"РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ І РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ НА УРОКАХ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ"

Опис документу:
Всі заняття з фізичної культури сформовані на комплексній основі. Крім комплексних занять широко використовуються однопредметні заняття. Наприклад: спортивні ігри. Але ми пропонуємо використовувати винятково комплексні заняття, при цьому, як правило, з широким діапазоном засобів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Підготував: викладач з предмету:

фізична культура і здоров’я

Бабаков С.М.

На другому році навчання профприкладної фізичної підготовки підвищується на 40-50%. На 3-4 році навчання вирішуються в основному ті ж задачі, що й на 1-2 роках навчання, але властива вага ППФП підвищується.

Всі заняття з фізичної культури сформовані на комплексній основі. Крім комплексних занять широко використовуються однопредметні заняття. Наприклад: спортивні ігри. Але ми пропонуємо використовувати винятково комплексні заняття, при цьому, як правило, з широким діапазоном засобів.

На всіх заняттях, за рідкісним винятком, учням пропонуються фізичні навантаження широкого діапазону інтенсивності з обов'язковим виконанням декількох завдань з мобілізацією граничних можливостей учнів.

Широке використання поєднаного і потокового методів на кожному тренувально-навчальному занятті значно підвищує його моторну щільність.

Комплекси загально-фізичних вправ у підготовчій частині виконується безупинно, або з невеликими перервами, тому моторна щільність підготовчої частини заняття складає 75-90%. Крім того комплекси вправ і інтенсивність навантаження підбираються таким чином, щоб забезпечити розвиваючий режим сили, швидкість і швідкісно-силових здібностей учнів, а також підтримуючий режим для виховання витривалості.

В основній частині заняття придбавається чергування відносно важких рухових дій (вправи на поперечині і брусах), відносно легкими навантаженнями (опорні стрибки, акробатика). Моторна щільність основної частини заняття гімнастичного типу складає 25-50%. Щоб „врівноважити” такий „дефіцит навантаження” ми завдаємо учням підвищене навантаження підготовчій, а інколи в заключній частині занять.

При заняттях спортивними іграми та загально-фізичної підготовки підготовча частина занять буде меншою, що обумовлено наявністю значних навантажень в основній частині заняття. Моторна щільність підготовчої частини ігрового заняття повинна складати 75-80%. В основній частині заняття учням пропонуємо виконувати серії спеціальних вправ (передачі м'яча, виконання кидків по кільцю, ведення м'яча та інші) і спеціально підготовчих дій. Крім того плануються двосторонні ігри. Моторна щільність ігрового заняття складає 75%.

На заняттях „Легкою атлетикою” із загально-фізичної підготовки у підготовчій частині учні виконують цикли вправ загально-підготовчого характеру, обсяг і інтенсивність навантаження були меншими. Між окремими комплексами вправ ми робимо перерви, щоб не стомлювати учнів, тому що в основній частині заняття легкоатлетичного типу планується дуже об'ємне і інтенсивне навантаження. Для цього ми включаємо в основну частину заняття комплексного тренування. Моторна щільність основної частини легкоатлетичного заняття складає 55-62%. Орієнтований зміст основного навчально-тренувального навантаження на заняттях легкоатлетичного типу повинен бути наступним:

  • ходьба і біг з різною швидкістю – 1,8 – 2,7 км;

  • комплекси загально-розвиваючих вправ – 16-20 циклів;

  • стрибки в довжину, висоту;

  • багатоскоки;

  • метання і кидки – 12 – 15 прийомів;

  • спеціально-підготовчих вправ – 6-14 циклів.

Ми проводимо також заняття з використовуванням засобів ЗФП, без вираженого підбору вправ, з якого-небудь виду спорту. В такі заняття включаємо бігові навантаження, інтенсивні серії загально-розвиваючих вправ з акцентом на розвиток сили, комплексно-кругового тренування, з наявністю 6-8 „станцій”, інтенсивні естафети. Призначення таких занять – переважний комплексний розвиток фізичних властивостей. Моторна щільність таких занять 60-65%.

Кругове тренування – різновид одного з методів фізичного виховання з чітко регламентованою програмою вправ. Комплекси кругового тренування виконуються на тренувальних заняттях у залах, на стадіонах і спортивних площадках. У визначених місцях залу або стадіону по колу розташовуються „станції” (частіше від 4 до 12). На кожній „станції” встановлюється устаткування, необхідне для виконання тих чи інших вправ.

Зразковий комплекс кругового тренування, що включає 8 станцій.

Станція № 1. Біг на місці з високим підніманням стегна у більш граничному і максимальному темпі.

Станція № 2. В.п. – лежачи на спині, хват руками за нижню рейку гімнастичної стінки. Згинання і розгинання в тазостегнових суглобах (ноги прямі, носки відтягнуті).

Станція № 3. В.п. – упор лежачи, ступи на високій опорі. Згинання і розгинання рук (корпус прямо).

Станція № 4. Почергові стрибки через гімнастичний ослін вліво і вправо з просуванням уперед.

Фізичне виховання в ліцеї здійснюється протягом усього періоду навчання за розкладом усього дня і в позаурочний час. Програма по фізичній культурі і здоровю в ЗПЛЗТ містить наступні розділи:

  • легка атлетика;

  • гімнастика;

  • футбол;

  • волейбол;

  • баскетбол;

  • художня гімнастика;

  • ППФП (силова підготовка).

Кількість годин, проведених у групах:

  • у групах, з терміном навчання 3 роки:

1 курс – 80 годин;

2 курс – 75 годин;

3 курс – 25 годин.

- у групах, з терміном навчання 3,5 роки:

1 курс – 80 годин;

2 курс – 75 годин;

3 курс – 45 годин

- у групах ТУ з 1,5- річним терміном навчання – 90 годин;

- у групах ТУ з терміном навчання 1 рік – 50 годин.

Навчальний матеріал по роках навчання, на наш погляд, доцільно розподіляється наступним чином. На першому році навчання 60-70% навчального часу приділяється на загальну фізичну підготовку, а 30-40% - на професійно-прикладну фізичну підготовку.

Зміст спрямованої фізичної підготовки повинний передбачати розвиток і удосконалення професійно важливих фізичних якостей:

  • загальну і спеціальну витривалість організму;

  • поліпшення здатності координувати рух (розвиток спритності);

  • усесторонню спеціальну підготовку м'язових груп;

  • загартування.

З теоретичного й організаційно-методичного розділів варто включати матеріал по ознайомленню учнів з вимогами фізичної підготовленості з боку виробництва й обраної спеціальності, значення, мета і задачі профприкладної фізичної підготовки. Одночасно необхідне навчання і тренування в прикладних вправах, ознайомлення з основними формами фізкультурних заходів і видами фізкультури, що рекомендуються, і спорту, прищеплювання загальних гігієнічних навичок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн