Розробка уроку ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ для 4 класу НА ТЕМУ: . Урок-свято «Просимо казку в гості до себе»

Опис документу:
Мета: закріпити та розширити знання учнів про казку; формувати вміння узагальнювати вивчений матеріал; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до прекрасного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 45. Урок-свято «Просимо казку в гості до себе»

Мета: закріпити та розширити знання учнів про казку; формувати вміння узагальнювати вивчений матеріал; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до прекрасного.

Хід уроку

I. Організаційний момент

— Дорогі діти, шановні гості! Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок свято. Його немає в календарі, але воно є в серці й душі тих людей, які люблять казки.

Існує книг багато на землі.

Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Всяк казочку читати полюбляє.

Казка — це світ чарівний та незвичний,

Казка — це диво, сповнене краси.

Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

Сьогодні ми казку сюди запросили,

Щоб бачити казочку, слухать гуртом,

А казка в завії десь там заблудила.

Давайте її погукаєм разом!

— Казко, казко, приходь до нас!

II. Робота над темою уроку

1. Зустріч із Казкою

К а з к а

Вітаю вас, дорослі і малі,

Від всіх казок низенький вам уклін.

Я — казка мудра. Хочу вам сказати,

Що кожен з вас мене повинен знати,

Бо, кажуть, казка вчить на світі жити

Та правду й волю завжди боронити.

— Дякую, що ви запросили мене на свято. Я прийшла до вас не сама, а зі своїми друзями казковими героями. Ми підготували для вас виставу. Щоб потрапити на неї, ви повинні доказати, що любите і знаєте казки.

— Я читатиму уривки з казок, а ви — відгадуватимете назву казки. Готові?

2. Вікторина «З якої казки?»

«Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку...» («Ріпка»)

«Я не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий

листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку...» («Коза-дереза»)

«А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)

«Уліз ведмідь — семеро стало...» («Рукавичка»)

«Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику...» («Лисичка і Журавель»)

«Котику-братику, несе мене Лиска

По каменю-мосту на своєму хвосту,

Порятуй мене!» («Казка про Котика і Півника»)

3. Конкурс «Намалюй Колобка»

Б а б а - Я г а:

— Я Баба-Яга, кістяна нога, я ногами тупу-тупу! А ось і я!

— Оце літала-літала по світу і з висоти побачила, що тут щось діється. Коли підлетіла ближче, почула, що у вас свято казки. Я також не хочу залишатися в стороні, бо дуже-дуже люблю казки, особливо казочку про отого кругленького, рум’яненького, смачненького... та ж про того, хто від баби утік...

Як же його звуть?

— От і гарно, от і чудово! Я ж думала, що ви нічого не знаєте... А читати вмієте? А писати? А малювати?

— Якщо так, то проведемо маленький конкурс «Намалюй Колобка». Для цього мені потрібно вибрати трьох учасників.

— Раз, два, три, Колобка малюєш ти!

Учасники із заплющеними очима малюють Колобка. Перед цим їх тричі повертають навколо себе. Баба-Яга забирає малюнки і летить далі.

4. Вікторина «Чарівний кошик»

Заходить Червона Шапочка з кошиком у руках. Співає.

Якщо довго, довго, довго, якщо довго по доріжці,

Якщо довго по стежинці бігти, тупати й стрибать,

То напевне, то напевне, то звичайно, то звичайно,

Безперечно таким чином можна в школу завітать.

А-а — там навчаються читати,

А-а — і писати й рахувати,

А-а — там цікаво всім завжди.

— Привіт усім! Я дуже рада, що мені вдалося потрапити до вас на свято.

Крім вітання, я приготувала для вас вікторину «Чарівний кошик».

У моєму кошику знаходяться речі з казок. Я по черзі діставатиму певну річ, а ви говоритимете, в якій казці вона зустрічається. (Яйце, ключ, тарілка, солома, пір’я, черевичок, рукавиця.)

— Молодці, казки знаєте! А тепер всідайтесь зручненько і слухайте гарненько!

Прийшла, нарешті, довгождана мить:

Герої казки нас усіх вітають.

Чарівна музика тихесенько звучить,

І казка перед нами оживає.

5. Інсценізація казки (за вибором учителя)

III. Підсумок уроку

К а з к а. От і настав час повертатися мені до свого королівства, а ввечері, коли лягатиме спати, ми знову зуcтрінемось. До зустрічі!

— Давайте, діти, попрощаємось дружно з Казкою і переглянемо ілюстрації до казок, які ви підготували.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!