і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

"СПІЛЬНА РОБОТА БІБЛІОТЕКИ ТА ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ З ВИВЧЕННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОТРЕБ УЧНІВ"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Гімназія м. Каховки

Спільна робота бібліотеки

та педагогічного колективу

з вивчення та забезпечення

інформаційних потреб учнів.

В умовах інформаційно насиченого сьогодення бібліотека має стати кабінетом № 1 в навчальному закладі. В останній час вона розглядається як інформаційно – довідковий центр школи, мета якого – забезпечення інформаційних потреб учнів та педагогів. На цю мету розрахована одна з основних бібліотечних функцій – бібліотечно - бібліографічне інформування, що включає до себе вивчення інформаційних запитів читачів та їх якісне задоволення: довідково – бібліографічне обслуговування та бібліотечне інформування, як індивідуальне, так і групове.

Вивчення інформаційних потреб провадиться різними шляхами – за допомогою анкетування, усного опитування, бесід при записі до бібліотеки, під час обслуговування, проведення масових заходів. Результати досліджень заносяться на формуляри читачів. Більша частина запитів, з якими звертаються читачі до бібліотеки, викликана їхньою навчальною діяльністю. Таким чином, є можливість заздалегідь узгодити теми майбутніх читацьких запитів з вчителями – предметниками. Незадоволені запити читачів фіксуються у відповідному журналі, який допомагає визначати напрямки комплектування фонду та інтереси окремих читачів.

Бібліотечно – бібліографічне інформування провадиться за такими напрямками: групове (різноманітні виставки, огляди літератури, години інформації (в тому числі про нові надходження), презентації книг та періодичних видань, свята книг, випуск інформаційних бюлетней) та індивідуальне (бесіди про нові надходження з вказаної теми, консультації при виконанні окремих завдань, у тому числі науково – дослідницьких робіт учасників МАН, складання індивідуальних рекомендаційних списків).

Ефективними щодо інформування учнів і вчителів є організовані в бібліотеці книжкові виставки; їх тематика різнопланова, охоплює всі напрямки навчально – виховної роботи і узгоджується з планом роботи гімназії. Особливо популярні нетрадиційні виставки з використанням різних експонатів, антуражу, цитат, репродукцій картин. Виставки закликані сприяти формуванню читацьких інтересів, залученню дітей до читання.

Ефективне функціонування бібліотеки як інформаційного центру навчального закладу залежить насамперед від організації комплектування її фонду. Виходячи з того, що бібліотека в школі має сприяти інформаційному забезпеченню навчально – виховного процесу, самоосвіті, проведенню дозвілля, структура фонду шкільної бібліотеки формується за видами видань:

  • фонд підручників та навчальних посібників;

  • довідково – інформаційний фонд (словники, довідники, енциклопедії);

  • фонд художньої літератури;

  • фонд періодичних видань;

  • науково – методичної літератури для педагогів.

За типами видань:

  • фонд галузевої літератури з урахуванням профілю навчального закладу (іноземна та українська мови, економіка, право)

  • фонд нетрадиційних носіїв інформації.

Обмежене фінансування призвело до незадовільного стану комплектування фонду, браку періодичних видань, які необхідні учням і педагогам для підвищення самоосвітнього рівня й забезпечення навчально – виховного процесу. При задоволенні інформаційних потреб читачів, окрім фонду шкільної бібліотеки, доводиться звертатися до міських бібліотек, як дорослої, так і дитячої, особистих бібліотек бібліотекаря та вчителів, пошукової служби Інтернет. Тому назріла потреба відкинути стереотипні підходи до комплектування шкільної бібліотеки, надаючи пріоритет аналітичному підходу, розширювати інформаційні ресурси бібліотеки нетрадиційними методами. В задоволення інформаційних потреб учнів роблять свій внесок вчителі – предметники, які, як ніхто інший, точно знають зміст цих потреб. По можливості вчителі, даючи завдання, намагаються допомогти бібліотеці або самим учням відповідною літературою, вказують орієнтовний напрямок пошуку інформації. Оскільки ж становище з наявністю інформації залишається незадовільним, що для такого навчального закладу, як гімназія, неприпустиме, з цього навчального року в закладі починає функціонувати довідково – інформаційний центр. Головна його задача – накопичення та розповсюдження різноманітної інформації. Прийняте рішення про передачу до центру довідкової літератури, нетрадиційних носіїв інформації (компакт – диски, аудіо-, відеокасети) та апаратури для їх перегляду (прослуховування). Окрім цього, інформаційний центр буде укомплектований комп’ютерами, планується їх підключення до Інтернету. Це дасть змогу полегшити доступ до різного роду інформації, якої не вистачає у фонді бібліотеки. Отримана з Інтернету інформація зберігатиметься, накопичуватиметься, тим самим збагачуючи фонд бібліотеки фактографічною інформацією. У цьому році центр територіально розміщений окремо від бібліотеки, а в наступному планується їх об’єднати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виступ на методичному об'єднанні шкільних бібліотекарів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти