Технології змін і трансформацій у сучасному закладі освіти

Опис документу:

Технології змін і трансформацій у сучасному закладі освіти: змішане та дистанційне навчання на уроках інформатики

Стаття описує організацію дистанційного навчання: засоби, які використовують учителі у своїй діяльності

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Автори досвіду:

Калина Надія Вікторівна, учитель інформатики

Остапенко Оксана Петрівна учитель інформатики

Комунальний заклад “Лиманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області

Технології змін і трансформацій у сучасному закладі освіти: змішане та дистанційне навчання на уроках інформатики

Упровадження інформаційних технологій за останній час суттєво змінює організацію освітнього процесу. Перспективними напрямками розвитку освіти є змішане та дистанційне навчання.

Дистанційне навчання – це навчання і самонавчання, побудовані на базі взаємодії (спілкування) учня і вчителя, що пропонує учню в різних формах супровід процесу навчання:

1) планування процесу навчання;

2) підтримку засвоєння навчального матеріалу;

3) підтримку застосування отриманих знань у практичній діяльності;

4) контроль за ходом виконання тренувальних, діагностичних і підсумкових робіт;

5) їх оцінювання;

6) керівництво рефлексією освітнього процесу.

Ключовим у визначенні дистанційного навчання є слово взаємодія. Дистанційне навчання – технологія організації освітнього процесу, в основі якого лежить концепція об'єднання технологій традиційної класно-урочної системи і технологій електронного навчання, орієнтованих на нових дидактичних можливостях, з використанням ІКТ та інших сучасних засобів навчання.

Під час дистанційного навчання використовуються наступні основні елементи:

  • дистанційні курси;

  • веб-сторінки й сайти;

  • електронна пошта;

  • форуми й блоги;

  • чат;

  • теле- і відеоконференції;

  • віртуальні класні кімнати;

та інше.

Наш навчальний заклад приєднався до сервсісу G Suite – пакету спеціалізованого хмарного програмного забезпечення й інструментів для спільної роботи від компанії Google. У цьому сервісі передбачені корпоративні функції – створення спеціальної адреси електронної пошти, в нашому випадку в домені @lymansch.ukr.education.

Пакети G Suite включають такі продукти й сервіси, як Gmail, Chat, Meet, Календар, Диск для зберігання, Google Документи, Google Таблиці, Google Презентації, Google Форми та Google Сайти для співпраці, Панель адміністратора і Сейф для управління користувачами та сервісами. На уроках інформатики це дуже зручно, адже можна використовувати цілий спектр різних технологій, кожна з яких, має свої особливості і доцільні застосування у різних ситуаціях.

Так, наприклад Google Форми можна використовувати для контролю та перевірки знань як на очному навчанні так і дистанційному. Google Документи, Google Таблиці, Google Презентації та Google Сайти – для спільної роботи класу, коли учні знаходяться далеко один від одного.

Сервіс Google Meet дає змогу проводити онлайн-конференції з необмеженою кількістю осіб та в необмежений час. Що дуже зручно для навчання, адже не завжди можна встигнути викласти навчальний матеріал за короткий проміжок часу.

Google Клас (Classroom) – безкоштовний сервіс для навчальних закладів, некомерційних організацій і користувачів особистих облікових записів Google. У ньому можна створювати курси, а також призначати і перевіряти завдання. Він економить учителям час, спрощує організацію освітнього процесу і комунікацію з учнями.

Zoom – програма для організації відеоконференцій, розроблена компанією Zoom Video Communications. Вона надає сервіс відеотелефонії, який дозволяє підключати одночасно до 100 пристроїв, з 40-хвилинним обмеженням для безкоштовних акаунтів. Користувачі мають можливість підвищити рівень обслуговування, використовуючи один з тарифних планів, з максимальним числом підключень до 500 чоловік одночасно, без обмежень за часом.

Особливостями якої є:

  • демонстрація екрану;

  • загальний та індивідуальний чати;

  • можливість показувати екран, окремі програми;

  • записувати урок;

  • залучати здобувачів освіти до інтерактивної співпраці.

Це дуже зручно у роботі вчителя під час дистанційного або змішаного освітнього процесу

Також для дистанційного чи змішаного навчання зручно використовувати платформу «Всеосвіта» – спільнота активних освітян. На цьому сайті учителі нашої країни діляться досвідом, власними розробками конспектів уроків, тестів і завдань. «Всеосвіта» надає можливість створювати власні тести з автоматичною перевіркою.

Використовуючи вище перелічені сервіси нами було організовано на високому рівні дистанційне вивчення інформатики під час карантинних обмежень та продовжуємо користуватися, впроваджуючи змішане навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.