові стікери, маленькі аркуші паперу, плакат «Haшi очікування», великий аркуш для плакату «Правила групи», аркуші паперу формату А4.

Привітання (10 хв)

Кожному учаснику пропонують назвати своє ім'я та будь-якого казкового персонажа, з яким він себе асоціює. Також бажано пояснити, чому виникає асоціація себе саме з цим героєм

Вступ (3 хв)

Ведучий повідомляє про початок, мету i зміст заняття.

Психолог. Останнім часом дедалі більше вчителів початкових класів зауважують, що діти, приходячи до школи, не знають казок, на яких раніше виховувались покоління, зокрема їхні батьки. Отже, напрошується висновок, що батьки не приділяють достатньо уваги розповіданню казок. Їх замінив телевізор, комп'ютер, мультфільми. Стали дуже поширені мультфільми закордонного виробництва. Чи треба щось змінювати? Яке значення має казка для малюка?

Вправа « Haшi очікування» (10 хв)

Мета: навчити учасників визначати власні очікування, ставити мету заняття.

На кольорових стікерах батькам пропонують висловити свої очікування від заняття, зачитати їx уголос. Уci очікування кріплять на плакат « Haшi очікування».

Вправа «Правила групи» (5хв)

Мета: вироблення певних правил, за якими відбуватиметься взаємодія батьків упродовж заняття.

Учасникам пропонують на окремих аркушах написати, як необхідно поводитись або яких правил слід дотримуватись, аби взаємодія у групі була ефективною. Потім свої записи батьки озвучують, психолог разом з усіма виводить певні спільні правила, записує їх на окремому великому аркуші й вивішує у класі. Таким чином отримуємо плакат «Правила групи».

Вправа «Намалюй казку» (10 хв)

Мета: актуалізувати спогади батьків про своє дитинство, з'ясувати, чи полюбляли вони слухати казки, які емоції при цьому переживали.

Батьків просять намалювати фрагмент із казки, яку подобалося слухати колись. Потім пропонують розповісти, що зображено на малюнку.

Обговорення

- Хто розповідав або читав у дитинстві вам цю казку?

- Що ви відчували або уявляли, коли слухали її?

- Що саме подобалося вам у цій казці?

  • Що відчували, коли батьки відмовлялися розповідати вам казку?

Вправа «Калейдоскоп казок» (15 хв)

Мета: з'ясувати, наскільки добре батьки знайомі з казками.

Учасникам пропонують об'єднатися у три групи (П'єро, Буратіно, Мальвіна). Перша трупа називає будь-яку казку, друга має згадати позитивних героїв цієї казки, i за що їх вважають такими, третя — негативних героїв, i за що їх вважають негативними. Потім групи міняються ролями, i так декілька разів.

Обговорення

  • Чи завжди вам вдавалося назвати позитивних i негативних героїв згаданих казок?

  • Чи багато казок удалося пригадати?

  • Чи часто ви розповідаєте казки своїм дітям?

  • Чим змінюєте казки, коли не можете точно пригадати їx?

Інформаційне повідомлення (2 хв)

Казка — не лише цікава фантастична розповідь. Це чудова метафора для передачі інформації. Бона формує у дитячій свідомості модель світу, образ мами i тата, друга та ворога, добра i зла, всього того, на що дитина буде зорієнтована все своє життя. Бона може навчати дітей бути добрими, поважати дорослих, допомагати друзям, залежно від того, яку суть закладено в ту чи іншу казку. Навіть звичайне читання казок має неперевершений ефект, допомагає краще розібратися в co6i, у своїх стосунках з іншими, побороти життєві труднощі.

Робота з казкою (10 хв)

Мета: на конкретному приклад1 показати батькам, який виховний вплив може справляти казка.

Психолог зачитує українську народну казку.

Казка про Молоду Рибку i пана Боба

У прозорій теплій водиці купалася Молода Рибка зі своєю мамою. Та захотілось їй попливти швидше i кудись далеко. Так допливла вона до берега. Дивиться, а на березі росте великий зелений Бiб.

Добрий день, Бобище! — з насмішкою привіталася Молода Рибка.

Здоров була, куценька, — відповів Бiб.

Молода Рибка образилася на це i навіть заплакала. Попливла скаржитися до своєї мами — Великої Риби.

  • Мамо, — каже вона, — мене Біб назвав куценькою!.. Xi6a це справедливо? Невже не маю хвостика?

  • А може, ти його чимось образила?

  • Hi, мамочко, Hi!

  • Ось попливемо до нього, i я спитаю, чому він тебе ображає.

Попливли до берега, де pic Біб, обидві риби — мати й донечка.

  • Добрий день, шановний пане Бобе! — привіталася Риба-мати.

  • Доброго здоров'я, панi Рибо!

  • А чого це ви, шановний пане Бобе, образили мою донечку, назвавши її куценькою?

  • Яке привітання, така й відповідь, дорогенька! Вона назвала мене «Бобище», а я її — «куценька».

Обговорення

  • Чого вчить прослухана казка?

  • Як ви думаєте, чи може вона позитивно вплинути на вашого малюка?

Чи можете пригадати відомі вам казки, в яких висміюють лінощі, жадібність; які вчать допомагати друзям; які вчать бути добрими до інших?

Вправа «Придумай казку» (15 хв)

Мета: стимулювати творчу активність батьків у вихованні дітей за допомогою казки.

Учасники об'єднуються у дві групи. Перша отримує завдання придумати казку, метою якої є виховання у дитини сміливості; друга група — придумати казку, мета якої — навчити дитину бути працьовитою. Якщо батьки не можуть упоратися завданням, то можна запропонувати їм пригадати вже складені казки з такою ж ідеєю. Далі учасники розповідають або зачитують свої казки.

Обговорення

  • Чи важко було скласти казку?

  • Чи досягли поставленої мети?

  • Як ви вважаєте, чи сподобається така казка вашому малюку?

  • Як ви вважаєте, буде краще, якщо ви розповісте або прочитаєте таку казку своїй дитині, чи якщо вона перегляне її по телевізору?

Підбиття пісумків (10 хв)

Учасникам пропонують пригадати, чим вони займалися впродовж тренінгу, i відповісти на запитання:

Що було для вас найцікавішим?

Які думки та почуття виникали у вас під час роботи?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.