Тренінг на тему: « Спілкуватися – це здорово»

Опис документу:
Мета: розповісти учням про роль, місце і значення спілкування в житті кожного, підвищити рівень соціально – комунікативної активності учнів, розвивати навички ефективного спілкування. При спілкуванні ми маємо можливість виявити свої почуття, відчути, що почуває співрозмовник, вплинути на настрій, поведінку та переконання один одного

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вовнянко Тетяна Сергіївна

Практичний психолог Прогресівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Кіптівської сільської ради, Козелецького району, Чернігівської області

Тренінг « Спілкуватися – це здорово»

Мета: розповісти учням про роль, місце і значення спілкування в житті кожного, підвищити рівень соціально – комунікативної активності учнів, розвивати навички ефективного спілкування.

Найбільша розкіш на світі - це розкіш людського спілкування

Антуан де Сент Екзюпері

Хід заняття

Вправа – привітання « Наше коло мов сім`я»

Наше коло мов сім`я.

Друзі ми: і ти, і я.

-Добрий день, сусіду зліва.

-Добрий день, сусіду справа.

Ми – одна сім`я.

Наше коло мов сім`я.

Друзі ми: і ти, і я.

Обніми сусіда зліва.

Обніми сусіда справа.

Ми – одна сім`я.

(далі замінюємо слова „добрий день” на посміхнись, приголуб всі завдання потрібно виконувати).

Повторення правил роботи групи ( за допомогою міміки і жестів)

Вступ «Історія про рай і пекло.»

Якось один іудейський мудрець звернувся до Господа з проханням показати йому рай та пекло.

Господь погодився і відвів мудреця до великої кімнати, посеред якої стояв величезний казан з їжею, а навколо нього ходили і плакали голодні та нещасні люди. Вони страждали, бо не могли поїсти, хоча в руках у них були ложки.
Але ручки цих ложок були дуже довгі - довші за руки.

«Так, це справді пекло», - сказав мудрець.

Тоді Господь відвів мудреця до іншої кімнати, що була точнісінько така, як перша. Посеред цієї кімнати стояв такий самий казан з їжею. а люди, що були в кімнаті, тримали точнісінько такі самі ложки. Але люди ці були ситі, щасливі й веселі.

«Так це ж рай!» - вигукнув мудрець.

Запитання для обговорення:

1. Що відрізняло людей в одній кімнаті від тих, що були
в іншій?

2. Що зробили щасливі люди і були в змозі зробити нещасні?
3. Що допомогло людям у раю бути щасливими?

Вступ

Сьогодні ми поговоримо про спілкування. Дізнаємося яку роль спілкування відіграє у житті кожного і чому саме спілкування є найбільшою розкішшю на світі.

Очікування «Пісочний годинник»

1. Педагог-тренер роздає кожному з учасників по клейкому папірцю.

2. Далі він нагадує учасникам тему заняття і пропонує сформулювати та записати на стікерах власні очікування щодо їх роботи під час заняття, взаємодії групи, тренінгового заняття взагалі. Час на виконання - 1 хвилина.

3. Педагог-тренер пропонує: "Перший, хто бажає, може зачитувати свої очікування. А ми, починаючи від нього, по колу, всі зробимо те ж саме".

4. Після того, як всі очікування зачитано, педагог-тренер запрошує всіх підійти до плакату "Наші очікування", на якому намальовано пісочний годинник, та закріпити свої стікери у його верхній частині.

Інформаційне повідомлення « Роль спілкування у житті»

Продовжіть фразу « Спілкування – це…»

Антуан де Сент Екзюпері говорив : « Найбільша розкіш в світі – це розкіш людського спілкування». Чи згодні ви з ним ? Чи відіграє спілкування якусь роль у житті кожного з нас? Яку ж роль спілкування відіграє у нашому житті? За своє життя людина спілкується з : батьками, друзями, перехожими, рідними…. 90 % успіху залежить від вміння спілкуватись. Невміння спілкуватись приводить до чого? ( до конфліктів) При спілкуванні ми маємо можливість виявити свої почуття, відчути, що почуває співрозмовник, вплинути на настрій, поведінку та переконання один одного. Все це дає нам можливість знаходити взаєморозуміння, тобто; спілкуючись, ми формуємо власне ставлення один до одного, вирішуємо, якими будуть наші подальші стосунки.

«Водоспад»
Сядьте у зручну позу , заплющте очі .Дихайте рівномірно. Спокійно. Звільніться від напруження в м’язах тіла. Зробіть глибокий вдих, зафіксуйте насичення киснем легенів, повільно видихніть. Вам спокійно ви задоволені. Уявіть собі поле і себе на ньому. Ви стоїте босими ногами на теплій землі .Озерніться навкруги, зафіксуйте в уяві все , що потрапляє вам на очі. Підведіть голову догори і подивіться на лагідне сонечко. Воно яскраво –золотисте і тепле . Відчуйте тепло і енергію сонця. Поверніть голову праворуч і знайдіть поглядом водоспад .Це лагідний гірський водоспад. Підійдіть до нього . Подивіться яка прозора вода,відчуйте свіжість водоспаду. Станьте під водоспад і прийміть чистий гірський душ . Відчуйте як гірська вода омиває ваше тіло з голови до ніг . Вода змиває усе неприємне. Омиває тіло і душу . Відчувши приємне очищення, вийдіть з-під водоспаду. Поверніться на галявину і станьте обличчям до сонця. Зробіть глибокий вдих і повільний видих . Ви змили з себе всі емоції хвилювання , неприємні спогади і думки . Уявіть собі що сонце вам посміхається, посміхніться йому у відповідь. Прийміть сонячний душ з голови до ніг. Відчуйте ,як промінь поступово торкається кожної частини вашого тіла, поновлюючи його сонячним світлом, сонячною енергією. Ви насичені чистою енергією здоров’я. Вам приємно: зробіть вдих і на видиху розплющіть очі.

Вправа « Двоє з однією ручкою»

Мета: в цій вправі партнери не повинні розмовляти один з одним. Спілкування між ними має бути невербальним.

Інструкція: Поділіться на пари. Візьміть листок паперу. Зараз ви - одна команда, яка повинна намалювати картину. І малювати ви повинні одночасно однією і тією ж ручкою. При цьому потрібно дотримуватись правила, яке забороняє розмовляти один з одним. Обоє людей у парі повинні постійно тримати ручку у руці, не випускаючи її ні на мить. Намагайтеся зрозуміти один одного без слів . Ви можете час від часу погляду вати на партнера щоб зрозуміти як він почувається, що він хоче намалювати. А раптом він хоче намалювати щось зовсім інше.

Аналіз вправи:

  • Що ти намалював працюючи в парі зі своїм партнером?

  • И важко було вам малювати мовчки?

  • Чи прийшли ви зі своїм партнером до єдиної думки?

Вправа «Я вмію спілкуватися»

Усі учасники об'єднуються у три підгрупи. Кожна отримує картку зі своєю ситуацією.. Учасникам потрібно розіграти запропоновану ситуацію.

Приклади ситуацій:

1.     Друг (подруга) пропонує піти на дискотеку, а ви не в настрої.

2.     Ваш друг (подруга) пропонує піти разом в гості до його (її) друзів, які вам не подобаються.

3.     Друг (подруга) просить вас дати послухати музичні диски, а ви цього не хочете.

Підсумок

Учні мають відповісти на запропоновані питання. І якщо їхні очікування

здійснилися, то мають переклеїти свої папірці на яких писали очікування

у нижню частину пісочного годинника.

- Чи справдились ваші очікування від сьогоднішнього заняття?

- Які знання ми сьогодні отримали?

- Як ці знання ми можемо використати в особистому житті?

- Чи згодні ви з Антуаном де Сент Екзюпері, що найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування?

Список використаної літератури:

  1. Лешук Н.А Програма тренінгового курсу Я – моє здоровя – моє життя

  2. Фопель К Как научить детей сотрудничать.-Генезис.:1998

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.