Самостійна робота з синтаксису

Опис документу:
Дана самостійна робота може допомогти при підгтовці до олімпіад, ЗНО та контрольної роботи з теми "Синтаксис. Види речень". Розраховано на учнів старшиз класів. Розроблено у формі тестування, розраховано на 2 варіанти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Самостійна робота (синтаксис)

Варіант 1

  1. Установіть відповідність між видом односкладного речення і прикладом

1 означено-особове А Тим часом розвиднялося, світало.

2 неозначено-особове Б Назриваю в гаю запашного зілля, вибуялих трав.

3 узагальнено-особове В На ланах співають ще не часто…

4 безособове Г Зима. Холоднеча. Засніжений ліс.

Д Що посієш, те й пожнеш.

  1. Установіть відповідність між видом односкладного речення і прикладом

1 означено-особове А Курява, собачий ґвалт, ревіння верблюдів.

2 неозначено-особове Б Немає мудріших, ніж народ, учителів.

3 узагальнено-особове В Ночвами моря не перепливеш.

4 безособове Г В далекій дорозі найду або долю, або за Дніпром

ляжу головою.

Д На полянах поміж дубами викосили траву.

  1. Установіть відповідність між реченнями й назвами відокремлених членів, якими ускладнено ці речення.

  1. відокремлене А Там, замість житечка, в теплеє літечко терен зацвів.

означення Б Розрум’янена, ошаліла, Тоня з розгону налітає на

2 відокремлена брата, кидається йому на шию.

обставина В Схилились два самітні клени, читаючи весни буквар.

3 відокремлена Г Було це в місті Малині, там жив Іван Іванович,

прикладка районний лікар.

4 відокремлений Д Ще будем жити ми – і я, і ти!

додаток .

  1. Складносурядним є речення

А Встаньмо з колін, розірвімо пута, якими нас віками приковано до чорних скель, високо підведемо голови.

Б Народ захоплений танцем і все звужує коло так, що танцюристи мов у криниці.

В Пахне сіно лугове, і зав’язь в чистих росах грає.

Г Сонце, те невсипуще джерело всього життя, огріває своїм блискучим промінням усю землю.

Д Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє.

  1. Установіть відповідність між видом підрядної частини і прикладом складнопідрядного речення

  1. означальне А Кажуть, начебто араби перші вміли робити дзиґарі.

  2. з’ясувальне Б Багато в світі доріг, що ведуть до незнаних обріїв.

  3. обставинне часу В Коли я тривожуся долями вашими, для мене

  4. обставинне умови світлішим стає виднокруг.

Г Хоч було холодно, проте хуторяни, жаліючи чоботи, прийшли босі.

Д Як тільки літо, так я йду в дорогу!

6. З’ясуйте, яки вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного

1 Після дощу розморена земля лежить і слухає… А з’ясувальне

2 … я б з них зробила золоту арфу. Б означальне

3 Зблиснула у світлі фар течія ріки… В обставинне умови

4 Людина живе доти… Г обставинне допустове

Д обставинне часу

  1. Двокрапку слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)

А Багато снігу багато хліба.

Б Диригент змахнув паличкою у музикантів надулись щоки.

В Січень без снігу літо без хліба

Г Березень з водою квітень з травою.

Д Бери до серця і затям душа творця не переквітне.

  1. Установіть відповідність між складним реченням і його видом

  1. складносурядне А Людині треба, щоб її робота залишалась після неї

  2. складнопідрядне жити.

  3. безсполучникове Б Спустився вечір, і одразу похолоднішало, хоч

  4. складне з різними удень була нестерпна спека.

видами зв’язку В Ні повітря не ворухнеться, ні пташка не защебече.

Г Переконатися пора: зробиш зло – не жди добра!

Д Ми – квіти життя!

Самостійна робота (синтаксис)

Варіант 2

  1. Установіть відповідність між видом односкладного речення і прикладом

1 означено-особове А А у лузі пахне вогкою травою.

2 неозначено-особове Б Уморився, поки хліба наївся.

3 узагальнено-особове В Давнішу траву згорнули в копички.

4 безособове Г Дай же руку мені, і ходімо у даль.

Д Пітьма. Дощ. Приглушений гамір табору.

  1. Установіть відповідність між видом односкладного речення і прикладом

1 означено-особове А Ось місяць, зорі, солов’ї.

2 неозначено-особове Б Грудям бракувало повітря.

3 узагальнено-особове В Відмикаю світанок скрипичним ключем

4 безособове Г Покромсали життя моє на частки, на тьмяну

січку слів і суєти.

Д Сійте вчасно – матимете рясно.

  1. Установіть відповідність між реченнями й назвами відокремлених членів, якими ускладнено ці речення.

  1. відокремлене А Замість робитися майстрами часу, ми стали його бранцями.

означення Б Обидва, Круча і Гонтар, охоче приєдналися до тосту Марії.

2 відокремлена В Гордий і волелюбний, він нагадував сокола.

обставина Г Нічого сидіти, склавши руки.

3 відокремлена Д І, притомлений Котигорошко, я на груди землі упаду.

прикладка

4 відокремлений

додаток .

  1. Складносурядним є речення

А Я так люблю зимові вечори в людському домі, де зростають діти.

Б Сумно і смутно людині, коли висихає її уява.

В Споглядаю, як ліс проростає осінньою синню.

Г Здобути волю – той мій рай.

Д Лиш у труді живе людина, а без труда її нема.

  1. Установіть відповідність між видом підрядної частини і прикладом складнопідрядного речення

  1. означальне А Нехай гримлять кайдани, але встають бійці уже нові,

ідуть на штурм.

  1. з’ясувальне Б Коли вона прокинулась, на столі вже горіла свічка.

  2. обставинне допустове В Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує.

  3. обставинне умови Г Я її навчу, як поважати брата.

Д Народ сам скує собі долю, аби тільки не заважали.

  1. З’ясуйте, яки вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного

1 Наговорив стільки… А з’ясувальне

2 … я б не знала ні туги, ні жалю. Б означальне

3 Буря розчахнула стару, напівзасохлу акацію… В обставинне умови

4 Далеко від степу люди чули… Г обставинне допустове

Д обставинне міри і ступеня

  1. Двокрапку слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)

А Метушня слабким притаманна безголосим властивий галас.

Б Спека та польові гарячі вітри пообпалювали дівчат стали вони аж чорні.

В Відчинили двері вітер як дмухне, аж засвистів.

Г Не бійтесь заглядати у словник це пишний яр, а сумне провалля.

Д Зійде сонце утру сльози, ніхто не побачить.

  1. Установіть відповідність між складним реченням і його видом

  1. складносурядне А Запахи фарб злегка паморочили голову і хвилювали, як

  2. складнопідрядне хвилюють пахощі квітів, навіваючи спогади чи

  3. безсполучникове пробуджуючи уяву.

  4. складне з різними Б Пожухлий сніг топтала заметіль, і жевріло в снігу

видами зв’язку багряне листя.

В О люди, люди, свою душу не замикайте на замки!

Г Надходила степова буря; попереду сивими кіньми мчали

вітри.

Д Осінні дрібні дощі падали на сумовито принишклу землю і зелено потемніли води в озерах, коли Михайло і Соломія попрощалися з лісником і лісничихою.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
2
9
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!