Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Арттерапія для внутрішньо переміщених дітей за методикою «Моя тварина-захисник»
»
Взяти участь Всі події

Розвивальне заняття "Кордони мого тіла"

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Психологія

Для кого: 6 Клас

29.01.2022

104

4

0

Опис документу:

Життя доводить, що освіта і здоров’я нерозривно взаємозв’язані. Немає сумніву, що основи здоров’я закладаються в ранньому дитинстві, а впродовж шкільних років дитина має зміцнити його, стати сильною, витривалою і загартованою. Тому пріоритетним завданням системи освіти є збереження та зміцнення морального, фізичного та психічного здоров’я учнів.

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Кордони мого тіла»

Навчальна мета: ознайомити з поняттями «Безпечний простір», «Безпечне оточення».

Розвиваюча мета: дати підліткам новий позитивний досвід для особистого розвитку під час групового спілкування.

Виховна мета: виховувати уважне ставлення до свого здоров’я.


Вітання «Детектив»

Мета: налаштувати учасників на роботу.

Хід проведення:

Вибираємо за бажанням «детектива». Він по голосу, із заплющеними очима, має вгадати учасника заняття, який промовляє назву будь-якої частини тіла та називає його ім’я.


Правила

Мета: повторити прийняті правила для ефективності робочого процесу.

Хід проведення:

Повторіть встановлені правила, не повторюючи один одного. Якщо є потреба встановіть додаткові правила.

Основна частина

Вправа «Що таке кордони мого тіла»

Міні лекція

Особистий кордон – це психологічна межа людини, що становить основу її психічного здоров’я і виконує функцію захисту особистості від небажаного вторгнення в межі її особистого простору. (О.Нагула)

Особистий простір – це предметно-психологічний простір, що оточує людину, який вона розглядає як свою власність. (О. Нагула)


Практичні поради

Порада 1 «Стоп! Тут мій кордон»

Ніхто не повинен наближатися до людини на відстань ближче, ніж на витягнуту руку, без її дозволу. У кожної людини є своє особисте: ім’я, тіло, речі, думки, інтереси, бажання і свій особистий простір. Проникнення в особистий простір без дозволу є несанкціонованим вторгненням, тому може сприйматися людиною як загроза, тобто замах на те, що їй особисто належить. Зазвичай по межі особистого простору проходить невидимий для інших, проте дуже відчутний для самої людини особистий кордон. Людина сама протягом життя вчиться виставляти особистий кордон. Робить вона це, спираючись на власні відчуття в певний момент та здобутий раніше у спілкуванні з різними людьми досвід.


Порада 2 «Моє тіло належить тільки мені

Людина народжується в своєму тілі, яке по суті є одним із найцінніших інструментів, яким вона виражає себе. Відтак, лише сама людина і є єдиним власником свого тіла. Ніхто і ніколи не може розпоряджатися, на свій розсуд, тілом іншої людини, торкатися його без дозволу (нівечити, бити і так само пестити, обіймати ).


Порада 3 «Погані секрети небезпека для мене

Зберігання поганих секретів руйнує самопочуття, душу і тіло людини, тому ніхто не повинен зберігати їх у таємниці, тримати в собі і намагатися просто забути. Не слухайте, коли інша людина (знайома або незнайома) каже «нехай це буде наш секрет», «не говори про це нікому», «не кажи батькам, бо я їм зроблю ще гірше, або вони тобі не повірять, бо вірять мені» після того, як робила з вами, говорила вам, показувала щось таке, що здавалося вам неправильним, поганим, викликало у вас дискомфорт, біль, сором, вину, страх. І навіть якщо це були і приємні відчуття в тілі, а в душі в той же час – збентеження, сумнів, тривога.


Порада 4 «НІ означає НІ»

Вміння казати «Ні!» є основою вашої безпеки. Впевнено кажіть «Ні!» всьому, що викликає у вас сумнів, побоювання і неприязнь. Ваше «Ні!» буде переконливим, якщо ви підкріпите його чітким, впевненим промовлянням вголос, поглядом – прямим перед собою, позою – розправлені плечі, рівна спина (краще стоячи!).


Порада 5 «Розмова з дорослим вихід для мене

Вкрай важливо розповісти дорослим, яким ви довіряєте – батькам, вчителям, старшому брату, сестрі, тренеру, іншим – про випадки, коли хтось зі знайомих або незнайомих вам людей поводиться стосовно вас неправильно, на вашу думку. Можливо, видимої шкоди вам і не завдали, та думки повсякчас повертаються до тієї ситуації, розмови – і душа наповнюється смутком, тривогою, неспокоєм, роздратуванням, хвилюючим дискомфортом. Не бійтеся просити про допомогу, ви не повинні шукати вирішення проблеми самостійно, не соромтеся, не приховуйте своїх переживань, поговоріть про них. І якщо вас не почули з першого разу, ви повинні повторювати і повторювати до тих пір, поки вас не почують, поки не допоможуть. Поряд завжди є люди, які можуть допомогти, шукайте їх, не здавайтесь.


Вправа «Рулетка»

Мета: дати можливість підліткам продемонструвати свої знання з теми «безпечне оточення»; розвивати уміння висловлювати свої думки;

Обладнання: рулетка, надруковані питання; (Додаток)

Хід проведення:

Сядьте у коло. У центрі ставиться рулетка, навколо неї розкладаються конверти з питаннями. Запустіть рулетку. Навпроти кого зупиняється стрілка, той бере конверт і зачитує питання. Відповідають всі охочі по черзі. Далі крутить рулетку той, хто зачитував питання, і так далі…

( Підлітки можуть про те саме говорити іншими словами)

Питання:

1. Що таке, на вашу думку, небезпека для людини?

(Небезпека – все, що загрожує життю, здоров’ю, самопочуттю дитини. Самопочуття – загальний психічний показник нашого тілесного і духовного стану в кожноий момент, який тісно пов’язаний із самозбереженням індивіда. Нагадує організму про його потреби і вказує йому на загрозливі небезпеки.)

2. Які небезпеки можуть загрожувати життю?

3. Що може загрожувати здоров’ю?

4. Через що може виникати погане самопочуття?

(Через біль душевний або фізичний; страх; зберігання поганих секретів;)

5. Що таке безпека?

(Безпека – це стан, коли людині нічого не загрожує. Людина не відчуває страху, тривоги, вини, сорому,болю. Почувається захищеною, спокійною.)

6. Це безпека чи небезпека, коли пыдлытка змушують робити щось таке, що йому неприємне?

7. Це безпека чи небезпека, коли дитина почувається незахищеною?

8. Охарактеризуйте людину, якій можна довіритися.

(Людина, яка ніколи вас не зраджувала; у складних ситуаціях надавала допомогу; готова захищати вас за будь-яких обставин, що б ви не скоїли.)

9. Чим небезпечно розмовляти з незнайомцями на вулиці?

10. Чи спілкування в соціальних мережах є небезпечним?

11. Як реагувати, коли доросла людина просить вас про допомогу?

(Дорослі повинні просити про допомогу лише у дорослих.)

12. У кого підліткам просити допомоги в небезпечних ситуаціях?

(У людей, яким довіряєш: батьки; старші брати, сестри; родичі, учителі або люди у формі.)

13. Куди бігти, коли ви тікаєте від підозріло небезпечних людей?

(У місця, де є люди, в жодному разі не ховатися в підвали і т. п.)

14. Що робити, коли вас проти вашої волі кудись ведуть?

15. Які норми дозволеного та недозволеного (що можна і що не можна) у відносинах з іншими людьми?

16. Кому і для чого можна давати або відправляти свої фото, а особливо коли просять прислати фото з оголеними частинами тіла?


Руханка «Дотик рук»

Мета: активізувати підлітків.

Хід проведення:

Поки я рахую до п’яти, ви маєте потиснути руку якомога більшій кількості учасників. (До чотирьох рахується в нормальному темпі, а потім уповільнюється рахунок «чотири з чвертю, чотири  з половиною,…», щоб усі встигли потиснути один одному руку).


Вправа «Перехрестя»

Мета: формувати у підлітків прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню своїх цінностей та орієнтації на власну безпеку.

Хід проведення:

Об’єднайтеся у три команди. Кожна команда отримає описи ситуацій, що вимагає здійснення вибору. Команди придумують свої варіанти, оцінюють наслідки. Потім представники від підгруп розігрують міні сценки з різними версіями, роблять висновки.

Ситуація І

Повертаючись з тренування додому, Юрко зустрічає дорослого чоловіка. Незнайомець просить провести його, щоб показати, де знаходиться аптека. Йти показувати чи ні?

Ситуація ІІ

До Павла в соціальній мережі в друзі проситься незнайома особа.

Що робити?

Ситуація ІІІ

Галина збирається на перше побачення. Вона одягнула коротку спідницю з відвертим топіком. Що ти їй порадиш?


Заключне коло7 заповідей”.
Мета: звернути увагу учасників на власні звички та необхідність боронити кордони свого тіла, закріплення знань, отриманих на занятті.

Хід проведення:

Дайте відповідь на питання „Що таке заповідь?” Уявіть себе мудрецями, які жили в давнину, і дайте 7 настанов – заповідей для збереження кордонів свого тіла. Потім обиріть найважливіші заповіді та запишіть.

Поділіться своїми враженнями від заняття і скажіть по колу побажання, пов’язані із заповідями.



Перегляд
матеріалу
Отримати код

Територія довіри




Заняття 5

КОРДОНИ МОГО ТІЛА



Особистий кордон – це психологічна межа людини, що становить основу її психічного здоров’я івиконує функцію захисту особистості від небажаного вторгнення в межі її особистого простору. (О.Нагула)

Особистий простір – це предметно-психологічний простір, що оточує людину, який вона розглядає як свою власність. (О. Нагула)

Правила роботи в групі

(Повторіть встановлені правила, не повторюючи один одного. Якщо є потреба встановіть додаткові правила.)


Пратичні поради

Порада 1 «Стоп! Тут мій кордон»

Ніхто не повинен наближатися до людини на відстань ближче, ніж на витягнуту руку, без її дозволу. У кожної людини є своє особисте: ім’я, тіло, речі, думки, інтереси, бажання і свій особистий простір. Проникнення в особистий простір без дозволу є несанкціонованим вторгненням, тому може сприйматися людиною як загроза, тобто замах на те, що їй особисто належить. Зазвичай по межі особистого простору проходить невидимий для інших, проте дуже відчутний для самої людини особистий кордон. Людина сама протягом життя вчиться виставляти особистий кордон. Робить вона це,



спираючись на власні відчуття в певний момент та здобутий раніше у спілкуванні з різними людьми досвід.

Порада 2 «Моє тіло належить тільки мені

Людина народжується в своєму тілі, яке по суті є одним із найцінніших інструментів, яким вона виражає себе. Відтак, лише сама людина і є єдиним власником свого тіла. Ніхто і ніколи не може розпоряджатися, на свій розсуд, тілом іншої людини, торкатися його без дозволу (нівечити, бити і так само пестити, обіймати ).

Порада 3 «Погані секрети небезпека для мене

Зберігання поганих секретів руйнує самопочуття, душу і тіло людини, тому ніхто не повинен зберігати їх у таємниці, тримати в собі і намагатися просто забути. Не слухайте, коли інша людина (знайома або незнайома) каже «нехай це буде наш секрет», «не говори про це нікому», «не кажи батькам, бо я їм зроблю ще гірше, або вони тобі не повірять, бо вірять мені» після того, як робила з вами, говорила вам, показувала щось таке, що здавалося вам неправильним, поганим, викликало у вас дискомфорт, біль, сором, вину, страх. І навіть якщо це були і приємні відчуття в тілі, а в душі в той же час – збентеження, сумнів, тривога.

Порада 4 «НІ означає НІ»

Вміння казати «Ні!» є основою вашої безпеки. Впевнено кажіть «Ні!» всьому, що викликає у вас сумнів, побоювання і неприязнь. Ваше «Ні!» буде переконливим, якщо ви підкріпите його чітким, впевненим промовлянням вголос, поглядом – прямим перед собою, позою – розправлені плечі, рівна спина (краще стоячи!).

Порада 5 «Розмова з дорослим вихід для мене

Вкрай важливо розповісти дорослим, яким ви довіряєте – батькам, вчителям, старшому брату, сестрі, тренеру, іншим – про випадки, коли хтось зі знайомих або незнайомих вам людей поводиться стосовно вас неправильно, на вашу думку. Можливо, видимої шкоди вам і не завдали, та думки повсякчас повертаються до тієї ситуації, розмови – і душа наповнюється смутком, тривогою, неспокоєм, роздратуванням, хвилюючим дискомфортом. Не бійтеся просити про допомогу, ви не повинні шукати вирішення проблеми самостійно, не соромтеся, не приховуйте своїх переживань, поговоріть про них. І якщо вас не почули з першого разу, ви повинні повторювати і повторювати до тих пір, поки вас не почують, поки не допоможуть. Поряд завжди є люди, які можуть допомогти, шукайте їх, не здавайтесь.

Руханка «Дотик рук»



Вправа «Перехрестя»

(Придумай свої варіанти, оціни наслідки і зроби вибір)

Ситуація І

Повертаючись з тренування до дому, Юрко зустрічає дорослого чоловіка. Незнайомець просить провести його, щоб показати де знаходиться аптека. Йти показувати чи ні?

Ситуація ІІ

До Павла в соціальній мережі в друзі проситься незнайома особа. Що робити.. ?

Ситуація ІІІ

Галина збирається на перше побачення. Вона одягнула коротку спідницю з відвертим топ піком. Що ти їй порадиш?

Заключне коло «7 заповідей»

(Запиши найважливішу заповідь для тебе)

  • _____________________________________________________________

  • _____________________________________________________________

  • _____________________________________________________________

  • _____________________________________________________________

  • _____________________________________________________________

  • _____________________________________________________________

Поділіться своїми враженнями від заняття і скажіть по колу побажання

пов’язані з заповідями.

Виконай разом з батьками:



(Запиши власні цінні думки та поради від батьків) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




15


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.