Стаття "Готуємося до школи".

Опис документу:
Вступ до школи – новий момент в житті маленької особистості. Це зустріч з новим світом – загадковим, бажаним, цікавим і водночас, дуже непростим. Через це не дають спокою батькам нескінченні питання: що необхідно знати дитині, як готуватися, що означає «готова до навчання дитина»?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Готуємося до школи

Вступ до школи – новий момент в житті маленької особистості. Це зустріч з новим світом – загадковим, бажаним, цікавим і водночас, дуже непростим. Через це не дають спокою батькам нескінченні питання: що необхідно знати дитині, як готуватися, що означає «готова до навчання дитина»?

Що необхідно знати майбутньому першокласнику:

Своє прізвище, ім’я, по-батькові, вік, домашню адресу, місто, країну, в якій живе.

Прізвище, ім’я, по батькові, професії батьків.

Лічбу, математичні цифри і знаки.

Голосні, приголосні звуки, розподіл слів на склади, речення — на слова, складати слова з букв, речення з слів.

Пори року (послідовність, назви місяців, ), явища природи.

Свійських тадиких тварин та ; зимуючих, перелітних птахів.

Види транспорту за способом пересування та призначенням.

Одяг, взуття за призначенням.

Фрукти, овочі, ягоди.

Народні казки, вірші, загадки, скоромовки.

Підготувати дитину до школи означає:

Потурбуватися про її фізичне здоров’я;

Збагатити життєвий досвід;

Закріпити побутові навички;

Розвивати правильне мовлення;

Навчити спостерігати, думати, аналізувати, збирати інформацію, знаходити відповіді, осмислювати побачене і почуте;

Вчити поважати думку іншого;

Виховувати позитивне ставлення до себе, уміння бачити свої недоліки й виправляти їх, відстоювати свої інтереси;

Перевірити психологічну готовність до навчання у школі;

Поступово формувати зацікавленість до навчання і позитивне відношення  до школи в цілому.

Рекомендовані ігри:

  Гра  «Хто сховався?»

         Мета: розвиток образної пам’яті, уваги, спостережливості.

         Дитині пропонують роздивитися, бажано запам’ятати,  певну кількість (від 6 до 10) картинок, іграшок або будь-яких предметів. Просять малюка закрити очі. В цей час дорослий забирає один предмет. Завдання дитини назвати те, що зникло. Коли дитина засвоїть гру, можна ускладнювати завдання: ховати по декілька іграшок, міняти їх місцями.

         Гра  «Порівняй і покажи»

         Мета: розвиток логічного мислення, сприйняття величини, форми та кольору предмета.

         Дитині пропонують роздивитися два предмети і назвати схожі та відмінні ознаки. За допомогою даної гри дитина краще засвоїть такі поняття, як коротше-довше; нижче-вище; більше-менше; ширше-вужче та ін.

         Гра «Хто зайвий?»

         Мета: розвиток уваги, пам’яті, мислення.

         Дитині показують малюнок на якому зображено три предмета однієї групи, а один іншої. Завдання малюка знайти зайвий предмет. Пояснити до якої групи належать предмети.

         Гра «Знайди відмінності»

         Мета: розвиток довільної уваги, пам’яті та мислення.

         Дитині пропонують роздивитися два малюнки і знайти чим ці малюнки відрізняються один від одного.

         Гра «Вмілі рученята і впевнені пальчики»

         Мета: розвиток тонкої моторики руки та зорово-моторної координації.

         Дитині пропонують виконати різні маніпуляції руками:

Нанизування бісеру, намистинок або вермішелі на шнурочок.

Складання різних візерунків з мозаїки.

Вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).

Ліплення з пластиліну, глини чи будь-якого тіста.

Пришивання ґудзиків (дошкільники дуже люблять таке заняття, воно надає їм  відчуття дорослості і значущості).

Розфарбовування малюнків  і  штрихування.

Змальовування графічних зразків: геометричних фігур та візерунків різної складності.

 Навчати маленьку дитину потрібно через гру. Цінність гри у тому, що в ній дитина легко засвоює те, на що в інших умовах довелося б докласти значних зусиль. У грі дитина краще запам‘ятовує, зосереджується і усвідомлює. Без «ігрового» періоду не буває успішного навчання у шкільному віці, а пізніше не відбувається розвитку зрілої повноцінної особистості.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»