Стаття "Дидактичні ігри на уроках в початковій школі"

Опис документу:
Дидактична гра «Назви і покажи!» Дидактична гра «Упізнай за голосом» Дидактична гра «Знайди малят» Дидактична гра «Хто що їсть?» Мета: розширювати уявлення дітей про те, чим харчуються свійські тварини; розвивати мислення, мовлення, увагу, виховувати дбайливе ставлення до тварин. Матеріал: картки Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. «Свійських тварини і птахи » та картинки з їжею до них. Хід гри Вихователь пропонує дітям "погодувати" свійських тварин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дидактична гра

«Назви і покажи!»

Мета: вчити уважно слухати віршовані твори, розуміти їх, впізнавати домашніх тварин, називати знаходити на ілюстраціях, та звуконаслідувати. Розвивати мову, мислення, пам’ять, слух. Виховувати уважність, любов до тварин.

Матеріал: вірші про домашніх тварин, картки Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. Свійські тварини»

Хід гри

Вихователь читає дітям віршики про свійських тварин. Діти по ходу читання спочатку називають тварину, про яку йдеться у кожному вірші, а потім показують зображення тварини на відповідному малюнку.

Якщо малята самостійно не можуть впоратися із завданням педагог допомагає їм: називає тварину і пропонує дітям знайти і показати її зображення на малюнку або сам показує потрібний малюнок і запитує малят: хто це?

Під час гри діти вправляються у звуконаслідуванні, імітують голос відповідної свійської тварини.

Дидактична гра

«Хто як кричить?»

Мета: продовжувати вчити дітей звуконаслідувати свійських тварин, розвивати уважність, пам’ять.

Матеріал: набір карток Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. Свійські тварини», скриня.

Хід гри

Варіант 1

Вихователь виставляє на стіл картки тварини і пропонує дітям заспівати їх пісеньки хором, а потім по одному.

Варіант 2

Дитина дістає зі скриньки картинку тваринки так, щоб інші діти не бачили її та звуконаслідує. Якщо діти відгадали, кого вона обрала, тоді вона виставляє картинку на стіл.

Дидактична гра

«Упізнай за голосом»

Мета: учити розпізнавати на слух голоси свійських тварин і птахів, розвивати фонематичний слух, мовлення, виховувати любов до тварин.

Матеріал: набір карток Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. «Свійських тварини і птахи», будинок.

Хід гри

Перед дітьми стоїть будинок, вихователь повідомляє дітям, що у ньому мешкають свійські тварини і птахи, а хто саме-вони повинні впізнати. Вихователь звуконаслідує свійських тварин і птахів, а діти їх називають. Якщо діти дали правильну відповідь, то вихователь виставляє картку на стіл.

Дидактична гра

«Знайди малят»

Мета: уточнити та розширити уявлення дітей про тварини та їхніх малят.

Матеріал: набір карток Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. «Свійських тварини і птахи», будинок.

Хід гри

Перед дітьми стоїть будинок, вихователь повідомляє дітям, що в ньому мешкають свійські тварини та їх дитинчата. Діти по черзі дістають із будинку картку з зображенням тварини, називають її та відшукують на сусідньому столі картку з дитинчам цієї тварини.

Дидактична гра

«Хто що їсть?»

Мета: розширювати уявлення дітей про те, чим харчуються свійські тварини; розвивати мислення, мовлення, увагу, виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Матеріал: картки Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. «Свійських тварини і птахи » та картинки з їжею до них.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям "погодувати" свійських тварин. Перед дітьми на столі картки свійські тварини та птахів. Діти на килимку обирають картинки з їжею для тварин і виставляють поруч із твариною.

Дидактична гра

«Хто де живе?»

Мета: закріпити знання дітей про свійських тварин, вміння називати їх, та де живуть, розвивати мислення, увагу, виховувати бажання піклуватися про свійських тварин.

Матеріал: картки Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. «Свійських тварини і птахи » та картки будиночків де вони живуть, фланелеграф.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям допомогти тваринам відшукати їхні домівки. Вихователь викликає по черзі дітей і пропонує відшукати тваринку, яка живе в будиночка, який на фланелеграфі (або навпаки).

Діти повинні назвати тварину і будиночок, в якому вони живуть.

Дидактична гра

"Чарівний мішечок"

Мета: закріпити вміння дітей називати тварин, імітувати їх голос, розвивати зорову пам’ять, увагу, мову.

Матеріал: мішечок, картки Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. «Свійських тварини і птахи ».

Хід гри

Вихователь пропонує дітям по черзі витягати з чарівного мішечка картку з зображенням тварини називати її та звуконаслідувати.

Додаток №2 Пальчикові ігри

Пальчикова гра "Коза рогата"

Мета: розвивати дрібну моторику пальців рук, виразність, точність рухів.

Іде коза рогата -

Ховайтеся, малята!

Хто кашу не їсть,

Молоко не п"є,

Заколю рогами,

Затопчу ногами!

Пальці рук підігнути, лише вказівний і мізинець тримати прямими. Це - коза. Зі словами "заколю рогами..." козу напускати на дитину.

Пальчикова гра "Веселі малюки"

Педагог читає віршовані рядки, діти повторяють услід за дорослим відповідне звуконаслідування та на кожний рядок з’єднують пальці правої та лівої рук, починаючи з мізинця. На останній рядок показують "ріжки", витягнувши вказівні пальці та мізинці.

Раз зустрілись кошенята:"Няв!Няв".

Потім стрілись цуценята:"Гав!Гав!".

Потім стрілися лошата:"І-го-го!І-го-го!"

Потім стрілися ягнята:"Бе-е!Бе-е!"

Козенята прибігали:"Ме-е!Ме-е!"-

Гострі ріжки показали.

Пальчикова гра "Баранець"

Мета: сприяти розвитку рухової координації та дрібної моторики рук.

Вихователь читає віршик - потішку:

Круторогий баранець

Мчить по полю навпростець.

(Діти правою рукою показують ріжки, витягнувши вперед вказівний палець та мізинець.)

Хоче вовка стріти-стріти,

Сіроманця бити-бити!

(Пальцями обох рук стукають по столу чи по колінах.)

Отак тобі, вовчику-брате,

Не займай моїх ягняток!

(Плескають у долоні в ритмі віршика.)

Пальчикова гра " Кошенята"

Мета: вчити дітей лічбі, сприяти розвитку дрібної моторики.

Вихователь читає вірш:

Хто в корзинці любить спати?

Це-пухнасті кошенята.

Прокидайтеся, вже ранок,

І чекає вас сніданок.

Кошенятка біля миски

Тут багато кошенят:

Одне,два,три,чотири,п"ять!

Няв!

Діти стискають пальці в кулак, а потім відгинають їх по одному в ритмі віршика.

Пальчикова гра " Мишка і кіт"

Мета: знайомити дітей із вдачею тварин, сприяти розвитку дрібної моторики.

Педагог читає віршовані рядки:

Ось прудка маленька мишка.

Біжить мишка вздовж доріжки,

(Діти вказівним та середнім пальцями швидко "дріботять" по столу, наслідуючи ходу мишки.)

А за нею кіт іде -

Де ж ти, сіра мишко,де?

(Не поспішаючи, "крокують" пальцями в ритмі потішки пальцями іншої руки.)

Мишка швидко утікає -

Кіт маленьку не спіймає.

(Почергово зображують ходу мишки та кота.)

Пальчикова гра "Рву травичку"

Рву травичку

Одна ручка рве травичку,

(стискання пальців правої руки.)

Друга ручка рве травичку,

(стискання пальців лівої руки.)

Молоденьку цю травицю

(долоні ставлять поруч горизонтально.)

Понесу своїй кролиці.

( руки з розкритими долонями простягають уперед.)

Пальчикова гра "Що в кого є? "

На кожний рядок вірша почергово з’єднують парні пальці правої та лівої рук, починаючи з мізинного.

Дуже довгий хвіст у мишки,

Пишні вуса є у кішки,

Гарна грива - в лошачка,

Гострі роги - у бичка: "Му – у – у !"

(простягають уперед вказівні пальці та мізинці, показуючи "ріжки".)

Пальчикова гра "Курочка п’є воду"

Курочка прийшла сюди

Щоб напитися води.

Пий водицю, пий свіженьку,

Наша курочка рябенька.

Діти сидять за столами, лікті спираються на стіл, пальці зібрані до купи у дрібочку у формі дзьоба; кистями рук виконують ритмічні нахили вгору-вниз.

Пальчикова гра

"Загадки для пальчиків "

Ходять до ставка

В білих сорочках,

Миються, купаються,

Сухими залишаються.

Коли їсти хочуть,

Голосно ґелґочуть.

Пальцями імітують зображення голови гуски: великий палець направлений вперед, інші чотири зімкнуті і разом із великим утворюють паралельні лінії.

Пальчикова гра

" Хто цей красень у дворі "

Встає рано на зорі?

Хоч годинника не має,

Та завчасно всіх вітає.

Кінчики великого та вказівного торкаються, а інші три пальці підняті вгору і розчепірені.

Пальчикова гра

" Відгадайте, хто такий?"

Як біжить-дзвенить підкова,

Хвіст і грива, мов шовкові,

Він і сильний, і прудкий,

відгадайте, хто такий?

Великий та чотири інші пальці правої руки утворюють кут 90 градусів, а ліва рука охоплює пальці правої так, щоб долоні торкались одна об одну.

Додаток №3 Вірш про всяк випадок

М. Познанська

Півень

Шия довга, хвіст зелений,

Борода-як маків цвіт.

Півник є такий у мене,

Він малятам шле привіт.

Ходить півник по садку

І співа: ку-ку-рі-ку!

І. Нехода

Півник

Хто це пісеньку таку

Нам співа:" Ку-ку-рі-ку"?

Це наш Петя - Петушок,

Це він будить так діток,

Щоб вставали, не проспали,

Не спізнились в дитсадок.

М. Познанська

Коза

Кізонько рогата, сива, бородата!

Розкажи нам, де була?

Що ти їла, що пила?

Подружись із нами,

Ти не бийсь рогами: – М - м-ме !

Г. Бойко

Кізоньки-Брикалочки

У Мілочки й Наталочки

Дві кізоньки-брикалочки.

У них гостренькі ріжки і тоненькі ніжки.

Кізоньки брикали, грядку потоптали.

  • Батіжок,батіжок, жени кізок на лужок!

О. Олесь

Гоп-гоп, козуню!

Гоп-гоп, козуню, гоп-гоп,сіренька,

Гоп-гоп,біленька!

У нашої кізоньки

Чотири ніженьки.

М. Познанська

Коли киця любить,

а коли сердиться

Киця любить, як по спинці

Гладжу киценьку свою.

Як дарую їй гостинці,

Кашку молочко даю.

Киця сердиться на мене,

Як смикну її за хвіст.

Очі зробляться зелені,

І не п"є тоді і не єсть.

М. Підгірянка

Котик

Скочив котик, сів на плотик,

Миє ротик, і животик.

Він миленький і чистенький,

Гарний Мурко мій маленький.

О. Олесь

Кицю, кицю

  • Кицю,кицю,

Де була?

Що ти їла?

Що пила?

  • Я на річці була.

Там водичку пила.

А що їла - не скажу,

Тільки хвостик покажу.

Свинка

Є в бабусеньки і свинка,

У свині товстенька спинка,

Ще й замурзаний бочок,

Ніс-цікавий п’ятачок.

Якщо хрокає завзято -

Свинку час нагодувати.

А. Барто

Коник

Я люблю конячку сиву,

Причеше їй гарну гриву

Гребінцем пригладжу хвостик

І поїду верхи в гості!

М. Познанська

Корова

Ти, корівонько, чому

Все говориш "Му – у " та "Му – у "?

Певне, їсти хочеш, Лиско?

на лужок піди, він близько.

Та гляди, не забувай:

Молочко, корівко, дай!

Додаток №5 Дидактичні вправи з картками

Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок. Свійські тварини»

(методичні рекомендації для вихователів)

Перегляд карток дозволяє дитині швидко засвоїти назви тварин, запам’ятати їх написання, розвиває інтелект та формує фотографічну пам'ять. Тому:

  1. Оберіть час, коли діти ситі, бадьорі і веселі.

  2. Візьміть 5 карток, посадіть малюків перед собою і з посмішкою починайте показ, швидко змінюючи картки та чітко промовляючи слово, що написано на звороті. Один показ займе у вас 5 секунд (по 1 секунді на кожну картку).

  3. Повторюйте вправу декілька разів на день в залежності від бажання та настрою дітей.

  4. Наступного дня повторіть декілька разів основне заняття. Додайте новий набір з 5 карток – і знову покажіть дітям декілька разів протягом дня.

  5. Видаляйте по одній картці з кожного, вже вивченого протягом 5 днів, набору, і замінюйте її новою. Робіть так з кожним новим набором і кожен день.

  6. Наприкінці кожного заняття обов’язково похваліть дітей і скажіть, які вони розумники.

Додаток№6

Консультація для батьків

«Вундеркінд з пелюшок»

Ознайомлення з методикою

Глена Домана

Глен Доман - видатний американський лікар, засновник інституту розвитку людського потенціалу у Філадельфії.

Розробляючи свою методику, Доман спирався на багаторічні дослідження, проведені у різних країнах світу, що довели, що впродовж перших 6 років життя діти дізнаються більше інформації ніж протягом усього подальшого життя. «І в цьому немає нічого дивного, - стверджує Глен Доман. - Просто діти роблять те, що їм подобається».

Навчають дітей читати за допомогою карток, на яких написані слова. Упродовж дня показують тричі набір слів (5 - 10слів). На день використовують 3 - 4 набори. Поступово старі слова із наборів забирають, а нові додають.

Крім навчання читання й математики Глен Доман, рекомендує подавати енциклопедичні знання. Для цього добирають картки із зображенням рослин, тварин, видатних людей тощо. Автор рекомендує демонструвати кожну картку, незалежно від того, що на ній зображено, упродовж 1 - 2 секунд. Таким чином заняття триває 5 - 10 секунд. Але краще демонструвати настільки швидко, наскільки дитина встигає охопити поглядом усі складові образи, тобто слова і точки - швидко, а картини - повільніше.

Засновник методики вірить, що найкращі вчителі для малюка - його батьки, адже вони зацікавлені в успіхах нащадка. Чим менша дитина, тим швидше і краще вона усвідомлює нову інформацію, знання: адже на цьому етапі розвитку це основне завдання малюка. Тому Доман вважає, що проводити випереджальні заняття потрібно якомога раніше. Своїми працями Доман довів, що ще в дуже ранньому віці дітей можна чимало чого навчити. У його інституті діти віком двох, трьох, чотирьох років починають читати, відмінно засвоюють математику, стають справжніми ерудитами і водночас прекрасно розвинені фізично: добре плавають, бігають.

Маленькі діти прагнуть до знань, і необхідно докласти зусиль, щоб знеохотити їх здобувати нову інформації. У жодному разі не варто робити нічого, що може викликати нудьгу в дитини.

Переваги методики

Дитина засвоює значний обсяг інформації у приємний для неї спосіб.

Постійний контакт батьків із дитиною і взаємозв’язок фізичного і розумового розвитку. Доманівські вундеркінди вміють не тільки відмінно лічити, але й бігати, плавати, лазити по сходах.

Ви можете займатися вдома: адже доманівські книжки містять усі необхідні інструкції з виготовлення карток.

Якість методики підтверджується ще й результатами: у світі існує вже кілька десятків нобелівських лауреатів, які в дитинстві навчалися за методикою Домана.

Комплекти Домана містять картки із зображеннями предметів, тварин, овочів, фруктів і підписи до них. Перегляд таких картинок дозволяє дитині швидко засвоювати назви предметів, запам’ятовувати, як вони пишуться і як виглядають предмети.

На думку Глена Домана, таке навчання (навіть упродовж 5 хвилин на день) стимулює розвиток різних відділів головного мозку, завдяки чому в дитини формується фотографічна пам’ять. У такий спосіб дитина розвивається значно швидше за однолітків і від самого народження відкриває для себе енциклопедичних знань.

Ігри з однією карткою

"Хто що говорить?"

Оберіть картинки із тваринами. Перемішайте їх. Витягуючи картинку, потрібно звуконаслідувати зображену тварину.

" Пантоміма"

Витягніть картку і за допомогою рухів покажіть те, що на ній зображене. Один показує, а інший - відгадує. Потім поміняйтеся.

"Парочки"

Доберіть по парі карток із різних тем. По одній із них викладайте на столі. З, тих ,що залишились, візьміть картку і доберіть до неї пару.

"Слова у світі і світ навколо мене"

Оберіть кілька карток і разом з дитиною знаходьте вдома або на вулиці предмети, зображені на них.

" Праворуч - ліворуч"

Розкладіть картки по дві сторони від малюка. Запропонуйте "зайти в гості"до того, хто живе праворуч, а потім - ліворуч

"Зоомагазин"

Розкладіть картки із зображеннями й підписами і просто слова - картинки. Візьміть сумку і вирушайте до "магазину" за кормом для тварин .

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн