В наш час дуже часто зустрічаються діти, як серед дошкільнят, так і серед школярів, які мають чітко виражені мовленнєві порушення. В ранньому віці (від 1,5 до 2,5 років) порушення звуковимови пояснюється фізіологічними особливостями розвитку дитини, зокрема несформованістю артикуляційного апарату. Однак 4-5-річні діти самі починають помічати недоліки вимови і нерідко дуже болісно переживають це. Вони уникають слів з «важкими» звуками, соромляться говорити. Мовленнєві порушення залишають відбиток і на психічному розвитку особистості. Такі діти часто пасивні, погано контактують з оточуючими. Навіть незначні недоліки у розвитку мовлення дитини можуть призвести до труднощів у навчанні, особливо в освоєнні процесів читання (дислексія) та письма (дисграфія). Тому, чим раніше будуть виявлені проблеми у мовленні дитини, тим раніше можна почати роботу з логопедом щодо їх подолання, і тим успішнішою буде ця корекційна робота. Виправлення звуковимови починають з логопедичного обстеження рівня мовленнєвого розвитку дитини. Далі аналізують характер виявлених недоліків і визначають шляхи їх усунення.