"Скажи мені хто твій друг" тренінгове заняття для учнів 5-го класу

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Мета: формування в учнів навичок толерантного спілкування з ровесниками. Формування сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі. Сформувати в учнів позитивне ставлення до дружби, навчити цінувати своїх товаришів і допомагати одне одному.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

СКАЖИ МЕНІ ХТО ТВІЙ ДРУГ

тренінгове заняття для учнів 5-го класу

Бутмарчук С.В.

практичний психолог

КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат»

Мета: сформувати в учнів позитивне ставлення до дружби, навчити цінувати своїх товаришів і допомагати одне одному.

Час: 1 год.

Матеріали: покривало, серветки, плакат «Квітка добрих вчинків», маркери, ручки

  1. Вправа-привітання

Мета: створення позитивної атмосфери, налаштування на подальшу роботу.

Психолог пропонує учасникам назвати своє ім’я і до нього прикметник на ту літеру, з якої починається ім’я.

  1. Вправа «Правила роботи групи»

Мета: узгодити правила роботи групи, які діятимуть протягом заняття.

Матеріали: плакат із правилами роботи групи.

Психолог. Чи знаєте ви, що означає слово правило? Для чого вони існують у нашому житті?

Отож, правила – це певні норми поведінки. Вони потрібні нам для того, щоб можна було порозумітися, спільно виконувати роботу і досягати мети.

Як ви думаєте, чи потрібні правила для роботи у нашій групі? Навіщо?

Я пропоную затвердити для нашої роботи такі правила:

  • звертатися одне до одного на ім’я;

  • висловлюватися коректно, не вживати нецензурних слів;

  • бути доброзичливим;

  • правило піднятої руки.

  1. Бесіда «Роль дружби»

Мета: ознайомити з темою заняття, з’ясувати роль дружби у житті людини.

Психолог:

  • Скажіть мені, будь-ласка, чи може людина жити на світі зовсім сама?

  • Що може людина робити сама?

  • А що можна робити разом?

  • Коли добре, а коли погано робити щось одному?

  • Коли добре, а коли погано робити щось разом?

Так, молодці, добре, коли ми всі разом.

  1. Гра «Кого не вистачає»

Мета: показати значимість кожної дитини.

Психолог. Сядьте, будь-ласка, в одне велике коло. Помічали ви, коли в школі немає вашого друга чи подруги? Кожна дитина в групі дуже важлива для нас. Коли когось немає, ми за ним сумуємо. Ви зі мною згодні? Я дуже рада, що сьогодні тут всі. Давайте пограємо в таку гру: один з вас буде ховатися, а решта будуть відгадувати, хто сховався. Спочатку я попрошу всіх закрити очі, й поки ніхто цього не бачить, тихо підійду до одного із вас і торкнуся його плеча. Той, кого я виберу, повинен буде відкрити очі, тихо-тихо вийти на середину, сісти на підлогу й вкритися цим покривалом. Після того, як він сховається, я попрошу вас усіх відкрити очі й сказати, кого не вистачає. А тепер закрийте очі.

  1. Вправа «Австралійський дощ»

Мета: психологічне розвантаження учасників.

Психолог. Станьте у коло. Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком будете передавати мої рухи. Тільки-но вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні.

  • В Австралії здійнявся вітер. (ведучий тре долоні)

  • Починає крапати дощ (клацання пальцями)

  • Дощ посилюється (почергове плескання у долоні)

  • А ось град – справжня буря (тупання ногами)

  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах)

  • Дощ стихає (плескання долонями)

  • Поодинокі краплі (клацання пальцями)

  • Тихий шелест вітру (потирання долонь)

  • Сонце (руки догори, усмішка).

  1. Вправа «Витинанка»

Мета: сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності кожної людини.

Психолог. У вас у руках серветка. Складіть її навпіл. Відірвіть правий куток. Знову складіть навпіл. Відірвіть лівий куток (і т.д.). А тепер розгорніть свої витинанки. Бачите, у кожного з вас витинанки різні. А чому? Адже інструкції були однакові для всіх. Тому що всі різні. Ми по-різному сприймаємо інформацію, по-різному мислимо. Пам’ятайте про це і не намагайтеся підлаштувати друга під себе. Безглуздо ображатися на людину, яка має власну думку, нехай навіть відмінну від вашої. Якщо цінуєте дружбу, то поважайте своїх товаришів. Будьте відвертими з близькими вам людьми та вчіться прощати.

  1. Вправа «Квітка добрих вчинків»

Мета: сформулювати основні правила дружби.

Психолог. Діти, поки ми займалися іграми, у нас виросла квітка добрих вчинків. Але щоб вона розквітла, ми повинні їй допомогти. Квітка добрих вчинків виросла, але має тільки стебло, листочки і серединку, а пелюсточок на цій квітці немає. Я принесла вам багато пелюсточок різних кольорів. На них ми будемо записувати правила дружби і товаришування й приклеювати на серединку.

От і розцвіла наша квітка. Гарна вона вийшла чи ні?

  1. Гра «Аплодисменти по колу»

Мета: розвивати почуття єдності.

Психолог. Хто з вас може уявити, що відчуває артист після концерту чи спектаклю, стоячи перед публікою і слухаючи грім аплодисментів? Можливо, він сприймає овації всім тілом, всім серцем, як приємне всеохоплююче хвилювання.

У нас дуже хороший клас. І кожен із вас заслуговує на аплодисменти. Я хочу запропонувати вам гру. Ви стаєте в коло. Один із вас розпочинає: він підходить до когось із дітей, дивиться йому в очі та дарує свої аплодисменти., з усіх сил плескаючи в долоні. Потім вони вдвох підходять до іншого учасника, стають перед ним та аплодують йому. Потім вже втрьох вибирають наступного претендента на овації. Кожен раз той, кому аплодували, має право вибрати наступного. Таким чином гра продовжується, а овації стають все голоснішими та голоснішими. Отак ви й отримали аплодисменти. Молодці.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.