Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Цивільний захист у закладах освіти: складаємо мобілізаційний план
»
Взяти участь Всі події

Семінар – практикум для педагогів « Підготовка педагога до роботи в інклюзивному закладі, як шлях до подолання перепон у навчанні особливих дітей»

Опис документу:
Метою запропонованої розробки є обговорення актуального на сьогоднішній день питання – впровадження інклюзивної освіти, і найголовніше, яку роль та місце займає в ній педагог,якою повинна бути підготовка вчителів до роботи в закладі, де впроваджується інклюзивне навчання. Семінар складається переважно з практичної частини, де педагоги виконують різноманітні вправи та завдання, міркують над запитаннями, та діляться особистим досвідом.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Семінар – практикум для педагогів

« Підготовка педагога до роботи в інклюзивному закладі, як шлях до

подолання перепон у навчанні особливих дітей»

  1. Вступна частина : ( слайд № 1 – 7)

  • Доброго дня, шановні колеги. На нашому семінарі ми з вами будемо розглядати актуальне на сьогоднішній день питання – впровадження інклюзивної освіти, і найголовніше, яку роль та місце займає в ній педагог, та якою повинна бути підготовка вчителів до роботи в закладі, де впроваджується інклюзивне навчання.

  • А зараз, для налаштування на подальшу позитивну співпрацю, виконаємо вправу на згуртованість.

2.Вправа на знайомство « Про мене сказали б…» (слайд№ 8)

- учасники сидять в колі, кожен по черзі говорить фразу, яка починається із слів « Мій(хтось), сказав би про мене… і закінчуєте фразу доповненням.

3.Вхідне анкетування (5 хв).(слайд №9)

- Для того, щоб дізнатися ставлення вчителів до інклюзивної освіти, пропоную дати відповідь на запитання в анкеті, та обговорити їх.

АНКЕТА ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

«СТАВЛЕННЯ ДО ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ»

1.Чи знаєте ви, що таке «інклюзивне навчання»?
а) так; б) ні.

2. Як ви вважаєте, чи готова ваша школа створити умови для впровадження інклюзивного навчання?

а) так;б) ні.в) частково.

3. Що ефективніше для дитини?

а)індивідуальне навчання. б)інклюзивна освіта.

4.Чи порушуються права дітей з особливими потребами в системі надання їм освіти?

а) так. б) ні.

5.Як ви думаєте, чи вплине спільне проведення дозвілля дітей різних категорій на покращення морального виховання особистості?

а) так; б) ні.

6. Чи готові ви психологічно подолати бар'єри у роботі з дітьми з особливими потребами?

а) так; б) ні.

- Обговорення анкетування.

4.Вправа « Картопля» ( слайд №10)

  • Часто буває так, що ми сприймаємо яку-небудь групу, наприклад етнічну, як ціле і не замислюємося про те, що кожний її представник – зовсім унікальний і неповторний. Наприклад, нам може здаватися, що «всі китайці на одне лице», що всі німці страшні педанти, а фіни – мовчазні. Однак якщо ми ближче познайомимося з конкретною людиною з цієї групи, більше дізнаємось про неї, то її індивідуальність, неповторність будуть очевидними.

  • Давайте спробуємо проілюструвати унікальність всього існуючого на практиці. Навряд чи хто-небудь вважає, що кілограм картоплі наповнений індивідуальністю. Візьміть кожний собі по картоплині. Роздивіться її якомога уважніше, з'ясуйте «особливі прикмети». На це дається 1 хвилина. Потім картопля змішується. Кожний повинен знайти свою картоплину й описати її.

5.Вправа «За» і «Проти»( слайд №11)

  • Наступна вправа спрямована на формування в людей толерантного ставлення до дітей з ооп. Пропонуються твердження, з якими ви маєте погодитися або не погодитися.

  • Я зараз роздам кожному учасникові 2 картки різного кольору. Зачитую твердження. Якщо учасник погоджується з твердженням, він має підняти картку одного кольору. Якщо не погоджується – картку іншого кольору. Всі учасники піднімають картки разом.

  • Після озвучення кожного твердження учасникам пропоную обговорити ваші відповіді, а пізніше озвучу правильну відповідь.

  • ТВЕРДЖЕННЯ(слайд №)

  • 1. Діти з особливими освітніми потребами (дальше ООП), мають бути ізольовані від інших дітей під час навчання.

  • 2. Дитина з ООП має право навчатися у звичайній загальноосвітній школі.

  • 3. Статус дитини з ООП має бути відомий лише медичному працівнику школи.

  • 4. Вчитель має право відмовитися від навчання дитини з ООП.

  • 5. Ставлення до дітей з ООП та інших дітей має бути однаковим.

  • 6. Батьки дітей з ООП зобовязані віддавати на навчання свою дитину у спеціалізований навчальний заклад.

  • 7. Діти з ООП обмежені у спілкування зі своїми ровесниками.

  • 8. Вчителі і учні мають право знати про статус дитини з ООП.

Запитання для обговорення в групі після завершення вправи:

1. Чи почули ви думки або позиції, які вас здивували?

2. Чому так важливо з’ясувати усі ці питання?

7. Вправа «Цінність людини».( слайд№12)

- Пропоную по колу назвати позитивні якості, які на вашу думку є, або можуть бути наявні дітям з особливими освітніми потребами, які ми будемо фіксувати на фліп – чарті.

Обговорення :

  1. Чи легко було називати позитивні якості?

8. Вправа « Ярлики».( слайд №13, 14)

  • Правила вправи полягають в тому, що ви повинні об’єднатися в дві групи. Педагогам першої групи на спину кріпляться картки, на яких написані такі ярлики

Агресивний- остерігайтеся мене, поступайтесь мені місцем.

Дружелюбний – прислухайтесь до мене.

Затримка розвитку – спрощуйте і повторюйте все мені.

Спотворене обличчя – уникайте зорового контакту зі мною.

Обдарований – завжди погоджуйтесь зі мною

Поганий слух – говоріть голосно, жестикулюйте.

Лідер – уважно слухайте мене.

Заразний - тримайтеся від мене подалі.

  • Ярлик кріпиться так, щоб людина не бачила, що написано на її картці. Педагоги, які отримали ярлик граються іграшками, а всі останні по черзі намагаються вести себе згідно звернень на картках по відношенню до «граючих колег»(використовуючи жести, міміку, все я зазначено в ярлику). Педагоги з картками повинні здогадатися, який у них ярлик.

9.Притча про аксакала

Помирає в одному поселенні старий аксакал. Прийшли до нього люди попрощатися, та й говорять: «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім'ї, що усі сини й невістки, дочки й зяті жили разом у мирі й злагоді». Не може вже говорити старий – подають йому папір і олівець, і він довго пише. І коли випадає з рук вмираючого аркуш, дуже здивувалися усі – там 100 разів було написане одне слово. Не здогадуєтесь яке? 100 разів було написане слово – ТЕРПИМІСТЬ!!!

10.Рефлексія тренінгу (обговорення):

1. Чи познайомилися Ви, сьогодні з поняттям «інклюзія» та особливостями впровадження його у ЗНЗ.

2. Чи справдилися ваші очікування?

3. Що би ви хотіли ще додати по даній темі?

- Сподіваємось, що наша зустріч була вам корисна та ви вийдете з семінару повні нових знань. А для закріплення запропоную вам виконати ще одну вправу.

11. Вправа « Вихідний квиток»( слайд № 15)

- Напишіть на стікерах та прикрипіть до дверей:

З нові речі, про які ви дізналися на семінарі

2 корисні речі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.