Студентське самоврядування як один із чинників удосконалення навчально-виховного процесу в коледжі

Опис документу:
Студентське самоврядування в Україні не є чимось новим, воно сягає своїм корінням ще часів виникнення перших університетів. Уже тоді найбільш здібні студенти залучалися до виконання окремих адміністративних функцій, а також до викладання в якості помічників професорів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

СТУДЕНТСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ

ЯК ОДИН ІЗ ЧИННИКІВ УДОСКОНАЛЕННЯ

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В КОЛЕДЖІ

Рінкман В.І., Шморгун С.С.

Лозівська філія Харківського державного автомобільно-дорожнього коледжу

«…Колектив, який нагадує сім’ ю, буде найбільш вигідним у виховному відношенні».

А.С. Макаренко

Студентське самоврядування в Україні не є чимось новим, воно сягає своїм корінням ще часів виникнення перших університетів. Уже тоді найбільш здібні студенти залучалися до виконання окремих адміністративних функцій, а також до викладання в якості помічників професорів.

Студенти Лозівської філії Харківського державного автомобільно-дорожнього коледжу (ЛФ ХДАДК) беруть доволі активну участь в організації навчально-виховного процесу та в управлінні вищим навчальним закладом, яке здійснюється, зокрема, через органи студентського самоврядування. Це є одним із чинників зростання політичної, правової культури молоді, що дозволяє студентам на практиці ознайомитися з роботою навчального закладу через участь у підготовці та ухваленні певних рішень у межах ВНЗ.

Досвід педагогів ЛФ ХДАДК переконливо доводить, що ефективне функціонування студентського самоврядування як організаційної структури справляє суттєвий позитивний вплив не тільки на якість навчання й управління вищим навчальним закладом, а й має організаційний, педагогічний і виховний ефект, коли студенти в реальному партнерстві з адміністрацією ВНЗ у межах прав, наданих їм законом, значною мірою несуть відповідальність за те, що відбувається в навчальному закладі. Тому з перших кроків студента в коледжі починається кропітка робота по виявленню тих, хто буде займатися громадською роботою, а хто – ні. Це й анкетування, індивідуальні та групові бесіди, залучення до організації різноманітних заходів. Багато уваги приділяється роботі зі старостами груп, особливо нового набору. Класні керівники допомагають їм навчитися співпрацювати і зі студентами групи, і з викладачами, мати власну думку, уміти відстоювати свої інтереси – так ненав’язливо виховують лідера. А ось активісти третього й четвертого курсів на засіданнях студентської ради діляться досвідом, вносять пропозиції щодо роботи в тому чи іншому напрямі. Інколи виникає думка, що такі студенти можуть працювати самостійно, і тільки незначне корегування їхніх дій допомагає досягти високих показників у навчально-виховному процесі.

Така система самоврядування у Лозівській філії ХДАДК вдосконалювалася протягом багатьох років. Це підсумок кропіткої роботи, результат партнерських відносин викладачів і студентів. Адже однією з найважливіших функцій педагога в організації, становленні та удосконаленні студентського самоврядування є допомога молоді побачити сенс власної діяльності, направити її зусилля на самостійний пошук нового, цікавого, нетрадиційного; навчити організаторської майстерності, творчого підходу до виконання поставлених завдань.

Одним із прикладів такого партнерства є конференції та семінари керівників ВАТ «Лозівський ковальсько-механічний завод», провідних викладачів зі спеціальностей і студентів випускних груп філії коледжу з метою спільного обговорення підготовки майбутніх фахівців для сучасного виробництва, їхньої адаптації у виробничому колективі, можливості гнучкої перепідготовки в системі «Коледж – завод».

Таким чином, студентське самоврядування сприяє прямій зацікавленості студентів у високій якості освітніх послуг, зростанні рейтингу та авторитету ВНЗ, а отже – позитивно впливає на академічну успішність та оптимізацію навчального процесу у вищій школі в цілому.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00