Тренінг розвитку творчих здібностей

Опис документу:
Люди роблять щодня масу справ: маленьких і великих, простих і складних. І кожна справа - завдання, то більше, то менш важке. При вирішенні завдань відбувається акт творчості, знаходиться новий шлях або створюється щось нове. Ось тут-то і потрібні особливі якості розуму, такі як спостережливість, вміння співставляти і аналізувати, знаходити зв'язки і залежності - все те, що в сукупності і складає творчі здібності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінг розвитку творчих здібностей

Люди роблять щодня масу справ: маленьких і великих, простих і складних. І кожна справа - завдання, то більше, то менш важке. При вирішенні завдань відбувається акт творчості, знаходиться новий шлях або створюється щось нове. Ось тут-то і потрібні особливі якості розуму, такі як спостережливість, вміння співставляти і аналізувати, знаходити зв'язки і залежності - все те, що в сукупності і складає творчі здібності.

Мета: дослідити легкість, гнучкість, оригінальність мислення; допомогти розкрити свій життєтворчий потенціал; розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів, навички спілкування сприяти розвитку творчої уяви, допитливості, сміливості.

Хід тренінгу

Знайомство. Вступна частина

Звучить музика. Вправа «Чаша».

Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.

Передаючи по колу чашу, учасники промовляють…( називають по імені сусіда «Передаю тобі чашу і вважаю що ти…, бо я…» (цікавий співрозмовник, інтелектуальна особистість, вмію розважатись і т.д.))

Правила роботи групи

Вправа «Крокодил»

Учням пропонують зобразити:,

- касира на робочому місці;

- бджолу на квітці;

- наречену на весіллі;

- порося на кактусі;

- голову екзаменаційної комісії і т. д.

Вступ

Тема нашої зустрічі « Творчі здібності». Дізнаємося що таке творчі здібності., креативність,розвиватимемо їх, розкриємо свій творчий потенціал. Проявимо самостійність у діях, нестандартність мислення.

Інформаційне повідомлення « Що таке креативність?»

Креативність, або творча здібність, стала об’єктом детального дослідження ще із середини 60-х років минулого століття, коли американський психолог Дж. Гілфорд запропонував кубічну модель структури інтелекту, виявив існування двох принципово відмінних типів мислительних операцій: конвергенції і дивергенції. Конвергентне мислення (сходження) реалізується тоді, коли необхідно знайти з множини умов лише одне правильне рішення; дивергентне мислення (розходження) – це тип мислення, яке відбувається в різних напрямах, припускає варіації шляхів розв’язання проблеми. Вчений-психолог Е.Торренс виділив такі основні параметри креативності:

  • легкість мислення, яка оцінюється швидкістю виконання тестових завдань;

  • гнучкість мислення, що оцінюється як кількість переключень з одного класу об’єктів на інший під час відповідей;

  • оригінальність, яка оцінюється як мінімальна частота даної відповіді щодо однорідної групи.

Дослідження Е.Торренса і Дж.Гілфорда виявили залежність між рівнями інтелекту і креативності. Було встановлено, що чим вищий інтелект, тим більша імовірність того, що в особи будуть високі показники креативності.

Леонардо да Вінчі створив свій метод генерування ідей. Він заплющував очі, повністю розслаблявся й розмальовував аркуш паперу довільними лініями та карлючками. Потім він розплющував очі й шукав образи та нюанси, предмети та уявлення.

Сальвадор Далі ставив жерстяну тарілку на підлогу й сідав поруч у крісі, тримаючи ложку над тарілкою. Потім розслаблявся й потроху починав засинати. У той час коли він уже дрімав ложка висковзала з руки, падала з дзенькотом на тарілку й будила його якраз в той момент, коли він міг вловити деякі образи, які він потім втілював у своїх картинах.

Вправа « Прикмети»

Мета: тренувати гнучкість,оригінальність, швидкість мислення,винахідливість,сприяти зняттю емоційної напруженості.

Психолог. Мабуть, усі знають таку жартівливу прикмету: упав ніж – прийде чоловік. Зараз ми будемо використовувати суть цієї прикмети у вправі. Кидаючи мяку іграшку одне одному, потрібно казати, який предмет упав на підлогу. Той хто зловив іграшку, говорить, хто прийде, і якщо у інших учасників виникнуть запитання, пояснює чому. Робити все потрібно якомога швидше.

( Психолог заохочує учнів проявляти оригінальність під час озвучування назв предметів)

Вправа « Чи креативний я?»

Мета:розвивати творчу уяву, уміння знаходити нові асоціації, уміння об’єднувати розрізнені фрагменти в цілісні образи.

Хід вправи. ( Малювання малюнків за методикою Торренса). Психолог роздає учням шаблони незавершених малюнків та пропонує домалювати щось оригінальне, незвичне. Вправа виконується індивідуально. Після виконання завдання учні презентують свої роботи.

Рольова гра «Незвичайна лавка»

Мета: зосередитися на уявленні про себе, своїх здібностях.

Інструкція: я хочу запропонувати вам вправу, яка надасть можливість поглянути на самих себе. Сідайте зручніше. Декілька раз глибоко вдихніть і видихніть і повністю розслабтеся. «Уявіть собі, що ви йдете по вузенькій доріжці через ліс. Уявіть природу, погляньте довкола. Світло чи темно в лісі? Що ви чуєте? Які запахи ви відчуваєте? Раптово доріжка звертає і виводить вас до якогось старого будинку. Вам цікаво, і ви потрапляєте всередину. Там ви бачите посуд, коробки. Це – стара лавка, але незвичайна.Тепер уявіть, що я – продавець цієї лавки. Тут ви зможете придбати що-небудь, але не речі, а риси характеру, здібності – все, що побажаєте.Але існує ще одне правило: за кожну рису, бажання, ви повинні віддати свою рису, здібність. Обмін відбудеться, якщо хтось з групи захоче придбати вашу рису або здібність.

Обговорення: - Чи легко було розставатися зі своїми рисами або здібностями? – Ви задоволені обміном? – Що ви цінного придбали?

 

Вправа « Незвичайні мандрівки»

Мета: розвивати уяву, гнучкість та оригінальність мислення, сприяти зняттю емоційної напруги, налаштувати на дружню співпрацю.

Інструкція. Той, хто кидає іграшку м’яку, говорить де опиниться учасник( н-д, у шафі, на дереві…). Упіймавши іграшку, учасник повинен швидко назвати три речі, які візьме із собою в назване місце.

Психолог. Будьте уважними, не повторюйте те, що вже говорили інші.

Підсумок.

Наша зустріч добігає кінця. І я б дуже хотіла побачити ті емоції, які ви відчуєте зараз після заняття. Мені в цьому допоможе гра я запитую, ви відповідаєте.

Готові розмовляти ми до ранку,

Та час минув, прощатись вже пора.

А хто вдячний, поплескати потрібно,

Адже нове – школі у вкрай необхідно.

Хто стомився, на мене подивіться,

І з полегшенням тихенько розігніться.

Можливо, хтось з вас вражений,

Розкритою темою трішки здивований.

Один одному на вушко про це шепніть

І плечико праве вгору підніміть.

Хто незадоволений, не варто нарікати,

Прошу вас потопати, не треба галасувати.

Комусь згодиться моя скромна розповідь,

Порадою скористається хтось не раз.

Хто не нудьгував і слухав все з охотою,

А зустріч назвав плідною роботою,

Для цього жест відмінний є у нас.

Він означає, що зустріч відбулася – вищий клас!

Щиро вдячна за вашу цікавість та інтерес.

До побачення! До нової зустрічі в нас і у Вас!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
0
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!