! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Тренінг "Досвід роботи – набутий роками талант"

Опис документу:
Активізація творчої активності педагогів; підвищення рівня психолого-педагогічної культури та фахової майстерності педагогів; виховання соціально адаптованої, відповідальної, стратегічно мислячої особистості; розробка нових форм навчально-виховної діяльності; забезпечення мобільності вчителя шляхом формування фахових компетенцій та розширення змістового поля їх підготовки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації

Відділ освіти Межівської районної державної адміністрації

РКЗО «НВК «Межівська середня загальноосвітня

школа І-ІІ ступенів-аграрний ліцей-інтернат»

Педагогічний тренінг

для вчителів біології

«Все в твоїх руках»

Підготувала: Грицай Людмила Василівна,

вчитель біології (І кваліфікаційна категорія),

РКЗО «НВК «Межівська СЗШ І-ІІ ст.-АЛІ»

Межова

2017

Педагогічний тренінг для вчителів

«Досвід роботи – набутий роками талант»

Мета: активізація творчої активності педагогів; підвищення рівня психолого-педагогічної культури та фахової майстерності педагогів; виховання соціально адаптованої, відповідальної, стратегічно мислячої особистості; розробка нових форм навчально-виховної діяльності; забезпечення мобільності вчителя шляхом формування фахових компетенцій та розширення змістового поля їх підготовки.

Завдання :

  1. Сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини, розвивати позитивне мислення;

  2. Формування уміння працювати в команді та навчитися будувати відносини з колегами на основі поваги і довіри;

  3. Актуалізувати особистісний потенціал учасників для самовдосконалення, саморозвитку;

  4. Формувати навички саморегуляції в стресових ситуаціях, зняття психоемоційного напруження.

Учасники : педагоги (вчителі біології)

Тривалість проведення : 2,5 год

Структура заняття :

  1. Організаційний етап(повідомлення мети та завдань тренінгу, ознайомлення учасників з правилами роботи на занятті, визначення очікувань від тренінгу та вправа на знайомство).

  2. Основний етап (вправи відповідно до мети та завдань тренінгу).

  3. Заключний етап (підбиття підсумків).

Вступ. Активізація уваги учасників

Сповідь учителя

Я щоранку заходжу у клас,

На дитячих обличчях – усміх.

Чого варта я, діти, без вас?

Ви – натхнення моє, мій успіх!

 

За плечима – минулі роки,

Але й досвід прийшов із літами.

Що я варта без вас, малюки?

Я безмежно люблю вас, я з вами!

 

Щоб любові вогонь не згас,

Щоб віддать дітям серце і душу,

Я щоранку заходжу у клас:

Я – учитель, я вчити мушу!

Всі ми вчителі і прийшли до школи за покликанням серця, щоб віддати свою любов дітям

Я рада привітати вас сьогодні, побажати активної участі в роботі, щоб час промайнув для вас цікаво та з користю, адже наша робота на занятті буде спрямована на пошук ефективних методів покращити свій емоційний стан, сформувати навички самопізнання та сформувати навички конструктивного спілкування та ефективної взаємодії педагогічних працівників під час обміну досвідом.

1. «Правила роботи в групі»

Щоб наша робота була ефективною і результативною, ми мусимо прийняти правила. Правила вкрай необхідні для створення такої обстановки, щоб кожен учасник:

- міг відверто висловлюватись і виражати свої почуття й погляди;

- не боявся стати об’єктом глузувань та критики;

- був упевнений у тому, що все особисте, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи;

- одержував інформацію сам і не заважав отримувати її іншим учасникам.

  • Бути позитивними;

  • говорити по черзі;

  • бути активними;

  • слухати й чути кожного;

  • толерантно ставитись один до одного;

  • бути пунктуальними;

  • діяти за принципом «тут і зараз».

Чи згідні ви та чи приймаєте ці правила? 

  1. Вправа «Знайомство»

Пройшов майже рік часу після нашої останньої зустрічі, на якій ми працювали на майстер-класі. Ми ділились на групи відповідно до класів органічних речовин. А як би ви хотіли, щоб вас сприймали сьогодні? Всім пропоную звернутись до гороскопу друїдів, які всіх людей розмістили у групи відповідно до характеристик дерев, адже дерево це символ, сили, єдності, розвитку, відновлення, гнучкості і т.д.

Друїди за датою народження визначали характер. Їх гороскоп, як, втім, і рік, поділений на два періоди, кожен з яких складався з дев'яти відрізків, довжиною в кілька днів. Кожному імені дерева відповідав свій часовий відрізок. Деревне гороскоп друїдів складається з 22-ох знаків: 18-ти парних і 4-ох одинарних;

На столі є малюнки дерев візьміть їх будь ласка такі які характеризують вас за гороскопом дерева. На зворотній стороні напишіть вислів в якому буде розкрита особистість кожного (те, що цього року для вас було найголовніше, чим ви займалися найбільше).

- От ми з вами ще більше дізналися один про одного.

2. Вправа «Поле очікувань»

Ми з вами біологи тому я не могла на цьому завершити. Тому хочу звернутися до вас з проханням продовжити наш екскурс до гороскопів і віднайти себе у квітах де ми з вами заповнемо наше поле очікувань. Подумайте і запишіть на листочках свої очікування від заняття  таким чином, де б кожне очікування починалося  буквами  вашого імені. Наприклад:

 «Від цього заняття я, Люда (айстра), очікую...

Л лишити гарні спогади;

ЮЮНЕСКО для мене..

Ддомогтися інтересу слухачів;

А- аналізу, самоаналізу.

А- аналізу, активності учасників;

Й- йти вперед пізнання;

С- сприйняття позитиву;

Т – толерантності;

Р- радості;

А- активності.

Підійти до плакату «Очікування», зачитайте свої записи на стікерах і прикріпіть їх на  плакаті.

Таке завдання потрібне, щоб сконцентрувати увагу учасників на роботі, на темі заняття, заставити мислити, вишукувати свій словниковий запас, свої знання, творити, спрямовувати свою подальшу роботу в певне русло.

 

3. «Броун вправа»

Кожен учасник ділиться своїм досвідом. Я починаю і по черзі поки всі не скажуть.

Наприклад:У своїй роботі я використовую найчастіше проектну технологію у навчанні, улюблена тема з біології «Клітина як цілісна система».

4. Вправа «Творча скринька» «Ода лікарським рослинам»

Як ви вже здогадалися весь мій тренінг направлений на рослинний світ, тому наступна вправа це творча, ми будемо виконувати її в парах. Кожна пара обирає лікарську рослину і складає коротенький вірш, казку, оповідання про рослину.

Я вам пропоную скласти «сенкан»

1 іменник

2 прикметники

3 дієслова

4-5 слів (речення) про рослину

Синонім до іменника

ЕХІНАЦЕЯ

Цілюща, корисна

Допомагає, оберігає, прикрашає

Зміцнює імунну систему людини

Рослина

4.Вправа «Презентація проекту «Все в твоїх руках».

Тема етапу

«Все в твоїх руках»

Мета проекту

Мета етапу проекту

формування навичок здоров'язбереження, свідомого ставлення до свого здоров'я і способу життя, застосування здобутих знань у повсякденній практиці, сприймати себе як частину природи.

Навчитися використовувати лікарські рослини при лікуванні різних видів хвороб, або для їх профілактики. Жити в гармонії з природою.

Завдання етапу

  1. Визначити заходи профілактики вірусних та застудних захворювань у зимовий період.

  2. З’ясувати причини алергії, та її вплив на організм людини.

  3. Встановити найпоширеніші хвороби вчителів.

  4. Представити результат роботи у вигляді чергового видання шкільної газети

Актуальність

Як тільки щось у нас болить,

В аптеку звикли ми ходить,

Лишаєм коштів там багато,

І починаєм лікувати.

Але природа – помічник,

І наш найкращий рятівник,

Бери рослини й не забудь

Природі просто другом будь.

Форми роботи

Групові ( учні 10-11 класу)

Засоби реалізації проекту

Джерела літератури та ілюстративного матеріалу, комп’ютер, папір, чорнила.

Очікуваний результат

Черговий номер шкільної газети

Тип проекту

Просвітницький,інформаційний, між предметний, загальношкільний, довготривалий, груповий.

Критерії оцінювання проекту

Повнота розкриття теми, структурованість, оригінальність, компактність, доступність,практичність, значущість, достовірність, логічність.

Позиція керівника проекту

Координатор, редактор.

В ході реалізації проекту формуються ключові компетентності

Технологічна компетентність Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.

Інформаційна компетентність Вчити робити висновки з отриманої інформації.

Соціально- Вміти вести діалог з однолітками.

Комунікативна Вчити приймати участь у колективних справах.

«Все в твоїх руках» було названо не просто так, я вдячна тим людям, які підтримували мене на конкурсі «Учитель року», я б хотіла доповнити такий теоретичний блок, практичним заняттям, хочу запропонувати вам виготовлення вітринок чи роздаткового матеріалу за допомогою таких підручних матеріалів, мені це нагадувало передачу «очумеліе ручки». У кожног з вас є скельце в яке вам потрібно вклеїти коротеньку інформацію про Гінго дволопатеве, та сам листочок, відірвати папірець скотчу, та приклеїти інше скельце.

Гінкго Білоба, єдине у своєму роді дійшло до нашого часу рослина, всі його «родичі» вже загубилися в тисячоліттях. У Японії та Китаї - мекках народної медицини про цю рослину складені легенди. Не дивно, що й до нашого часу лікарі не втомлюються дивуватися все новим і новим його здібностям.

Вся суть полягає в тому, що Гінкго Білоба містить в собі цілий ряд, понад сорок активних речовин, причому у деяких з них просто немає аналогів. Найцікавіше, що в препаратах цього диво-дерева всі речовини поєднуються дуже гармонійно і природно, практично виключаючи можливість виникнення у пацієнта алергії, на відміну від синтезованих БАД.

Гінкго Білоба

Гінкго Білоба - засіб від багатьох хвороб

Вся корисність цього дерева полягає в його листах, тому і рецепти, які ми сьогодні розглянемо, будуть робитися виключно з їх застосуванням.

Для початку опишемо основні показання до застосування Гінкго Білоба, щоб ви могли оцінити широту сфер його застосування. Отже, Гінкго Білоба:

Покращує кровопостачання мозку, кінцівок, розріджує кров, будучи одночасно профілактичним засобом проти тромбів в судинах;
Розширює вени, артерії і навіть капіляри, покращуючи їх прохідність;
Добре справляється з набряками, завдяки зменшенню проникності стінок судин;

Працює як антиоксидант, зберігаючи молодість організму;
Робить судини твердіше, допомагає запобігти можливому інсульт або інфаркт;
Є сечогінним, противірусним, протизапальним засобом;
Стимулює імунітет, інтелект, покращує роботу мозку і механізмів пам'яті;
Допомагає у боротьбі з депресивним станом;
Покращує виробництво інсуліну, знижує холестериновий рівень;
Захищає організм від впливу токсинів.

 

  1. Вправа «Визнач лікарський збір».

Пропонується всім учасникам про дегустувати чаї у заварниках під № 1, 2,3,4,5,6. (1-зміцнюючий чай, 2-заспокійливий, 3-білий лісовий, 4-каркаде Єгипетський, 5-лісовий імунний ягідний, 6-серцевий)

  1. Вправа  «Рука дружби»

Кожний учасник тренінгу обводить ліву руку та пише свої враженні від сьогоднішнього тренінгу і передає сусідові і т. д.

«На сьогоднішньому занятті мої очікування …»,

«Я себе відчував…»,

 «Я дізнався…»,

«Мені на сьогоднішньому занятті не сподобалось…».

«Сьогодні мене вразило…»

«Сьогодні мені згадалося…»

«Мені запам’яталося …»

«Мене дратувало …»

«Мені було цікаво …»

«Мене порадувало ...»

«Спілкування було …»

Дякую усім учасникам за сумлінну працю, відкритість. Зичу вам гарного настрою, взаємного кохання, плідної праці, вчасної гідної зарплатні, сімейного благополуччя та взагалі всього того, що ви самі собі бажаєте, щоб усе справдилося та збулося.

  1. Вправа «Корзинка побажань» корзинка цукерок до яких прикріплено побажання.

Не втрачайте здатності зацікавити учнів і передбачати результати своєї взаємодії з ними.

Не втрачайте креативності, здатності до творчості.

Постійно вдосконалюйте свою педагогічну майстерність.

Завжди прагніть оригінальності і досконалості в роботі.

Вмійте бачити й відчувати кожного учня, давати можливість дитині показати свої результати.

Орієнтуйте свою роботу на майстерності, знаннях, інтуїції.

Прагніть вдосконалення щомиті.

Перетворюйте процес навчання на радість.

Отримуйте професійне задоволення від праці.

Упевненим кроком йдіть до своєї мети.

Приносьте людям радість і це зробить вас щасливим!

Не приховуйте своїх здібностей і можливостей. Даруйте їх!

 

Слово для натхнення

Монах і виноград”

Біля воріт одного монастиря завжди сидів монах і вітав кожного, хто заходив в обитель. Він був старенький і дуже добрий. Одного разу його пригостили гроном винограду. Але монах не став його їсти. „Краще віднесу настоятелю. Він хворий. Йому це потрібніше”.- вирішив монах. А настоятель монастиря  подумав, що правильним буде пригостити молодого монаха, який допомагав йому. Молодий монах йшов територією монастиря, ніс гроно винограду і побачив хлопчика, який грався. „Дитині треба дати,-”подумав він і поклав у дитячі рученята велику грону. Хлопчик біг територією монастиря і зупинився біля старенького монаха, який сидів коло воріт. Всі знали, що той дуже обмежує себе в їжі, а все краще віддає іншим. Хлопчик підійшов до старенького і пригостив його виноградом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись