Анотація: у статті розглядається питання формування емоційного інтелекту молодших школярів у сучасному освітньому середовищі. Проаналізовано значення емоційного інтелекту для гармонійного розвитку дитини, її успішної соціалізації, формування навичок співпраці та саморегуляції. Окреслено основні методи та педагогічні стратегії, які сприяють розвитку емоційної грамотності у дітей, зокрема інтерактивні ігри, арт-терапія, рефлексивні вправи, елементи казкотерапії, театральні постановки та комунікативні тренінги. Особлива увага приділена інтеграції емоційного інтелекту в навчальний процес через предмети початкової школи та позакласну діяльність. Запропоновано ефективні підходи до створення емоційно комфортного освітнього середовища, що сприяє розвитку емпатії, стресостійкості та позитивного ставлення до навчання.