і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Сучасний урок позакласного читання

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Сучасний урок позакласного читання за темою

Завдання таких уроків — поповнювати і розширювати знання дітей, їхній кругозір за темою, яка вивчається. Наприклад: Прийшла зима сивоволоса; Здоровий не знає, який він багатий; Дві мови два крила і т. ін.

Під час обговорення творів, запропонованих для читання вдома, слід звернути увагу на їх спільні риси і головну думку, їх різновиди, на характери і вчинки персонажів. Варто з'ясувати, чим герої схожі один на одного, чого вони хотіли досягнути, яким шляхом вони прямують до своєї мети; порівняти ілюстрації до різних творів на одну і ту ж тему, розкрити Ідейний задум художників.

Уроки позакласного читання за темою рекомендуємо проводити, розширюючи межі класного читання, але доцільно й тематично не пов'язувати зміст цих уроків, проте художня цінність і виховне значення дібраних творів мають бути незаперечними. Наприклад, тема "Квітни, мово наша рідна". Для цього уроку рекомендуємо такі твори: Д.Білоус "Диво калинове", В.Симоненко "Народ мій завжди буде", Є.Чак "Закувала зозуленька", Т Шевченко із "Малого Кобзаря" — "Думи мої, думи мої...", "Ну що б, здавалося, слова", різні оповідання про рідну мову, про слово як найдорожчий скарб народу..

Загальна ідея цих творів - відродження національної самосвідомості, прилучення дітей до національної історії, культури, традицій, звичаїв...

Отже, добираючи тексти для уроку з позакласного читання, слід подбати, щоб вони належали до однієї теми, були різножанровими і різних авторів.

Яка ж структура уроку позакласного читання за темою?

1. Оголошення теми й мети уроку - до 2 хв. Тему обов'язково записуємо на дошці.

2. Виявлення цікавих книжок до цієї теми—до 3 хв.

Варто "провести екскурсію" за виставкою книжок, колективно їх розглянути, зачитати назви і авторів, з'ясувати, що учням більше сподобалось. Залучити до виставки книжки, які діти взяли із бібліотеки самостійно і принесли на урок (вони мають відповідати темі).

3. Бесіда за прочитаним удома, перечитування, цитування окремих місць із текстів — до 15 хв.

- Скажіть, що то за диво калинове описав у своїй книжці Д.Білоус? Зачитайте опис калини.

- Чому Т.Шевченко назвав свою збірку "Кобзар"? Доведіть. Які вірші вам сподобались із цієї збірки? Зачитайте. Чому саме?

- Назвіть головну думку оповідання Є.Чак "Закувала зозуленька" і т. ін.

4. Розповідь учителя (може бути бесіда) як доповнення до сказаного — до 5 хв.

Доповнюючи, вчитель під час обговорення теми в доступній формі розповідає про історичний розвиток української мови, про зв'язок з культурою, традиціями та звичаями українського народу. Окремими прикладами учні, якщо зможуть, самі розкривають цей взаємозв'язок і роль української мови в історії України.

5. Самостійне читання творів, недочитаних учнями, або тих, що дуже сподобалися, — до 7 хв. Обговорення їх.

6. Пізнавально-розвивальні хвилинки — до 4 хв. Цей вид уроку варто продовжити літературною

вікториною за прочитаними творами чи іншими вадами роботи, доцільно розповісти смішні історії, як-от:

- Татусю, допоможи мені задачку розв'язати.

- А ти над нею думав?

- Так.

- І що ж придумав?

- Що краще у тебе списати.

- Як ви думаєте, чому хлопчик звернувся до тата? Подумайте і дайте різні варіанти відповідей, аргументуйте їх. Я сказала, що звернувся хлопчик, а може, дівчинка? Доведіть.

7. Підсумок уроку — до 2 хв. Урок варто закінчувати бесідою:

- Яка була тема уроку з позакласного читання?

- Які ми прочитали оповідання, вірші й т. ін.?

- Скажіть, що є найдорожчим скарбом для людини? (Рідна мова).

- Чому українську мову часто називають солов'їною?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Поради молодому вчителю
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Педагогіка
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    139
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    AH412561
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 години
700 грн
390 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь