До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
5
міс.
1
2
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Тема уроку: «З’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху».

Опис документу:
Можна використовувати під час проведення уроків виробничого навчання за професією «Кравець». Розробка зв’язана з темами навчального елементу : «Виготовлення плечових швейних виробів. Виготовлення блузки».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Міністерство освіти і науки України

Державний навчальний заклад

«Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного університету імені К. Д. Ушинського»

Методична розробка уроку

виробничого навчання

Професія – Кравець

Код – 7433.2

Кваліфікація – ІІІ розряд

Тема програми: « Виготовлення плечових виробів. Обробка блузки.»

Тема уроку: «З’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху».

Розробив майстер виробничого навчання

Тетяна Миколаївна Дахновська

Розглянуто на засіданні

Метод комісії зі спеціальності «Кравець»

Протокол № ____ «___» ________

Голова Метод комісії ______ Л. О. Зарицька

Рекомендовано для використання

у навчальному процесі

м. Одеса.

Анотація

В даній методичній розробці розглянута тема: «З’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху» .

Її можна використовувати під час проведення уроків виробничого навчання за професією «Кравець».

Методична розробка має тісний зв'язок з предметами теоретичного

навчання : технологія виготовлення одягу, обладнання, конструювання

одягу, а також з матеріалознавством.

Розробка зв’язана з темами навчального елементу : «Виготовлення

плечових швейних виробів. Виготовлення блузки».

ЗМІСТ ПАПКИ

1. Титульний лист.

2. Анотація.

3. Дидактичні матеріали до уроку ( зміст папки ).

4. План урок з виробничого навчання.

5. Інструкції з техніки безпеки ( для працюючих при ручних, машинних та

волого – теплових робіт ).

6. Тести.

Дидактичні матеріали до уроку.

Підручники: 1. Н.В. Батраченко, В.П. Головінов, Н.М. Каменєва. “Технологія виготовлення жіночого одягу ”.

2. С.Я.Борецька, Н.М. Малюга. “Технологія виготовлення легкого жіночого та дитячого одягу ”.

3. С.Я.Борецька , М.М.Борецький , А.И. Пухальська. “ Моделі одягу ”.

4. В.О. Радкевич. “ Моделювання одягу ”.

5. А.Т. Трухонова. “Основи технології швейного производства”.

6. К.Р. Лазур “Швейне матеріалознавство ”.

7. В.О. Кучер, А.О. Степура. “Обладнання швейного виробництва ”.

2. ГОСТи: 1.Типовые фигуры женщин.

2.Система стандартов безопасности труда.

3. Плакати (з охорони праці, по темам).

5. Інструкції з охорони праці (при виконанні ручних робіт, при

виконанні машинних робіт, при

виконанні волого-теплових робіт).

6. Інструкційно - технологічні карта (по темам, по операціям).

7. Лекала ( блузки, пілочки та спинки , рукава, підборта, комір виробу).

8. Обладнання: 1.Універсальні прямострочні швейні машини фірми 1022-МЗ.

2. Трьохниткова обметувальна швейна машина фірми 208 ПМЗ

3. Праска і прасувальний стіл

9. Інструменти: Наперстки,набір ручних голок, ниці,сантиметрова стрічка, лінійка, кілочок розправлення кутів, різець.

10. Пристосування: булавки, крейда, нитки, олівець.

11. Зразки: деталі крою; тканина; нитки.

12. Технічні засоби навчання : Монітор 20 FLI LGM2008 WA-BZ TB tuner-1од.

Програвач DVD з VHS LG DC 778-1од.

13. Інформаційне забезпечення: Диски, касети. Журнал моди.

План уроку____

З виробничого навчання групи № _______

Тема програми: «Виготовлення плечових швейних виробів. Виготовлення блузки».

Тема уроку: «З’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху».

Мета уроку: а) навчальна – удосконалення умінь і навичок учнів підчас обробки та з’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху виробу;

б) розвивальна – на основі знань і умінь формувати самостійність та наполегливість у роботі;

в) виховна – виховання уваги до замовника, бережливого відношення до обладнання, відповідальності за якість виконаної роботи, дотримання правил охорони праці.

Матеріально – технічне забезпечення – плакати: «Технологічна обробка блузки»,

«Деталі крою та зрізи блузки»; Інструкційні папки на столи, план уроку, зразки.

Міжпредметні зв’язки – технологія виготовлення одягу; охорона праці; конструювання одягу;матеріалознавство.

Література – «Технологія виготовлення одягу» Н. В. Батраченко, В. П. Головінов ,

Н. м. Каменєва. «Основи охорона праці »Л. Є. Винокурова, М. В. Гаман, М. В. Васильчук,

Довідники; метод розробки; журнали.

Хід урок.

І. Організаційна частина ( - 5 хв.):

- Перевірка наявності учнів;

- Перевірка готовності учнів до уроку ( зовнішній вигляд, наявність спецодягу,наявність необхідних інструментів до роботи.)

ІІ. Вступний інструктаж ( - 40 хв. ):

  1. Актуалізація знань:

Повідомлення теми програми:

Тема програми – Виготовлення плечових швейних виробів. Виготовлення жіночої блузки.

Мета уроку: навчитись обробці та з’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху виробу.

Перевірка знань попереднього матеріалу та правил охорони праці:

Питання: 1. Опишіть зовнішній вигляд моделі блузки?

Відповідь: Блузка прямого силуету . З відкладним коміром. На пілочках обробляються рельєфні шви , край бортів пілочок обробляють відрізними під бортами. Спинка суцільно кроєна з тальовими виточками. Рукава вшивні, короткі, одношовні. Низ рукавів обробляють пришивною манжетою. Низ блузки обробляють швом у підгін з відкритим зрізом. Застібка центральна розташована , застібається на 5 – ть обметаних петель і п’ять ґудзиків. Оздоблювальні строчки прокладаються по краю коміра, краю під борта та низу блузки.

Питання: 2. Назвіть послідовність обробки блузки ?

Відповідь: 1. Обробка пілочок, з’єднання рельєфних швів.

2. Обробка спинки.

3. Обробка тальових виточок.

4. Обробка плечових зрізів.

5. Обробка бічних зрізів.

6. Обробка відкладного коміра, та з єднання коміру з виробом.

7. Обробка бортів відрізними під бортами.

8. Обробка низу блузки швом підгін з відкритим зрізом. 9. Обробка одно шовних рукавів та з’єднання рукавів з виробом.

10. Прокладання оздоблювальною стрічок.

11. Обробка застібки на обметані петлі та ґудзики.

12. ВТО блузки.

Питання: 3. Назвіть зрізи верхнього та нижнього комірів ?

Відповідь: Зрізи верхнього коміра: кінці коміра, відліт коміра, нижній зріз коміра або зріз з’єднання коміра з виробом; Зрізи нижнього коміра: кінці коміра, відліт коміра, середній зріз коміра та нижній зріз коміра або зріз з’єднання коміра з горловиною.

Питання: 4. Назвіть які виточки ви знаєте?

Відповідь: Виточки бувають плечові, тальові, нагрудні та виточка - складка.

Питання: 6. Чому дорівнює ширина плечового зрізу? З якого боку зшивають плечові зрізи?

Відповідь: Ширина зшивання плечового зрізу дорівнює 10-15мм. Плечовий зріз зшивають з боку пілочки.

Питання: 7. В яку сторону запрасовуються плечові припуски на шви? Чи завжди плечові припуски запрасовуються?

Відповідь: Плечові припуски на шви запрасовуються на спинку та розпрасовуються .

ІІІ. Формування нових знань

  • Повідомлення нової навчальної інформації (теоретичні відомості);

  • Відповідь викладача на запитання учнів.

Ціль уроку:

  • Набути знань з охорона праці на робочому місці. Організація робочого місця. З’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху. Вдосконалити вміння та навички із зазначеної теми.

ІV. Закріплення нового матеріалу

  • Перевірка знань учнів усним опитуванням або тестуванням:

ІV. Підведення підсумків уроку

  • Аналіз причин помилок, допущених учнями на уроці, способи їх усунення;

  • Повідомлення та обґрунтування виставлених оцінок;

  • Видача домашнього завдання.

Домашнє завдання:

1. Закріпити набуті знання.

Майстер в/н __________ Дахновська Т. М.

  1. Викладання нового матеріалу:

Теоретичні та практичні відомості

З’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху.

На уроці нам необхідно ознайомитись з моделлю. Перевірити деталі крою.

Ціль нашого уроку:

  • набути знань з обробки та з’єднання відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху;

  • вдосконалити вміння і навички з виконання ручних, машинних, спец машинних та прасувальних вимог та обробки відкладного коміра, з’єднання коміра з горловиною виробу.

Обладнання, матеріали, інструменти:
Швейна машина - 1; прасувальний стіл з праскою - 1; гвинтовий стілець - 1; нитки бавовняні - 2; лінійка, сантиметрова стрічка - 1; мило, олівець - 1; ножиці - 1; голочниця з ручними голками та кравецькими булавками - 1; наперсток - 1; деталі виробу – 2.

Необхідні деталі крою до виконання цієї обробки:

  • Пілочки – 2 деталі;

  • Спинка - 1 деталь;

  • Відрізні під борта – 2 деталі;

В’язання навчального елементу:

  • «Обробка відкладного коміра»;

  • «Обробка бортів виробу»;

  • «Обробка плечових та бічних зрізів»;

  • «Обробка відрізних під бортів»

Залежно від моделі комір може бути: відкладної, комір відкладної з прокладкою, з пришивною стійкою,коміри у виробах з лацканами.

1. Візьміть оброблений відкладний комір, перевірте наявність контрольних позначок на зрізі стійки нижнього коміра.

2. Складіть виріб лицьовою стороною всередину, перевірте симетричність лівої та правої частин виробу по горловині: середину виробу, плечового шва, довжину уступу.

3. Складіть нижній комір з горловиною виробу лицьовими
сторонами всередину, суміщаючи зрізи та контрольні позначки:
середину нижнього коміра - з серединою спинки, плечовий шов - з
позначкою по зрізу стійки коміра, кінець коміра зрівняйте з виступом, що визначає кінець зшивання коміра у горловину. Наживіть деталі кравецькими булавками.


4. Відступіть 9 мм від зрізів і в метайте нижній комір у горловину виробу. Витягніть кравецькі булавки.

5. На відстані 10 мм від зрізів вшийте комір у горловину виробу з боку нижнього коміра. Витягніть нитки вметування. Перевірте симетричність кінців коміра, уступів, чи рівні припуски на шви вшивання нижнього коміра у горловину.

6. Припуски на шви вшивання нижнього коміра у горловину виробу спрямуйте у бік нижнього коміра та запрасуйте, застосовуючи спеціальну колодку або подушечку.

7. Накладіть на горловину виробу верхній комір з підігнутим зрізом стійки, перекриваючи строчку вшивання на 1 мм.
Наживіть деталі кравецькими булавками на контрольних ділянках: середині виробу та плечових швах.


8. Настрочіть верхній комір на відстані 1 мм від підігнутого краю, закриваючи строчку вшивання нижнього коміра. Витягніть кравецькі булавки.


9. Пропрасуйте вшитий у горловину комір з боку нижнього коміра із застосуванням спеціальної колодки або подушечки.

Питання до самоконтролю:

  1. Питання: Чи можна комір у горловину виробу вметувати та вшивати з боку нижнього коміра?

Відповідь: Так можна треба складіть нижні комір з горловиною виробу лицьовими сторонами всередину, відступіть 9мм від зрізів і вметайте нижній комір у горловину виробу.

  1. Питання: Чи настрочують підігнутий зріз стійки верхнього коміра на горловину виробу?

Відповідь: Так настрочують. Накладіть на горловину виробу верхній комір з підігнутим зрізом стійки, перекриваючи строчку вшивання на 1 мм. Наживіть деталі кравецькими булавками на контрольних ділянках: середині виробу та плечових швах.

  1. Питання: Чи може строчка від підігнутого краю стійки верхнього коміра при
    настрочу ванні бути завширшки 5 мм?

Відповідь: Ні не може строчка від підігнутого краю стійки верхнього коміра при
настрочу ванні бути завширшки 5 мм, тому що буде видно шов ушивання коміра у горловину.

Строчка повинна бути не більш 1-2мм від згину, а чистота стібка 3-4мм.

  1. Питання: При з’єднуванні відкладного коміра з горловиною виробу із застібкою до верху чи застосовуються операції: зшити, пришити, за строчити?

Відповідь: Ні таких операції не застосовують. Застосовують операції: вшивання, настрачування та прокладання оздоблювальної строчки.

  1. Питання: Як в метати нижній комір у горловину виробу із застібкою до верху?

Відповідь: На відстані 10мм від зрізів вшийте комір у горловину виробу з боку нижнього коміра. Витягніть нитки вметування. Перевірте симетричність кінців коміра, уступів, чи рівні припуски на шви вшивання нижнього коміра у горловину.

Алгоритм обробки З’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до верху.

з/п

Операція

Графічне зображення

Операції. Технічні

Умови виконання

1

Візьміть оброблений відкладний комір, перевірте наявність контрольних позначок на зрізі стійки нижнього коміра

2

Складіть виріб лицьовою стороною всередину,перевірте симетричність лівої та правої частин виробу по горловині: середину виробу, плечового шва, довжину уступу.

3

Складіть нижні комір з горловиною виробу лицьовими сторонами всередину, суміщаючи зрізи та контрольні позначки: середину нижнього коміра – з серединою спинки, плечовий шов – з виступом, що визначає кінець зшивання коміра у горловину. Наживіть деталі кравецькими булавками.

4

Відступіть 9мм від зрізів і вметайте нижній комір у горловину виробу. Витягніть кравецькі булавки.

5

На відстані 10мм від зрізів вшийте комір у горловину виробу з боку нижнього коміра. Витягніть нитки вметування. Перевірте симетричність кінців коміра, уступів, чи рівні припуски на шви вшивання нижнього коміра у горловину.

6

Припуски на шви вшивання нижнього коміра у горловину виробу спрямуйте у бік нижнього коміра та запрасуйте, застосовуючи спеціальну колодку або подушечку.

7

Накладіть на горловину виробу верхній комір з підігнутим зрізом стійки, перекриваючи строчку вшивання на 1 мм. Наживіть деталі кравецькими булавками на контрольних ділянках: середині виробу та плечових швах.

8

Настрочіть верхній комір на відстані 1мм від підігнутого краю, закриваючи строчку вшивання нижнього коміра. Витягніть кравецькими булавками.

9

Припрасуйте вшитий у горловину комір з боку нижнього коміра із застосуванням спеціальної колодки або подушечки.

Тести

Зміст тестів, практичних завдань

Відповідь

Оцінка майстра

Оберіть варіант відповіді


1. Чи можна комір у горловину виробу вметувати та вшивати з боку нижнього коміра?

2. Чи настрочують підігнутий зріз стійки верхнього коміра на горловину виробу?

3. Чи може строчка від підігнутого краю стійки верхнього коміра при настрочу ванні бути завширшки 5 мм?

4. При з’єднуванні відкладного коміра з горловиною виробу із застібкою до верху чи застосовуються операції: зшити, пришити, за строчити?

Так Ні

Знає Не знає

Дайте усні відповіді на запитання


1. Як в метати нижній комір у горловину виробу із
застібкою до верху?

2. Як настрочити верхній комір на горловину виробу?


3. Розкажіть послідовність з’єднування відкладного коміра з горловиною у виробах із застібкою до
верху.

Виконайте практичне завдання
З ’єднайте відкладний комір з горловиною у виробі із застібкою до верху.

Вміє Не вміє

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.