Анотація: у статті розглядається роль критичного мислення як основи формування самостійної, творчої особистості учня початкових класів в умовах сучасної освітньої парадигми. Акцентовано увагу на інтеграції елементів критичного мислення в освітній процес через проєктні технології, цифрові ресурси, культуру запитань та діяльнісні практики. Висвітлено ефективні стратегії організації навчального середовища, яке стимулює аналіз, аргументацію, оцінку інформації та прийняття самостійних рішень дітьми. Окремо проаналізовано застосування інтерактивних методів, освітніх квестів, цифрових інструментів для розвитку критичного мислення в молодших школярів. Стаття обґрунтовує важливість цілеспрямованого формування у дітей навичок самостійного пошуку знань, рефлексії та конструктивного сприйняття інформації як ключових складових сучасної початкової освіти.Анотація: у статті розглядається роль критичного мислення як основи формування самостійної, творчої особистості учня початкових класів в умовах сучасної освітньої парадигми. Акцентовано увагу на інтеграції елементів критичного мислення в освітній процес через проєктні технології, цифрові ресурси, культуру запитань та діяльнісні практики. Висвітлено ефективні стратегіїорганізації навчального середовища, яке стимулює аналіз, аргументацію, оцінку інформації таприйняття самостійних рішень дітьми. Окремо проаналізовано застосування інтерактивних методів,освітніх квестів, цифрових інструментів для розвитку критичного мислення в молодших школярів. Стаття обґрунтовує важливість цілеспрямованого формування у дітей навичок самостійногопошуку знань, рефлексії та конструктивного сприйняття інформації як ключових складовихсучасної початкової освіти.
Ключові слова: критичне мислення, самостійне пізнання, творча особистість, початкова школа, інтегроване навчання, проєктна діяльність, цифрові технології, культура запитань, діяльнісний підхід, освітні квести.
Вступ. Формування критичного мислення в учнів початкових класів є одним із ключових завдань сучасної освіти, орієнтованої на розвиток особистості, здатної не лише опановувати знання, а й активно їх осмислювати, ставити запитання, аналізувати, оцінювати, робити усвідомлені висновки. У контексті Нової української школи розвиток критичного мислення виступає фундаментальною основою для становлення самостійної, творчої особистості молодшого школяра, спроможної до самостійного пізнання, прийняття обґрунтованих рішень і відповідальної участі в житті суспільства. Сучасний підхід передбачає інтеграцію елементів критичного мислення в усі освітні галузі через проєкт-