Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Тема: «Жайворонки, прилітайте холодну зиму проганяйте.

Педагогіка

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

29.04.2019

344

3

0

Опис документу:
Вчити та ознайомлювати дітей із народними обрядами, звичаями , пов'язаними із зустріччю весни .Ознайомити дітей з святом прильоту птахів – «Сороки» -днем весняного рівнодення. Познайомити з народною традицією зустрічі весни - випічкою пташок із дріжжевого тіста «Жайворонків». Виховувати повагу та інтерес до традицій українського народу,
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Державна установа

«Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №69

(м. Харків) Національної поліції України»

Конспект заняття

з дітьми молодшої групи

з мовленнєвого, пізнавального, емоційно - ціннісного розвитку

Тема: «Жайворонки, прилітайте холодну зиму проганяйте.

Харків – 2019

Програмові завдання:

Вчити та ознайомлювати дітей із народними обрядами, звичаями , пов'язаними із зустріччю весни .Ознайомити дітей з святом прильоту птахів – «Сороки» -днем весняного рівнодення; заучити закличку про пташок. Показати взаємозв'язок усної творчості, художнього та музичного мистецтва. Познайомити з народною традицією зустрічі весни - випічкою пташок із дріжжевого тіста «Жайворонків». Тренувати дітей у роботі з тестом: приплющування, розкачування, защипування тіста.

Розвивати: діалогічне мовлення дітей, пізнавальну активність, мовне дихання, фонематичний слух. Розвивати фантазію, уяву в процесі прикраси печива.

Виховувати повагу та інтерес до традицій українського народу,

Словникова робота: зустріч весни, весна - красна, перелітні пташки: шпак, жайворонок, лелека, чапля грак, журавель, пташки, заклички , приказки,

Матеріал: ілюстрації про приліт птахів, предметні картки з перелітними пташками, USB із записом співу птахів, обробні дошки, пластикові ножі за кількістю дітей, спеціальний одяг (фартушок, хусточки для дівчаток та ковпачки для хлопчиків), дріжджове тісто, борошно, цукор, родзинки, мак.

Підготовча робота: розгляд ілюстрацій про прихід весни, приліт пташок, пробудження природи; заучування закличек про весну, приказок про весну та природні явища.

Хід заняття

Вихователь: Діти, сьогодні до нас в дитячий садок завітало дуже багато гостей. Давайте з ними привітаємося.

Діти: Доброго ранку!

Вихователь: - Так, добре! Гостей привітали, тепер поверніться, будь ласка, до мене обличчям. Про яку пору року йдеться розмова в цій загадці?

Це чому так світить сонце

До маляток у віконце?

Тане сніг, течуть струмочки,

Спів пташиний у гайочку.

Не збагну ніяк сама –

Це ж до нас прийшла… ВЕСНА!

Вихователь: Так, діти, я згодна з вами.

Де вона проходить, -

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

І пташки співають.

Вихователь: А які ознаки весни ви знаєте?

Діти: Подовжується день, тане сніг, набухають бруньки та з’являються листочки, тепліше стає на вулиці, яскравіше сяє сонечко, повертаються з теплих країв пташки.

Вихователь: Як ми називаємо пташок, які повертаються до нас із теплих країв: зимуючі чи перелітні?

Діти: Перелітні.

Вихователь: Так! А яких перелітних пташок ви знаєте?

Діти: Ластівки, шпаки, лебеді, лелеки, качки, чаплі, журавлі, граки, жайворонки.

Вихователь: Давайте зараз з вами вивчимо скоромовку.

Лелека, лелека, ти бачиш далеко

Вихователь: Давайте з вами з’ясуємо якою буває погода навесні.

Дидактична гра «Весна яка»

Вихователь: Якщо світить сонечко, то погода яка?

Діти: Сонячна!

Вихователь: Якщо йде дощ, то погода яка?

Діти: Дощова!

Вихователь: Якщо дме вітер, то погода яка?

Діти: Вітряна!

Вихователь: Якщо сонечко заховалося за хмарки і не світить, то погода яка?

Діти: Похмура!

Вихователь: Чи схожа сьогоднішня погода на весняну?

Діти: Ні!

Вихователь: А знаєте чому? Бо птахи ще не повернулися з теплих країв. За народними уявленнями, весна сама не прийде, - її треба запросити. Ось і зазивали весну закличками.

Закличка це пісенне звертання до явищ природи: сонця, дощу, вітру, райдуги, хмар із проханням допомоги.

Вихователь: Давайте ми з вами вивчимо закличку:

Пташок закликаю до рідного краю –

Летіть, соловейки, на нашу земельку,

Летіть ластівочки до нас у гайочки,

Жайворонки, прилітайте,

Студену зиму проганяйте!

Шпаки, скоріш до нас летіть,

На крилах весну принесіть!

(аудіо запис співу пташок)

Вихователь: Діти, пташки почули нашу закличку і своїм співом кажуть нам, що вони вже скоро повернуться. Саме сьогодні, 21 березня — народне свято, яке має назву - Сорок святих, коли день рівняється ночі. Вважають, що з цього дня має розпочатися справжня весна, і птахи почнуть прилітати з вирію.

Вихователь: Хто мені скаже, чому перший місяць весни називається березень? - Про що вам нагадує ця назва?

Діти: Березень – від слова «берізка». Дерева прокидаються від зимового сну і по стовбурам починається рух соку у берези.

- А тепер я перевірю вашу увагу. Я буду читати вірш, а ви будьте уважні: треба плеснути в долоньки, якщо слово не означає назву птахів.

Прилетели птицы:

Голуби , синицы ,

Мухи и стрижи.

Прилетели птицы:

Голуби , синицы,

Аисты, вороны,

Галки , макароны.

Прилетели птицы:

Голуби , лисицы.

Прилетели птицы:

Голуби , синицы,

Галки и чижи,

Кукушки, комары.

Прилетели птицы:

Голуби , синицы,

Галки и стрижи,

Чибисы, чижи,

Аисты, кукушки,

Совы и ватрушки.

Вихователь: В давнину люди вірили , що весну на своїх крилах приносять птахи . Господині пекли печиво у вигляді жайворонківів, пригощали ним сусідів , а діти розвішували це печиво на деревах для того, щоб птахи швидше прилітали і весну на крилах принесли.

Сьогодні, діти, ми з вами за старовинним звичаєм будемо пекти печиво «жайворонки» із дріжжевого тіста.

Підготовка до роботи з тістом: засучити рукава, вимити руки, одягнути фартухи й косинки.

Вихователь: Перш, ніж ми почнемо, давайте поговоримо про те, як ми будемо випікати печиво. (Проговорити з дітьми послідовність роботи, що знадобиться: дошка - на ній розкочують тісто, качалка - нею тісто розкачують , борошно ним посипають дошку, щоб не прилипало тісто, ножі - для вирізання крил хвоста , горіхи, мак, родзинки - для прикрашання) .

(Діти розкочують тісто , вирізають , прикрашають, вихователь допомагає.)

Вихователь: А тепер, діти, давайте викладемо наших «жайворонків» на жаровню і поставимо в тепле місце. А поки тісто піднімається, давайте пограємо у веселу гру.

Фізхвилинка

1. Эй, лежебоки, поднимайтесь, на зарядку выбегайте

Хорошенько потянулись, наконец то вы проснулись!

- Начинаем: «Все готовы?»

-Все готовы!

- Начинаем: «Все здоровы? Я не слышу?

- Все здоровы!

- Становитесь по порядку на веселую зарядку.

Приготовились, начнем…

- И все вместе подпоем.

Припев: Солнышко лучистое любит скакать

С облачка на облачко перелететь

1,2,3,4, 1,2,3,4 1,2,3,4,5 (2р.)

2. - Все разрабатываем руки,

- Нету места больше скуке,

- Все разрабатываем плечи

- Чтоб в походах было легче

- Все разрабатываем ноги

- Чтоб не уставать в дороге

- Все разрабатываем шею

- Чтобы было веселее.

Припев:

3. - Так приготовьтесь, сей момент, самый сложный элемент

Надо пополам согнуться и руками земли коснуться

Ну-ка, ноги не сгибать -1,2,3,4,5

– Молодцы! Все постарались, разогнулись, отдышались

Припев:

4. В играх скачут все на свете, даже зайцы и медведи

А жирафы и слоны скачут прямо до луны

Кошки, белки, утки, свинки –все на утренней разминке

Всем прибавилось настроенья от такого пробужденья

Припев:

5. С чувством полного удовлетворенья – в заключенье - упражненье

Стали тихо на носочки тянем руки, что есть мочи

Прям до неба дотянись, выдыхаем – руки вниз

Поздравляю, все в порядке. Молодцы! Конец зарядке!

Припев:

Після гри віднести печиво на кухню. Увечері організувати чаювання і запросити в гості батьків.

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.