Розвиток дрібної моторики рук

Опис документу:
Подаються вправи для розвитку дрібної моторики рук при підготовці дітей до письма у дошкільному віці та першому класі. Перераховуються психолого - педагогічні умови для успішного розвитку дрібної моторики рук.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Для успішного розвитку дрібної моторики руки бажаними є такі психолого - педагогічні умови:

  • уведення додаткових прописів - чистовиків, де діти, які мають труднощі з дрібною моторикою, можуть вправлятися додатково й оцінюватися батьками ( або педагогом за домовленості), зважаючи на більш щадні вимоги: оцінюватися повинні зусилля, а не відповідність до загального « стандарту», обов’язково позитивно оцінюватися мають навіть незначні успіхи;

  • не слід поспішати переходити до написання слів і фраз: у додатковому зошиті можна зосередитися на письмі окремих літер;

  • у жодному випадку не змушуйте дитину переписувати начисто! У неї щоразу виходитиме гірше;

  • дотримання принципів поступовості та помірності навантаження, розвиток моторики в грі, чергування навантаження на мязи руки, чергування навантаження з вправами релаксації;

  • Вправи з тренуванням моторики мають приносити дитині задоволення і не мають перевищувати 10 – 15 хвилин.

  1. Тренування навичок письма необхідно розпочати з постановки руки: багато дітей, які мають труднощі з письмом, неправильно тримають олівець або ручку. Можна скористатися відомим способом «мітки»: поставити кружечки на точки зіткнення руки дитини з ручкою. У вас вийде три мітки: одна – на ручці, друга – на подушечці вказівного пальця, третя – на бічній поверхні середнього пальця, де правильно лягає ручка.

2.Штрихування

Такі вправи слід виконувати за принципом підвищення складності. Дитині пропонують обвести олівцем невелике лекало або іншу нескладну плоску форму. Потім дитина повинна заштрихувати отриманий контур 9 по вертикалі, горизонталі, навкіс). Батьки обов’язково мають показати зразок штрихування.

3.Розфарбовування

Дитина розфарбовує малюнок олівцями ( лише олівцями!), намагаючись працювати якомога акуратніше. Дорослий обов’язково повинен оцінювати успіхи дитини, підтримуючи її навіть щонайменші успіхи.

4.Домальовування

Домальовування недостатніх елементів за зразком, фантазією.

5.Копіювання контура шпилькою

Дитині пропонується скопіювати нескладний малюнок або геометричну фігуру, обколюючи контур шпилькою. При цьому під зразок кладеться чистий аркуш паперу, на який переноситиметься малюнок, а також невелика подушечка з поролону. Отриманий малюнок можна потім розфарбувати ( прибравши поролон).

6.Зав’язування – розв’язування вузликів і бантиків, заплітання – розплітання коси

Це робота з білизняним мотузком, зі шнурками. Можна попросити дитину працювати на « швидкість». У міру засвоєння вправи мотузок стає все тоншим. Дівчатка можуть заплітати коси своїм лялькам, якщо у них достатньо довге волосся.

7.Вирізування фігур ножицями по контуру (наприклад, паперової ляльки).

8.Виготовлення дрібних виробів із паперу (кораблики, паперової ляльки).

9.Робота з дрібним конструктором, мозаїкою.

10. Обведення пальчиками контурів, що виготовленні з наждачного паперу, а потім відтворення їх олівцем у повітрі та на папері. Порівняння зі зразком.

11.Нанизування бісеруЮ бусинокЮ перебирання сипких матеріалів ( круп, бобових).

12.Ліплення за зразком із глини, солоного тіста.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.