Тематично-проектне навчання. День "Чи можна назвати школу - країною?"

Опис документу:
Конспект ДНЯ навчального за НУШ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата _______________ Кількість годин______________________

День 1. Проблемні питання:

Чи можна школу назвати країною?

Предметні компетенції

Освітні галузі

КОР

1

Мовно-літературна освіта

Упізнає і розрізняє звуки [р], [р′], та букву Р р. Порівнює форми букв.

Пише малу букву р в складах, словах і реченні. Знаходить групи букв за вказаною групою. Аналізує складові елементи букв та слова з ними.

Знає українські слова з буквами, що вивчає; знаходить їх у текстах. Читає слова складами / цілими словами, правильно інтонує речення. Будує діалоги за змістом прочитаних текстів. Аргументує власну думку щодо прочитаного / почутого.

2

Математична освіта

Застосовує навички лічби у межах 20. Розв’язує задачі на знаходження суми та різниці в межах 20. Складає задачі на основі малюнка, схеми, числових виразів.

3

Природнича освіта

Дотримується інструкцій і правил техніки безпеки в різних шкільних приміщеннях, під час спостережень, практичних робіт.

4

Громадянська та історична освіта

Демонструє розуміння необхідності правил поведінки у школі, сприймає необхідні обмеження, пов’язані з безпекою (власною та інших людей). Аргументує власний вибір, з повагою ставиться до вибору інших.

5

Соціальна та здоров’язбережна освіта

Виконує різні ролі в тимчасових навчальних групах. Вміє просити про допомогу та приймати її, надавати допомогу іншим. Відрізняє ситуації, коли потрібно звернутись за допомогою до дорослих та визначає, до кого саме, в залежності від ситуації.

Відрізняє безпечні та небезпечні місця у школі. Ідентифікує небезпечні ситуації та реагує на них. Розуміє, як правильно діяти у небезпечних ситуаціях та виконує необхідні інструкції.

6

Технологічна освіта

Конструює за допомогою конструктора Лего за наданим алгоритмом та власним задумом. Використовує різні матеріали для конструювання.

7

Мистецька освіта

Уміє розташовувати предмети на малюнку залежно від їхніх форм і розмірів.

Обладнання: мультимедійне обладнання, карта України, роздатковий матеріал, ЛЕГОконструктор, презентація з коміксом.

Етапи (1)

Приклади навчальної діяльності

Організаційний

  • Підготовка освітнього середовища

1. Ранкова зустріч «Країна, в якій я живу »

  • Вітання;

  • обмін інформацією « Що я знаю про Україну? »;

  • щоденні новини

  • Групова гра «Сонечко асоціацій »

  • Постановка проблеми для дослідження та питань для вирішення (у класі)

2. Читання і обговорення вірша П. Тичини.

3. Класифікація символів України.

  • Мотивація діяльності

4. Полілог «Що спільного та відмінного у країни та школи?»

Пізнавальний

  • Виконання ігор, вправ, практичних завдань, розгадування ребусів, кросвордів тощо

5. Вивчення вірша Г.Чубач.

6. Вивчення символів школи.

7. Введення поняття «право» та «обов’язок»

8. Робота зі звуком Р і буквою на його позначення.

Гра «Мікрофон по колу»

  • Обмін інформацією

9. Впізнавання літери у словах. Звуковий аналіз

10. Дослідження «Про що розкаже герб» Малювання тризуба.

11. Письмові тренувальні вправи

Пальчикова гра «Прапорець»

12. Спів-імпровізація чистомовок.

Дослідницький

Проведення спостережень, експериментів, дослідів

13. Поняття десяток. Двоцифрові числа

Віршовані задачі

Творчий

  • Втілення отриманих знань, умінь у матеріальну форму

14. Розв’язування задач з використанням двоцифрових чисел.

15. Диспут «Чи треба охороняти кордони?»

Підсумковий

  • Рефлексія

16. Розмальовка «Символи»

Складання сенкану

17.Рефлексія «Любіть Україну »

  • Вербальне / формувальне оцінювання діяльності учнів, висловлення побажання

1. Ранкова зустріч «Країна, в якій я живу »

  • Вітання;

Я надзвичайно, друзі, рада

Дитячі бачить оченята —

Як сяють вони ясно в вас!

Застиг в очікуванні клас:

Чекають з нетерпінням діти:

Про що ж розмова нині піде?

Вчитель пропонує привітатись і дати відповідь на запитання «Де ти живеш?». Проаналізувавши відповіді вчитель має сформувати висновок про те, що назвати місце проживання можна по різному. І запропонувати серед названих варіантів обрати той, що підійде кожному. Можна використати зображення журавля. Який також повідомив місце свого проживання:

Облітав журавель 
Сто морів, сто земель, 
Облітав, обходив, 
Крила, ноги натрудив. 
Ми спитали журавля: 
— Де найкращая земля? 
Журавель відповідає: 
— Краще рідної немає!

  • обмін інформацією « Що я знаю про Україну? »;

Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.

Буває, часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є - дорога, явори,

Усе моє - все зветься … (Україна)

/ Додаток: пісня «Пісня про Україну-Я малюю»/

Україна – це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Це імена славних звитяжців – героїв, які віддали своє життя за щастя народу. Це діячі науки, культури і мистецтва, які звеличили нашу державу своїм талантом. Це видатні спортсмени, які своїми рекордами прославили Україну.

(Можна запропонувати назвати відомих українців)

Використати інтерактивну карту України.

Вчитель запитує учнів, де вони бували? Які міста відвідували? Повідомляє основну інформацію.

  • щоденні новини

Заповнення стенду новин.

Спостереження за погодою
(Доповідає метеоролог, діти роблять позначки в календарі природи.)
Вчитель запитує думку дітей щодо назви нового місяця. Пропонує скласти речення про погоду сьогодні.
Новини класу
(Кожна дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)

  • Групова гра «Сонечко асоціацій »

Використати додаток до журналу Джміль «Любіть Україну»

Варто вислухати асоціації дітей, лише потім пропонувати власні.

2. Читання і обговорення вірша П. Тичини.

Вчитель або підготовлений учень читає вірш.

Розуміння прочитаного:

  • Хто головний герой вірша?

  • Де мешкає хлопчик?

  • Як він ставиться до своєї країни?

Введення поняття «патріот».

Патріот — це людина, віддана своєму народові, яка любить свою Батьківщину, живе і працює заради процвітання свого краю.

3. Класифікація символів України.

Діти розглядають малюнки. Вчитель просить пояснити, яке відношення кожен має до України. Діти обирають державні символи. Вчитель пояснює існування «народних та «рослинних» символів.

Для закріплення можна використати гру https://learningapps.org/1322120

4. Полілог «Що спільного та відмінного у країни та школи?»

Вчитель спонукає дітей до роздумів запитанням: «Чи можна нашу школу назвати країною?» Разом з дітьми відокремлює зображення школи і карту країни. За допомогою зорової опори діти роблять висновок, зщщо спільного та відмінного.

5. Вивчення вірша Г.ЧУбач.

Вчитель читає вірш і демонструє прапор. Ідеально якщо, це справжній прапор. Звертає увагу на правильну назву кольорів.

6. Вивчення символів школи.

Зі слів вчителя учні знайомляться з символами школи. Доречно спустиись до вестибюлю, де зазвичай вони розміщені або використати сайт школи. Зображення вчитель має виготовити додатково.

7. Введення поняття «право» та «обов’язок»

Вчитель пропонує відгадати загадку і пояснити чому школу порівняли з вуликом. І коли у школі буває шумно?

Стоїть вулик придорожній

Уночі завжди порожній (школа)

Вчитель пропонує зазирнути до чарівної скриньки, щоб знайти там найцінніший скарб у світі. Але мовчати про те, що там побачили, поки не зазирнуть усі охочі. На дні скриньки лежить дзеркало, тому учні там бачать себе. Вчитель разом з дітьми доходять висновку, що - Людина — найцінніший скарб.

Вчитель декламує вірш В. Симоненка.

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

- Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж, не проспи.

Бо ти на землі — Людина,

І хочеш того чи ні

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина.

Очі твої — одні.

У своєму вірші поет говорить про неповторність кожної людини. Кожен із вас — особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною та унікальною. Ви говорите по-різному, по- різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете, іноді сперечаєтеся. Кожна людина має почуття, здібності, характер.

– Як же зробити так, щоб такі різні, несхожі люди все ж таки жили з повагою один до одного?( Треба дотримуватись правил,що керують стосунками між людьми).

– Які правила ви знаєте? (Правила поведінки в школі, правила користування міським транспортом, правила пасажирів, правила поведінки в музеї, кінотеатрі, храмі, ПДР).

Але є такі правила, що є обов’язковими для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти. Ці правила встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина та його права. Ці правила затверджує найвища влада у країні, а в нашій країні – Верховна Рада України. Називаються вони – державними законами. Головний закон – Конституція України. Це невеличка книжка, що складається із вступної частини і 161 статті, де сформульовані права і обов’язки громадян України.

Читання з зошита визначення понять «право» та «обов’язок»

Вчитель знайомить учнів зі статутом школи. Демонструє учнівський квиток. Повідомляє про існування Учнівської Ради.

Діти здійснюють звуковий аналіз слова Рада. Виокремлюють перший звук.

8. Робота зі звуком Р і буквою на його позначення.

Діти розглядають зображення літери. Відшукують друковану та писану літери. Тренуються у показі літери дактильною абеткою.

Гра «Мікрофон по колу»

Діти добирають слова на новий звук.

9. Впізнавання літери у словах. Звуковий аналіз

Вчитель спочатку пропонує назвати зображені предмети. Діти обводять малюнки, у назві яких є новий звук. НА вибір вчителя три слова виконують звуковий аналіз.

10. Дослідження «Про що розкаже герб» Малювання тризуба.

Вчитель звертає увагу, що один з малюнків має подвійну назву (герб – тризуб). Діти вставляють у вірш нову букву. Підготовлений учень або вчитель читає утворений вірш. Слід поцікавитись думкою дітей про значення саме такого символа держави. Розказати про приховане слово ВОЛЯ. Продемонструвати варіанти малювання.


11. Письмові тренувальні вправи.

Вчитель нагадує алгоритм написання літери. Діти вправляються. Визначають колективно види з’єднань та називають склади.

Пальчикова гра «Прапорець»

Здавна в нашій Україні

Люблять фарби жовті й сині

Хай гойдає вітерець

Український прапорець.

Чотири прямих пальці правої руки (окрім великого) щільно притиснути один до одного. Відвести праву руку вбік. Розвернути її так, щоб великий палець, відтягнутий до кінця, опинився знизу.


Письмо слів.

Вчитель пропонує прочитати слова, проаналізувати, чому «Дніпро» написано з великої букви. Діти списують слова з друкованого писаними буквам.

12. Спів-імпровізація чистомовок.

Чистомовку можна перетворити у фізпаузу, супроводжуючи її відповідними рухами

Дуже рада дітвора (махи витягнутими руками над головою)

Ми поїдем в зоопарк ( імітація керма перед собою)

Ми поїдем на метро ( кроки на місці)

В зоопарку кенгуру (стрибки на місці)

Риє кріт собі нору ( «риємо руками»)

Заєць обдира кору ( «обдираємо» руками)

Закінчилась наша гра ( руки в сторони)

13. Введення поняття «десяток». Двоцифрові числа

Вчитель пропонує обрати будь який кубик Лего та порахувати кількість частинок. Наголошує, що кожна деталь складається з різної кількості. Просить відшукати деталь, що складється з десятьох частин. Діти пригадають чого ще буває десять. ( десяток яець, тощо). Вчитель на прикладі квітів або колосків пояснює, що будь які предмети можна зібрати у один ДЕСЯТОК. Цим терміном називають десять однакових предметів.


Вчитель цікавиться думкою дітей, про те як бути, коли предметів більше десяти. Діти пропонують свій варіант. Вчитель за допомогою конструктора пояснює утворення назв чисел другого десятка. На деталь, що містить десять частинок кладемо одинарну – один на десять и т.д.

 Для закріплення пропонує віршовані задачі.

Десяток в кошику яєць.
Ще одне поклали.
Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало?
(Одинадцять.)

Десяток в кошику яєць.
Ще два туди поклали.
Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало?
(Дванадцять.)

Десяток в кошику яєць.
Ще три туди поклали…
(Тринадцять.)

Десяток в кошику яєць.
Ще четверо поклали…
(Чотирнадцять.)

000

І далі за аналогією:
…Ще п’ятеро поклали… (П’ятнадцять.)
…Ще шість туди поклали… (Шістнадцять.)
…Ще сім туди поклали… (Сімнадцять.)
…Ще восьмеро поклали… (Вісімнадцять.)
…Ще дев’ять їх поклали… (Дев’ятнадцять.)
…Ще десять їх поклали… (Двадцять.)

14. Розв’язування задач з використанням двоцифрових чисел.

При розв’язуванні задач вчитель актуалізує знання учнів про різницеве порівняння., знаходження суми та остачі.

15. Диспут «Чи треба охороняти кордони?»

Варто застосувати метод «Крісло автора» або «Вільний мікрофон» для відповіді на поставлені питання. Варто колективно побудувати порівняльну таблицю.

Країна

Школа

Кордони

Мешканці

Символи

16. Розмальовка «Символи країни»

17. Складання сенканів ГЕРБ ГІМН

Герб                                                      Гімн

Старовинний,золотий.                       Урочистий, патріотичний.

Сяє, об’єднує,звеличує.                       Звучить,закликає, підносить

Головний знак держави.                     Прославляє Україну на весь світ.

Тризуб.                                                  Пісня.

18.Рефлексія «Любіть Україну»

Використати додаток до журналу «Джміль».

Вчитель пропонує переглянути мультфільм та обговорює з учнями вчинок хлопчика.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!