" Розумники та розумниці"

Опис документу:
Інтелектуальний конкурс для учнів 3-4класів. Мета : вчити дітей проявляти свою кмітливість та знання з навчальних предметів; розвивати інтелектуальні здібності учнів; виховувати дружні стосунки між дітьми , уміння працювати в групі та бажання творчо працювати; виховувати всебічно-розвинену особистість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

« Розумники і розумниці »

( Інтелектуальний конкурс для учнів 3-4класів )

О.В.Субота, учитель початкових класів, спеціаліст І категорії, Чкаловська ЗОШ І-ІІІ ст. Нікопольський р-н, Дніпропетровська обл.

Мета : вчити дітей проявляти свою кмітливість та знання з навчальних предметів; розвивати інтелектуальні здібності учнів; виховувати дружні стосунки між дітьми , уміння працювати в групі та бажання творчо працювати; виховувати всебічно-розвинену особистість.

Вступне слово ведучого :

Вітаємо всіх присутніх !

Ми зібралися з нагоди проведення інтелектуального конкурсу«Розумники і розумниці».

Відомо всім – зовсім відсутні секрети —

В школі різні вивчають предмети.

Наук у нас різних вивчають багато.

Покажем що вмієм і знаєм завзято.

Сьогодні маємо можливість визначити, наскільки глибокими є знання учнів , хто з них є найрозумнішим, найкмітливішим.

Визначати переможців

Буде в нас журі поважне,

Воно буде знаєм точно

Об’єктивне і уважне.

Під час гри необхідно неухильно дотримуватися правил:

    • Відповіді не викрикувати

    • Поважати думки інших

    • Не підказувати відповіді

    • Бути активними

В разі їх порушення на команди будуть зніматися бали.

Отже, розпочинаймо…

Об’єднання учнів в три групи.

Дітям пропонується витягти за уподобанням одну кольорову фішку (зелена,рожева,помаранчева). За кольором діти об’єднуються в групи. Кожна група займає місце за окремим столиком,на якому вже стоять написи-назви команд на відповідних кольорових підставках. (Можна дітям запропонувати самим придумати відповідну назву до конкурсу. З метою економії часу я сама обрала назви команд.)

« Дотепні » - зелений

« Винахідливі » - рожевий

« Кмітливі » - помаранчевий.

Діти обирають капітана команди,який одягає на голову ковпак конусної форми того ж кольору,який обрала команда при об’єднанні.

1. Конкурс -розминка «Перегони»

З кожної команди(по черзі) гравець витягає питання. Команда кілька секунд обирає відповідь та озвучує. Правильна відповідь – крок на перегонах – 1 бал. До кожної команди 6 запитань.На дошці прикріплені три малюнки равликів,які будуть змагатися в перегонах. При правильній відповіді равлик пересувається вверх,невірна відповідь равлик залишається на місці. Дітям ведучий говорить: « В перегони вступають равлики,які піднімаються по виноградній лозі. Їхній фініш залежить від правильної і швидкої відповіді команди.»

1. Книга з добіркою правил та вправ з будь-якого шкільного предмета. (підручник)

2. Ріка,на якій стоїть столиця України. (Дніпро)

3. Матеріал,з якого виробляють керамічні горщики,чашки. (глина)

4. Збройні сили держави одним словом. (армія)

5. Казковий герой – здоба . ( Колобок)

6. Картина,на якій зображено обличчя людини,людину на цілий зріст чи групу людей. (портрет)

7. Маленький стілець без спинки. (табурет)

8. Казкове куряче імя (Ряба)

9. Чим був ізюм,доки не висох? (виноградом)

10. Святкові кольорові вибухи на нічному небі. (феєрверк)

11. Площадка для боксу. (ринг)

12. Гроші,які отримує журналіст чи автор твору за надрукований матеріал. (гонорар)

13. Гурт верблюдів,що йдуть один за одним. (караван)

14. Рядовий на флоті . (матрос)

15. Новонароджений собака.(цуценя)

16. Місце, де сидять кури у курнику. (сідало)

17. Поле,на якому вирощують кавуни і дині. (баштан)

18. Місце монарха ( трон)

2 . Конкурс капітанів «Різне»

По черзі кожному капітану задається по 13 запитань. За кожну правильну відповідь гравець отримує 1 бал.

  1. Зброя бджоли (жало)

  2. Кому кричав вовк у мультфільмі « Ну, постривай !» (Зайцю )

  3. Як називається великий уламок льоду в океані ? (айсберг)

  4. Заміни одним словом вираз «взяти ноги в руки» (втекти)

  5. Де роблять гнізда дятли? (в дуплі)

  6. Як називається місце злітання та посадки літаків (аеродром)

  7. Який місяць іде після березня? (квітень)

  8. Пекуча трава – (кропива)

  1. З нього роблять свічку. (віск)

  2. Найвища гора Карпат. ( Говерла)

  3. Частина слова без закінчення – це…(основа)

  4. Знак гетьманської влади. (булава)

  5. Перерва в заняттях у навчальних закладах,яка надається учням,студентам для відпочинку .(канікули)

  6. Що приводить у рух кістки? (мязи)

  7. Де працював листоноша Пєчкін? (на пошті)

  8. Скільки хвилин триває урок у першому класі? (35 хв)

  9. Скільки років триває навчання у школі? (11р.)

  10. Як називають артистку балету? (балерина)

  11. Що купила Муха-Цокотуха на базарі? (самовар)

  12. Як називають людину ,яка ліпить,різьбить із різних матеріалів предмети мистецтва? (скульптор)

  13. Як називають мандрівних співців ? (кобзарі)

  14. Навіщо павуки плетуть павутиння ? (щоб ловити свою жертву )

  15. Заміни вислів одним словом « Тримати язик за зубами» (мовчати)

  16. Спортивна гра двох команд в м’яч,Який перекидають через сітку. (волейбол)

  17. Як визначити вік зрубаного дерева ? (полічити кільця на зрізі)

  18. З яких плодів рослин роблять томат? (помідори)

  19. Чим годують всі звірі своїх немовлят? (молком)

  20. Що значить « Як сніг на голову »? (несподівано)

  21. Які звірі літають? (летюча миша)

  22. Який страшний хижий звір любить малину? (ведмідь)

  23. Яка корова ситніше живе – хвостата чи безхвоста? (хвостата)

  24. Скільки ніг у павука? (8)

  25. Де зимують раки? (Раки зимують у норах під водою).

  26. Яка тварина найшвидша у світі? (леопард)

  27. Чому кішка часто вмивається? (вона позбувається запаху)

  28. Хто вилазить зі своєї шкіри? (раки та змії,що линяють)

  29. Що вниз головою росте? (бурулька)

  30. Як мухи тримаються на стелі? (присосками на ніжках)

  31. Де у коника вухо? (на нозі,на голові,на тулубі)

3 . Конкурс «Питання - відповідь»

Сторінка Література (по 2 запитання команді. Одна відповідь-1бал )

  1. Жанр твору « Чиж та Голуб». (байка)

  2. Продовж прислівя. Книга вчить, як на …(світі жить).

  3. Автор вірша « Садок вишневий коло хати» (Т. Шевченко).

  4. Людина, яка пише казки. (казкар)

  5. У народній творчості людина-велетень знадзвичайною силою.(Богатир)

  6. Книжчин дім -…(бібліотека)

Природознавство (по 3 запитання)

1. Лігво ведмедя (лігво)

2. Протилежна сторона до півночі (південь)

3. Як називається супутник Землі? (Місяць)

4. Як називається книга,в яку занесені рідкісні рослини і тварини? (Червона)

5. Наш обласний центр. (Дніпропетровськ)

6. Скільки країн межують з Україною? (сім)

7. В якій частині материка Євразія ми живемо? (Європа)

8. Перша столиця України . (Харків)

9. Що показано на карті зеленим кольором? (рівнини)

Математика (по 2 запитання)

1.Скільки днів у лютому місяці звичайного року? (28)

2.Над річкою летіло 5 метеликів,2ластівки,4чайки. Скільки всього птахів летіло?(6 пт.)

3.Найменша одиниця вимірювання довжини. (міліметр)

4.На яблуні 50 яблук,а на вербі – на 2 менше. Скільки всього яблук на деревах?

5.Скільки центнерів у 100кг? (1ц )

6. Зі школи ідуть троє хлопчиків. а на зустріч – двоє дівчаток. Скільки дітей іде зі школи? (троє хлопчиків).

Українська мова (по2 запитання)

  1. Що означає « пекти раків» (почервоніти)

  2. На які питання відповідає прикметник ? (який? яка? яке?)

  3. Назви перший звук у слові «ялинка» (й )

  4. Слова протилежні за значенням (антоніми)

  5. Утвори від іменника весна прикметник (весняний)

  6. Слова у, в, на, під – це (прийменники)

4. Конкурс акторської майстерності.(по 3 бали)

«Вірш декламую, як актор»

Пропонується прочитати вірш від імені різних людей :

«Винахідливі» - як старенька бабуся (дідусь),

« Дотепні» - як диктор телебачення,

«Кмітливі» - як 3-річна дівчинка (хлопчик)

Стручок

Заховавсь стручок від мене

Поміж листячко зелене.

Половинками двома

Горошинки він трима.

Я розлущу:

  • Йдіть у жменьку,

А із жменьки у кишеньку,

А звідтіль по горошинці

В ротик Люді і Маринці.

5. Конкурс « Вузлики» (1 бал)

Щоб прочитати зашифровані слова,необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.

І У Р Х М У С Т Р І О С М

П З Д К Б О З А П О Є К,

І С Ц Т Н С Л О Ц Й Н І Л

Ж О С К М І Ф О К Ж С М Ф

В Б Н М Р Б Х А Н Є В Р Х

« Хто дбає,той і має »

1

П В К С Х У Т К У О С В П

М К М Т Н У Е К Р Т У Р

Ш П Б Р Л А Ш Ц Ю Є Б Л,

Б З Е Ж Т У О Е Й З Ж Б У

Я С М Ф Н С Е К М К Ф Я

Ч О

Г Н С Ч Т Ь О Г Н

« Хто не працює, той не їсть »

2

Н З Л Н Х М Т Л П О П

Н Х К Н О С К Б Ч С Е Б

О Б С І Л Р Ь С Ш Р Е

Ш В М Ч У А В Ш Т Ч И У,

Е Т К О Ж С М Е К У Ж С

Н Т В О Р В Е Н О Б А

Р М Н З А В Н Л О В Р З

В Н С К П У Н В А К Т И У

« Хто хоче більше мати, тому треба мало спати»

3

6. Конкурс – кросворд

« Кобзар» - перша збірка поезії Т.Шевченка»(2бали)

1

к

2

о

3

б

4

5

з

а

6

р

1.Зацвіла у лузі червона…

2. Зоре моя вечірняя, зійди над …

3. Між ярами,над ставами…зеленіють.

4. Закувала…

5. Любо,любо стало, пташечка…

6. Червоніє за горою,… співає.

7. Конкурс « Народ скаже, як зав’яже»

Вставити пропущене слово у приказку. Кожній команді дається однакове завдання

1. На чиїй …живеш,того й воду п’єш.

2. Від теплого… й лід розмерзає.

3. Мир будує, руйнує.

4. Сказати легко, але важко.

5. Чого ранком не зробиш, того увечері не здоженеш.

6. Хто багато читає, той багато … .

1. На чиїй землі живеш,того й воду п’єш.

2. Від теплого слова й лід розмерзає.

3. Мир будує, війна руйнує.

4. Сказати легко, але зробити важко.

5. Чого ранком не зробиш, того увечері не здоженеш.

6. Хто багато читає, той багато знає.

Журі (до складу якого входять батьки,вихователі,гості,вчителі) підводить підсумки змагань,нагороджують грамотами,іншими відзнаками.

Література

  1. Народ скаже – як зав’яже. Українські народні прислів’я,приказки,загадки,скоромовки / Упоряд.Н.Шумада. –К.: «Веселка»1985

  2. Інтелектуальні ігри в початковій школі // Упоряд. Ю.Є.Бардакова - Х .: Вид.група «Основа»,2006 -192с

  3. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи / Упорядн. Стребна О.В.,Соценко А.О. – х : Вид.група «Основа», 2006.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись