Сучасний урок позакласного читання

Опис документу:
Поради молодому вчителю

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Сучасний урок позакласного читання за темою

Завдання таких уроків — поповнювати і розширювати знання дітей, їхній кругозір за темою, яка вивчається. Наприклад: Прийшла зима сивоволоса; Здоровий не знає, який він багатий; Дві мови два крила і т. ін.

Під час обговорення творів, запропонованих для читання вдома, слід звернути увагу на їх спільні риси і головну думку, їх різновиди, на характери і вчинки персонажів. Варто з'ясувати, чим герої схожі один на одного, чого вони хотіли досягнути, яким шляхом вони прямують до своєї мети; порівняти ілюстрації до різних творів на одну і ту ж тему, розкрити Ідейний задум художників.

Уроки позакласного читання за темою рекомендуємо проводити, розширюючи межі класного читання, але доцільно й тематично не пов'язувати зміст цих уроків, проте художня цінність і виховне значення дібраних творів мають бути незаперечними. Наприклад, тема "Квітни, мово наша рідна". Для цього уроку рекомендуємо такі твори: Д.Білоус "Диво калинове", В.Симоненко "Народ мій завжди буде", Є.Чак "Закувала зозуленька", Т Шевченко із "Малого Кобзаря" — "Думи мої, думи мої...", "Ну що б, здавалося, слова", різні оповідання про рідну мову, про слово як найдорожчий скарб народу..

Загальна ідея цих творів - відродження національної самосвідомості, прилучення дітей до національної історії, культури, традицій, звичаїв...

Отже, добираючи тексти для уроку з позакласного читання, слід подбати, щоб вони належали до однієї теми, були різножанровими і різних авторів.

Яка ж структура уроку позакласного читання за темою?

1. Оголошення теми й мети уроку - до 2 хв. Тему обов'язково записуємо на дошці.

2. Виявлення цікавих книжок до цієї теми—до 3 хв.

Варто "провести екскурсію" за виставкою книжок, колективно їх розглянути, зачитати назви і авторів, з'ясувати, що учням більше сподобалось. Залучити до виставки книжки, які діти взяли із бібліотеки самостійно і принесли на урок (вони мають відповідати темі).

3. Бесіда за прочитаним удома, перечитування, цитування окремих місць із текстів — до 15 хв.

- Скажіть, що то за диво калинове описав у своїй книжці Д.Білоус? Зачитайте опис калини.

- Чому Т.Шевченко назвав свою збірку "Кобзар"? Доведіть. Які вірші вам сподобались із цієї збірки? Зачитайте. Чому саме?

- Назвіть головну думку оповідання Є.Чак "Закувала зозуленька" і т. ін.

4. Розповідь учителя (може бути бесіда) як доповнення до сказаного — до 5 хв.

Доповнюючи, вчитель під час обговорення теми в доступній формі розповідає про історичний розвиток української мови, про зв'язок з культурою, традиціями та звичаями українського народу. Окремими прикладами учні, якщо зможуть, самі розкривають цей взаємозв'язок і роль української мови в історії України.

5. Самостійне читання творів, недочитаних учнями, або тих, що дуже сподобалися, — до 7 хв. Обговорення їх.

6. Пізнавально-розвивальні хвилинки — до 4 хв. Цей вид уроку варто продовжити літературною

вікториною за прочитаними творами чи іншими вадами роботи, доцільно розповісти смішні історії, як-от:

- Татусю, допоможи мені задачку розв'язати.

- А ти над нею думав?

- Так.

- І що ж придумав?

- Що краще у тебе списати.

- Як ви думаєте, чому хлопчик звернувся до тата? Подумайте і дайте різні варіанти відповідей, аргументуйте їх. Я сказала, що звернувся хлопчик, а може, дівчинка? Доведіть.

7. Підсумок уроку — до 2 хв. Урок варто закінчувати бесідою:

- Яка була тема уроку з позакласного читання?

- Які ми прочитали оповідання, вірші й т. ін.?

- Скажіть, що є найдорожчим скарбом для людини? (Рідна мова).

- Чому українську мову часто називають солов'їною?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
0
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!