Стаття до методичної збірки "Урок-співробітництво"

Опис документу:
Стаття до методичної збірки під назвою "Урок формування умінь і навичок (урок-співробітництво)" допоможе ґрунтовно готуватися вчителям до уроків таких типів, пригадати етапи такого уроку, а також є наочне застосовуння до кожного з етапів даного типу уроку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок формування умінь і навичок (урок-співробітництво).

Урок формування навичок і вмінь – це урок, спрямований на повторення і закріплення раніше засвоєного навчального матеріалу, формування різноманітних нових навичок та вмінь, контроль за вивченням нового навчального матеріалу і вдосконаленням знань, умінь та навичок.

Урок-співробітництво складається з таких етанів:

1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань та їх коригування.

3. Повідомлення теми і мети уроку.

4. Мотивація навчальної діяльності.

5. Вступні вправи(використання вивченого в стандартних умовах).

6. Пробні та тренвальні вправи (застосування вивченого в стандартних умовах.

7. Творчі вправи.

8. Підсумки уроку.

9. Оцінювання.

10. Домашнє звдання.

Мета: навчити учнів застосовувати набуті знання на практиці; аргументовано захищати власні думки;

розвивати логічне та образне мислення, чуття мови; культуру усного і писемного мовлення; пам'ять, спостережливість; активність і самостійність у роботі; вміння застосовувати і коригувати набуті знання;

виховувати мовну культуру, культуру спілкування, інтелектуальну та емоційну сфери учнів.

  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань та їх коригування.

І. Гра «Хто швидше і точніше?» (при вивченні теми «Дієприкметник» 7-у класі).

Із слів, який я буду диктувати, вам необхідно виписати лише дієприкметники і вказати в дужках дієслова, від яких вони утворені. Наприклад: загострений (гострити). Виграє той, хто не припустився жодної помилки.

Гострий, загострений; дрібний, здрібнілий, подрібнений; скривлений, кривий; м’який, пом’якшений; дійсний, діючий; працьовитий, працюючий, опрацьований; бережливий, збережений; вільний, звільнений; зголоднілий, голодний; головний, головуючий; помічений, помітний; дослідний, досліджуваний, досліджений.

ІІ. Гра на спостережливість. (При вивченні теми «Займенник» у 6-у класі).

Які особові займенники заважають рухові дорожнього транспорту? (Я, ми).

Які особові займенники допомагають підлозі стати чистою? (Ви, ми, ти).

Який займенник, який вживається тільки в непрямих відмінках? (Себе).

Які займенники відразу належать до двох розрядів? (Хто, що, який, чий, котрий, скільки).

Чи можна визначити розряд питальних і відносних займенників поза реченням? (Ні).

  1. Повідомлення теми та мети.

  2. Мотивація навчальної діяльності.

І.Порівняйте словосполучення, що спільного і відмінного мають прикметники першого стовпчика і спільнокореневі слова другого стовпчика? (При вивченні теми «Дієприкметник» у 7-у класі).

Черствий хліб Зачерствілий хліб

жовте листя пожовкле листя

прямий постріл спрямований постріл

темни ліс темніючий ліс

ІІ. Послухайте казку. (При вивченні теми «Займенник» у 6-у класі).

Жив-був в одного чоловіка кіт. Звали його пан Коцький. Дивиться кіт: господар його щовечора книжку читає. Чує пан Коцький про хазяїна кажуть люди: «Мудрий…». Вирішив і собі стати мудрим. Пішов господар у поле, а пан Коцький швиденько до книжки. Розгорнув її, а там сила-силенна слів. Що його робити? Без головного слова тут не розберешся. Зупинив перше слово й питає: «А хто тут у вас старший?» - «Я!» - відповідає воно. – «От і добре, ти й познайомиш мене з іншими словами»… - «Ні, - обізвалося поряд якесь маленьке слово, - Його величність Іменник дуже зайнятий. Це можу зробити я – його перший заступник…»

Чи зрозуміли ви про яку частину мови йдеться? Що ви вже знаєте про неї? Які лексичні і граматичні значення вона має? На уроці ми розширимо і поглибимо ваші знання про цю частину мови.

  1. Вступні вправи(використання вивченого в стандартних умовах).

І. Навчальне редагування. (При вивченні теми «Дієприкметник» у 7-у класі).

Відредагувати речення.

1) На долю нашого покоління випали завдання рішати наболівші проблеми сучасного – (На долю нашого покоління випали завдання вирішувати найболючіші проблеми сучасного). 2) Застарівше обладнання рішили поміняти на нове. – (Застаріле обладнання вирішили поміняти на нове). 3) Постраждавші під час аварії на ЧАЕС терміново направлялися в лікарні Київа та області. – (Постраждалі під час аварії на ЧАЕС терміново направлялися в лікарні Києва та області). 4) Випускники радо вітали свого бувшого класного керівника. – (Випускники радо вітали свого колишнього класного керівника). 5) Це зауваження не торкається усіх пропускаючихучобу по хворобі. – (Це зауваження стосується усіх, хто пропускає навчання через хворобу). 6) Посивівший дідусь сидів на призьбі і щось читав. – (Посивілий дідусь сидів на призьбі і щось читав). 7) Заросший бур’яном сад все ще давав врожай. – (Зарослий бур’яном сад все ще давав врожай).

ІІ. Диктант із коментуванням. (При вивченні теми «Прикметник» у 6-у класі).

Переписати речення, вказати прикметники. Визначити рід, число та відмінок кожного з прикметників. Підкреслити члени речення. Яким членом речення є кожен з прикметників?

Сосновий ліс перебирає струни над берегами вічної ріки. Після дощів смарагдова діброва. І смужка сонця тонко пурпурова далекий обрій пензликом торка. Красива осінь вишиває клени червоним, жовтим, срібним, золотим. (З творів Л. Костенко).

ІІІ. Вступна вправа. (При вивченні теми «Займенник» у 6-у класі).

Прочитайте і назвіть займенники. З'ясуйте, чи відповідають вони на питання, які з граматичних ознак (рід, число, відмінок) вони мають, яку синтаксичну роль виконують?

Мама

Лелекою у вікна стукнув ранок

І шибку прохромив червоним дзьобом.

Над ліжечком схилившись, мама ранком

Змахнула нашвидку волосся з лоба

Й промовила притишено-ласкаво:

- Поспи ще, доню, спи, моя рідненька,

А я піду, бо день мене гукає,

Свій сон я віддаю тобі, маленька…

  • Чим займенник відрізняється від іменники, що в них спільного?

  1. Пробні та тренувальні вправи (використання вивченого в стандартних умовах).

І. Гра «Четверте зайве». (При вивченні теми «Часи дієслова» у 7-у класі).

Серед ряду поданих слів знайдіть «Четверте зайве». Поясніть, за якими ознаками ви групували слова.

Малювати, захотіти, захований, нехтувати;

прочитав, зробив би, оголошують, напишу;

пробігли, мріяли, говорю, обміркували;

зрозумів би, сказала б, подумали б, хай сфотографує.

ІІ. Гра «Ви нам – слово, ми вам – десять».

Продовжіть ряд числівників аналогічних за значенням.

1. Десять, … .

2. Небагато, … .

3. Тринадцятий, … .

4. Дві сьомих, … .

5. Семеро, … .

ІІІ. Лінгвістична гра. (При вивченні теми «Числівник» у 6-у класі).

У кожному ряді слів сховалися «зайві». Списати, підкреслюючи їх, обґрунтовуючи свою думку. До якої частини мови належать ці слова?

1) Чотири, один, п’ятірка, шостий.

2) Ходять, п’ять, сидять, стояти.

3) Восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній.

4) Два, двійня, двійка, дворіччя.

5) Сорока, рушниця, мішок, сорок.

6) Бігти, червоніти, їсти, п’ятий.

7) Дев’яносто, сто, двадцять, другий.

ІV. Лінгвістичне конструювання. (При вивченні теми «Дієприкметник» у 7-у класі).

Утворити дієприкметники. Поміркувати, чим дієприкметник відрізняється від дієслова й прикметника, а що має спільного з ними.

1) Різати (порізаний), пиляти (розпиляний), розглядати (розглянутий), писати (написаний), доглянути (доглянутий), малювати (намальований), скласти (складений), рубати (порубаний), приклеїти (приклеєний), створювати (створений), вибрати (вибраний), розписувати (розписаний).

2) Прямий (випрямлений), мокрий (намочений), темний (потемнілий), красивий (прикрашений), пустий (спустошений), сивий (посивілий), квітковий (заквітчаний), сніжний (засніжений), сліпий (осліплий), чорний (почорнілий), синій (посинілий), молодий (омолоджений), білий (побілений).

  1. Творчі вправи.

І. Творче конструювання. (При вивченні теми «Дієслово» у 7-у класі).

Від поданих слів утворити дієслова префіксально-суфіксальним способом.

  1. Корінь –

  2. хвороба –

  3. ліки –

  4. кашель –

  5. міцність –

  6. жаль –

  7. зима –

  8. зелень –

  9. молодь –

ІІ. Творчий диктант. (При вивченні теми «Дієслово» у 7-у класі).

Замініть кожне словосполучення чи тлумачення лексичного значення дієслова, утвореним префіксально-суфіксальним способом дієсловом.

  1. Захопитися читанням до самозабуття. (Зачитатися).

2. Напружуючи слух, намагатися почути щось. (Вслухатися, прислухатися).

3. Посадити літальний апарат на воду. (приводнитися).

4. Домовитися в бесіді про спільні дії. (Зговоритися).

5. Зробити безбарвним. (знебарвити).

6. Втратити свідомість, стати непритомним. (Знепритомніти).

7. Зробити досконалішим. (Удосконалити).

8. Досягти рівноваги у чомусь. (Урівноважити).

9. Усувати відчуття болю. (Знеболювати).

10. робити нешкідливим. (Знешкоджувати).

11. час від часу стукати по чому-небудь. (Постукувати).

12. почати дуже кричати, здійняти галас. (Розкричатися).

ІІІ. Дослідження-пошук. (При вивченні теми «Числівник» у 6-у класі).

Прочитати загадки-жарти. Знайти й виписати числівники. Поставити до них запитання. Визначити синтаксичну роль.

1) У назві якої річки є три ноти? 2) Яке місто має назву з одного чоловічого імені й ста жіночих? 3) Яке слово складається із семи однакових літер? 4) У якої пташки назва складається з сорока а? (Нар. творчість).

Довідка: Міссісіпі, Севастополь, сім’я, сорока.

ІV. «Поміркуй». (При вивченні теми «Займенник» у 6-у класі).

Поєднайте особовий займенник з прийменником і запишіть. Складіть кілька речень із займенниками в О. в.

До (він) – нього, до (вона) – неї, у (воно) – нього, у (вона) – неї, на (він) – ньому, на (вона) - неї, на (вони) – них, з (він) – ним, з (вона) – нею, з (вони) – ними, під (він) – ним, під (вона) – нею, під (ми) – нами, над (він) – ним, над (вона) – нею, над (вони) – ними.

8. Підсумки уроку.

І. Робота в групах. (При вивченні теми «Займенник» у 6-у класі).

Підготувати лінгвістичне повідомлення на такі теми:

  • «Особові та зворотний займенники».

  • «Питальні і відносні займенники: спільне і відмінне».

  • «Неозначені і заперечні займенники: спільне і відмінне».

  • «Присвійні, вказівні й означальні займенники».

ІІ. «Я вже вмію». (При вивченні теми «Числівник» у 6-у класі).

Поєднати числівники з іменниками. Записати утворені словосполучення в М. в. Пояснити їх правопис.

5 (книга) – 5 книг. 23 (поверх) – 23 поверхи. 4 (сторінка) – 4 сторінки. 6 (стіл) – 6 столів. 12 (учень) – 12 учнів. 9 (зошит) – 9 зошитів. 7 (пензлик) – 7 пензликів.

ІІІ. Гра «Павутиння слів». (При вивченні теми «Числівник» у 6-у класі).

Поєднайте слова подані у лівій колонці зі словами у правій колонці.

Працював

О сьомій годині сорок хвилин

Народився

По дванадцятій годині

Встав

Першого березня о шостій годині

Повернувся

До десятої години

Зателефонував

П’яту сорок п’ять

Показує

О дванадцятій десять

10. Домашнє завдання

І. Підготувати «Календар родинних свят»: дізнавшись дати народження всіх своїх близьких родичів, записати їх словами у хронологічному порядку. (При вивченні теми «Числівник» у 6-у класі).

ІІ. Написати невелику розповідь на одну з тем: «Скарби океану» або «Мешканці лісу», вживаючи числівники з іменниками. (При вивченні теми «Числівник» у 6-у класі).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
4
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!