«Розвиток творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами»
ВСТУП
Актуальність дослідження. Розвиток творчих здібностей учнів став важливим соціальним явищем на сучасному етапі. Суспільство вимагає не лише кваліфікованих робітників-виконавців, але й спеціалістів, здатних швидко, якісно, естетично та творчо виконувати свої обов'язки.
Досліджено, що діти з особливими освітніми потребами розвиваються за тими ж закономірностями, що й їхні здорові однолітки. Це стосується як пізнавальної діяльності, так і загального розвитку особистості.
Реформування системи шкільної освіти вимагає вирішення безлічі проблем, зокрема важливе значення має формування творчої особистості.
Проблемі розвитку людських здібностей завжди приділялося величезне значення. Проте в минулому не відчувалося виняткової потреби у розвитку творчості, оскільки таланти розвивалися стихійно та природним чином, приносячи унікальні твори та ідеї.
У сучасному світі ситуація змінилася. Науково-технічний прогрес призводить до ускладнення та розмаїття життя, вимагаючи від особистості гнучкого мислення, швидкого адаптування та творчого підходу до вирішення різноманітних завдань.
Ураховуючи той факт, що в сучасному світі практично в будь-якій професії зростає частка розумової праці, а значна частина виконавчих функцій вже виконується машинами, можна вважати, що творчі здібності стають невід'ємною складовою інтелекту особистості. Розвиток цих здібностей вважається одним із важливих завдань у формуванні сучасної людини. Всі культурні цінності, які накопичило суспільство, є результатом творчої праці людей, а майбутнє суспільства залежатиме від творчого потенціалу молодого покоління. Зміст, що вкладений у поняття творчих здібностей, визначає особливості аналізу їх розвитку.
Нерідко у нашому повсякденному мисленні творчість асоціюється з художньою діяльністю, такою як створення віршів або музики. Однак творчість не обмежується цим. Це поняття пов'язане з ідеєю «творчої діяльності», де результатом є створення чогось нового: будь-то предмет реального світу, нові знання або переживання, що відображають нове розуміння дійсності.
Різні аспекти корекційної роботи з учнями, що мають вади розумового розвитку, в процесі їх технології розглядаються в комплексних або системних дослідженнях В. Бондаря. Більшість досліджень стосується різних психолого-педагогічних аспектів вироблення у школярів загальнотрудових умінь та їх складових. У працях А. А. Колупаєвої, О. П. Хохліної та ін. також знаходимо матеріали, що різною мірою стосуються проблеми корекційної спрямованості трудової підготовки дітей з недоліками розумового розвитку.
У контексті предмету «технологія» розглядати питання розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами стає особливо актуальним. Впровадження ефективних методик та підходів на уроках технології може відігравати ключову роль у поліпшенні когнітивних та творчих здібностей цієї групи дітей. Однак на сьогоднішній день існує недостатньо наукових досліджень, присвячених саме цьому аспекту.
Отже, проблема розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами мало розробленою. Тому дана проблема актуальна нині, особливо у сфері розробок, вкладених у визначення педагогічних умов, методів, методів ефективного розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами. Це зумовило вибір теми дослідження «Розвиток творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами».
Об’єктом дослідження процес розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами.
Предметом дослідження корекційна робота з розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами на уроках технології.
Мета даної роботи полягає в аналізі та вдосконаленні методів розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами на уроках технології.