Розвиток мовлення "Що посієш, те й пожнеш".

Опис документу:
Мета занять з розвитку зв'язного мовлення: закріплювати уміння переказувати казку близько до тексту, висловлювати своє ставлення до вчинків героїв ,виховувати інтерес до народних казок. Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття з розвитку мовлення

Тема. « ЩО ПОСІЄШ, ТЕ Й ПОЖНЕШ".

Програмовий зміст

  •  зв'язне мовлення: закріплювати уміння переказувати казку близько до тексту, висловлювати своє ставлення до вчинків героїв;

  •  звукова культура: розвивати уміння правильно інтонувати різні типи речень (розповідні, питальні, окличні), передавати пряму мову; розвивати інтерес дітей до малознайомих слів; розширювати знання і розуміння багатозначних слів; виховувати інтерес до народних казок; вміння розуміти персонажів, висловлювати своє ставлення до них. 

Словник: ознайомлювати дітей із приказками та фразеологізмами. 

Матеріал: ілюстрації казкових персонажів до казки, прислів'я, зображення журавля(птаха) та журавля (біля колодязя)

ХІД ЗАНЯТТЯ

На дошці зображення Журавля та Лисиці. На столі у вихователя — горнятко й керамічна тарілка.

Вихователь

Дітки мої, тихенько сідайте,

На ці предмети увагу звертайте.

Горнятко у мене стоїть на столі.

Звідки взялось, підкажіть ви мені.

Тарілка поряд з горнятком стоїть.

А Журавель за столом у Лисички сидить.

Діти. Журавель і Лисиця — це казкові герої.

Вихователь. Чому ви вирішили, що вони завітали до нас із казки, адже лисицю і журавля можна зустріти в природі?

Діти. Лисиця в природі може полювати на журавля. А на картині вони разом сидять за столом. (Вихователь пропонує дітям послухати казку.)

Запитання до тексту

 Як починалася казка?

 Хто перший і до кого завітав у гості?

 Як Лисиця готувалася до прийому гостя?

 Чому Журавель пішов додому голодний?

 Як він вирішив віддячити Лисиці?

 Чи залишилася Лисиця задоволеною?

--- Чи можна назвати Лисицю та Журавля справжніми друзями?

(3-4 дитини переказують казку.)

Фізкультхвилинка

Прилетіли журавлі,           (діти ходять по килимку,

То великі, то малі,              високо піднімаючи ноги)

Сіли вони на люлі,             (присідання)

Та й співають «Трі-рі-рі».

А лисиця не зіває,              (ходьба навшпиньки)

Журавлів вона чекає          (присідання)

Хоче їх вона спіймати,      (розведення рук на боки)

Щоб кумою усім стати.

Вихователь. Чи відповідають казці прислів’я «Бачить собака молоко, та в глечику глибоко» та «Як гукнеться так і відгукнеться»?(Відповіді дітей).

- Як ви розумієте вислів «Впіймав облизня»?(Якщо діти не дали відповіді на це запитання, то вихователь пояснює сам.)

Діти. Залишився ні з чим. Зостався голодним.

Робота в парах.

Вихователь пропонує дітям поділитися на пари за принципом: «Це мій найкращий друг». Один у парі — Лисиця, інший — Журавель. Кожна пара повинна придумати, як помирити Лисицю й Журавля.

(Діти свій варіант розігрують за особами.)

Вихователь. Із ким зі своїх друзів ви хотіли б помиритися після прослуховування цієї казки?

(Вихователь виставляє на дошку зображення журавля (птаха) і журавля (біля колодязя). Звертає увагу на те, що слова вимовляються однаково, а мають різне значення.)

 Для чого потрібен журавлю такий дзьоб, шия, довгі ноги?

 На кого схожий журавель? 

Підсумок

В и х о в а т е л ь. Хто з героїв казки вам сподобався?

 Як би ви вчинили на місці Лисиці, Журавля?

 Що ви розумієте під словом дружба?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.