ТЕМА: "ЩО ТОНЕ, А ЩО ПЛИВЕ?"

Педагогіка

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

29.04.2019

1262

16

0

Опис документу:
Програмові завдання: Закріпити знання дітей про властивості предметів, а саме про те, що дерев'яні предмети плавають у воді, а металеві тонуть; дати знання про те, що предмети, наповнені повітрям, плавають у воді. Виховувати допитливість дітей, ініціативу, кмітливість.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Державна установа

«Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №69

(м. Харків) Національної поліції України»

Виконала

Вихователь

Федоренко О.Ю.

Харків 2019

ЩО ТОНЕ, А ЩО ПЛИВЕ?

Програмові завдання:

Закріпити знання дітей про властивості предметів, а саме про те, що дерев'яні предмети плавають у воді, а металеві тонуть; дати знання про те, що предмети, наповнені повітрям, плавають у воді.

Виховувати допитливість дітей, ініціативу, кмітливість.

Матеріал до заняття: три дитячих ванни, баночки з під кави на кожну дитину, дерев'яні предмети, залізні предмети, м'яч, повітряна кулька, банка з кришкою.

ХІД ЗАНЯТТЯ

(Діти стоять навколо вихователя. Лунає плач, до групи «входить» Таня (лялька.)

Вихователь: Танечка, чому ти так гірко плачеш?

Лялька Таня: Я грала на вулиці, і впустила в річку м'ячик. Тепер він потоне (плаче).

Вихователь:

Наша Таня голосно плаче,

Упустила в річку м'ячик.

Тихіше, Танечка, не плач,

Не потоне в річці м'яч.

- А як ви думаєте, малята, які предмети тонуть у воді?

Діти: - (Важкі, залізні).

Вихователь: - А які плавають?

Діти: - (Легкі, дерев'яні, гумові, пластмасові).

Вихователь: - Давайте, діти, ми з вами це ще раз перевіримо. Ось тут на столі є металеві і дерев'яні предмети. А як можна відрізнити металеві предмети від дерев'яних? Залізні предмети - холодні, важче дерев'яних і блищать. А дерев'яні легкі. Виберіть з усіх цих предметів металеві і опустіть їх в воду. Що з ними станеться?

Діти: Вони потонули.

Вихователь: Чому вони потонули?

Діти: Тому що вони важкі.

Вихователь: А тепер опустіть в ванночки з водою дерев'яні предмети. Потонули вони? Чому?

Діти: Вони не потонули, бо легкі.

Лялька Таня: Ой, а в мене в кошику є баночка. А вона яка, залізна або дерев'яна? Чому ви думаєте, що вона залізна?

Діти: Тому що вона блищить, холодна.

Вихователь: Спробуй, Таня, опусти баночку в воду і ми подивимося, що з нею станеться (Таня опускає).

Лялька Таня: Ой, чому ж вона не тоне?

Вихователь: А ось це я вам зараз поясню. Зараз я надую кульку. Чим вона наповнена? Поторкайте її, яка вона? Так, кулька пружна, тому що наповнена повітрям, тому її називають повітряною кулькою. А як ви думаєте, вона потоне в воді? Чому? Подивіться, кулька плаває, тому що наповнена повітрям. А тепер я випущу все повітря з кульки. Чуєте, з яким шумом воно виходить? Підставте долоньки, і ви його відчуєте. Ось тепер все повітря з кульки вийшло. Давайте подивимося, чи буде вона тепер плавати (опускаємо). Шарик потонув. Чому ж?

Діти: Тому що все повітря вийшло.

Вихователь: Правильно. Теж саме відбувається і з баночкою. У банці теж є повітря. Тільки ми його не бачимо, адже банка закрита кришкою. Банка, яка наповнена повітрям, не тоне. Спробуйте, опустіть її в ванночку з водою. Що з нею станеться?

Діти: Вона плаває.

Вихователь: Відкрийте кришку і знову опустіть. Вона плаває?

Діти: Ні, вона тоне.

Вихователь: Чому?

Діти: Тому що все повітря вийшло.

Вихователь: Тепер ви знаєте діти, чому не потоне Танін м'яч у річці.

Діти: Так, знаємо, він наповнений повітрям.

Лялька Таня: У мене в кошику є багато різних предметів. Зараз я вам буду показувати який-небудь предмет, а ви будете відповідати, тоне він у воді чи ні. Молодці, мені сподобалося, як ви малята займалися на занятті. А тепер мені пора йти. Я піду і швидко дістану м'ячик з річки. До побачення!

Комунальний заклад

«Дошкільний навчальний заклад

(ясла-садок) №382 «Джерельце»

Харківської міської ради

Виконала

Вихователь гр.№5

«Ягідка»

Фурсова В. В.

Харків 2017

Сюжетно рольова гра «ЧАСТУВАННЯ»

Програмовий зміст: Вчити дітей наслідувати дії дорослого; використовувати у грі предмети-заступники. Розвивати у дітей уміння реалізовувати ігровий задум. 

Ігровий матеріал: предмети-замінники, солоне тісто, ігровий посуд, іграшки. 

Підготовка до гри: читання та обговорення розповіді Н. Калініної «Помічники». 

Ігрові ролі: кухар. 

Хід гри.

Вихователь запрошує до себе у гості всіх дітей. Ігрові дії дітей спрямовані на вихователя. Вихователь пропонує дітям погратися.

Вихователь: - Малята! Я щойно повернулася з подорожі, стомилася і зголодніла. А чи можете ви мене погодувати? Хто мені приготує що-небудь поїсти? Погляньте: скільки я привезла продуктів. Що ж ви мені приготуєте? Ось у ящику лежать «капуста» і «морквина» (показую зелену кульку і червоний конус). Можна «суп смачний зварити».

Вихователь: - А чи у вас є посуд? Що ви варитимете у каструлі?

Діти: - Борщ, суп.

Вихователь: - А для чого сковорідка?

Діти: - Жарити картоплю, м’ясо…

Вихователь: - Хто зварить мені компот?

Після цього вихователь допомагає кожному індивідуально «приготувати їжу», показує дітям не більш одного-двох ігрових дій щодо приготування їжі. Потім діти «годують» вихователя. Вихователь дякує дітям, пропонує іншим дітям «скуштувати» страви. 

Вихователь: - Дякую, вам діти, за смачний обід. А тепер я хочу пригостити вас смачними тістечками, але спочатку їх необхідно напекти. Бачите: у мене багато тіста в каструлі!

(Показує велику дитячу каструлю, наповнену деталями будівельного матеріалу — жовтими або червоними півсферами.)

Вихователь: - Тістечок багато вийде, усім вистачить. Сідайте ось сюди, на килим, відпочивайте, а я готуватиму.

Вихователь розсаджує дітей таким чином, щоб їм було видно, що він робить. Свої дії вихователь супроводжує поясненнями.

Вихователь: - Візьму великий лист (кришка коробки від настільно-друкарської гри) та покладу на нього «тістечка». (Виконую кругові рухи, що нагадують скачування кульки, і кладе її на «лист».)

  • Усім «тістечка» зробила. Тепер їх можна «пекти в духовці». (Ставлю лист в імпровізовану духовку. Через кілька секунд виймаю лист.)

  • «Тістечка» вже спеклися! (Ставлю лист на стіл і нюхаю «тістечка».)

  • Як смачно пахнуть! Зараз спробую одне.

Вихователь показує, як це слід робити у грі, говорить, що вони смачні, солодкі. Потім «пригощає» кожну дитину. Запитує дітей, чи сподобалися їм «тістечка».

Потім пропонує «напекти тістечок» для ляльок, спонукаючи дітей до самостійної гри. 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.