Анотація: у статті розглядаються підходи до формування читацької грамотності молодших школярів в умовах Нової української школи через реалізацію інтегрованого курсу «Українська мова та література». Автор аналізує змістові компоненти курсу відповідно до Концепції НУШ та акцентує увагу на важливості цілісного підходу до розвитку мовленнєвих і читацьких компетентностей. Звертається увага на ефективні методи інтеграції читання з мовними темами, зокрема через роботу з текстами різних типів, розвиток критичного мислення, формування читацької мотивації та осмислення прочитаного. Наводяться приклади методичних прийомів, які сприяють розвитку інтересу до читання, навичок інтерпретації текстів та емоційно-ціннісного ставлення до літературних творів. У центрі дослідження — створення умов для успішного опанування учнями ключових компетентностей у процесі інтегрованого мовно-літературного навчання.