Розробка уроку з образотворчого мистецтва в 7 класі : "Композиція. Простір. Місто. Осінній парк."

Опис документу:
Формування вміння площинного зображення навколишнього серидовища.Вдосконалення відчуття композиційної цілісності ,вміння планувати малюнок на площині аркуша.Розвиток спостережливості ,вміння виявляти неповторну красу різних куточків навколишнього серидовища ,почуття гармонії та образного мислення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку: Композиція «Простір». «Оciнь. Місто». «Осінній парк» - за вибором учнів.

Мета: Навчальна:

  • Поглиблювати знання про пейзажний жанр.

  • Учити зображувати форму в просторі з уяви, по пам'яті.

  • Формувати вміння площинного зображення навколишнього середовища.

Розвиваюча:

  • Вдосконалювати відчуття композиційної цілісностi, вміння планувати малюнок на площині аркуша.

  • Розвивати спостережливість„ вміння виявляти неповторність i красу різних куточків навколишнього середовища, почуття гармонії та образне мислення.

Виховна:

  • Виховувати інтерес до пізнання пейзажного жанру, любов до рідного краю, дбайливе ставлення до навколишнього світу, повагу та захоплення до праць художників-пейзажистів.

Завдання уроку:

  • участь у 6eciдi;

  • сприйняття та засвоення нового матералу;

  • СТР: лінійний малюнок на аркуші великого формату композиції «Осінь. Miсто.», або «Осінній парк».

Обладнання:

  • Зразки — відеоряд ociннix пейзажів, фотографій з парковими скульптурами, плакати з ріними видами перспективи; роздавальний матеріал (картинки-схеми «Компонент оцінки художнього твору.

Матеріали:

  • аркуш білого паперу (А-З);

  • простий олівець;

  • гумка;

  • фарби;

  • місткість для води;

  • палітра;

  • ганчірка.

Методи i прийоми, що використовує вчитель на ypоцi:

організація i сприймання;

  • 6eciда;

розповідь-пояснення;

ілюстрація наочностей;

порівняльний аналіз;

  • спостереження;

стимулювання творчої діяльності учнів;

методи контролю.

Види діяльності yчнів:

-пізнавальна (сприймання та засвоєння нових знань);

художньо-практична (формування нових вмінь i творче застосування ix на практиці.

Структура уроку:

  1. Організаційна частина

  2. . П.Активізвція уваги та чуттєвого досвіду (6eciда).

  3. Повідомлення теми, завдань уроку й мотивація навчання школярів.

  4. Робота над темою уроку.

-Викладення нового матеріалу (розповідь-пояснення).

-Словникова робота.

- Перегляд i обговорення ілюстративного матеріалу.

-Продовження розповіді.

-Постановка i пояснення завдання СТР.

5.Самостійна творча робота учнів.

6.Систематизація i корекція набутих знань.

7.Підведення підсумків уроку.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

II.Активізація уваги та чуттевого досвіду учнів (бесіда).

Характер людини, а тим бльше художника, багато в чому залежить від природи серед якої він зростав. Природа батьківщини, що оточує людину від народження незримо присутня в ній усе життя. Те, що ми бачимо з дитинства, залишається найціннішим у світосприйняті й у зрілi роки.

Пейзаж — один з найбльш традицйних жанрів російської школи живопису, що подарував світовому мистецтву блискучу плеяду майстрів.

За словами французького художника А. Сслея «одна iз найбільш привабливих рис пейзажу — рух, житя... . Вдихнути житгя у твір мистецтва — безсумнівно, обов'язкова мета кожного художника, вартого цього iм'я. Усе має сприяти цьому: форма, коліp, фактура. Але це життя в картину може вдихнути тільки схвильованість її творця, i саме вона i хвилює глядача». Передаючи мотив природи так, «щоб глядач легко міг спіймати його... прибираючи зайві деталі, можливо підвести глядача до того, щоб він iшов по шляху, який вказує йому живописець, i помічав насамперед те, що захоплювало автора». Краєвид неможливо створити байдужим.

ІІІ. Повідомлення теми, завдання уроку й мотивація навчання.

Зображення краси природи рідного краю хвилює i надихає не тільки знаменитих художників але i нас з вами. Сьогодні на уроцi ми будемо поглиблювати ваші знання в виконанні композиції «Осінь. Місто.», «(Осінній парк.» у художній техніці за вибором.

IV. Робота над темою уроку:

1. Виконання нового матеріалу (розповідь-пояснення).

Одним iз найбільш привабливих acneктів роботи над пейзажем створення iлюзії трьохвимірного простору на площині. Вміле використання кольору, накладення об'єктів i підкреслення перспективи допоможе вам досягги відчуття глибини i відстані. Досягнення в композицї відчуття, що він присутній в картині — це велике задоволення для художника.

Художники користуються кількома методами для передачі відстані. Один iз них передача повітряної перспективи. Віддалені об'єкти зображуються тільки світлими, більш приглушеними i менш чіткими ніж об'єкти на передньому плані. Другий метод полягає в частковому перекриванні елементів, коли один елемент візуально віддаляється тим, що розміщений позаду нього. Третій метод — виконання лінійної перспективи — при якій наприклад, дорога по мірі віддалення здається зовсім зникає.

Дерева по-справжньому прекрасні i динамічнi тому дуже гармонійно вписується в зображенні пейзажів. Існує багато видів дерев — від монументальних дубів, до тропічних пальм. Кожне дерево має свою, тільки йому присутні особливості. Наприклад: велике червоне листя клена, гострі синьо-зелені голки сосни — мають різний колір, розмір i форму. 1 навіть одне дерево може виглядати по-різному, piзної пори року.

Щоб зобразити дерево немає необхідності детально вимальовувати кожен листочок. Замість цього слід звернути увагу на ocновнi особливості дерев — на їх розмір, обриси, коліp i густоту листя. Для того, щоб берези виглядали правдоподібно зображуємо легкий вигин стовбура i окремi частини гілок i працююючи по-мокрому, просто намічаємо масу листя, перед тим як добавляємо декілька деталей.

Піймати яскраву гру свіла i тінi — один із захоплюючих моментів при зображеннi пейзажу. Справжній контраст світла i тінi відбивається ближче до вечора i передає мирний настрій раннім ранком.І той i iнший час доби ідеально підходить для передачі світла, так як сонце стоїть низько над горизонтом, створюючи дові холодні тіні що, зникають вдалинi і теплі залиті сонячним світлом стежки.

Як розміщувати в малюнку свілто i тіні залежить від того де знаходиться сонце. Воно буде створювати полиски в місцях, куди безпосередньо попадає світло, а тіні лягають з протилежного боку. Але світло присутнє не лише на ocвітленому боцi: тінi також містять багато холодних з плямами світла, що відображується в оточуючих предметах.

3. Перегляд i обговорення ілюстративного матеріалу.

Ісаак Ілліч Левітан (1860 — 1900 р.р.), народився в бідній родині яка скоро після народження хлопчика переїхала до Москви. У 13 років він вступив до Московського училища живопису, скульптури i архітектури. Талант пейзажиста виявився у Левітана досить рано. Початок 80-х років ХІХ століття — час пошуків. Художник шукає теми, мотиви співзвучні його характеру, душевного складу. Пише він свіжо і яскраво з натури («Березовий гай», «Перша зелень»... )

У 1895 р. була написана картина Левітана «Золота осінь»

Використовуючи картку-схему пропоную учням зробити опис картини.

Картка-схема компоненти оцінки художнього твору.

1. Опис зображених явищ природи.

2. Аналіз композиційного вирішення (доцільність, виділення планів, розміщення окремих деталей).

З.Відповідність реальності, наявність контрастів.

4. Що переважає в кapтинi — статика чи динаміка, i в чому це виявляється.

5. JIаконічність та символічність зображення.

6. Визначення художньої техніки виконання.

7. Визначення образностi твору.

8. Виявлення загального настрою.

9. Виявлення особистого враження від твору.

10.Використання в оцінцi художнього твору епітетів,порівнянь, метафор, асоціативних аналогій та зіставлень.

    1. Продовження розповіді.

Існують правила створення композиції, правила одної третьої i створення зображення від світлого до темного, від заднього плану до переднього. Але любі правила iнодi порушуються. Головне, щоб yci елементи композицї — тон, яскравість кольору, «температура» кольору (теплі тони ближчі до центру, xолоднi — по краях), контрасти — все було підпорядковано основному елементу — сходилось в однй точці. Це означає, що лінію горизонту i ключовий елемент (або ключову точку) композиції краще розміщувати не в центрі. Лінія горизонту повинна лежати на одну третю вище нижчого краю аркуша, або на одну третину нижче верхнього краю. Ключовий елемент (або точку) композиції теж слід посунути на одну третю вправо, чи вліво від країв аркуша.

    1. Постановка i пояснення завдання самостійної творчої роботи.

Щоб вирішити композицію майбутньої роботи «Осінь. Місто.», або «Осінній парк.» ви повинні виконати невеличкі начерки олівцем, в яких буде знайдено чи опрацьовано вже готовий сюжет, формат, композицйну побудову розташування предметів у просторі.

Працюючи над основним ескізом сюжетної композиції на аркуші великого формату, насамперед слід подбати про правильне композиційне розташування предметів i персонажів, взаємозв' язок ycix елементів композиції.

Точка зору в картині є важливим елементом побудови композицї. Правильний її вибір залежить від сюжету картини i допомагає врівноважити образ відносно простору картинної площини,знайти лінію горизонту,яка впливає на перспективу побудови композицї,її сприйнятгя.

V. Самостійна робота учнів.

VI.Cистематизація і корекція набутих знань:

- Які ви знаете правила композицї?

- Які види перспективи використовували?

- Охарактеризуйте акварельний живопис?

- Які прийоми використовували?

VI.Підведення підсумків уроку:

1.Оцінка діяльності учнів під час уроку.

2.Показ i обговорення кращих учнівських pобіт.

З. Визначення завдання по підготовці до наступного уроку.

4.Проголошення уроку завершеним.

5.Прибирання робочих місць.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
3
міс.
1
0
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!