Матеріал:

Розвиваючі заняття за методикою Марії Монтессорі, як засіб корекції для дітей з ООП

docx
22.01.2025
1 0
Завантажити файл у хорошій якості

Усі придбані матеріали можна знайти в розділі мої придбані матеріали

Опис методичного матеріалу:

«Що в дитини в руках – те у розумі» – це коротке і змістовне формулювання важливої ролі вправ на розвиток дрібної і крупної моторики. Марія Монтессорі у своїх працях називала дітей «творці, які всмоктують те, що відчули». Саме тому дуже важливо забезпечити своїм вихованцям можливість отримати якомога більше відчуттів.

Основою методики виховання і розвитку Марії Монтессорі – ігрова діяльність, яка спонукає до самостійного виконання завдань. Головним принципом є індивідуальний підхід. Комфортний темп роботи, зручне середовище сприяє розвитку дитини, яка вчиться внаслідок своїх дій з допомогою дорослого.

Зростити дитину – це радість.

Розвиток інтелектуальний, мовленнєвий, чуттєвої сфери, сенсорики, загальної та дрібної моторики поєднується із задоволенням їхніх потреб та інтересів, а отже викликає позитивні емоції за допомогою розвивальних занять, ігор.

Запропоновані завдання діти виконують природно, невимушено, з цікавістю та бажанням досягти результату. Ігрові ситуації, загадковість сюжету гри спонукають дитину до дії, вселяють оптимізм, позитивні емоції, впевненість у собі. Вдало підібрані завдання розширюють знання дітей про навколишній світ, розвивають логічне мислення, збагачують активний і пасивний словник учнів, розвивають фонематичний слух, мовленнєве дихання, дрібну моторику, пам’ять, увагу. За допомогою розвивальних занять, гри діти розвивають творчу уяву, фантазію, власну ініціативу; закріплюють знання про кольори та їх відтінки, предмети побуту, учаться класифікувати предмети, систематизувати й аналізувати, робити прості узагальнення.

Для розвитку дитини є безліч занять, які кожен дорослий може запропонувати дитині, незалежно від матеріальних чи інших умов, так як для їх організації не потрібно особливої підготовки. Достатньо лише бажання і приділеного часу. Матеріальною базою можуть слугувати звичайні побутові речі.

Для повноцінного розвитку особистості велике значення мають тактильні відчуття. Рука, пальчики, долонька дитини – мають, чи не головні органи, які приводять у рух механізм розумової діяльності. Саме тактильні відчуття дозволяють дітям подумки порівнювати різні поверхні, пізнавати й дивувати розмаїттю навколишнього світу. Чим чутливішими будуть тактильні відчуття, тим точніше діти зможуть порівнювати, об’єднувати, співвідносити, розрізняти предмети та явища, тобто впорядковувати мислення під керівництвом дорослого. Таке емоційно насичене спілкування на основі співпраці, безперечно, розвиває творчу особистість.

Успіхів і приємної роботи!

Джерела використаної інформації: розкрити закрити
Література:

1. Айзман Р.І., Жарова Г.Н., Айзман Л.К., Савенков А.И., Закиньная С.Д., Ядрихинський І.Є. Подготовка ребенка к школе. М., 1991.
2. Башаєва Т. В. Розвиток сприйняття у дітей. Форма, колір, звук. Ярославль: Академія розвитку, 1997.
3. Борякова Н.Ю. Сходинки розвитку. М .: Гном-Пресс, 1999.
4. Вархотова Є.К., Дятко Н.В., Сазонова Є. В. Експрес-діагностика готовності до школи. Практичний посібник для педагогів і шкільних психологів. М .: Генезис, 1998.
5. Відео заняття по Монтессорі (інтернет ресурси):
https://www.google.com/search?q=youtube+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE+%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D1%82%D1%82%D1%8F+%D0%BF%D0%BE+%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%81%D0%BE%D1%80%D1%96&rlz=1C1RLNS_ukUA818UA818&oq=y&aqs=chrome.0.69i59j69i60l2j0j69i60j69i59.3927j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
6. Волков Б.С., Волкова Н.В. Підготовка дитини до школи. М .: А.П.О., 1994.
7. Волков Б.С., Волкова Н.В. Як підготувати дитину до школи. Ситуації. Вправи. Діагностика. М .: Ось-89, 2004.
8. Гуткина Н.І. Психологічна готовність до школи. М .: Комплекс-Центр, 1993.
9. Діти, в школу збирайтеся / О.М. Дьяченко, Н.Ф. Астаськова, А.І. Буличова та ін. М .: Просвіта, 1996.
10. Дехтяренко Т. М., Вавіна Л. С. Корекційно-реабілітаційна робота в спеціальних дошкільних закладах для дітей з ООП. – Суми : Університетська книга, 2012.
11. Дьяченко О.М. Чи розумієте ви свою дитину? М .: Просвіта, 1996.
12. Житникова Л.М. Вчіть дітей запам'ятовувати. Посібник для вихователів д / с. М .: Просвіта, 1985.
13. Куражева Н.Ю., Бараева Н.В. Психологічні заняття з дошкільниками «Цветик-семицветик». СПб .: Мова, 2004.
14. Люблинская А.А. Воспитателю о развитии ребенка. М .: Просвіта, 1972.

15. Маркова А.К., Лідері А.Г., Яковлева Е.Л. Діагностика та корекція розумового розвитку в шкільному та дошкільному віці. Петрозаводск, 1992.
16. Марцинковская Т.Д. Діагностика психічного розвитку дітей. М .: Лінк-ПРЕСС, 1998.
17. Мінаєва В.М. Діагностичні завдання для визначення психологічної готовності дитини до школи. М .: ALMA-MATER, 1993.
18. Програма виховання і навчання в дитячому садку / За ред. М.А. Васильєвої, В.В.Гербовой, ТС. Комарової. М .: Видавничий дім «Виховання дошкільника», 2004.
Вміст матеріалу:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

+Показати ще (12)

Доступ до плеєра. Вбудувати плеєр:

Завантажити файл у хорошій якості

Усі придбані матеріали можна знайти в розділі мої придбані матеріали

Рекомендуємо

Презентація на тему "Методика Марії Монтессорі"

ppt
Презентація на тему "Методика Марії Монтессорі"

8058

Аватар профіля Сливко Світлана Анатоліївна
Педагогіка
10—12 клас та дорослі

20 грн

Дидактичні ігри та вправи для проведення розвиваючих занять та корекційних занять з дітьми з ООП

zip
Дидактичні ігри та вправи для проведення розвиваючих занять та корекційних занять з дітьми з ООП

162

Аватар профіля Дзюба Юлія Володимирівна
Психологія
4—6 років та 1—4 клас

33 грн

Теорія і Методика елементарних математичних уявлень за допомогою методики Марії Монтессорі

pdf
Теорія і Методика елементарних математичних уявлень за допомогою методики Марії Монтессорі

116

Аватар профіля Винник Адріана Василівна
Дошкільна освіта
3—6 років

133 грн

Книжечки для першого читання за методикою Монтессорі

pdf
Книжечки для першого читання за методикою Монтессорі

112

Аватар профіля Хеміч Ельза
Дошкілля
4—6 років та 1 клас

200 грн

СУПЕРГЕРОЇ ДЛЯ ДІТЕЙ З ООП

zip
СУПЕРГЕРОЇ ДЛЯ ДІТЕЙ З ООП

95

Аватар профіля Завалко Владислава Михайлівна
Спеціальна та інклюзивна освіта
3—6 років

33 грн

Схожі матеріали

План інформування працівників навчального закладу щодо протидії усім формам насильства стосовно дітей

zip
План інформування  працівників навчального закладу щодо протидії усім формам насильства стосовно дітей

18

Аватар профіля Поліщук Олег Анатолійович
Спеціальна та інклюзивна освіта
дорослі

Порядок взаємодії працівників спеціального навчального закладу (заклад інституційного догляду дітей з особливими потребами) щодо виявлення та запобігання проявам усіх форм насильства, булінгу, жорстокого поводження стосовно дітей.

docx
Порядок взаємодії  працівників  спеціального  навчального закладу (заклад інституційного догляду дітей з особливими потребами)    щодо  виявлення  та  запобігання проявам   усіх форм  насильства, булінгу, жорстокого поводження   стосовно  дітей.

7

Аватар профіля Поліщук Олег Анатолійович
Спеціальна та інклюзивна освіта
дорослі

Психолого-педагогічна характеристика учня 3 класу (ІV рівень підтримки)

docx
Психолого-педагогічна характеристика учня 3 класу (ІV рівень підтримки)

34

Аватар профіля Торкаєнко Ірина Ігорівна
Спеціальна та інклюзивна освіта
3 клас

Соціально-правовий супровід учня, що має статус дитини, позбавленої батьківського піклування

doc
Соціально-правовий супровід учня, що має статус дитини, позбавленої батьківського піклування

22

Аватар профіля Поліщук Олег Анатолійович
Спеціальна та інклюзивна освіта
дорослі

Гетьманування Івана Виговського

mp4
Гетьманування Івана Виговського

21

Аватар профіля Горенко Лілія Юріївна
Спеціальна та інклюзивна освіта